True Love #1: Willow (SPOILERS alla säsonger)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vem är/var bäst för Willow?

Xander
4
8%
Oz
12
25%
Tara
30
63%
Kennedy
2
4%
Annan (vem?)
0
Inga röster

Antal röster : 48

Inläggav Tob » tis jul 05, 2005 15:12

Att Tara går från en ensam, utfryst och missanpassad människa till sjävlständig och självsäker. Den biten gillar jag skarpt. Sen håller jag verkligen med om att hon används mycket som ett bollplank till Willows utveckling, men där har du ju hennes roll i serien också, Willows allt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Amam » tis jul 05, 2005 17:05

Jo, att Tara blir mer självsäker håller jag med om. Och det är den bästa biten med henne, men vad jag inte riktigt förstår är varför folk gillar en person som är mer av ett bihang till en annan person än en person själv.
Oz var ändå någon som man kunde titta på i en scen utan Willow. Tara var mer av ett plot device än en karaktär, IMHO. Så jag fick aldrig någon sympati för henne.

Och Tob, du har seriöst en av de snyggaste avatarerna jag har sett hittills. :D
Today was just gonna be one of those days...You know, full of zombies.
Amam
Demon Fodder

Inläggav Tob » tis jul 05, 2005 18:17

Tycker defintivt Tara klarar sig alldeles utmärkt utan Willow. Hon har en hel del bra scener ihop med framförallt Buffy, men även Dawn. Så håller inte med dig riktigt där heller, sen om man tittar på hela serien så tycker jag defintivt Tara tillför mer än Oz gjorde. Absolut inget ont om Oz, han var verkligen en tillgång under säsong 2 (och även säsong 2 och 5 också).

Amam skrev:Och Tob, du har seriöst en av de snyggaste avatarerna jag har sett hittills.:D

Det finns dem som säger det :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav ladymorganlefay » fre jul 08, 2005 10:11

jag gillar verkligen tara, tycker att hon för fram det "bästa" hos Willow. Visst hon är lite bakvänd i början men efter Family, så tycker jag att hon blir en egen karaktär. Sen är ju Oz, en av de sötaste, men men, han är inte Willows true love.
Tjing
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS