Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör jun 25, 2005 21:24

LWes skrev:
Nicole skrev:någon som har sett figh club här? ok de e nog många som sett den men ngn som orkar kommentera den?

T.o.m. jag har sett den. :o Det är en bra film.

Nu fick jag blinka några gånger. Trodde aldrig du skulle yttra de orden om en icke-Marvel/serie-film. :D Få se nu... om du gillar Fight Club, då gillar du nog.. Donnie Darko..? Och Unbreakable, visst har du sett den? Serietidnings-tema och allt (men dessutom en film som är bättre andra gången man ser den och håller för fler omtittar).

Okej, då kanske jag skulle passa på att lägga in mitt tidigare utlovade Shyamalan-försvar nu när jag har tid att göra en liten utläggning...
Shyamalans filmer har lite av Buffy-tanken i sig - att folk med fördomar om vad det är för film de ska se har svårt att se något annat än det de förväntar sig. Ser man t.ex. The Village och tror att det ska vara en skräckfilm tycker man inte att den är bra. Har man däremot insett att Shyamalan precis som Joss använder övernaturliga teman som metaforer och framför allt vill skildra människans komplexa inre, då har man hundra gånger mer att upptäcka i hans filmer. I stort sett varenda replik, varje vändning i historierna är till för att förmedla filmernas tema. Vi kan ta Signs som exempel.

Vad handlar Signs om? Åkercirklar och aliens? Nej, det är självklart bara ett verktyg för att föra fram budskapet om att ingenting sker av en slump, att det vi tror är meningslöst i själva verket har ett syfte. Titeln syftar inte på åkercirklarna utan på de tecken vi alla har omkring oss och borde lägga märke till.
T.ex. Merrill (Joaquin Phoenix) som inte bara hade skolans baseballrekord i att slå längst - han hade även rekordet i flest strikeouts. "Felt wrong not to swing", säger Merrill om det som sågs som hans svaghet. Det som visar sig vara något högst betydelsefullt, när hans livs mest avgörande ögonblick visar sig vara att slå med sitt gamla baseballträ för att rädda sin brorsons liv.
Lyssnar man i en annan scen på brodern Grahams ord med det i åtanke får det han säger en helt annan betydelse än man först tror: "I never told you the last words that Colleen said before… they let her die. She said, 'See.' Then her eyes glazed a bit, and then she said, 'Swing away.' You know why she said that? Because the nerve endings in her brain were firing as she died, and some random memory of us at one of your baseball games just popped into her head. There is no one watching out for us, Merrill. We are all on our own."
Graham är huvudpersonen som representerar alla människor som förlorat sin tro. Som inte tror att de små sakerna i livet betyder något.

Sen handlar det självklart om tycke och smak också och om man tycker att berättandet är underhållande. Gillar man inte genren "psykologiskt drama" har man kanske svårt för Shyamalan. Men man bör ändå vara klar över att historierna är mer komplexa än "en pojke som ser spöken" eller "bybor som är rädda för monster i skogen". Precis som Buffy är annat än "tjej som dödar vampyrer". Hur det skildras har förstås också betydelse - om man tycker humorn är rolig, spänningen spännande, dramat rörande, osv. Men för mig är det själva blandningen av genrer kombinerat med intressanta underliggande teman och snygg regi, bra tempo och dialog som gör att det håller.

Med mera... Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om Shyamalan. Kom gärna med invändningar, men risken är att mitt svar blir rätt långt. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör jun 25, 2005 22:43

Glorificus skrev:
LWes skrev:
Nicole skrev:någon som har sett figh club här? ok de e nog många som sett den men ngn som orkar kommentera den?

T.o.m. jag har sett den. :o Det är en bra film.

Nu fick jag blinka några gånger. Trodde aldrig du skulle yttra de orden om en icke-Marvel/serie-film. :D Få se nu... om du gillar Fight Club, då gillar du nog.. Donnie Darko..? Och Unbreakable, visst har du sett den? Serietidnings-tema och allt (men dessutom en film som är bättre andra gången man ser den och håller för fler omtittar).

Det är inte så att jag brukar tycka att filmer är dåliga (förutom gamla filmer, typ 10-60-tal) men att jag inte känner mig inspererad till att se filmer eftersom dom bara tar slut, till skillnad från en tv-serie som man kan engagera sig i under en längre tid.
Så "nutida" filmer som jag ser (även om det händer ganska sällan) brukar jag tycka är bra, men sen är det inget mer med det, till skillnad från en tv-serie då man ser första avsnittet och sen är det mer med det.
Filmer är ungefär som fristående avsnitt i serier. Dom kan mycket väl vara bra, men dom blir aldrig lika bra som dom avsnitten som har med "den stora bilden" att göra.

Jag har inte sett varken Donnie Darko eller Unbreakable, och jag skulle säkert gilla dom men jag orkar inte investera min tid i sånt.
Jag har en del mini-serier på dvd som jag köpt för att jag vet att jag kommer gilla dom när jag ser dom men jag har inte orkat se dom ännu efter typ snart 2 år!

Signs har jag också sett. Jag tycker att den är rolig.
Men ur min synvinkel kan alla filmer (eller nästan alla) bli bättre som tv-serier. (som berättelse alltså, inte med specialeffekter och budget och sånt).

En av mina favoritfilmer är The Outsiders. Den är bra. Jag skulle göra allt för att få tag på Outsiders-tv-serien... (som skall inte förväxlas med Kanal 5's "Outsiders" som var en svensk dokumentärserie om udda/skumma/anorlunda människor :P)

Någon som föresten sett Return to Oz? Den filmen är helt otroligt bra. Jag har älskat den ända sen jag var liten och tycker fortfarande det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör jun 25, 2005 23:25

LWes skrev:Det är inte så att jag brukar tycka att filmer är dåliga (förutom gamla filmer, typ 10-60-tal) men att jag inte känner mig inspererad till att se filmer eftersom dom bara tar slut, till skillnad från en tv-serie som man kan engagera sig i under en längre tid.

Jepp, du brukar säga det och du har en viss poäng där - jag tycker också att tv-serier är bättre än filmer av just den anledningen. Men det finns ju extremt bra filmer också, vars historier inte skulle ha passat tv-serie-formatet. På samma sätt som det finns tv-serier vars historier inte skulle lämpat sig för långfilmsformatet. Och då är det ju synd att missa de många bra historier som ändå finns att se bland både nya och gamla filmer.

Att det sen bara är slut när en film är slut måste ju dessutom vara lika sant som att allt bara är slut när en tv-serie väl är slut. Det finns filmer som man kan se om och om igen - och som man kan diskutera eller analysera eller vad man nu vill göra - på samma sätt som tv-serier.

Det bästa är förstås när historier rör sig mellan olika format... t.ex. Firefly/Serenity som gått från tv-serie till film och serier, litteratur och förmodligen spel... att då mer eller mindre välja bort formatet film är lite synd. Fast det var kanske ett mindre bra exempel med tanke på att det är ett fall där du absolut inte väljer bort filmen. Men det är själva formatet jag menar - en historia som börjar som film kan lika gärna ge upphov till det som Firefly gjorde. Alltså en film som är så bra att den sprids till andra format.

Hehe, jag har inga illusioner om att ha förändrat dina åsikter på något sätt, LWes. Tror snarare att du med tiden kanske får upp ögonen litemer för film. Och själv tycker jag hur som helst att det är bra att många tycker bättre om tv-serier än film... bara man inte dömer ut det ena eller det andra... det vanligaste verkar ju vara det motsatta, att man dissar tv-serier till förmån för film. Och den attityden är det lätt att reta sig på när man pratar med filmfolk. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » sön jun 26, 2005 18:18

Såg The Jacket igår. Den rekommenderas. Jag hade bara tänkt se början, men jag fastnade och satt som klistrad genom hela filmen. Adrien Brody borde vinna något pris för sitt skådespel... igen.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tor jun 30, 2005 21:20

Såg Batman Begins på bio då jag var i Irland. Jag har inte sett övriga Batman-filmer förutom första filmen som jag dock var så ung då jag såg (12 år?) att jag inte kommer ihåg mer än att jag tyckte att den var lite tråkig. Hade nog med åldern att göra. Burton är numera en av mina absoluta favoriter och jag ser alla hans filmer på bio. (Corpse Bride var trailer före Batman Begins och den ser lovely ut.)

I alla fall, Batman Begins börjar lite trevande och långsamt. Nästan lite tråkigt. Men den har redan från början ett visst... vemod eller vad man ska säga. Inte att undra på då man får se Bruces barndomsupplevelser som ju inte var så trevliga. Eller det mesta var väl trevligt, men, men... Efter ett tag blir dock filmen bra mycket bättre. Den är då och då riktigt rolig och underhållande och jag gillar Christian Bale (hm, tänkte skriva Bateman... :D) i huvudrollen. Cillian Murphy är bra som the Scarecrow. Katie Holmes fortsätter att vara Katie Holmes. Dvs hon känns alltid som samma karaktär (hej på dig, Joey Potter!). Freeman, Oldman och Caine är alla bra. Och vilken rollista! Lägg till Liam Neeson också.

Jag tycker att Batman begins är bra och gedigen. Den är helt klart ca 30 minuter för lång och jag kände mig inte alltid uppslukad av det som hände på duken, så den är långt ifrån en fullpoängare. (6/10)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » lör jul 02, 2005 2:42

någon här som sett amelie? isf vad tycker ni om den? :P
såg den nyss och jag älskade den! (som de flesta filmer) men den hade en speciell känsla, annorlunda från vad jag brukar titta på.
http://www.imdb.com/title/tt0211915/
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Illyria » lör jul 02, 2005 3:19

Amelie är en sån film, en av mina absoluta favoriter, och jag gillar långt ifrån alla filmer, bara ett fåtal får högsta betyg och Amelie får 10/10.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jul 02, 2005 11:45

Jag tycker att Amelie är enormt överskattad. Tyckte att den var lite tråkig emellanåt, men nu var det länge sen jag såg den så jag kommer inte ihåg varför jag tycker den är tråkig.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sharatec » lör jul 02, 2005 12:06

AKS skrev:Jag tycker att Amelie är enormt överskattad. Tyckte att den var lite tråkig emellanåt, men nu var det länge sen jag såg den så jag kommer inte ihåg varför jag tycker den är tråkig.

Jag vet att jag är lat bortom det tillåtnas gräns nu, men AKS har ju uttryckt det så bra... Instämmer helt!

Såg för övrigt Skulls på DVD igår, eftersom jag tänkte att det kunde vara en lagom hemma-med-förkylning-film. Har inte riktigt kommit fram till vad jag tyckte om den, men det känns åtminstone inte som om jag har slösat bort någon tid...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Tob » lör jul 02, 2005 12:06

Amelie är bra, riktigt bra, Jean-Pierre Junets bästa film. Nu har jag inte sett en långvarig förlovning, har den ståendes i hyllan här och förväntningarna är minst sagt höga. Men åter till Amelie, det var längesedan jag såg den så några sjupare funderingar kring den blir ni besparade, men minns den som både tänkvärd och underhållande. Fruktansvärt vacker film. Junet är ju en väldigt visuell regissör och han utnyttjar det väldigt väl.

Ligger och nosar kring en fullpoängare. Kanske 9/10.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Rombat » lör jul 02, 2005 14:52

Amelie är, enligt mig (duh), inte i närheten lika bra som En långvarig förlovning fast folket jag brukar snacka film med tenderar resa ragg vid detta påstående. Jag tyckte överhuvudtaget inte att Amelie var något att hänga i julgranen (boooring) medan ELF fick mig att sitta trollbunden och inte ta blicken från duken på hela tiden.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » sön jul 03, 2005 0:22

På tal om Amélie så är den franska filmen Jeux d'Enfants (eng. titel Love me if you dare) hur bra som helst. Jag upptäckte den på Umeå filmfestival i höstas och var tvungen att köpa den så fort den kom ut på dvd... så nu har jag sett den tre gånger och tycker fortfarande den är lika fantastisk.

Kom att tänka på den idag när jag såg om The Beach, där Guillaume Canet spelar fransmannen. Mhm.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav poser » sön jul 03, 2005 1:12

Les cousins dangereux

I like the way they think.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » sön jul 03, 2005 2:11

sharatec skrev:Såg för övrigt Skulls på DVD igår, eftersom jag tänkte att det kunde vara en lagom hemma-med-förkylning-film. Har inte riktigt kommit fram till vad jag tyckte om den, men det känns åtminstone inte som om jag har slösat bort någon tid...

Om jag hade sett Skulls och legat hemma med en fökylning så hade det definivitvtvarit bortkastad tid gånger två. Skulls är usel och föklylning är inte direkt trevligt alls -- jag skulle klarat mig alldeles utmärkt utan bägge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön jul 03, 2005 2:47

noike skrev:Om jag hade sett Skulls och legat hemma med en fökylning så hade det definivitvtvarit bortkastad tid gånger två. Skulls är usel och föklylning är inte direkt trevligt alls -- jag skulle klarat mig alldeles utmärkt utan bägge.

How would you survive without a skull? Your head would cave in! :P
Den var oemotståndlig. :oops: Förlåt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » sön jul 03, 2005 11:35

Säga vad man vill om Lukas Moodysson, men nog allt är han en av Sveriges mest intressanta filmskapare. Fucking Åmål var bra (med överskattad), Tillsammans var mycket bra och Lilja 4-ever var ett mästerverk. Men allt eftersom recensioner och dylikt trillade in för Ett hål i mitt hjärta så tappade jag lusten att se den, men nu har jag gjort det, och hmm.....

Filmen känns många gånger som ett halvhjärtart försök till att föra en samhällskritisk diskussion, en mycket samhällskritiskt. Ibland funkar det, och då lyckas Moodysson engagera. Stötande och vidrig, jo, men det blir också effektivt. Kameran ligger tätt inpå och släpper sällan taget. Eller så ser man filmen som pretaniös dynga som Moodysson har slängt ihop för att få uppmärksam och äckla folk.

Hur man än ser det hela så känns det som ett ordentligt steg neråt för Moodysson.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån jul 04, 2005 14:35

AKS skrev:Jag tycker att Amelie är enormt överskattad.

Jag håller med. Alla säger att den är hur bra som helst. Jag tyckte att den var riktigt tråkig och helt ointressant. Den får 2/10 av mig.
Då är Skulls är bättre.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons jul 06, 2005 23:27

Saw

Fy 17 vilken tråkig film! Visst, den hade sina bra sidor, men ta mig sjuttsingen... nåt bättre borde man ha kunnat göra med denna idé. Jag brukar annars gilla såna här typer av filmer där folk ska försöka lösa problem eller så för att ta sig ur ett rum/hus. Hm, den enda jag kan komma på nu är Cube och dess uppföljare, men ja... gillar i alla fall Cube och grundhandlingen. Men här var det inte bra alls. Inte särskilt spännande heller.

EDIT: Intressant att se dock att han som spelade Adam (en av två huvudroller) även skrivit manus till filmen och att han och regissören har en annan film på G: http://www.imdb.com/title/tt0455760/combined Hoppas den blir bättre.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » tor jul 07, 2005 0:29

Jag tycker att Saw var en underhållande film men inget mer.
Såg North by Nortwest gammal Hitchcock film från 59 idag, den var bra, trots alla småfel den har.
Dom 4 filmer jag sett med honom hitills har hållit hög standard dvs Vertigo, North by northwest, rear window och psycho.
Den bästa av dom tycker jag var Rear Window, rekomenderar den för folk som gillar att tjuvkika xD
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » tor jul 07, 2005 11:54

The Descent av snubben som gjorde Dog Soldiers (okej film, inte mycket mer) verkar bli en ganska bra skräckis. I alla fall om man ska tro Empire Magazine. De brukar vara lite väl generösa med sina betyg så jag tror inte på en 5:a, men med tanke på att den faktiskt fick en 5:a av tidningen så finns det ju stora chanser att jag i alla fall tycker att den är en 3:a. Vilket skulle vara ovanligt då det gäller skräckfilmer/rysare. I Irland gjorde de en massa reklam för filmen på bussar och så och jag fick lust att se den så det är kul att se att den inte verkar vara dålig i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor jul 07, 2005 16:53

LWes skrev:
AKS skrev:Jag tycker att Amelie är enormt överskattad.

Jag håller med. Alla säger att den är hur bra som helst. Jag tyckte att den var riktigt tråkig och helt ointressant. Den får 2/10 av mig.
Då är Skulls är bättre.

Nej Amelie är ju jättehärlig och charmig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tor jul 07, 2005 23:45

Äntrligen. Axelmusic har skickat mitt ex av Swimming with Sharks SE. En alldeles underbart elak och svarkkomisk film om Hollywood.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jul 08, 2005 0:03

Jepp, den filmen har jag sett 5-6 gånger på den tiden då jag hade min Kevin Spacey-hemsida (som tyvärr verkar ha försvunnit från Geocities, hade varit kul besöka den av nostalgiska skäl).

"My bathmat means more to me than you do!!"

Tänkte faktiskt på filmen medan jag nyss satt och såg på The Insider eftersom Michelle Forbes gästar i 1.6. Då kom jag på att det säkert var tre år sen jag såg SwS och det är alldeles för länge sen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Eisa » lör jul 09, 2005 18:09

jag har precis sett gosskören och ville bara rekommendera den starkt.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Tob » sön jul 10, 2005 17:28

Efter det intesiva tittandet av Angels första två säsonger så var det dags för en liten paus, och försöka se lite film istället. Någon per dag har det blivit, försker averka sånt som har blivit liggandes lite för länge. En hel del mediokra filmer har det blivit.

Men igår såg jag The rules of attraction. En annorlunda collagefilm, annorlunda på så sätt att man har spolat alla pinsamma scener (som skall klassas som humor) och till viss del den glassiga ytan som många gånger präglar en normal collage film. Mer allvar och en betydligt kyligare film. Blev så frälst i att det är självaste Patrick Batemans bror (American Psycho mördaren) som har huvudrollen, Sean Bateman. Bara en sådan sak är ju värt att hurra för. Bakom all sprit, droger, festande och sex så döljer sig ett snyggt och läckert hantverk som till största delen handlar om kärlek. Jag gillar det, och jag gillar det skarpt. Positiv överaskning.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » sön jul 10, 2005 17:36

Tob skrev:Efter det intesiva tittandet av Angels första två säsonger så var det dags för en liten paus, och försöka se lite film istället. Någon per dag har det blivit, försker averka sånt som har blivit liggandes lite för länge. En hel del mediokra filmer har det blivit.

Men igår såg jag The rules of attraction. En annorlunda collagefilm, annorlunda på så sätt att man har spolat alla pinsamma scener (som skall klassas som humor) och till viss del den glassiga ytan som många gånger präglar en normal collage film. Mer allvar och en betydligt kyligare film. Blev så frälst i att det är självaste Patrick Batemans bror (American Psycho mördaren) som har huvudrollen, Sean Bateman. Bara en sådan sak är ju värt att hurra för. Bakom all sprit, droger, festande och sex så döljer sig ett snyggt och läckert hantverk som till största delen handlar om kärlek. Jag gillar det, och jag gillar det skarpt. Positiv överaskning.

*mumlar något obegripligt om att Bret Easton Ellis bok är bättre*

(Men den där scenen när Sean och Lauren möts i korridoren är förstås rätt cool.)
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tob » sön jul 10, 2005 17:50

RalfiParpa skrev:
Tob skrev:Efter det intesiva tittandet av Angels första två säsonger så var det dags för en liten paus, och försöka se lite film istället. Någon per dag har det blivit, försker averka sånt som har blivit liggandes lite för länge. En hel del mediokra filmer har det blivit.

*mumlar något obegripligt om att Bret Easton Ellis bok är bättre*

(Men den där scenen när Sean och Lauren möts i korridoren är förstås rätt cool.)

Det är väl som det brukar, böcker är för det mesta bättre, men jag bedömmer aldrig en film utifrån en jämförelse med förlagan. Två olika medier helt enkelt.

Splitscreen scenen mellan Sean och Lauren är övergrym, och jag gillar den stilen (på den scenen) som genomsyrar hela filmen. Annars så har det mycket med att jag inte förväntat mig något utav filmen, en postiv överaskning, och sånt får man aldrig nog av. Önskar att man hade kunnat se alla filmer utan några förväntningar alls, varken positiva eller negativa.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » sön jul 10, 2005 22:48

Tob skrev:Det är väl som det brukar, böcker är för det mesta bättre, men jag bedömmer aldrig en film utifrån en jämförelse med förlagan. Två olika medier helt enkelt.

Jo.

Söndagens film blev Matchstick Men med Nicholas Cage och Sam Rockwell, regisserad av Ridley Scott. Riktigt trevlig film, se den om ni får chansen. Dock måste jag utfärda en varning: filmen innehåller en av de största plot twists jag upplevt, dock inte på ett bra sätt. Överraskningen är mer i samma anda som den i Identity, i den bemärkelsen att den liksom retroaktivt förstör det vi fått se (och uppskatta) tidigare. Ett helt hänsynslöst slut som nästan gjorde mig lite ledsen.
Nåja, en bra och lite förbisedd film i varje fall.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » sön jul 10, 2005 23:31

Jag tycker inte plot-twisten i Matchstick Men förstör, det är en trevlig liten film. Vad jag minns av Identity så var den (och twisten) inte speciellt bra men Matchstick Men är det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » sön jul 10, 2005 23:46

Läs boken istället.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film