"Ny" BtVS utan Joss Whedon?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Re: Nytt Buffy-material.

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 15:35

noike skrev:Ja, och jag kan inte se hur någon av dem kan tänka sig ställa upp utan Joss i någon form och jag kan inte se Joss släppa taget om världen för att låta någon annan göra något utan hans inblandning.

De som hade ställt upp på Buffyverse-saker utan Joss är sådana man inte vill ska ta i det med tång -- för de lär inte ha någon respekt alls för ursprungsmaterialet.

Alltså, jag håller med i allt du säger. Fast bara i princip. Jag kan inte se varför inte en spinoff kan skapas utan att Joss sitter och håller dom i handen?
Jag måste peka ut igen att det säkert finns många begåvade människor som inte skulle våldta serien för kommersiellt intresse utan som är intresserade på riktigt att fortsätta serien.

Om dom börjar med en spinoff utan några av de etablerade karaktärerna så skulle hela "vanhelgandekänslan" också minska. Fast oddsen för det är små. Någon måste ju finansiera det hela också och pengakillarna gillar ju etablerade någorlunda säkra kort.

Om vi säger så här. Om en grupp Hollywood människor började med en serie, utan Joss, fast med Joss välsignelse. Skulle det vara okej? Jag menar den är ju gjord helt utan Joss. Fast han sanktionerar den.

Skulle den suga då bara för att Joss inte är med?
Amam
Demon Fodder

Inläggav noike » mån jul 04, 2005 16:01

Amam skrev: Om vi säger så här. Om en grupp Hollywood människor började med en serie, utan Joss, fast med Joss välsignelse. Skulle det vara okej? Jag menar den är ju gjord helt utan Joss. Fast han sanktionerar den.

Skulle den suga då bara för att Joss inte är med?

Det skulle kunna fungera -- men den skulle ändå bli mer slätstruken eftersom det inte är de som håller i seriens värld. De har inte själva tänkt ut hur varje liten enhet fungerar. Och jag kan inte förstå varför de skulle vilja göra något i Buffyverse istället för något helt eget.

Jag ser hellre att att de som arbetade på Buffy/Angel/Firefly gör helt egna saker än att leka med brödsmulor -- för det är det det är, lyssna bara på hur mycket kontrollfreak Joss är med sina serier. För min del är Buffyverse ett avslutat kapitel, jag är tillfreds med det. Hellre inget än något som inte verkligen är riktigt riktigt bra. Och Buffyverse är för mig i sin helhet en stor del av Jossverse. Han behövs, även om han bara petar in ett pronomen i manuset.

En dramadi helt skapad av The Jane and the Fury hade varit bra mycket mer intressant att se än att de hade gjort "Who watches the Watchers, Andrew?" eller "Vi - slayer of Dea-mons". En spinoff skapad bara för sakens skull är en urusel idé.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 16:49

noike skrev:En dramadi helt skapad av The Jane and the Fury hade varit bra mycket mer intressant att se än att de hade gjort "Who watches the Watchers, Andrew?" eller "Vi - slayer of Dea-mons". En spinoff skapad bara för sakens skull är en urusel idé.

Igen så håller jag med dig i princip. Men! Om jag inte kan få tårta så nöjer jag mig med en kaka. Jag vill se Buffyverse hållen vid liv. Även om det innebär en slästruken spinoff.

Fast du vill inte se något nytt om inte det är Joss som gör det vilket jag kan helt förstå. Fast jag skulle ändå bli glad om en ny serie startades upp. Vem vet? Vi kanske blir positivt överraskade. Om ingen serie görs så får vi aldrig veta.
Today was just gonna be one of those days...You know, full of zombies.
Amam
Demon Fodder

Inläggav Rombat » mån jul 04, 2005 18:32

Du har ju alltid Ripper att se fram emot. Har väl sagts att den absolut inte är skrotat.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » mån jul 04, 2005 18:53

Rombat skrev:Du har ju alltid Ripper att se fram emot. Har väl sagts att den absolut inte är skrotat.

Även om Joss sagt att han fortfarande vill göra någon form av Ripper så är det ju inte säkert att det kommer hända.
Men jag är game för vad som helst som utspelar sig i Buffyverse.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Ripper

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 19:26

Rombat skrev:Du har ju alltid Ripper att se fram emot. Har väl sagts att den absolut inte är skrotat.

Jo, det vore jättekul om det lyckas bli något av det. Fast det är ju långt från säkert. Men Giles är en av mina favoriter och både Joss och ASH har ju uttryckt intresse så det kan nog bli något. Om inte en serie så en tv film tydligen om man kan lita på Internet. När dom kan. Om dom kommer sig för. Hoppas!
Today was just gonna be one of those days...You know, full of zombies.
Amam
Demon Fodder

Inläggav Binchy » mån jul 04, 2005 19:27

Jag håller med om vart enda ord noike skrev i sina tre senaste inlägg här. Inte bara i princip alltså, utan på alla sätt.

Joss är Buffyverse själ och hjärta; utan honom kommer det att bli utslätat, fel och förvrängt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav KarinMee » tis jul 12, 2005 16:19

Jag har läst era inlägg och jag är på Noikes sida. Ingen Buffyverse utan Joss, det är ju helt otänkbart. Vill vi att alla avsnitt ska var som Teacher's Pet? Själva namnet till serien är bara det ganska fånigt och det är inte någon bra story som serien bygger på men med Joss hjälp blev serien både mångbottnad och intressant. BtVS var ett mästerverk och jag tror inte att någon nu när serien är slut (kanske, kanske, kanske Tim Minear) skulle kunna få en spin-off att hålla en lika hög klass som både Angel och Buffy hade i slutet.

Jag är inte ens säker på om jag skulle vilja ha en spin-off med Joss heller.

spoiler Angel 5x22
Hela Buffyverse dog för mig med sista avsnittet av Angel och jag förstår inte hur man skulle kunna bara skyla över det och börja på ny kula sådär bara.
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS