Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » lör jul 23, 2005 11:18

AKS skrev:Ah, måste söka reda på Everybody Hates Chris.

Ang. Alys show: jag hatade den preview någon här länkade till för några veckor/månader sedan. *Men* precis som dig, LWes, så tycks den piloten få ett bra bemötande. Jag: Huh?! Fast jag har ju iofs bara sett en minut av programmet, men den minuten var värdelös.

Visa en minut från Welcome to the Hellmouth med scener tagna ur sitt sammanhang för någon som inte har sett Buffy...

Och det finns en sexminuterspreview här som är klart bättre. Skratten är enormt störande, men annars är det faktiskt inte helt dumt. Men jag tvekar på att den blir bättre än Kitchen Confidential (som jag verkligen gillade) även om de flesta kritiker säger det.

Vet någon om/var man kan få tag på hela piloten?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Lipton » lör jul 23, 2005 12:45

Apropå ingenting så blir jag bara så irriterad på att man i stort sett alltid ska göra det som är "rätt" i alla serier och filmer, man serverar små moralkakor på löpandeband. I längden så blir det så tråkigt och ointressant, ibland är det som inte verkar mest rätt just det rätta. Buffy och Angel är ju ganska bra exempel på det, många ggr tänker man, skit i det som är "rätt" och gör det ni vill i stället. OC är ett ännu värre praktexempel på sånt här, jag orkar inte titta på det längre för all präktighet. Med tanke på att det är fikton så kan man väl passa på att göra det som kan ses som lite oväntat i stället för det "rätta". Det är ju inte utbildningstv, det är inte deras sak att lära oss rätt och fel, förhoppningsvis så vet vi det ändå.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Peppe » lör jul 23, 2005 12:50

Lipton skrev:Apropå ingenting så blir jag bara så irriterad på att man i stort sett alltid ska göra det som är "rätt" i alla serier och filmer, man serverar små moralkakor på löpandeband. I längden så blir det så tråkigt och ointressant, ibland är det som inte verkar mest rätt just det rätta. Buffy och Angel är ju ganska bra exempel på det, många ggr tänker man, skit i det som är "rätt" och gör det ni vill i stället. OC är ett ännu värre praktexempel på sånt här, jag orkar inte titta på det längre för all präktighet. Med tanke på att det är fikton så kan man väl passa på att göra det som kan ses som lite oväntat i stället för det "rätta". Det är ju inte utbildningstv, det är inte deras sak att lära oss rätt och fel, förhoppningsvis så vet vi det ändå.

Jo det blev irriterande ibland, speciellt så tkr jag är så i nästan varenda ungdomsserie, håller med det är ju ingen utbildningstv det är underhållning.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 13:04

Lipton skrev:Apropå ingenting så blir jag bara så irriterad på att man i stort sett alltid ska göra det som är "rätt" i alla serier och filmer, man serverar små moralkakor på löpandeband.

Titta på Arrested Development 1.10 "Pier Pressure" -- bästa moralkakorna någonsin.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Lipton » lör jul 23, 2005 13:05

noike skrev:
Lipton skrev:Apropå ingenting så blir jag bara så irriterad på att man i stort sett alltid ska göra det som är "rätt" i alla serier och filmer, man serverar små moralkakor på löpandeband.

Titta på Arrested Development 1.10 "Pier Pressure" -- bästa moralkakorna någonsin.

Sitter man och skriker i ren frustration, drar sitt hår?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 13:07

Lipton skrev:
noike skrev:

Sitter man och skriker i ren frustration, drar sitt hår?

Nej, tvärt om. Man gapskrattar och får ont i magen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jul 23, 2005 13:12

CheeseGuy skrev:Visa en minut från Welcome to the Hellmouth med scener tagna ur sitt sammanhang för någon som inte har sett Buffy...

Det är jag mycket medveten om, men eftersom jag inte har tid att se alla serier (och inte är så förtjust i renodlade amerikanska komediserier över huvud taget) så måste jag ibland bedöma serier efter första intrycket. Sen kan jag definitivt ändra mig, men jag har ju inte ens tid att se alla piloter så... Jag menade alltså inte att jag per automatik tror att en serie är värdelös om jag sett en minut av den, men jag tycker man har rätt att avgöra om man vill lägga ner mer tid på serien på det viset. Annars skulle jag inte göra annat än att se på TV...
Senast redigerad av AKS lör jul 23, 2005 13:15, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Lipton » lör jul 23, 2005 13:13

Det värsta jag sett var den här ep, i OC när han flyttade med den här tjejen för att hon blev gravid, utan att först ta reda på om han var pappan vad jag förstod, lämna allt, för att det var så förbannat rätt, han älskade henne inte heller längre. Jag tänkte att friar han till henne nu också så slänger jag ut tv:n.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Off » lör jul 23, 2005 14:38

Vill du se serier där alla inte gör rätt hela tiden så se några av dessa:

Arrested Development, Rescue Me, Dead Like Me, The Job, The Office.

Aja det är dom jag kommer på såhär på rak arm.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peppe » lör jul 23, 2005 14:41

Off skrev:Vill du se serier där alla inte gör rätt hela tiden så se några av dessa:

Arrested Development, Rescue Me, Dead Like Me, The Job, The Office.

Aja det är dom jag kommer på såhär på rak arm.

men det är ju bara komedier, så det är väl inte så konstigt
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 14:44

Rescue Me och Dead Like Me är precis lika mycket komedi som Buffy och Freaks & Geeks.

Och från vad jag har sett så brukar komedier vara bland de främsta förespråkarna för moraliskt amerikanskt kärnfamiljsförortsliv.
Senast redigerad av noike lör jul 23, 2005 14:46, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » lör jul 23, 2005 14:46

Jag vill se Rescue Me!!!!!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Off » lör jul 23, 2005 14:47

Hmm skulle väl inte kalla rescue me och dead like me rena komedier. Dramedy :P

Det är väl ganska mycket humor i Buffy och Angel också, svårt att se att jag skulle kalla dem komedier.

edit: noike är snabb som 20 uppumpade 100-meterslöpare.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 14:53

Off: för att inte tala om att humorn i DLM och Rescue Me är något mörkare än Buffy och Angel.

Wonderfalls klassar jag som en komedi -- även om det inte heller är hela sanningen. (Alla borde se WF förövrigt -- underbar 13-delars miniserie.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » lör jul 23, 2005 14:58

Är det egentligen inte mest mediokra till dåliga serier som bjuder på moralkakor? Jag kan inte komma på någon serie som jag verkligen tycker om som har sånt.

AKS skrev:
CheeseGuy skrev:Visa en minut från Welcome to the Hellmouth med scener tagna ur sitt sammanhang för någon som inte har sett Buffy...

Det är jag mycket medveten om, men eftersom jag inte har tid att se alla serier (och inte är så förtjust i renodlade amerikanska komediserier över huvud taget) så måste jag ibland bedöma serier efter första intrycket. Sen kan jag definitivt ändra mig, men jag har ju inte ens tid att se alla piloter så... Jag menade alltså inte att jag per automatik tror att en serie är värdelös om jag sett en minut av den, men jag tycker man har rätt att avgöra om man vill lägga ner mer tid på serien på det viset. Annars skulle jag inte göra annat än att se på TV...

Jo, det är klart. Jag kommer inte heller att börja se den om den inte hyllas rejält i höst. (Och jag är inte heller särskilt förtjust i komediserier.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 23, 2005 14:59

Funkar Wonderfalls som miniserie? Eller kommer jag att känna att det fattas bitar i pusslet då det är klart? Är det många obesvarade frågor? (Iofs så såg och älskade jag ju Firefly som slutade utan några svar, men ändå.)

Everybody Hates Chris var faktiskt bra. Inte mycket bra, men underhållande nog för att jag ska ge serien 4-5 avsnitt till hösten. Killen som spelar Chris var riktigt duktig och pappan är hur kul som helst. "Somebody gon' drink that milk." :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 14:59

Matt: första säsongen och avsnitt 2.01 var rätt bra till riktigt bra. Sedan blev den märkbart sämre. Mycket sämre. Jag gav upp.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 15:04

AKS skrev:Funkar Wonderfalls som miniserie? Eller kommer jag att känna att det fattas bitar i pusslet då det är klart? Är det många obesvarade frågor? (Iofs så såg och älskade jag ju Firefly som slutade utan några svar, men ändå.)

Den fungerar utmärkt som miniserie. De insåg att cliffhanger-slut inte fungerade på den kanalen. (Man vill givetvis ha mer efteråt men det beror på att man vet att de hade planerat mer, även om just den historien har fått ett fungerande slut.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » lör jul 23, 2005 15:04

Skådespelerska som ska vara med säsong 3 av Nip/Tuck:
Rhona Mitra
Jag ser fram emot ytterligare en spektakulär säsong av Nip/Tuck. Också en serie där folk gör fel.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Peppe » lör jul 23, 2005 15:05

av någon anledning tål jag inte deadwood, kan inte ens se klart första avsnittet, kan se på nästan alla andra serier.
har kommit till avsnitt 6 av wonderfalls, inte så roligt men jaye e underbar.
är 24 någonting att se lr är det bara crap? aldrig sett ett avsnitt.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 15:07

Peppe skrev:har kommit till avsnitt 6 av wonderfalls, inte så roligt men jaye e underbar.

Du behöver äta humorpiller.

Och "är", inte "e". Och versaler hjälper till en del också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jul 23, 2005 15:07

noike skrev:Den fungerar utmärkt som miniserie. De insåg att cliffhanger-slut inte fungerade på den kanalen. (Man vill givetvis ha mer efteråt men det beror på att man vet att de hade planerat mer, även om just den historien har fått ett fungerande slut.)

Det låter ju mycket bra! Få se om jag har råd att köpa innan Veronica Mars-boxen, annars blir det nån gång före jul i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jul 23, 2005 15:09

AKS: har du inte sett Wonderfalls?! Det måste du göra! Även om nu serien inte fick så många avsnitt och du verkligen vill se mer så kan den fungera som en miniserie också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peppe » lör jul 23, 2005 15:30

noike skrev:
Peppe skrev:har kommit till avsnitt 6 av wonderfalls, inte så roligt men jaye e underbar.

Förlåt kungen, har inte skött mig i skolan. :oops:
Ska gå och inhandla lite humorpiller så att jag får den rätta smaken, brb.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 15:45

Peppe skrev:Förlåt kungen

Jag är inte Kungen. Han hade varit mycket mer elak.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jul 23, 2005 16:08

Nej, naturligtvis är inte noike kungen. Det är Steve Guttenberg!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » lör jul 23, 2005 17:37

Nu har jag sett Supernatural-piloten. Den var ganska bra och det känns som att serien har potential. Problemen var mest de "gamla vanliga" för piloter; det kändes nästan som parodi när bröderna började rabbla upp hela deras bakgrund för varandra och samtidigt var det annat som borde ha förklarats bättre. T.ex tycker jag att de övernaturliga aspekterna borde ha etablerats på ett annat sätt. Nu får vi i stort sett bara anta att det händer diverse övernaturliga saker överallt. Det är allt. Och det hade varit trevlig att få reda på lite mer om vad som hände med mamman och flickvännen och framförallt hur mycket bröderna vet.

Det här är den första serien med övernaturliga inslag jag har sett sedan Buffy/Angel (det är för lite i Lost för att räknas) och det kändes faktiskt lite upphetsande. Jag ser fram emot att följa den till hösten och hoppas att den lever upp till sin potential.

Jag gillar att det handlar om två unga bröder som är "normala". Inga FBI-agenter eller personer med övernaturliga krafter. Och även om de verkar vara mer eller mindre experter på området så beter de sig ändå härligt oprofessionellt/mänskligt. Det är roligt att se. (Hur ofta fick man egentligen höra Mulder ropa "BITCH!" efter någon varelse som hade attackerat honom?) Och jag gillar Jensen Ackles.

Nu hoppas jag bara att det inte blir för mycket CotW. Det här avsnittet kändes ganska X-Files på det sättet och det känns som att det kan fortsätta i den stilen. I så fall kommer jag att tröttna snabbt. Men någon form av arc kommer det ju uppenbarligen att vara. Frågan är hur mycket den kommer att dominera.

Den borde för övrigt byta namn. "Supernatural" är fånigt och intetsägande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » lör jul 23, 2005 17:45

CheeseGuy skrev:Och jag gillar Jensen Ackles.

Han var bra i Dark Angel och denna rollen verkar passa honom också, i Smallville tyckte jag inte han passade in så bra. Synd bara att de har han från GG i den andra rollen nu, honom har jag svårt för.

För att jämnföra Supernatural och Night Stalker så är det ju båda serier med underliga saker som händer och då tycker jag, story- och arcmässigt, att Supernatural har mer potential, även om piloten inte var helt övertygande, hade kunnat vara skriven bättre och som sagt, Jared P hade jag gärna varit utan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » lör jul 23, 2005 17:51

noike skrev:

Skoningslöst.

Få se om jag får ner Supernatural piloten idag, snackas ju väl om den iaf.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav latarmig » lör jul 23, 2005 18:17

AKS skrev:naturligtvis är inte noike kungen

noike är Mannen (med litet n).
latarmig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film