The Dead Zone

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » mån jun 13, 2005 16:38

Lät inte alls bra med TCM-rippen. Hur vet man vilken rip man har? Jag håller på att ladda ner härifrån nu: http://centraltracker.org/index2.php . Hoppas att det är okej.

Ska se om Tipping Point nu. Kan knappt fatta att det är sant, att det ska bli ett helt nytt DZ!! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jun 13, 2005 17:06

Det står TCM i filnamnet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jun 13, 2005 19:52

Tror inte det står TCM hos mig... Ska kolla.

EDIT: Nä, stod The Dead Zone S04E01 DSR PROPER XviD LOKi CTV på min torrent. Hoppas den är bättre då. Var tvungen att dra hemifrån mitt i Tipping Point (mucho bra avsnitt), men ska se klart det nu och sen... nu säsong! Yay!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån jun 13, 2005 21:32

Har haft Dead Zone maraton nu i dagarna....började lite smått med de första avsnitten ur säsong 2 igår (har sett S1 innan). Nu är jag halvägs in i säsongen. Jag saknar arc, eller snarare jag hade fått uppfattningen om att det skulle vara mer än vad det är, och känner mig lite besviken. Nu gör i för sig inte detta så mycket då nästintill alla avsnitt är både välspelade och välskrivna. Det känns bra. Dead Zone är en bra serie!

Först lite Buffyforum....sen ut och se några avsnitt till. Fick mail från axelmusic om att S3 äntligen är skickad också, hoppas innterligt att jag får den till helgen, då blir det nytt maraton. Btw...första avsnittet av S4 är tankat och klart :P
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » mån jun 13, 2005 22:12

Blir mer arc snart... Eller lite mer i alla fall. Arcen är dock så bra att det nog *känns* som att den är en större del i serien än vad den är. :) Men nu är du ju redan hooked så jag behöver inte pimpa serien för dig. Hehe.

4.1
Hade defintivt varit bättre om detta avsnitt varit en säsongsavslutning och inte en öppnare... Men bra är det.

Stillson... you sexy dawg! Hrm... I alla fall var det himla kul att få se *ännu* en sida av honom. Det faktum att han är en marionett. Först pappan och nu den där sektgubben eller vad han nu är. Ska bli väldigt intressant att se hur det här utvecklar sig.

Johnnys pimp kane!! Hur ska han klara sig utan den?!

Ett mycket bra avsnitt som man dock hade velat se medan man fortfarande hade hela S3 färskt i minnet, s.a.s..

Nästa avsnitt är det första nyinspelade avsnittet så det ska bli kul att se hur alla ser ut och så.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jun 13, 2005 22:26

AKS: 4.01 Jag håller med. Det hade passat mycket bättre som säsongsavslutning, så när som på en sak. Jag gillar verkligen att han kastar käppen i början av säsongen och inte i slutet. Det sätter tonen på ett helt annat sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jun 14, 2005 2:09

Worth waiting for? Verkligen.
Mer bakgrund och djup till karaktären Stillson. Utökande av konspirationen. Mäktigt. Nackdelen blir väl att det här man kommer sakna arc-avsnitten desto mer.

Det är en nackdel jag kan ta.

Jag tycker det här passade rätt bra som öppning ändå. Visst fanns känslan av säsongsavslutning, det var väl oundvikligt, men jag gillar att viktiga händelser hände här istället för att bara hållas till en säsong.

Och käppkastet blev onekligen extra häftigt nu.

Det blir som ett mantra snart, men jag kan inte låta bli; nästa vecka ÄR för långt borta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » tis jun 14, 2005 5:46

Ojojoj jag är så glad att jag tittade igenom s01-3 innan jag åkte.

4x01Som sagts innan så är Stilsons utveckling bra. Gillar stora konspirationer och nu känns det som en sådan. Käppen! Maybe Evil Johnny vill jag ju se mer av.

Hur var det nu med arcen egentligen. Skulle den få vara mer framträdande eller hur var det?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tis jun 14, 2005 22:43

Dead Zone S2

Vilket fantastiskt sista avsnitt det blev. Helt underbart bra. Hade velat se mer arc, hade förväntat mig det, verkligen, speciellt då det är då serien är som bäst (läs sista avsnittet). Däremellan bjuds vi på mer eller mindre speciella standalone avsnitt. Avsnitt 11 Playing God var helt makalöst. Efter säsongsavslutningen var det med lätthet det bästa avsnittet. S3 till helgen nu så är jag mer än nöjd....då är jag jättenöjd.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis jun 14, 2005 22:58

Off skrev:Hur var det nu med arcen egentligen. Skulle den få vara mer framträdande eller hur var det?

Jag kommer inte ihåg... Jag vet ju att USA inte velat ha mycket arc tidigare utan förespråkat standalone och event avsnitt. Nu vet jag inte riktigt vad de tycker. Mer arc hoppas jag verkligen på.

Tob: Mhm, det är inte dåligt sista S2-avsnittet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jun 20, 2005 19:39

4x02 - The Collector
Alltså, DZ står för sådan kvalité att det nästan är skrämmande. Till och med ett avsnitt som detta, som egentligen var ganska medelmåttigt, med en plot som kändes lite halvdan och som inte heller funkade, vad heter det, tempo och sånt fungerade ordentligt... Till och med ett avsnitt som detta kändes högklassiskt, med spänning och stunder som gav mig rysningar. Till och med det här avsnittet gjorde väntan på ett arc-avsnitt lite lättare. Ofattbart.

Hur gör dom och varför gör inte fler så?!

Huh. Arc-avsnitt. Avsnitt = episodes. Arcisodes? Arcisodes. Svenska: Arcisoder eller arkisoder. Ja. Så ska dom kallas i fortsättningen. Bara så allas adolvssonordlista är uppdaterad.

Hey, it ain't genius but it works.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån jun 20, 2005 22:41

Arcisoder kallar vi dom. Jag är med på det!

DZ ep 4x2 fortfarande inte hemma...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån jun 20, 2005 23:01

Off skrev:Arcisoder kallar vi dom. Jag är med på det!
DZ ep 4x2 fortfarande inte hemma...

Stackars Off...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån jun 20, 2005 23:07

Eller hur. I hate this internet. Får se på Entourage och Family Guy igen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » tis jun 21, 2005 14:31

adolvsson skrev:Hey, it ain't genius but it works.

Arcisodes. Det var banne mig ett lysande uttryck! Kaffet måste ha varit något alldeles exceptionellt vid myntarögonblicket :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » ons jun 22, 2005 20:38

Får väl ta och hålla med adolvsson om 4x02. Ett avsnitt som är från standarnmall 1-A om hur ett VOTW-avsnitt ska byggas upp är fortfarande ruggigt bra.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tor jun 23, 2005 1:42

Säsong 3 avklarad

Övergripande spoilers

Var är arcen? arc! arc! 2-3 avsnitt i början och sen nu i slutet. Behöver jag säga att dem bästa avsnitten var dem två första och sista? nej, tänkte väl det....

Annars. alltså grymt välgjord serien. Cotw avsnitten fungerar alltifrån till ja bra till helt lysande. Dead Zone är aldrig dåligt. Men jag vill se apokalyps, jag vill se Stillson (obehaglig till max), jag vill se Christopher och jag vill se Jhonny bryta samman, tvivla och bli osäker. Sen vill jag att serien skall bli mörkare, både till utförande och manusmässigt sett. Mer död, misär och lidelse.

Gillade Sarah Wynters karaktär i 24, trots ett ganska enkelspråkig och tråkigt skriven roll så föll jag pladask, mycket positiv över att se henne här. Hoppas hon blir kvar, gärna som regular i nästa säsong, tycker hon påverkar Jhonny på ett sätt som helt klart lyfter karaktären.

Trots en grymt otrevlig cliffhanger så väntar jag tills imorgon med att se första avsnittet av säsong 4. Dame it, den var vass den cliffhangern.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tor jun 23, 2005 13:09

S4ep1

Det var svettigt. Som en del andra redan nämnt, detta hade passat så bra som säsongsavslutning. Inte nog med att det hade sett mycket bättre ut i hyllan, då dem hade varit tvungna att ha med en skiva till och gjort boxen bredare, nu är det jättetunn och mitt symmetriska sinne får spader varje gång jag ser det uppställt i hylland. *Muttrar*

Tillbaka till avsnittet. Som jag skrev i inlägget ovan om säsong 3. Fasiken vad bra Dead Zone är ibland. Stillson....använd honom nu för fasiken! På ett par sekunder ger man hela hans karaktär ytterligare en botten. Suveränt. Arc, Arc och efter som jag har tjuvläst inläggen ovan så förstår jag att det blir ett Cotw avsnitt. Sen verkar det inte som att vi kommer att få se något mera av Rebecka på några avsnitt iaf, men jag hoppas verkligen att hon kommer tillbaka senare i serien, om inte annat för att gästspela.

Och det där med käppen....känns som dem vill visa att serien tar lite av en nystart. Hoppas inte det, jag vill verkligen se mer av Stillson, även om jordens undergång inte hägrar längre.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » tor jun 23, 2005 14:16

Tob
Har jag varit ouppmärksam nu. Varför hägrar inte jordens undergång längre?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tor jun 23, 2005 14:39

Off skrev:Tob
Har jag varit ouppmärksam nu. Varför hägrar inte jordens undergång längre?

En slutsats som jag drog. Det kändes verkligen som man avslutade armageddon storyn med Stillson. Sen kändes det som att det som hände i slutet av avsnittet verkligen påverkade Stillson. Ta vad jag skrev som en klackspark, och det var verkligen inte menat som något faktiskt utalande.

Med andra ord, du har nog inte alls varit ouppmärksam
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » tor jun 23, 2005 15:39

Tob: Stillsons pappa var ju den enda som kunde kontrollera honom, och med den nya superreligiöse rådgivaren skulle jag tro att armageddon snarare har kommit närmare än försvunnit.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tor jun 23, 2005 16:08

noike skrev:Tob: Stillsons pappa var ju den enda som kunde kontrollera honom, och med den nya superreligiöse rådgivaren skulle jag tro att armageddon snarare har kommit närmare än försvunnit.

Jo, det är nog så....det jag skrev innan var väl en första känsla efter avsnittet. Det viktigaste är att iaf att jag hoppas verkligen att man visar mer av Stillson.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 17:18

Hittills så tycker jag inte att S4 varit så engagerande. Avsnitt 1 var mycket bra, avsnitt 2 var bra. Avsnitt 3 var också bra, men inte så överdrivet bra och nu avsnitt 4...

Tyckte detta var ett av de tråkigare avsnitten på länge. Mycket oengagerande fall som jag inte brydde mig ett dugg om. Ointressant, men inte dåligt. Hoppas verkligen vi får antingen Purdy eller Stillson i nästa avsnitt. Eller ett fall aom är knutet till nån karaktär vi redan känner.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jul 11, 2005 17:31

AKS skrev:Hoppas verkligen vi får antingen Purdy eller Stillson i nästa avsnitt. Eller ett fall aom är knutet till nån karaktär vi redan känner.

Jag vill se mer av Psycho!Johnny från framtiden. Och armegeddon. Gimme something that goes boom!

-Hello Johnny.
-How can we see each other? I threw away the god damn cane.
-Your underwear. I finally found the right ones.

Eh, eller inte just så. Men jag käver mer av Frank Whaley i varje fall, och för det behövs framtiden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 17:35

:D Den dialogen skulle jag vilja höra i nästa avsnitt. Men jag håller med. Mer av det du nämnde också. De kan ju liksom inte lägga ner det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 0:28

Argh håller med. Nu vill jag se lite arc och lite va frugan och ungen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån jul 18, 2005 14:10

4.5
Nu måste de bara skärpa sig!! Ytterligare ett avsnitt som inte var så överdrivet bra. Ytterligare ett avsnitt där arcen inte berördes alls. Ytterligare ett avsnitt utan sheriffens fru. Muargh! Detta avsnitt var något mer engagerande än det förra, men inte alls lika bra som TDZ-avsnitt brukar vara. Skärpning!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jul 18, 2005 14:20

AKS: En liten spoilerfri åsikt kanske kan vara på sin plats? Jag kommer inte kunna se avsnittet än på ett tag och har abstinens, gorramit.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jul 18, 2005 14:21

Om jag säger så här: ha inga höga förväntningar. Lite mer engagerande än förra veckans avsnitt, men inte... det vi hoppas på.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån jul 18, 2005 14:23

AKS skrev:4.5
Nu måste de bara skärpa sig!! Ytterligare ett avsnitt som inte var så överdrivet bra. Ytterligare ett avsnitt där arcen inte berördes alls. Ytterligare ett avsnitt utan sheriffens fru. Muargh! Detta avsnitt var något mer engagerande än det förra, men inte alls lika bra som TDZ-avsnitt brukar vara. Skärpning!

Jaha....med tanke på hur mycket jag bryr mig om Dead Zone nu så läste jag naturligtvis din spoiler.

Och tappade lusten att ens ladda hem avsnittet, vad har hänt? som du skriver, även om arcavsnitten lyste med sin frånvaro under både säsong 2 och 3 så var dem flesta stand alone avsnitten bättre än dem inledande avsnitten av säsong 4 (bortsett från avsnitt 1, som tekniskt sett hör till säsong 3 egentligen). Inte verkar det bli bättre under avsnitt 5. AKS, jag behöver lite motivation nu känner jag.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film