Ai skrev:Dru! Min Dru!!! Lyckan är fullständig i det här avsnittet:
* Solid!Spike
* Irriterad Angel
* Återblickar med peruker å allt!
* DRUSILLA
* Angelus
* Långdragen och maffig fightscen
* Spike vinner över Angel!
Jag kan se det här hur många gånger som helst!
Nyx skrev:Ett helt otroligt bra avsnitt! Alla tillbakablickar med William/Dru/Angelus. Det enda jag invänder en smula mot är Eve - jag vill ha LILAH tillbaka!!
Jag kan bara inte låta bli att citera vad Ai skrev några dagar innan jag ens hade reggat mig på BF. Det är precis så här som jag känner (förutom att Dru tillhör Ai och inte mig) när jag sett avsnittet ffg (och andra gången med kommentatorspår):
.
Lipton skrev:Han hade så rätt när han sa att han fått kämpa för själen medans Angel fått den kastad på sig genom förbannelsen.
dansdansdans skrev:jag har läst nånstans orden "evil lindsey" jag vet inte var eller hur.
men jag blev chockad när jag väl såg honom på slutet, men ändå inte.
så bra är detta. SÅ BRA!!
Tob skrev:dansdansdans skrev:jag har läst nånstans orden "evil lindsey" jag vet inte var eller hur.
men jag blev chockad när jag väl såg honom på slutet, men ändå inte.
så bra är detta. SÅ BRA!!
Har sagt det förr och säger det igen, att från och med detta avsnittet är säsong 5 hur jävla bra som helst, faktiskt helt underbart....så nu har jag fixat förväntningarna åt dig också
Binchy skrev:Lite skumt att aldrig The Cup of Perpetual Torment nämnts tidigare (och vem vill frivilligt dricka ur en mugg med det namnet?). Om nu hela universum är ur led för att det PLÖTSLIGT finns två besjälade vampyrer, hur kan det då vara förutspått att EN AV DEM ska dricka ur muggen för att lugna ner universum?!? Eller sägs det bara att vampyren med själ måste dricka ur muggen? Men om det bara fanns en, då behövde ju inte universum lugnas ner? För mycket eller för lite logik, för kort minne? Jupp, en omtitt mycket snart!.
Off skrev:Binchy skrev:Lite skumt att aldrig The Cup of Perpetual Torment nämnts tidigare (och vem vill frivilligt dricka ur en mugg med det namnet?). Om nu hela universum är ur led för att det PLÖTSLIGT finns två besjälade vampyrer, hur kan det då vara förutspått att EN AV DEM ska dricka ur muggen för att lugna ner universum?!? Eller sägs det bara att vampyren med själ måste dricka ur muggen? Men om det bara fanns en, då behövde ju inte universum lugnas ner? För mycket eller för lite logik, för kort minne? Jupp, en omtitt mycket snart!.
Nu var det fruktansvärt länge sedan jag såg det här avsnittet men nog var det så att hela Cup of.... var ett påhitt av killen som stack?
Off skrev:Binchy skrev:Lite skumt att aldrig The Cup of Perpetual Torment nämnts tidigare (och vem vill frivilligt dricka ur en mugg med det namnet?). Om nu hela universum är ur led för att det PLÖTSLIGT finns två besjälade vampyrer, hur kan det då vara förutspått att EN AV DEM ska dricka ur muggen för att lugna ner universum?!? Eller sägs det bara att vampyren med själ måste dricka ur muggen? Men om det bara fanns en, då behövde ju inte universum lugnas ner? För mycket eller för lite logik, för kort minne? Jupp, en omtitt mycket snart!.
Nu var det fruktansvärt länge sedan jag såg det här avsnittet men nog var det så att hela Cup of.... var ett påhitt av killen som stack?
Tompa skrev:Off skrev:Binchy skrev:Lite skumt att aldrig The Cup of Perpetual Torment nämnts tidigare (och vem vill frivilligt dricka ur en mugg med det namnet?). Om nu hela universum är ur led för att det PLÖTSLIGT finns två besjälade vampyrer, hur kan det då vara förutspått att EN AV DEM ska dricka ur muggen för att lugna ner universum?!? Eller sägs det bara att vampyren med själ måste dricka ur muggen? Men om det bara fanns en, då behövde ju inte universum lugnas ner? För mycket eller för lite logik, för kort minne? Jupp, en omtitt mycket snart!.
Sen att den stått helt orörd och dammfri på en piedestal i ett halvrasat hus under ett halvt sekel borde varit en "dead giveaway" för våra hjältar.
The Buffster skrev:SPIKE!
ANGEL Really? Heard it was just to get into a girl's pants.
SPIKE: Vampire with a soul. Nobody knows what side he's gonna fight on... when the big show comes down. Except we already know what side you're on, don't we? Already made your choice. Traded in your cape and tights for a nice comfy chair at Wolfram & bloody Hart.
ANGEL: Spike, wait. Wait. That's not a prize you're holding. It's not a trophy. It's a burden. It's a cross. One you're gonna have to bear till it burns you to ashes. Believe me. I know.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare