Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör aug 06, 2005 19:49

Extras. Sett första avsnittet och ja, jag gillar det här. (The Office tilltalade aldrig mig.) Ben Stiller som sig själv fast som ett stort rövhål. Fullständigt genialt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 19:52

Heter serien Extras? Vad handlar den om? (jag vet inget om The Office, förutom vad titeln föreslår)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör aug 06, 2005 19:56

Nu har jag sett det första Over There-avsnittet. Det var inte alls dåligt, men inte heller speciellt bra. Men de två följande avsnitten ska tydligen vara mycket bättre, så jag kanske ger den ytterliggare en chans ändå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » lör aug 06, 2005 19:58

Ja, serien heter Extras, går på BBC. Handlar om Andy och Maggie som är statister och försöker göra allt för att få talroller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 1:10

Har precis sett piloten för Ghost Whisperer. Inget speciellt. Varken speciellt dålig eller speciellt bra. Kommer troligtvis inte att följa den till hösten. Den var lite väl sentimental för mig. Men visst: visas det inget annat samma dag så kanske jag ger den 2-3 avsnitt.

Nu ska jag ge mig på Extras...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 1:19

Extras låter inte så intressant, tror jag hoppar över den.

AKS beskrivning av Ghost Whisperer är vad jag förväntar mig av den serien, kanske att jag kommer ogilla den något mer pga att det är ersättaren för JoA...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » sön aug 07, 2005 14:22

Tycker Extras var roligt på sina ställen men Office sparkar så mycket mer rumpa.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » sön aug 07, 2005 17:49

Illyria skrev:Någon mer som ser på Stargate Atlantis? Jag undrar varför de har tagit bort introt nu i s2?

Jodå, jag följer både SG-A och SG-1. Angående introt så trodde jag först att dess avsaknad berodde på att de ville vänta med det tills alla nya karaktärer var etablerade. För att behålla någon form av överraskningsmoment. Men nu vet jag inte längre. SG-1 kör samma grej, helt avsnoppat.

Jag tycker Atlantis ända från början har lidit av svaga karaktärer. Däribland just Ford men även Elisabeth Weir. Men det ser ut att bli bättring på den punkten i och med s02e03 (dreadlock-liraren) och förändringen av Ford (fortfarande inte intressant men potential till att bli).

SG-1, vars 3-4 senaste säsonger varit suveräna, har startat riktigt svagt med säsong 9. Det känns som dom inte riktigt vet åt vilket håll handlingen ska fortsätta och jag hoppas på en bättring. Ansträngning för helsike. Just nu känns det bara luddigt. Introducera The Furlings eller nåt. Det har ju varit surr om dom i åtta säsonger nu.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » sön aug 07, 2005 21:15

Qarlsson: Jag har funderingar på att börja titta på SG-1 pga min husgud Ben Browder och min husgudinna Claudia Black. Behöver man se särskilt mycket av serien för att kunna hänga eller kan man hoppa in direkt i s09?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 21:19

SG-1 är en serie jag tänkt försöka se nångång, kanske om det går repriser från början på tv nångång eller jag råkar ha ledig plats på hdn (vilket sällan händer, jag behöver köpa en till...)

Det kanske skulle gå att hoppa in i nån säsong sådär, du får ju se lite i Atlantis, men jag gillar verkligen kronologiskt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » sön aug 07, 2005 21:54

noike skrev:Extras. Sett första avsnittet och ja, jag gillar det här. (The Office tilltalade aldrig mig.) Ben Stiller som sig själv fast som ett stort rövhål. Fullständigt genialt.

Tycker faktiskt - som gammal Officefan - att första avsnittet av "Extras" lovar att blåsa bort "Office" ur TV-historien. Detta var bitvis helt jävla briljant. Ett antal sanna IRLG-scener. Ricky Gervais må bara spela ungefär samma roll hela tiden, men han gör den ju så jävla bra...

- Who am I?
- Either Starsky or Hutch, I can't remember.
- Was that supposed to be funny?
- You tell me, you were in it!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön aug 07, 2005 22:07

A bear skrev:Detta var bitvis helt jävla briljant. Ett antal sanna IRLG-scener. Ricky Gervais må bara spela ungefär samma roll hela tiden, men han gör den ju så jävla bra...

Tack. Jag började bli "rädd" att jag var ensam försvarare av Extras. Extras känns mer varierat, det är inte bara pinsamheter staplade på varandra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 22:11

Tyckte första avsnittet var okej. Fanns två laugh-out-loud-scener. Bl a

"I shouldn't look at that. She's sunbathing."

Gillar också det naturliga skådespelet. Inte bara tydligt sagda repliker utan de här småorden, utfyllnaderna man lägger till. Jag gillade The Office, men orkade aldrig engagera mig nog för att se S2. Vi får se hur det går med denna serie. Ska se avsnitt 2 ikväll.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » sön aug 07, 2005 22:15

Det jag lite oroar mig för är att det bara ska vara Andy och Maggie som går från inspelning till inspelning. Halva nöjet med "Office" var ju att se hur alla de olika rollerna spelade mot varandra... om "Extras" håller lika bra som serie vete katten, då skulle jag vilja se lite fler regulars. Men vi får se när jag hunnit se ett par avsnitt till. Som standalone var det här fantastiskt.

My coke is not cold.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 22:43

Triangle-piloten: En doktor Jack i huvudrollen, låter väldigt Lost, och en mycket sämre karaktär.
Principal Wood som polis med Kendra-dialekt och dessutom är han korrupt.
Fattade inte om frun levde men det är väl poängen.
Betyg: inte alls bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » mån aug 08, 2005 10:29

Off skrev:Qarlsson: Jag har funderingar på att börja titta på SG-1 pga min husgud Ben Browder och min husgudinna Claudia Black. Behöver man se särskilt mycket av serien för att kunna hänga eller kan man hoppa in direkt i s09?

På ett sätt ja. På ett sätt nej. Ja för att SG-1 med s09 har fått något av en nystart och det känns som serien håller på att bygga upp någonting nytt. De tidigare säsongerna har överlappat varandra på ett helt annat sätt med cliffhangerfinaler som sen tagit vid i den efterföljande säsongen. Så s09 visar på ett avstamp som skulle göra det ok att hoppa in i s09.

Nej skulle vara för att kronologi rules. Vad jag minns tyckte jag s01 var ganska spretig och ansträngde sig lite för mycket för att "vara filmen". Men allteftersom säsongen fortskrider märker man att den hittar sin egen identitet kör på. Och då blir det betydligt bättre. Sen växer det hela tiden. SG-1 har en, i min mening, rak uppåtgående kurva vad gäller kvalitet både på handling, karaktärer och tekniskt genomförande. Sen är det ju bitvis lite corny men det ska den här typen av sci-fi vara :) Men angående kronologiskt tittande så upplever jag SG-1 som en typisk serie man får större behållning av att följa från scratch. Även om det är ett smått gigantiskt projekt.

Så ja.. du skulle kunna hoppa in i s09 så som säsongen har artat sig hittills. Men då missar du en hel uppsjö backstory och ett par suveräna säsonger främst i s05-08.

En bra sida om du vill ha lite mer kött på benen och info om serien och säsongerna - http://www.gateworld.net/
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav dizzy » mån aug 08, 2005 13:03

Qarlsson skrev:SG-1 har en, i min mening, rak uppåtgående kurva vad gäller kvalitet både på handling, karaktärer och tekniskt genomförande. ... Men angående kronologiskt tittande så upplever jag SG-1 som en typisk serie man får större behållning av att följa från scratch. Även om det är ett smått gigantiskt projekt.

Som en som gett sig på detta projekt gillar jag att höra sånt. Har bara kommit till slutet på säsong 3 än men ångrar inte att jag började från början. När det är en serie man gillar är det mkt trevligt att ha mängder av avsnitt kvar att se. Men det beror förstås på hur intresserad man är, att se ikapp 8 säsonger tar ju ett tag.
Håller dock med om, så långt som jag sett, att de bygger upp en mytologi och en backstory som det ofta återknyts till. Går ju ända tillbaks till filmen med flera karaktärer, och ett par av skådespelarna, därifrån som återkommer.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav qarlsson » mån aug 08, 2005 15:21

dizzy skrev:...att de bygger upp en mytologi och en backstory som det ofta återknyts till. Går ju ända tillbaks till filmen med flera karaktärer, och ett par av skådespelarna, därifrån som återkommer.

Ja visst. Och det är roligt och se att de vågar bredda mytologin samtidigt som serien blir mer och mer arc-driven. Innan jag började se SG-1 var jag lite orolig för att de skulle binda sig för hårt vid filmen. Tack och lov gjorde dom inte det. Filmen är ju ingen direkt höjdare om jag får säga det, men temat kring rymdportaler är desto mer intressant och har en potential som SG-1 förvaltat väl. Sen att skådisarna växer in i sina roller alltmer är ju även det bara positivt. Att föreställa sig Kurt Russel och James Spader i rollerna som O'Neill och Jackson idag funkar bara inte :) Richard Dean Anderson och Michael Shanks är helt klockrena (även Amanda Tapping, Christopher Judge och Don S. Davis gör bra jobb med sina roller). Extra skoj just med Shanks som jag tycker kämpade en del med att finna sin egen tolkning av Jackson-rollen i första halvan av s01. Shanks verkade till en början fokusera en hel del på att imitera James Spader istället för att göra rollen till sin egen.

Förövrigt blir nog Farscape mitt nästa stora SciFi-projekt så som det känns nu. Den har jag hört en hel del gott om.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » mån aug 08, 2005 18:28

Weeds! Första avsnittet var riktigt bra. Hoppas det kan fortsätta såhär.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » mån aug 08, 2005 21:48

Avsnitt två av "Extras" var en besvikelse. Mest mer av detsamma, fast med en massa interna skämt som förutsätter att man kan sin brittiska såpoperavärld...

Men "brothers"-scenen var härlig. Och Vinnie!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » mån aug 08, 2005 22:31

Såg precis en teaser för tv-serien Kommissionen på SVT. Lookin' good! Börjar den 23 augusti.

"Kommissionen" släpps även på DVD. Dagen efter seriestarten i SVT finns avsnitt 1-4 att köpa i butik. Under hösten kommer även boken "Kommissionen" som har en lite annorlunda vinkel på dramat än vad tittarna får följa i serien.

Hm, släpper de avsnitten innan de visats? Iofs är ju SVT inte beroende av tittarsiffror på samma sätt som andra kanaler så de kanske tjänar på detta?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån aug 08, 2005 22:37

Jag gillade också Weeds en hel del. Det förlåter definitivt inte Showtime för nerläggningen av Dead Like Me, men det hade det nog inte ens gjort om de återuppväckt serien. Hur som helst, Weeds. Riktigt kul pilot i varje fall.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån aug 08, 2005 22:38

Det skulle ju hjälpa om de återuppväcker DLM, för då skulle vi få nya avsnitt, men förlåtna för nerläggningen blir de aldrig... Nu ska jag se Weeds ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån aug 08, 2005 23:57

Jag gillade också Weeds. (Buffykoppling också. Indigo är med.) Rolig, underhållande, men jag kände en viss tveksamhet ända tills slutet...

...då Nancy bröt ihop och började gråta. Hon verkade alldeles för "opåverkad" innan dess och jag tror att det var bra att man fick se den scenen.

Börjar bli alldeles för många serier att följa... Damn you, James Marsters, för att du ska vara med i Smallville! En serie jag inte vill följa, men som jag nu känner att jag måste.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis aug 09, 2005 0:05

Weeds var rätt okej, men det kändes ändå rätt ytligt, som att du inte kom speciellt nära karaktärerna. Kommer troligen ge det något mer avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis aug 09, 2005 15:17

Illyria skrev:Triangle-piloten: En doktor Jack i huvudrollen, låter väldigt Lost, och en mycket sämre karaktär.
Principal Wood som polis med Kendra-dialekt och dessutom är han korrupt.
Fattade inte om frun levde men det är väl poängen.
Betyg: inte alls bra.

Jag tyckte inte att den var så tokig. Fast inte heller någon höjdare.
Lite spännande dock.
DB Woodside var bra. Fast hans dialekt var skum.

Jag håller på att ladda hem piloten för E-Ring, en serie som jag inte tror kommer vara intressant...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis aug 09, 2005 17:36

Nu har jag sett första avsnittet av några komediserier:

Stella: Den var dålig. Jag ville stänga av efter 7 minuter men såg hela avsnittet. Det blev lite bättre på slutet, men inte så bra att jag vill se fler avsnitt.

Starved: En sak jag inte förstår med den här serien och serier som den är att det är en komediserie, men den är inte rolig. Den var lite intressant och så, men till skillnad från t.ex. Arrested Development, Scrubs eller en vanlig komediserie som man skrattar högt vid flera tillfällen när man ser på det, så är den komediska höjdpunkten i Starved ställen då man tänker "Ok, det där var väl lite roligt...".
Helt enkelt inte min sorts "humor" (jag undrar dock vems humor det är att se folk äta mat och sen tvinga sig själv att spy upp den o.s.v.). Jag följer massvis av dramaserier, som NCIS t.ex, som är roligare än detta.
Jag tror inte jag kommer se några fler avsnitt.

It's Always Sunny in Philadelphia: Den gillade jag. Den var rolig och intressant. Jag kommer gärna se fler avsnitt av den...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis aug 09, 2005 18:09

Exempel på något som var skitroligt i Starved:

När de sitter i "stödgruppen" och berättar för alla vad de gjort och folket hotar dem och skriker "It's not OK!"

Försökte förresten använda Vi/Oss där för de/dem. Kan det blivit rätt? :P
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis aug 09, 2005 18:59

Off: Det där ser helt rätt ut.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis aug 09, 2005 19:58

Yay me!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen