Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » sön jun 19, 2005 3:05

Matt skrev:
Off skrev:Då har man sett ikapp VM och vad ska man säga egentligen. Hade det inte varit för Kristen Bell hade jag nog inte fortsatt titta på serien. För många dåliga cotw och en hel uppsjö av tråkiga karaktärer. Släng in lite nya karaktärer, få bort en del av de gamla och se till att något mer än arcen är intressant så kan nog s02 bli något att titta på.

*springer och gömmer sig*

Jag är så glad att ha dig tillbaka Off.
*obs ingen ironi*

Tackar! Det är trevligt att vara önskvärd :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sharatec » sön jun 19, 2005 13:43

Han visade sig! Är det nu vi klappar till, chefen?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav AKS » sön jun 19, 2005 15:15

Bra precis nu, skulle jag vilja påstå!

*SMACK!*

:twisted:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nicole » mån jun 20, 2005 16:44

de kommer väl en säsong till? men vet någon redan nu vem det är som knackar på dörren i sista avsnittet?
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion

Inläggav adolvsson » mån jun 20, 2005 18:05

Nicole skrev:de kommer väl en säsong till? men vet någon redan nu vem det är som knackar på dörren i sista avsnittet?

Nej.

Rob Thomas, antar jag. Men de flesta som inte är Rob Thomas?

Nej.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Buffster » tis jun 21, 2005 15:44

adolvsson skrev:
marwede skrev:Veronica MArs kommer troligen i höst på SvT enl. inköparen. Den och säsong 2 av Mitt liv som död kommer avlösa varandra. Vet ej vilken som kommer först dock

Veronica Mars och Dead Like Me verkar vara två av dom mest upphöjda
serierna på buffyforum, och eftersom jag litar på eran smak så håller jag
på att längta ihjäl mig efter att se dom. Därför är det väldigt goda nyheter
att SVT tänker visa båda två, har nämligen rätt segt bredband så att
ladda ner är ett så jävla tidskrävande projekt. I höst känns dock som rätt
länge att vänta, men jag klarar mig nog... Har endel andra serier att kolla
på under tiden.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tis jun 21, 2005 15:53

The Buffster skrev:
adolvsson skrev:
marwede skrev:Veronica MArs kommer troligen i höst på SvT enl. inköparen. Den och säsong 2 av Mitt liv som död kommer avlösa varandra. Vet ej vilken som kommer först dock

Veronica Mars och Dead Like Me verkar vara två av dom mest upphöjda
serierna på buffyforum, och eftersom jag litar på eran smak så håller jag
på att längta ihjäl mig efter att se dom. Därför är det väldigt goda nyheter
att SVT tänker visa båda två, har nämligen rätt segt bredband så att
ladda ner är ett så jävla tidskrävande projekt. I höst känns dock som rätt
länge att vänta, men jag klarar mig nog... Har endel andra serier att kolla
på under tiden.

Dom har väl typ redan visat färdigt första säsongen av Dead Like Me?
Jag tycker att Veronica Mars är 40 gånger bättre än Dead Like Me.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jun 21, 2005 15:58

Inköparen vet inget, han är inte inblandad i planeringen. Även jag har fått mail från honom (Göran Danasten) och det var mindre än två veckor sedan. Han är den enda som ens bemödat sig besvara något av våra kampanjmail och han vet inte när VM kommer börja sändas (inte DLM heller, tog även upp den serien nämligen).

Fortfarande har SVT inte svarat på ett enda mail, men baserat på inläggen från dvdforum tror jag att jag ska maila inköparen och se vad han har att säga om det som marwede påstår.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis jun 21, 2005 17:41

LWes skrev: Dom har väl typ redan visat färdigt första säsongen av Dead Like Me? Jag tycker att Veronica Mars är 40 gånger bättre än Dead Like Me.

Jag tycker nog att Veronica Mars verkar ännu bättre än Dead Like Me,
men det hindrar ju inte att jag längtar efter båda. Jo du har rätt att dom
har visat säsong 1 (fattar inte hur jag kunde missa den) men ska försöka
få tag på den på nåt annat sätt innan säsong 2 börjar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jun 21, 2005 18:16

Fick svar på mitt mail till Göran Danasten på en halvtimme (!), han verkar vara den enda på SVT som vet hur man mailar, och han klarade upp situationen - och ska försöka få fram ett svar verkar det som:
Jag kan mkt väl ha svarat "troligen i höst" i ett optimistiskt rus, men det var i så fall för ett bra tag sedan.

Jag föreslog redan i samband med inköpet av VM att den skulle kombineras med Dead like me 2 som vi ju har haft i lager ett tag.
Denna idé föll vad jag vet i god jord, och mitt hopp var att vi skulle sända dem med SVT mått mätt snabbt, d.v.s. i höst.
Det troliga scenariot lät dock som 2006. Men - inget var omöjligt.

Helt ärligt har jag sedan inte hört ett smack. Som sagt - som inköpare är jag bortom planeringssnacket, och tystnaden betyder egentligen inget i sak.

Jag kan bara lova dig att hetsa fram ngn form av besked så fort jag bara kan. Och hoppas att i alla fall n å g o t är bestämt...

(jag vet att han inte gillar att mail postas på forum men jag gör ett undantag då detta var det mest informativa vi hört från SVT om VM sedan de medgivit att de köpt in serien.)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis jun 21, 2005 18:39

Göran Danasten verkar vara en trevlig kille, snällt att svara och
dessutom på en halvtimme det är imponerande. Dom andra på SVT, som
kanske skulle kunna ge tydligare svar verkar mest dryga och inte ta med
i beräkningen att det faktiskt är vi som kommer att titta på dessa
program. Om dom väntar allt för länga kanske man blir tvungen att ladda
ner serierna istället.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » ons jun 22, 2005 12:08

LWes skrev:Jag tycker att Veronica Mars är 40 gånger bättre än Dead Like Me.

Ja herregud ja! Veronica Mars äger DLM alla dagar i veckan. Riktigt bra serie det här alltså.. hon påminner väldigt mycket om Chloe i Smallville tycker jag.. stark, självständig, tuff, uppkäftig, självsäker. Klockren karaktär i en klockren serie!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav noike » ons jun 22, 2005 12:14

CyberAL skrev:
LWes skrev:Jag tycker att Veronica Mars är 40 gånger bättre än Dead Like Me.

Ja herregud ja! Veronica Mars äger DLM alla dagar i veckan.

Jag tycker ni pratar i nattmössan. VM är bra, men inte alls lika bra som DLM. En bra bit ifrån faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jun 22, 2005 12:23

Jag har svårt att välja en favorit av DLM och VM, det är två jäkligt stabila serier och jag gillar dem på olika sätt.

Förövrigt undrar jag NÄR det ska komma någon nyhet om s1-dvdn för VM, om den ska komma i september så borde det ju annonseras nu...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » ons jun 22, 2005 13:16

Här är nått för alla med VM-abstinens.. En kort intervju med Rob Thomas där han avslöjar ganska mycket om nya karaktärer och vilka gamla som återkommer. Kan möjligen klassas som spoilers.

http://tvguide.com/news/askausiello/050622.asp

Tycker själv det låter rätt intressant.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tomas » ons jun 22, 2005 13:44

Låter mycket bra, men spoilervarning för de som inte vill veta hur mycket de olika karaktärerna kommer att vara med eller vilka de nya karaktärerna är.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » ons jun 22, 2005 13:57

Vet inte om jag vågar läsa, ska tänka på det en stund, men:
Question: Any idea if they are going to release Veronica Mars Season 1 on DVD this summer? — Jason

Ausiello: Confession time: I lied when I said the Rob Thomas interview was run in its entirety. The truth is, I decided to save the DVD stuff for next week's AA. Don't hate me.

Om han sparar på det, borde det inte vara goda nyheter då? :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » ons jun 22, 2005 14:10

Illyria skrev:Vet inte om jag vågar läsa, ska tänka på det en stund, men:
Question: Any idea if they are going to release Veronica Mars Season 1 on DVD this summer? — Jason

Ausiello: Confession time: I lied when I said the Rob Thomas interview was run in its entirety. The truth is, I decided to save the DVD stuff for next week's AA. Don't hate me.

Om han sparar på det, borde det inte vara goda nyheter då? :)

Tolkade det också som det. Även om jag var lite besviken på att det inte var mer info så såg jag det inte som så negativt. Har förhoppningar.......ett dvd släpp är mer välkommet än något.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tor jun 23, 2005 12:37

Nu har jag läst alla s2-spoilers från TVguide också and pheew! It sounds good. Rob Thomas har koll på allt. Nu vill jag bara veta om dvd-släppet också så är allt lugnt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jun 23, 2005 22:59

Ausiellos kolumn kan nog sagas vara spoilers. Vissa saker later jattebra, men andra

Logan-Veronica-Duncan

later som hemska saker (potentiellt).

Men detta -- yay!

Ausiello: Were Logan or Papa Mars impacted?
Thomas: No, it's not Logan or her father. It's just about everyone else.

-- forutsatt att logan hade minst 13 avsnitt till att borja med, alltsa.

EDIT; Vid narmare lasning sa ar kolumnen en gigantisk spoiler...

Det ar antingen Logan eller Duncan vid dorren. Ingen annan! Ar det Duncan sa spyr jag! Sister-banger motherfucker! Ooops! Did I say that? :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån jun 27, 2005 1:00

From Rob Thomas Newsletter - 2005-06-26th - (as Willow Rosenberg on Buffy & Angel)

"[...]Alyson Hannigan’s show got picked up, so it’ll be tough to get her back next year, but we love her and if there’s a chance, and we can afford her, we will.

DVD news...

As I mentioned here on the site, Warner Home Video gave us a choice between releasing the season 1 DVD before season 2 began without bells and whistles or putting out the DVD in January with commentary, etc. We opted to get the DVD out as early as possible. Now, unfortunately, the DVD won’t be out until October without all the extra goodies. It’s been explained to us that they don’t want to compete with the O.C. and Desperate Housewives DVDs that are coming out in September. I’m very bummed out about this, as I wanted people who didn’t watch the show last year to be able to get the DVDs and catch up before season 2 began. Oh well...[...]"

Men också. Jag som ville ha en DVD utgåva i september.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån jun 27, 2005 3:05

September hade helt klart varit bäst men det viktigt är ändå att få avsnitten på dvd. Hoppas dock verkligen att det är widescreen, speciellt som det inte är några extrasaker alls med...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » mån jun 27, 2005 13:54

Illyria skrev:September hade helt klart varit bäst men det viktigt är ändå att få avsnitten på dvd. Hoppas dock verkligen att det är widescreen, speciellt som det inte är några extrasaker alls med...

Har knappt kommit över den här nyheten än. Har varit så inställd på att se om serien innan säsong 2 drar igång. Men då skall det ju vara på dvd och nu blir det inte så här, och att spara och vänta med avsnitt känns ju verkligen inte aktuellt. Har tillräckligt med absitens och bara tanken känns ju brutal och horibel. Så nu är det bara ångest.....ångest.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån jun 27, 2005 14:33

Jag tänker se om s1 innan s2 börjar och det hade varit trevligt med en dvd, speciellt som jag kunnat slänga alla filer på datorn då, men nu får det bli att se om allt nerladdat istället. Ser inget större problem i det heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons jun 29, 2005 15:44

11 oktober är datumet för dvdn enligt Ausiello på TVguide. Extramaterial: alternate pilot, bloopers, deleted scenes. Låter inte helt fattigt ändå och ett avslöjande om när säsong 2 kommer börja - i slutet på september :)

tvguide.com skrev:Ausiello: OK, which do you want first — the good news, the bad news or the really bad news? The good news? OK. Warner Bros. is putting out Veronica Mars: The Complete First Season. Now for the bad news: It drops Oct. 11 — three weeks after Season 2 debuts. And now for the really bad news: The extras kinda-sorta blow. In addition to the never-before-seen alternate pilot, all you'll get are some deleted scenes and bloopers. So why is a cool show like Mars being so cheap on the bonus features? Allow exec producer Rob Thomas — aka The Coolest TV Producer on the Planet (Next to J.J. Abrams) — to explain:

"This is kind of a sad story. A couple of months ago, Warner Home Video gave us an option. They said, 'If you wanna do it up right with the bells and whistles and the commentaries, we can release it in January '06. If you wanna just get it down and dirty and just get the episodes out and do a few bloopers and some deleted scenes, we can get that out before the season starts.' Well, [exec producer] Joel [Silver] and I talked about it and we felt it was important to get the DVD out before the season started. That way, people who didn't watch it last year can catch up. So we made the decision to go with the early release — without the bells and whistles. We were hoping for the second week of September since we're returning in the third or fourth week of September. Anyway, they just told us [the DVD] is going to be out the second week of October, and it's because The O.C. and Desperate Housewives are coming out in September, and they just didn't want to fight that battle. But now I feel like we didn't get either of the things we wanted: We don't have the bells and whistles and we're not coming out before the season started. I'm not happy about that." Me neither. Sigh...

Fortfarande inget om widescreen och nu vill jag verkligen se hur boxen kommer se ut också!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor jun 30, 2005 4:25

Widescreen! :D
The show stars Kristen Bell and Enrico Colantoni, of course, and guest stars have included Paris Hilton, Alyson Hannigan, and Jonathan Taylor Thomas. October 11th is the street date, and $59.98 is the list price for a 6-DVD set with all 22 episodes from the show's first season. Video is in 16x9 Anamorphic Widescreen, and you'll get to see lots of extra footage including a Director's Cut of the Pilot episode, plus 25 minutes of unaired scenes and bloopers.

Cover art isn't necessarily finished yet, but Warner has made available the below early look at their current design. Artwork is subject to change, needless to say!

Skulle inte ha något emot om boxens utseende ändrades, designen känns inte VM och är inte så snygg heller, fast just nu bryr jag mig mest om infot om widescreen (thank you thank you thank you)! :)

Bild

Källa: tvshowsondvd.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jun 30, 2005 21:07

Yaaaaaay! Widescreen! *doing the dance of joy* Synd med 11 oktober dock. :( Fast detta är ändå helt underbart. Detta är serien/DVD-utgåvan som gör att jag ska köpa en ny (regionsfri) DVD-spelare. Gud, vad jag ser fram emot detta och mot S2. Synd bara att hela S1 får fortsätta ta upp plats på datorn ända till oktober. Hade hoppats kunna rensa hårddisken lite inför hösten. Nåväl, widescreen är ju huvudsaken i detta läge.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön jul 03, 2005 14:02

AKS skrev:Ausiello: Were Logan or Papa Mars impacted?
Thomas: No, it's not Logan or her father. It's just about everyone else.

-- forutsatt att logan hade minst 13 avsnitt till att borja med, alltsa.

Jag hittade detta på E!Online (innehåller dessutom fler ledtrådar om vem som kommer att lämna serien och hur många avsnitt vissa karaktärer kommer att få):
From Brooke: I just read that Logan might be the one killed off. If that's true, then there is no more Veronica Mars for me. Putting Logan and Veronica together was the reason I started to watch. They have great chemistry together. Why are they even thinking about killing him off? Please start a "Save Logan" campaign, anything to keep him on so I can keep watching this show.
Okay. I was going to save this for a future column, but since so many of you are freaking out about Veronica this week (and I don't blame you), I wanna clear this up now. First off, if you didn't see my initial column that broke this Veronica Mars story, it's here. I stand by everything I said in that column, with two clarifications I learned after writing it:

(1.) As I reported that very same week in the chat, Tara Reid will not be guest starring. She was a name that was initially thrown out there during pitch meetings, because UPN had asked for a twentysomething "name" to draw in the Top Model audience. However, Tara has signed on with E! to be the new host of our Wild On! series (genius casting, if you ask me).

From brandnewgirl: Clarification number two?!
(2.) The person who is getting written off--and, yes, I still stand by my report that a main character is getting written off!--will be exiting the show after 12 episodes, not six as I was previously told. I do not know at this point how they are writing him off, so it might not be a death, but regardless, I can tell you that the actor will be released from his contract by the end of January, and there are no plans for him to return to the show. That said, to avoid any outbursts of violence/looting/mass suicide around the globe, I should let you know that the person leaving--we'll call him our "Used-to-Be Friend" in honor of the show's theme song--is not Logan (Jason Dohring). In fact, Jason is actually going to be in more episodes next season (all 22). However U.T.B.F. is an integral character and one I'm personally very sad to see go.

From drew: You're from Virginia (or your dad is, anyway)? I'm from Virginia! So, listen, I have a friend who's friends with a higher-up on Veronica Mars, and the friend told me that he thinks Weevil's getting the boot because Francis Capra and Kristen Bell don't get along. I know you'd never spill it in your column, but I'm dying to know if he's right. Can you give me a hint or something? How's this: If I'm right, give a shout-out to your Virginia roots!
Shout-out to Hollywood, bee-yotch! I haven't heard of any tension, nor have I heard that Francis is getting the boot. His episode order has gone from 16 to 12, but as far as I know, he is not leaving the show. And I've never heard of any tension between any of the castmembers. They seem legitimately close--a rarity in Hollywood. And all the more reason to love them!

Om man nu kan lita på det här (vilket jag inte riktigt gör, men ändå) så är det alltså en manlig karaktär och inte Logan eller Weevil. Då återstår Keith, Duncan och Wallace.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön jul 03, 2005 18:30

SPOILER Rykten om karaktärer i S2

Och enligt Thomas så är Keith inte påverkad av beslutet så då återstår Duncan och Wallace. UPN har efterfrågat mer "diversity" i serien = veronica ska få en afrikansk amerikansk tjejkompis. Om de efterfrågar det varför spola Wallace? Känns som att det troligast är Duncan som får packa sina väskor. I så fall är jag nöjd. Har alltid tyckt att karaktären har varit tråkig och om nån ska försvinna så är det han.

Och Logan i alla avsnitt!!!!! Sweetness! Unbearable sweetness!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jul 03, 2005 20:03

För mig får det gärna vara Duncan, jag tom hoppas det är han, långt mer än Wallace. Det viktigaste är ju dock att Keith och Logan är kvar!
Och varför är det bara jag och AKS som verkar vara överlaga för det är widescreen? För mig är det verkligen det som gör boxen värd att köpa, 4:3 hade varit rikitgt fattigt med så lite extramaterial (typ som GG-boxarna...).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film