Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav AKS » tor jul 28, 2005 1:05

Glöm det. Jag hade ingen nyhet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » tor jul 28, 2005 8:23

AKS skrev:Glöm det. Jag hade ingen nyhet.

Det var en nyhet.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tor jul 28, 2005 12:04

Hehe.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tor jul 28, 2005 17:20

Den officiella postern!

Bild

Jag gillar den!

Det är förresten bra att River fick behålla sitt vapen. Jag hörde nåt om att de kanske var tvungna att ta bort det. Nu ser hon riktigt bad-ass ut.
Senast redigerad av CheeseGuy tor jul 28, 2005 21:35, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 28, 2005 17:45

Fast hon är sig inte riktigt lik. Ser ut som en blandning mellan Summer Glau och nån sorts fotomodell. Inte så att jag tyckt Summer har varit ful tidigare, men som sagt... känner inte riktigt igen henne. Bra dock att de bytte ut det förra fotot på henne eftersom hon såg skelögd ut på det fotot.

Tycker att affischen är helt okej, men jag är inte beredd att gå med i affischens fanclub.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jul 28, 2005 20:30

Anledningen att affischen inte går att se nu tycks vara ett fel på bilden. Det såg ut som om River hade två pistoler i samma hand s.a.s.. Hoppas den rätta bilden kommer upp snart igen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor jul 28, 2005 20:45

Tycker den var helt ok. Fin.
Men konstigt att inte Serenity är större.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav CheeseGuy » tor jul 28, 2005 20:47

Jag har laddat upp den första (felaktiga) på BF:s FTP så att man kan se den tills den nya dyker upp. "The fixed file will be posted shortly", säger Admin på det officiella forumet.

Nu hoppas jag att de uppdaterar hemsidan (http://www.serenitymovie.com) också. Den är tråkig och passar inte alls med stilen som har använts i marknadsföringen den senaste tiden. Men det sägs ju komma en ny trailer i morgon, så de kanske fixar den då.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eynosh » tor jul 28, 2005 21:17

River ser alldeles för sansad (för snygg?) ut för att vara River från Firefly. Som AKS säger så ser River lite ut som en fotomodell. Den River jag kommer ihåg hade en galen, lite sorgsen blick och var allmänt tagen av situationen (om vi tänker på hennes bakgrund och yttre faktorer som hotade henne).

Jag vill ha en smutsigare River!
Senast redigerad av eynosh tor jul 28, 2005 21:59, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav CheeseGuy » tor jul 28, 2005 21:36

Nu är den fixad.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 28, 2005 22:56

Eynosh: Bra att du håller med! Tycker att det är så underligt att ingen annan också tycker att det inte ser ut som River riktigt. Hon är definitivt uppsminkad, airbrushad och fönad. :) Fast det var några stycken på Whedonesque också som kommenterat det iofs.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tor jul 28, 2005 23:57

Det är ingen som kommenterar att Mal ser ut som Charlie Sheen i Hot Shots!?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » fre jul 29, 2005 0:42

Hehe, lite faktiskt. Särskilt över ögonen/ögonbrynen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » fre jul 29, 2005 1:53

Jag älskar att det står "ass" klart och tydligt vid Rivers vänstra axel =) Ska väl antagligen vara assasin men vem bryr sig...
Sen är imdb's förstasida väldigt vacker också!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » fre jul 29, 2005 2:38

Jag har inte sett någon trailer alls, men det är fortfarande western-tema i filmen väl? För det speglar inte postern alls.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre jul 29, 2005 6:58

Illyria skrev:Jag har inte sett någon trailer alls, men det är fortfarande western-tema i filmen väl? För det speglar inte postern alls.

(Mindre spoilers)Nja, det är ju fortfarande där (det är ju samma värld), men inte lika mycket som i vissa avsnitt i serien. Inga hästar och sånt, har jag hört, men fortfarande westernliknande miljöer. Och vapen, kostymer och språk osv är fortfarande i samma stil som i serien.

Jag tycker inte att det är något problem. Man kan ju inte få med allt. (Och om det blir uppföljare kommer det kanske mer då.) De två avsnitten som jag gillar mest i serien utspelar sig ju 100% i rymden.

Oavsett hur det är så verkar Universal satsa på att marknadsföra den som "futuristisk".

AKS skrev:Eynosh: Bra att du håller med! Tycker att det är så underligt att ingen annan också tycker att det inte ser ut som River riktigt. Hon är definitivt uppsminkad, airbrushad och fönad. Smile Fast det var några stycken på Whedonesque också som kommenterat det iofs.

Jag håller också med. Typ. För samtidigt som hon ser lite väl "snygg" ut så påminner hon också om en ung Sigourney Weaver (vilket IMO är coolt), och det är i vilket fall som helst en jävligt snygg bild i sig.

Och angående taglinen. Det är bra att de försöker separera sig från andra Sciende-Fiction-filmer baserade på kultserier...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 30, 2005 2:16

Ny trailer uppe: http://www.apple.com/trailers/universal ... trailer_2/

Lookin' good! Detta är nog min favorittrailer hittills. Lite lugnare i tempot. Oh, vad jag är nyfiken på hur den uppfattas av de som inte har en aning om vad Firefly är!! Tyckte förresten att Adam Baldwin var snyggare än vanligt. Nice.

Anade jag en flygande bil där i ett par sekunder?! Hm...
EDIT: Vid en närmare koll så ser det ut som att det är en "hängande" bil, som att den åker på linor. I så fall gillar jag det bättre.

Bra citat:
Mal: You wanna run this ship?!
Jayne: Yes.
Mal (på det vis som bara Mal kan säga det): Well... [paus] You can't.

EDIT: Har förresten filmaffischbilden som skrivbordsunderlägg nu. Ni finner såna saker här: http://www.serenitymovie.com. Ser jävligt bra ut kan jag säga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » lör jul 30, 2005 3:41

Nä, att se en tredje trailer blir att se lite för mycket. Det får räcka nu. Redan andra kändes olustig att se. Egentligen första med.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Rombat » lör jul 30, 2005 4:35

Tredje trailern var nog den som jag gillat bäst hittils. Hur den speglar filmen kan man väl bara spekulera i, men förhoppningsvis är filmen mer som den tredje trailern än andra och första... räkneord, räkneord, räkneord. Räkord. Words of Schrimp. :idea:

sorry, men jag har inget att göra.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » lör jul 30, 2005 9:03

Jävlar vad bra. Helt klart den bästa trailern hittils. Och det känns som att den borde fungera bäst för de som inte har sett serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » lör jul 30, 2005 12:20

AKS skrev:Ny trailer uppe: http://www.apple.com/trailers/universal ... trailer_2/

Lookin' good! Detta är nog min favorittrailer hittills. Lite lugnare i tempot. Oh, vad jag är nyfiken på hur den uppfattas av de som inte har en aning om vad Firefly är!! Tyckte förresten att Adam Baldwin var snyggare än vanligt. Nice.

Håller med! Denna var bäst. Angående Jayne är jag lite orolig över en detalj... I serien pratar Jayne med en väldigt grov typisk röst, men de få fraser man hör från honom i trailern indikerar att han har sin "vanliga" röst. Tror du de har gjort Jayne mindre cool? :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » lör jul 30, 2005 12:45

Yog-Sothoth skrev:Tror du de har gjort Jayne mindre cool? :(

Man kan inte göra Jayne mindre cool, bara cool på ett annat sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön jul 31, 2005 1:52

Tam skrev:Nä, att se en tredje trailer blir att se lite för mycket. Det får räcka nu. Redan andra kändes olustig att se. Egentligen första med.

Klarade att hålla mig borta nästan ett helt dygn! Så stolt. Bra trailer!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Glorificus » sön jul 31, 2005 5:49

Trailer nr 3 - mycket bra... man blir allt lite uppspelt av tanken på att "vanligt" folk också får se den.

Ah, western-temat taget bokstavligt ännu en gång - med en wide shot på en klassisk beväpnad duell. 8)

Bara 96 dagar kvar tills premiären här i Sverige nu.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » sön jul 31, 2005 15:33

Jag är förvirrad, är det verkligen någon skillnad på nr. 3 och nr. 2?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » sön jul 31, 2005 16:19

Yog-Sothoth skrev:Jag är förvirrad, är det verkligen någon skillnad på nr. 3 och nr. 2?

Ja, helt klart. Om du ens tvekar så har du nog sett fel... Den andra är ju den internationella, som finns här och den tredje finns på Apples trailersida.

Edit: Jag kom på hur det gick fel. Universal räknar inte med den internationella trailern när de kallar den nya för nr. 2. Men det är ju den tredje trailern egentligen, så vi kallar den för det ändå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » sön jul 31, 2005 16:47

CheeseGuy skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag är förvirrad, är det verkligen någon skillnad på nr. 3 och nr. 2?

Ja, helt klart. Om du ens tvekar så har du nog sett fel... Den andra är ju den internationella, som finns här och den tredje finns på Apples trailersida.

Edit: Jag kom på hur det gick fel. Universal räknar inte med den internationella trailern när de kallar den nya för nr. 2. Men det är ju den tredje trailern egentligen, så vi kallar den för det ändå.

Hmm. Jag följde en länk från Slashdot som beskrev "trailer nr 3", då kom man till officiella sidan där det fanns två trailers.

MEN... vilken är den senaste? Nr 2 på officiella sidan eller den på Apple?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » sön jul 31, 2005 16:55

Yog-Sothoth skrev:MEN... vilken är den senaste? Nr 2 på officiella sidan eller den på Apple?

Det är samma. (Den officiella sidan länkar till Apple.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » sön jul 31, 2005 17:57

CheeseGuy skrev:
Yog-Sothoth skrev:MEN... vilken är den senaste? Nr 2 på officiella sidan eller den på Apple?

Det är samma. (Den officiella sidan länkar till Apple.)

Men då finns det ju bara två? Eller var ligger nr 3 i så fall? Känner mig sanslöst trögfattad just nu...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » sön jul 31, 2005 18:09

Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly