Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Bender » ons aug 03, 2005 16:37

Veronica Mars på CBS hade 3.1(piloten) och 3.0(echolls family xmas) i rating i fredags! 2:a och 3:a på sina tider.

Rätt bra.. hoppas dom hittar till UPN sen under s2...

källa: http://www.neptunesite.com

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 15:41

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=3845

Inga bloopers på DVD-utgåvan? Jag svär, de försöker få mig att gråta... Hoppas det bara är ett misstag. Ett fruktansvärt misstag. Tycker inte riktigt om boxen över huvud taget. Snyft!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 16:03

Eftersom det nu är 20 minuter istället för 25 så har de dumpat 5 minuter bloopers? :(

Well, jag kommer köpa boxen ändå. Fotot på baksidan är bättre, Veronica på framsidan är verkligen inte en passande bild där, finns många mycket bättre. Om de nu skulle ha ett med henne och en kamera finns det ju ett där hon sitter i en bil t ex.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 17:40

Jag kommer också att köpa boxen, men hoppas att det är med bloopers i slutändan ändå.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre aug 05, 2005 18:02

Trist att det verkar som dem har skippat bloopers, ännu tristare är att det verkar som dem står fast vid den stentrista layouten. Man tycker ju att dem kunde utnyttjat den otroliga charm som Kristen Bell har bättre, om dem nu var tvungna att ha ett flashigt omslag. Hade nog uppskattat ett stilrent omslag mera.

Kommer också att köpa boxen...ändå. Det blir en härlig Veronica vecka i höst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » fre aug 05, 2005 22:43

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 22:53

Jag gillade iofs bussen och Lilly men om detta är omslaget är det so much better!

We started receiving complaints almost immediately after we posted the Veronica Mars artwork from fans that didn't think it represented the show. We passed those complaints on to Warner Bros, and today they sent over a very different-looking shot of the box. Hopefully fans prefer this over the previous one.

:)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 06, 2005 1:56

Ja, detta är bättre, men jag hade hoppats på nåt *ännu* bättre. Jag är inte så förtjust i denna promobild och den känns inte spännande alls. Men jag ska försköa att inte klaga mer... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 2:05

Det hade kunnat vara ännu bättre ja, exempelvis är den inringade 1:an fortfarande med och den är ugly, men jag skulle bli nöjd om detta är utseendet.

Snart ska jag påbörja min omtitt av s1, senare delen har jag i princip bara sett en gång. It will be sweet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 06, 2005 2:33

Sweetness indeed. Tror jag ska spara min omtitt av hela säsongen tills jag får DVD-boxen (och får se avsnitten på min TV -- tjehoo) och se om kanske 3-4 utvalda avsnitt veckan innan säsongen startar. that's the plan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön aug 07, 2005 19:32

Jag hittade en större bild på boxen, om någon är intresserad.

Bild

Bild

Det är tråkigt att de bara har tagit en gammal promobild, men den är ändå helt okej och mycket bättre än den förra.

Själv har jag elva Whedon-boxar som måste köpas först så den här får nog vänta ett decennium eller nåt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 19:48

De gillar vissts inte att bilder länkas direkt.

http://www.neptunesite.com/newart.htm
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 20:56

Jag önskar att de kunde bearbeta färgerna lite på detta foto för att det ska synas bättre. Känns lite blekt. Nåt måste göras åt det enligt mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 21:08

Jag gillar färgerna, men det kanske skulle kunnat vara något mer/annat i bakgrunden, som säger mer om serien. T ex skolbussen på förra omslaget.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån aug 08, 2005 22:25

Veronica Mars' premiär skjuts upp till 28/9!! Neeeej! fast det kan nog vara bra för serien:

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån aug 08, 2005 22:35

En vecka mer eller mindre gör mig inget, det betyder en vecka mindre väntan under säsongen också. Och det kan som sagt vara bra, dessutom närmare dvd-släppet också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån aug 08, 2005 22:38

Ja, jag tänkte också att det är en veckas mindre paus då man minst vill ha den. Nu då man är van att vänta hade serien gärna fått starta någon av de första veckorna i oktober för min del. Då hade exempelvis inte den där pausen under våren (februari? mars?) blivit fyra-fem veckor lång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån aug 08, 2005 22:43

AKS skrev:Ja, jag tänkte också att det är en veckas mindre paus då man minst vill ha den. Nu då man är van att vänta hade serien gärna fått starta någon av de första veckorna i oktober för min del. Då hade exempelvis inte den där pausen under våren (februari? mars?) blivit fyra-fem veckor lång.

Som sagt, nu har man ju ändå väntat såpass länge, hade inte gjort något om serien hade börjat ett par veckor in i oktober ens. Då hade man ju hunnit med att se om serien på Dvd innan säsongstarten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre aug 12, 2005 7:40

Alla kanske inte håller med mig om att VM är en av de fem-sex bästa tv-serierna någonsin. Jag bryr mig inte eftersom Joss Whedon i alla fall tycks hålla med mig: http://whedonesque.com/index.php?comments=7502

:)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre aug 12, 2005 13:49

It's the Harry Potter of shows!

Känns bra att ha Joss på vår sida :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » fre aug 12, 2005 14:07

Det låter nästan överdrivet.
Hoppas han inte är ironisk.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » fre aug 12, 2005 14:14

Det tror jag hade framgått bättre av inlägget då, när han är ironisk brukar det låta något annorlunda. Hans beskrivning av innehållet är ju perfekt också, jag kan inte se någon ironi i det. Eller är jag kanske för förblindad av VM för det? ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre aug 12, 2005 20:17

Nej, jag ser ingen ironi. Han har nämnt VM tidigare också. Och skulle han peka ut en spoiler i ett inlägg om han var ironisk och alltså inte brydde sig så mycket om serien? I think Joss lurves Veronica Mars.

:lovebunny:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » fre aug 12, 2005 21:45

Illyria skrev:It's the Harry Potter of shows!

Jag tror du missförstod vad han sade... eftersom Harry Potter suger måste han ju mena att VM också suger.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre aug 12, 2005 22:14

Joss gillar HP. And so do I. It is the Harry Potter of Shows, med mysteriet osv. Klart jämförbart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » fre aug 12, 2005 23:04

Illyria skrev:Joss gillar HP. And so do I. It is the Harry Potter of Shows, med mysteriet osv. Klart jämförbart.

;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre aug 12, 2005 23:10

Jag vet, men hur kan du inte gilla HP. Joss gillar HP, it's has the Joss seal of approval, get with the program ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 13, 2005 0:42

Någon på TwoP påstår sig nu ha hört på radion att Kevin Smith ska gästspela i S2. Det skulle vara nice. Och det skulle bli publicitet, men antagligen inga klagomål av Paris Hilton-slaget.

http://forums.televisionwithoutpity.com ... 82&st=2625

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör aug 13, 2005 0:46

AKS skrev:Någon på TwoP påstår sig nu ha hört på radion att Kevin Smith ska gästspela i S2. Det skulle vara nice. Och det skulle bli publicitet, men antagligen inga klagomål av Paris Hilton-slaget.

http://forums.televisionwithoutpity.com ... 82&st=2625

Låter inte osannolikt, med tanke på gästspelande i annan serie och efter vad jag tror är hans första riktiga roll som skådespelare i någon annans film (bortsett från cameos, och så).

Som ett fan, gillar jag tanken. Håller tummarna för att det stämmer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Matt » lör aug 13, 2005 0:54

OMFG! Hoppas det är sant.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa