Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav AKS » tor jun 30, 2005 22:09

noike skrev:Jag har sympatier för AKS och Glory, men allvarligt? Om man läser saker som har med Serenity att göra så får man faktiskt skylla sig själv -- vare sig det står att det innehåller spoilers eller inte.

Tack. Som om jag inte hatade mig själv tillräckligt innan. Nice.

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jun 30, 2005 22:25

AKS skrev:Tack. Som om jag inte hatade mig själv tillräckligt innan. Nice.
;)

Glad to help.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jun 30, 2005 22:36

You should start a helpline. Really.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jun 30, 2005 23:11

AKS skrev:You should start a helpline. Really.

Som en hjälplinje för att hindra folk som ska begå självmord -- med reklaminslag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » tor jun 30, 2005 23:46

jag har inte ens kollat på trailern! heja mig, som vanligt. min serinity-oskuld-nånting ska inte tas av några slaffsiga spoilande sidor på internet!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » lör jul 02, 2005 15:28

ey skrev:jag har inte ens kollat på trailern! heja mig, som vanligt. min serinity-oskuld-nånting ska inte tas av några slaffsiga spoilande sidor på internet!

I feel so dirty now.
;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 13, 2005 22:12

Serenity-filmen får premiär på Edinburghs filmfestival den 22 augusti!! Om jag inte hade varit på Irland i sommar hade det defintivt varit årets grej. Det är ju himla billigt att flyga till Glasgow med Ryanair och sen är det lätt (och går relativt snabbt) att ta sig till Edinburgh. Ett litet tips till de som inte varit på semester ännu och har de få tusenlappar som krävs för att klara detta. :)

http://whedonesque.com/comments/7199

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » fre jul 15, 2005 2:45

Läste att Joss ska intervjuas live på scen dagen därpå också. Grrarrgh, att man ska börja skolan just den veckan.

Däremot kommer jag att vara i en nästan tom skola när jag har sommarkurs-lektioner i början av augusti... funderar på att sprida lite Serenity-reklam på anslagstavlorna. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre jul 15, 2005 17:58

En poster från Comic-Con. Vet inte om det är den "riktiga" postern (som kommer att användas på biografer osv), men gissar att det inte är det. Men jag tycker faktiskt att den är riktigt snygg, bortsett från huvudena längst ner (som också är anledningen till att jag inte tror att det är en "riktig" poster.)

Bild
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre jul 15, 2005 18:09

Vem är det till höger om Jayne? Tycker inte riktigt det ser ut som Book.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre jul 15, 2005 19:02

Yog-Sothoth skrev:Vem är det till höger om Jayne? Tycker inte riktigt det ser ut som Book.

Jag tycker att det ser ut som han.

Jag undrar dock fortfarande farför han inte var med en enda sekund i trailern...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre jul 15, 2005 19:06

Jag håller med om att Book ser annorlunda ut. Kanske att ljuset faller annorlund apå bilden.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » fre jul 15, 2005 23:52

Förutom att River ser skelögd ut så tycker jag att den är helt okej -- den funkar bra för redan invigda.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » mån jul 18, 2005 0:08

Ett par bitar från soundtracket finns här: http://www.cantstopthesignal.co.uk/soundtrack/. En av titlarna kan betraktas som en spoiler, men inte direkt värre än trailern t.ex.

Det låter ganska bra överlag tycker jag ("Serenity" står dock ut - den gillar jag verkligen), men det är ju bara fyra stycken.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » mån jul 18, 2005 6:10

CheeseGuy skrev:Det låter ganska bra överlag tycker jag ("Serenity" står dock ut - den gillar jag verkligen), men det är ju bara fyra stycken.

Håller med om Serenity, den var riktigt läcker. De andra tre hade inte rktigt samma effekt, men man har ju inget att associera dem till ännu.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » mån jul 18, 2005 15:19

Måste ge er en stor spoilervarning inför läsningen av nya numret av SFX (Fantastic Four på omslaget). De recenserar Serenity med orden "Don't worry, no spoilers" och sen så säger de rätt ut en stor fet spoiler. LÄS DEN INTE! Nu var jag redan spoilad så det gjorde inte så mycket (jag vet dock bara *en* sak, men det var den saken de spoilade i recensionen), men ni andra kan ju undvika det.

Under spoilerblocket nedan förekommer inga spoilers utan det är olika citat från SFX-recensionen. De avslöjar inget om handlingen, bara vad recensenten tyckte.

...
For Serenity, like Firefly and indeed all Whedon's productions, brims with rich, witty dialogue; sympathetic heroes and villains; and a delightful lack of pretense affecting too many recent science fiction films.
...
But be warned - Serenity is perhaps the grittiest offering yet from the Whedonverse. This is not a pretty film.
...
If there's an SF film Serenity most resembles, it's Star Trek II: The Wrath of Khan. But as with the Star Trek films, Serenity's emotional fuel - prior knowledge of its televised backstory - may ultimately limit its big-screen success.
...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » mån jul 18, 2005 20:44

Den internationella trailern ska tydligen dyka upp online på onsdag: http://whedonesque.com/comments/7253
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons jul 20, 2005 13:41

Trailern har kommit! Den finns här: http://www.cantstopthesignal.co.uk/trailer/ Jag tycker inte att den spoilar mer än den förra trailern.

Den här trailern är ju mycket bättre än den förra. Humor! Karaktärer! Mindre rymdaction! Bättre valda CG-sekvenser! Problemet är bara att den känns ganska stressad och att musiken (edit: i slutet) fortfarande inte är lysande (fast den används bättre än i den förra trailern i alla fall). Nu hoppas jag att det kommer en i bättre kvalitet (vilket det borde göra)...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons jul 20, 2005 13:49

MYCKET bättre än förra trailern. Skrattade högt flera gånger. Hoppas den kommer i bättre kvalitet snart.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons jul 20, 2005 13:55

caffeineaddict skrev:MYCKET bättre än förra trailern. Skrattade högt flera gånger. Hoppas den kommer i bättre kvalitet snart.

Själv hoppas jag att filmen kommer snart.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » ons jul 20, 2005 15:03

Var ju skamlöst förtjust i förra trailern. Är osäker på om jag tycker den är bättre, men framförallt känns det mer talande för hur filmen kommer vara. Mer karaktärer, mindre action och förbaskat mycket humor.

Firefly är skamligt överskattat, men satan vad jag ser framemot filmen :P

Edit: Sen egentligen, är det så vettigt att marknadsföra filmen som the creator of Buffy the vampire slayer, hur lysande och brljant Btvs än mår vara så klingar det allt annat än positivt i mångas öron.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons jul 20, 2005 18:45

Här finns en lite bättre version av trailern: http://www.uip.nl/serenity-trailer.html Det var tydligen något PAL/NTCS-konverteringsproblem som gjorde att den gick för snabbt som ska vara fixat och så är det nog lite bättre kvalitet. (Och så har de lagt till credits i slutet.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » ons jul 20, 2005 19:19

:lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav poser » ons jul 20, 2005 20:17

Tob skrev:Firefly är skamligt överskattat, men satan vad jag ser framemot filmen :p

Här borde noike muttra något om muppetcancer.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » ons jul 20, 2005 20:31

Well, darn tootin'! Denna trailer gillade jag verkligen. Jag gillade första också, men denna är *mycket* bättre.

Har vi fått veta i serien att River är 17 år gammal? Eller 16 år då? Tycker definitivt att hon verkade äldre i serien. Gissade på 20 år i nån avsnittstråd, tror jag.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jul 20, 2005 21:20

poser skrev:
Tob skrev:Firefly är skamligt överskattat, men satan vad jag ser framemot filmen :p

Här borde noike muttra något om muppetcancer.

Det hade jag gjort, men om sanningen ska fram så är jag fortfarande i chocktillstånd över uttalandet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tomas » lör jul 23, 2005 3:29

Ny international trailer till serenity!

http://www.uip.nl/Pictures/seren/trailer2.mov

Innehåller till större delen nya scener och är inte bara en omklippning av trailer #1

Edit: Pinsamt Tomas, pinsamt.
Såg inte att länken till trailern var 2 dagar gammal (som ni säkert förstår hade jag annat i huvudet då) och då fireflydelen av forumet inte hade någon "nya inlägg-markör" samtidigt som det senaste inlägget som skrevs för 3 dagar sedan inte handlade om trailern så drog jag slutsatsen att nyheten inte postats ännu. :P
Senast redigerad av Tomas lör jul 23, 2005 13:18, redigerad totalt 1 gång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » lör jul 23, 2005 10:26

Tomas: Visst är det där samma trailer som vi diskuterat ovanför ditt inlägg?

Mycket intressant sätt att göra reklam för Serenity (materialet lär ju dyka upp på Serenityutgåvan så man behöver nog inte köpa BSG för att få se materialet, men BSG är ju en bra serie iofs):

Two catches: first, it's only available in the Battlestar Galactica season 1 box set; second, that set isn't supposed to be out until next week (7/26). Apparently the Memphis stores can't read street dates. I just about swallowed my tongue when I saw the sticker on the cover: "Bonus Disc! Get a sneak peek at the upcoming Joss Whedon film Serenity".

The disc isn't very long (13 minutes), but it covers a whole lot of ground, and you guys are just gonna love it. It's in three sections, each with behind the scenes stuff interspersed with interview clips. The first, "The Universe of Serenity", mostly features Joss. The second, "On the Set", mostly features the cast. And the third?

The third section is titled "The Fans".

Section three runs about half the disc, and features footage shot at the first two rounds of screenings, from many of the cities that were involved. Fans in line, costumes, the special guests arriving onstage, interviews with fans, even night-vision footage of the crowds watching the screening. Many of you who were at the first two rounds will be able to catch a glimpse of yourselves in this section. I hate to advocate spending fifty bucks for a free preview disc (Hey, Galactica's great, too!), but if you're a Browncoat, you are gonna love this disc. Check your local Best Buy stores (the regular retail version is in all stores 9/27, and may or may not have the preview disc). If it's not on their shelves now, it will be next Tuesday. You guys *have* to have this; I know I did.

Från: Browncoats-forumet

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tis jul 26, 2005 2:37

En annons för Firefly och Serenity flashar iögonfallande stor på tv.com - som nog är ett av de mest ultimata ställena att marknadsföra serien och filmen på, med tanke på hur mycket folk som är öppna för den sortens tv/film som besöker tv.com varje dag. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis jul 26, 2005 16:57

Glorificus skrev:En annons för Firefly och Serenity flashar iögonfallande stor på tv.com - som nog är ett av de mest ultimata ställena att marknadsföra serien och filmen på, med tanke på hur mycket folk som är öppna för den sortens tv/film som besöker tv.com varje dag. :)

Nice! Det ska tydligen finnas en på imdb också, men den har inte dykt upp för mig.

Det ska förresten komma en ny trailer på fredag.

Tune in to SciFi this Friday night to see the world premiere of the brand new Serenity trailer! The final domestic trailer for Serenity will premiere on the SciFi channel, Friday, July 29th between 7:45-8PM EST during the airing of "Serenity Part 2". It will have its Internet premiere shortly thereafter (more details to come) and will be in theaters in August.

(http://browncoats.serenitymovie.com/serenity/index.html?fuseaction=tools.shownews&news_id=166)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly