Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor jul 07, 2005 12:57

1.5 har dykt upp som torrent bla hos mininova: http://www.mininova.org/tor/68837

Men var det inte ett dubbelavsnitt igår? Konstigt att inte 1.6 dykt upp. Nåväl...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jul 07, 2005 13:16

Jo, jag hoppas det. Men den här dök upp för ungefär en timme sedan -- om nu tidsangivelsen stämmer -- så det är förståeligt att 106 dröjer lite längre. Men det känns ändå lite segt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jul 07, 2005 19:22

1x05 Riktigt bra Buffyreferens. Btw fuck you Fox!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor jul 07, 2005 20:06

Mer än riktigt bra referens... SItter och ser avsnittet just nu, men var tvungen att gå in hit och säga att jag _älskade_ den Buffyreferensen (scenen i övrigt är också bra). Om jag gillar 1.5 en tredjedel så mycket som Buffyreferensen så kommer jag att älska avsnittet. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jul 07, 2005 20:22

Nu har jag äntligen fått hem båda avsnitten och ska börja titta, ser fram emot referensen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tor jul 07, 2005 20:28

1x06 var RUSKIGT bra och vilket slut sen. Ett magasin, ett gevär och ett plan till Fox högkvarter.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor jul 07, 2005 20:57

1.5 Ja, detta trodde jag aldrig skulle hända. Ett avsnitt av The Inside som jag verkligen gillade. Inte gillade "för att var en sån serie" utan gillade. :eek:

Detta är det första avsnittet där jag sett nåt intressant med huvudkaraktärerna. Riktigt bra scener med "gänget". Bra att vi får veta mer om Rebeccas bakgrund.

Fortfarande långt ifrån mästerverk och långt ifrån "mycket bra", men bra helt klart. Irriterar mig fortfarande på Web. Känns bara meh och jobbig för mig. Rebecca fortsätter också att irritera genom att *som vanligt* utsätta sig för fara så att nån måste komma och rädda henne. Nästan så att man börjar tro att hon gör det med vilja för att bli just räddad, iom att hon själv fick klara sig ur kidnappningen. Men irriterande är det. Då hon stack ifrån kontoret blev jag riktigt arg och inte på ett bra "jag är engagerad i serien"-sätt utan för att det börjar bli så tjatigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jul 07, 2005 23:59

1.6 Ytterligare ett bra avsnitt. Om det fortsätter så här så kommer t.o.m. jag att sakna serien. Så kan det gå...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jul 08, 2005 0:59

Fucking FOX. Om informationen jag har fått stämmer -- från Allyson på buffistas, så chansen att det inte stämmer är väldigt liten -- kommer the Inside bara visas en vecka till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jul 08, 2005 1:04

Det låter dumt. Serien börjar ju precis bli engagerande. Inte för att Fox bryr sig men ändå. Suck!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre jul 08, 2005 1:07

Det är en tvåtimmars premiärspecial, av en ny realityshow om dans (vilket känns extra avskyvärt, med tanke på att The Inside hittils har sänts mot en populär realityshow om dans på en annan kanal), som gör att TI utgår, men jag hittade ingen information om hur det ser ut veckan därefter. Förhoppningsvis, och jag inser hur otroligt naivt det låter, kommer dom nyttja realityshowen som en lead-in till TI resten av säsongen.

Det skulle väl trots allt spegla lite hur House behandlades av samma kanal. Den fick ju trots allt uppmärksamhet och mycket bättre tittarsiffror när vaddetnuvarförsatansrealityshow lades före.

Med det sagt vill jag bara tillägga ett hejdundrandes "Fuck FOX!"
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre jul 08, 2005 1:09

Vilket i och för sig stämmer. Ja, lite optimisitsk kan man vara i och med House-liknelsen. I'm game, with the option of being furious later on.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre jul 08, 2005 1:14

Vilket jag antar gör det möjligt att inte bara resten av säsongen visas i sin helhet, utan också det blir en säsong 2.

Not that I wanna get my hopes up, or anything.

Tills dess tänker jag ändå nyttja min rätt som upprört fan att svära åt FOX. Kyssa deras fötter kan jag göra den dagen serien väl blir förnyad, men än så länge dansar dom samba med stilettklacka på mitt hjärta och det har jag ingen lust att bara låta vara.

Banne mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » fre jul 08, 2005 1:14

Det låter som ett lämpligt mirakel. Jag har fortfarande hopp om att det finns hopp.

Det vore bara så jävla tragiskt om serien skulle sluta nu, med tanke på hur mycket den har växt. 1x06 fullkommligt krossade alla tidigare avsnitt och 1x05 var inte helt dumt det heller.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jul 08, 2005 1:58

De tre senaste avsnitten har varit riktigt bra, hoppas det inte är slut på det roliga nu bara.

1.05-6 Webb är under utredning? (så jag förstod slutet rätt)

Och referensen var den där flower union thing? Annars missade jag den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre jul 08, 2005 4:30

Illyria:

ANDREW: You sure you don't wanna stop and pick up some burgers or something, you know, road trip food?

SPIKE: It's not a road trip. It's a covert operation.

ANDREW: Right. Right. Gotcha. (beat) I?I bet even covert operatives eat curly fries. They're really good.

SPIKE: Not as good as those onion blossom things.

ANDREW: Ooh, I love those.

SPIKE: Yeah, me, too.

ANDREW: It's an onion... and it's a flower. I?I don't understand how such a thing is possible.

SPIKE: See, the genius of it is you soak it in ice water for an hour so it holds its shape. Then you deep-fry it root-side up for about 5 minutes.

ANDREW: Masterful.

SPIKE: Yeah. (beat) Tell anyone we had this conversation, I'll bite you.

ANDREW: Right.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre jul 08, 2005 11:20

1.05:Nja, historien i sig kändes rätt rutin. Men detaljmässigt är allting fortfarande väldigt bra. Men jag vill ha mer ensemble, ett avsnitt där Rebecca inte är i fokus, och snälla, ett helt avsnitt utan att vi behöver nämna och referera till Rebeccas barndom.

Härligt att se gamle Cameron-favoriten Jenette Goldstein dock, fortfarande den hårdaste kvinna som någonsin har setts på en filmduk ("LET'S ROCK!" / "You've ever been mistaken for a man?" "No, have you?"). Och scenerna i baren var ju lysande. Onion flower. "Yentl is very underrated". "I spent some time on the clarinet." Adam Baldwin och Katie Finneran är precis utmärkta, och som sagt ovan, ett avsnitt med mer fokus på dem och mindre på Rebecca och Paul vore grymt uppskattat innan serien går en för tidig död till mötes.

Det blir 1.06 ikväll och efter Offs kommentar längtar jag oerhört.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre jul 08, 2005 13:27

Jag trodde referensen skulle vara något mer tydligt men jag missade ju inte den ivarjefall :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör jul 09, 2005 18:06

Vad tyckte folk om 1x06 då?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör jul 09, 2005 18:13

Jag gillade den en hel massa, men så har jag gillat hela serien än så länge så...
(1.06) Bloooooood!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån jul 11, 2005 4:30

1x06
Några minuter kvar av avsnittet och jag sitter och tänker på hur mycket jag avgudar Peter Coyote (fick till och med E.T.-flashbacks)... Slam! Wham! Och min haka är tappad. Vilket slut! Jag vill se nästa, NU! ;)
Bra att Rebecca inte var i fokus för en gångs skull (jag har bara gillat henne i barnmördar-avsnittet 1x04). Men jag missade om det var någon shout-out... har väl varit det i alla de tidigare, mer eller mindre tydligt?

Senaste avsnitten har fått serien att växa extremt mycket för mig. Nu känner jag mest för att skriva en arg visa om FOX.

Damn you, FOX
You heartless slimey hounds
Damn you, FOX
Your cruelty has no bounds

DVD's are gold, God knows,
the saviors of our souls...
'Cause FOX kills all our shows
- those nasty evil ghouls!

Oj, jag trodde inte att jag verkligen skulle göra det. Vad? Jag kände för att rimma lite.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 9:40

Hehe, den där var bra! Snart kommer den att spridas som en löpeld över internet... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » mån jul 11, 2005 22:43

Glorificus skrev:Damn you, FOX
You heartless slimey hounds
Damn you, FOX
Your cruelty has no bounds

DVD's are gold, God knows,
the saviors of our souls...
'Cause FOX kills all our shows
- those nasty evil ghouls!

Den kan vi sjunga nästa Umeå-träff! Vi är ju grymma på det där med allsång.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 23:24

Hur länge kommer Fox visa serien då, vet vi något om det? Jag hatar unaired episodes.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jul 11, 2005 23:29

Illyria skrev:Hur länge kommer Fox visa serien då, vet vi något om det? Jag hatar unaired episodes.

Ingen aning än. När nyheten kom, sa Timmy nåt om tre avsnitt, men det kan bero på att vi inte vet hur schemat ser ut efter nästa vecka. I värsta fall blir det bara ett avsnitt till, i bästa kör dom hela säsongen med dansgrejen som lead-in.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån jul 11, 2005 23:42

Att serien fått bisarrt med publicitet den senaste veckan kan göra så att de vill visa lite längre än de annars hade tänkt göra. (Något serien hade behövt tidigare -- men då hade alla reklamplatser och sådant redan blivit upptagna för höstens program.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jul 12, 2005 0:17

Var har serien fått publicitet? Är det positiv publicitet?

Fox kanske är så jävliga att de visar alla avsnitt utom ett eller två... bara för att få sälja DVD-boxar eller nåt sånt. Skulle inte förvåna mig. :x

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 0:21

Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » tis jul 12, 2005 0:33

Tam skrev:Den kan vi sjunga nästa Umeå-träff! Vi är ju grymma på det där med allsång.

Det har du rätt i. :D Vår allsång borde rentav vara skäl nog för Minear att göra ett musikalavsnitt av The Inside.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tis jul 12, 2005 14:42

Efter den senaste veckans mycket otrevliga nyheter angående The Inside och risken för nerläggning så tappade jag lusten helt och hållet med att ens fortsätta se serien. Men har faktiskt lyckats se avsnitt 5 nu, och som vanligt, älskar jag det.

Mitt hat, min ilska mot FOX är otrolig, hade FOX kunde personifieras så är det inte omöjligt att jag skulle kunnda ta livet av mänskan. Det säger en hel del, då jag aldrig hatat en människa till den grad att jag skulle kunna ta livet av han/hon. Då tycker jag ändå illa om en hel del folk....Det jag ville säga var att FOX kan gå och hänga sig och vad vill dem ha egentligen? Måste tittarsiffror verkligen betyda precis allt?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film