Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 22:31

noike:

Monday, September 19
8:00-8:30 PM ARRESTED DEVELOPMENT (Season Premiere)

Eller missförstod jag?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis jul 12, 2005 23:20

Du missförstod. De gick ursprungligen ut med andra datum -- förste augusti -- men de verkar ha skyfflat omkring saker efter de publicerade sitt höst och vår-schema för en månad eller två sedan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 23:26

Ahh nu hänger jag med. AD!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 19:23

En ny pilot, Night Stalker, finns nu på Pirate Bay och Demonoid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jul 14, 2005 19:40

Den har jag läst ska vara ganska bra. Blir till att ladda ner.

EDIT: Och Stuart Townsend i huvudrollen!! Yay! Tyvärr lär han väl inte få ha sin egen accent, vilket kan vara bra för då blir jag antagligen så till mig att jag inte kan koncentrera mig på handlingen. ;)
Senast redigerad av AKS tor jul 14, 2005 19:44, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor jul 14, 2005 19:43

Illyria skrev:En ny pilot, Night Stalker, finns nu på Pirate Bay och Demonoid.

Groovy, den har jag sett fram emot. Konceptet tilltalar mig, och Stuart Townsend är bra när han inte spelar vampyr eller är med i usla Alan Moore-filmatiseringar.

Invasion-piloten finns också uppe på demonoid.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 20:08

adolvsson skrev:Invasion-piloten finns också uppe på demonoid.

Den måste jag också ladda hem, vet i princip inget om varken den eller Night Stalker, hoppas de åtminstone är hyffsade.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jul 15, 2005 11:15

Okej, såhär blev det...

The Night Stalker: Lite för mycket klichéer (även om en del av dom passar in förvånansvärt väl), ett manus som skulle kunna behövt en tillputsning, en regissör som verkar ta i så det kniper och hur vacker Gabrielle Union än är känns det för mycket X-files över hennes och Stuart Townsends team-up för att det ska vara helt bekvämt. Men låt gå, det här är ju ända bara piloten. Jag är fortfarande förtjust i konceptet, serier (övernaturliga eller inte) om reportrar är tillräckligt ovanligt idag för att kännas fräscht och Townsend var väldigt, väldigt bra. Pilotavsnitt generellt verkar ha ökat i kvalité de senaste åren, så man kanske har blivit lite kräsen. Hur det än är, finns det möjligheter för TNS att bli bra och är värd en chans i höst.

Invasion: Som pilot var den klart bättre än TNS, om än med en konstig känsla av att vara lite intetsägande, något som var svårt att sätta fingret på. Med det sagt satt jag ändå på små nålar emellanåt, effekterna, scenerierna och skådespelarna får gott betyg och jag är väldigt nyfiken på vad det egentligen är som händer. Problemen kan mycket väl vara grundade i klassiska pilotproblem, och jag har inga problem med att låta serien övertyga mig med ett gäng avsnitt. Ser fram emot den här också.

Se där, två av två. Trevligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » mån jul 18, 2005 12:10

Entourage S3!

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=20759

Everybody in the house say yeeeeeeeah!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån jul 18, 2005 13:38

Entourage 2.07:Helvete, de fick Cameron! Har suttit och undrat i flera avsnitt nu ifall de faktiskt skulle lyckas få The Big Man att dyka upp på riktigt och tamefan! Klart imponerande.

Jävligt bra avsnitt i övrigt också. Skrämmande roligt Family Guy idag med.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » mån jul 18, 2005 14:35

caffeineaddict skrev:Entourage S3!

Det där gjorde en rätt crappy day jävligt bra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » mån jul 18, 2005 15:20

caffeineaddict skrev:Entourage S3!

YEY!
i love that show!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » tis jul 19, 2005 23:14

1.8 Hell's Kitchen
Detta avsnitt var helt klart ett av de bästa i omgången (hittills)! Hade önskat att Elsie inte hade ljugit om att hon fått stöd av gänget, men jag förstår henne också. Man vill ju inte vara en backstabber (som de andra tre).

Och Ramsay... snacka om soft spot för Elsie. Enskilt samtal då han antagligen hade svurit och gormat åt Jessica. "Proud of you ... touched my heart". Nästan lite crushigt. Det var kul att se. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » ons jul 20, 2005 22:07

Jag laddar ner two guys a girl and a pizza place igen, varför kommer det inte på DVD :(

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » ons jul 20, 2005 22:10

Pete and Berg!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tor jul 21, 2005 14:54

http://www.superherohype.com/news/bladenews.php?id=3313

*Hoppar runt som en 5-åring på julafton och skriker av lycka!*
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tor jul 21, 2005 16:04

Off skrev:http://www.superherohype.com/news/bladenews.php?id=3313

*Hoppar runt som en 5-åring på julafton och skriker av lycka!*

Ja, det är kul att höra lite nytt om projektet och att det kommer bli av!
Jag ser verkligen fram emot den!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 21, 2005 20:19

Detta kan bli riktigt bra! Undrar vilken som får rollen som Blade...? Kan inte komma på några bra namn så där på rak arm.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor jul 21, 2005 21:06

Det skulle ju suga om serien bara hade en huvudperson (tänk er Buffy om det hade varit bara Buffy eler Angel om det varit bara Angel.)
David Goyer har sagt att han egentligen ville ha med Frank Drake och Hannibal King som Nightstalkers i Blade 3 men sen bytte dom ut Frank och hittade på Abigail Whistler istället.
Så jag hoppas deffinitivt att Frank Drake kan vara med i tv-serien, för han är min favorit och kemin mellan honom och Blade är fantastisk.
Man kan väl knappast förvänta sig att Ryan Reynolds, Jessica Biel eller Kris Kristofferson skulle binda sig till en tv-serie eftersom dom typ gör massa filmer, så om deras karaktärer ska vara med måste dom skaffa nya skådisar till dom också.

Vågar jag en tänka det bästa scenariot? Att Morbius skulle kunna vara med! (han var ju faktiskt med i det alternativa slutet till Blade 1 som möjlig fiende för uppföljaren) Fast även om det skulle vara coolt om han var huvudfienden skulle dom säkert i så fall ändra honom en massa för att han ska vara mer ond o.s.v. och då önskar jag hellre att dom lämnar Morbius orörd till jag kan ta hand om honom.

Det är bra att David Goyer är inblandad för jag vet att han är en fan och det är väldigt viktigt för mig att dom inblandade i serietidningsfilmer/serier vet vad dom gör, så att det inte är någon som bara vet om Blade vad han sett på film och tar den karaktären och gör en tv-serie ut av, utan att dom istället har serietidningarna som grund och kan ta lite därifårn sammtidigt som att hitta på saker själva.

Jag skulle bli besviken om serien blev sån att det är Blade (ensam) som slåss mot vampyrer och det är hela serien.

Den kommer nog att bli bra i vilket fall som helst men den har verkligen potential att bli helt fantastisk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Lipton » fre jul 22, 2005 9:38

Med risk för att göra bort mig, men fråga måste jag.
Har det här Spike TV något med karaktären Spike att göra?, antagligen inte.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav LWes » fre jul 22, 2005 11:14

Lipton skrev:Med risk för att göra bort mig, men fråga måste jag.
Har det här Spike TV något med karaktären Spike att göra?, antagligen inte.

Nej, det har den inte. Det är en tv-kanal för män.
Blade är deras första egna "drama"serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » fre jul 22, 2005 22:37

Chappelle Show säsong 1 och 2 beställda från axelmusic. Har bara sett 2-3 avsnitt men gillat det jag sett. Tänkte att det kunde vara kul att köpa något man inte sett för en gångs skull.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » fre jul 22, 2005 22:38

Chappelles show is the biiiiizznaz!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre jul 22, 2005 23:16

Chapelle's Show är underbar...´

Är det nån annan än jag som följer den lysande franska dokumentärserien Dödsfallet? En serie som bekräftar för mig hur sjukt tråkiga 99% av alla procedurals är. Jag anser nu att den anklagade är oskyldig, men jag inser ju också att det beror mest på att vi faktiskt får följa försvarets arbete. Ska dock bli väldigt intressant att se hur det hela utvecklar sig då fler bevis (för och emot) kommer att tas upp.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre jul 22, 2005 23:54

Jag är inte så mycket för komediserier och vet inte ens om jag kommer att se Kitchen Confidential eller Alys show, men Everybody Hates Chris verkar de flesta älska (alla jag läst i alla fall) så den kommer jag definitivt att se. UPN verkar vara på G.

Detta är Ausiellos (tvguide) rapport från nån press tour:

Everybody Hates Chris

10:50 … which is brilliant. It’s hands-down the best new show of the fall. And with executive producer/narrator Chris Rock in the house today, I suspect this session will be a press-tour highlight.

10:52 Asked about reports that Fox passed on Everybody Hates Chris out of concern that he would bolt after the pilot, Fox cracks: "My name’s Rock, not Chappelle." Oh, no he di’int. Oh, yes he did. Oh, no he di’int. Oh, yes he did. Oh, no he di’int. Oh, yes he did. Oh, no he di’int. Oh, yes he did.

10:54 A well-meaning reporter makes the mistake of asking Rock about using the N-word in the Chris pilot. "Excuse me, n---er?" he fires back. "I do whatever the network lets me do. If they say I can use the F-word, there’s a bunch of them coming, too." I think I just piddled my pants. Seriously.

10:56 How’d Rock find Tyler James Williams, the 12-year-old playing him in Chris? "I was at Michael Jackson’s house, in the driveway, and this kid runs out," he cracks. "’Wait! Save me!’" More piddle! Wow, first Cybill Shepherd and now Chris Rock. This is turning out to be the best press tour ever.

11:03 Rock jokes that he originally considered calling the show Let’s Shoot Chris in the Head, but he "couldn’t get that one by the censors." No piddle on that one but funny nonetheless.

11:20 Asked if there'd been any fallout from his coolly received stint as Oscar host last February, Rock replies, "I don’t think there’s any fallout. My career seems to be OK. Will I do it again? Maybe. Who knows if they’ll even ask me? I don’t know."

11:25 Exec producer Ali LeRoi jokes that "a dragon is going to try to kill Chris in Episode 4." Adds Rock: "I can’t wait for the abortion episode. That’s the one I’m looking forward to." Steady stream of piddle!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jul 23, 2005 1:02

AKS skrev:Jag är inte så mycket för komediserier och vet inte ens om jag kommer att se Kitchen Confidential eller Alys show, men Everybody Hates Chris verkar de flesta älska (alla jag läst i alla fall) så den kommer jag definitivt att se. UPN verkar vara på G.

Jag tycker att Kitchen Confidential-pilot var bättre än Everybody Hates Chris-pilot, men Everybody Hates Chris-pilot var faktiskt väldigt bra och rolig.
Jag har hört att Alys show ska vara rolig, men det tror jag inte på förns jag ser det med egna ögon för den verkar tråkig och ointressant.
Äsh, vem försöker jag lura, jag kommer säkert följa den i vilket fall som helst......som om jag inte redan hade tillräckligt med serier.....
Allvarligt talat, jag är intresserad av typ 90% av alla nya serier, jag kommer dö när dom alla börjar.......

Hoppas bara att BitTorrent-sidorna har börjat bli lite mer kloka tills dess, som den gamla goda tiden då det fanns sidor som bara hade nya tv-serier, och dom hade alla nya tv-serier bara timmar efter dom visats.
Nu för tiden kan det ta någon dag innan ett avsnitt kommer ut och så.

Jag har just laddat hem alla 5 avsnitt av The Next Food Network Star. Jag har ingen aning om vad det är, men på titeln låter det som att det är en tävling om att bli The Next Food Network Star, och det kan ju inte vara fel.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 23, 2005 1:51

Ah, måste söka reda på Everybody Hates Chris.

Ang. Alys show: jag hatade den preview någon här länkade till för några veckor/månader sedan. *Men* precis som dig, LWes, så tycks den piloten få ett bra bemötande. Jag: Huh?! Fast jag har ju iofs bara sett en minut av programmet, men den minuten var värdelös.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör jul 23, 2005 4:26

...Chris verkar bra. Har inte sett piloten men man kanske ska försöka hitta den.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » lör jul 23, 2005 4:27

Off skrev:...Chris verkar bra. Har inte sett piloten men man kanske ska försöka hitta den.

Already downloading bro

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » lör jul 23, 2005 4:29

Yay!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off