Jag älskar att listor men av nån anledning så får jag alltid nåt plågat i blicken när jag ska lista favorit-serier eller filmer. Det är liksom lite för svårt. Men ska försöka mig på serier. Det här är en lista över favvo-serier, som har sänts eller sänts nånstans i världen. Det är vad jag tycker just idag men imorgon kan jag ju ha ändrat mig.
Ja, topp 10 då:
1. Buffy
2. Angel
3. Freaks & Geeks (älskar serien, den är fucking brilliant)
4. Veronica Mars ( VM är den serie som sänds just nu, som jag känner mest för).
5. E.R (för lång och trogen tjänst).
6. Homicide, Life on the Streets/Uppdrag mord (det var några år sen nu jag såg den men satt som bänkad framför tvn varje vecka. Den bästa polisserie jag har sett, älskar den, och då är jag inte ens särskilt förtjust i polisserier).
7. Seinfeld.
8. Scrubs (en serie som jag alltid missar och egentligen känner att jag inte behöver se varje avsnitt av. Men när jag väl tittar på ett avsnitt, så känner jag mig som en liten boll av kärlek som vill studsa med Elliot, JD och Turk. Jag gillar dom. Och nej, det var INGET snuskigt menat med den meningen, så tolka inte in nåt sånt i den.

).
9. Vänner (också lång och trogen tjänst).
10. Wonderfalls (we're bobbing along in our barrel...)
Bubblare: Firefly, Dead like me, Sex and the city, Arrested develpment, Lost, Simpsons, Gilmore Girls, Dark Angel, The L word, Entourage, Morden i Midsomer m.m.