av Simon » ons mar 17, 2004 1:21
Jag såg avsnittet två gånger, först en gång när jag fick hem det, och sedan dagen efter.
Första gången var jag nog för rädd för att jag inte skulle gilla det för att verkligen uppskatta det. Jag satt nästan nervös inför när djuren skulle börja tala, jag menar, tänk om jag skulle tycka det var fånigt och sliskigt? Hemska tanke!
Iallafall, redan första gången reagerade jag på hur cool jag tyckte Jaye var, och hur uppfriskande det kändes med en ung tjej som hade attityd och sa saker som "quick, get me drunk". Efter Buffy är man lite ovan vid sånt.
Andra gången jag såg avsnittet insåg jag att jag redan är kär i karaktären Jaye. Jag insåg hur finurliga de saker djuren säger är, och över huvud taget kände jag att jag visste villkoren för serien, och kunde uppskatta allt med den.
Caroline Dhavernas levererar alla sina komiska/torra repliker mästerligt, precis som David Boreanaz, (är jag konstig om jag tycker han kan säga de enklaste saker med PRECIS rätt betoning för att de ska vara riktigt roliga? Saker som "Stop touching me!" till Spike i Destiny, eller "I really hate this place" i Cautionary Tale of Numero Cinco") och det tycker jag är väldigt väldigt viktigt.
Det enda jag oroar mig för (samma sak som slog mig, hårt, i Tru Calling och som sedan visade sig vara en berättigad oro) är; håller detta i veckoformat? Jag antar att det hänger på karaktärsutveckling och variation i sätten hennes "uppdrag" utförs. Denna serien har ju olikt Tru Calling lite flexibilitet i den bemärkelsen.
Och en långt mer intressant huvudperson, om ni frågar mig.
Kortfattat, Mirk gillar.
Finns det något hopp om ett forum här för den serien? Inte direkt Buffy-relaterat antar jag, men det är ju inte Firefly heller, på sätt och vis. Och det är ju Tim!
Senast redigerad av
Simon ons mar 17, 2004 1:29, redigerad totalt 1 gång.