Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis jun 21, 2005 20:11

Bones-piloten var faktiskt bättre än jag hade förväntat mig, inte extremt tråkig men heller inget speciellt. Den var okej helt enkelt och jag vet inte om jag kommer ge serien någon mer chans, får se sedan i höst om jag ser något mer avsnitt. CoTW i avsnittet var helt okej men om serien bara kommer bygga på fallen sen vet jag inte hur intressant det kommer bli, karaktärerna kändes långt ifrån starka nog att hålla upp serien. DBs karaktär var väldigt blek (in a non vampire way ;)).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jun 22, 2005 0:04

Bones:
Jag gillade karaktärerna, inklusive Boreanaz som trots några sköna stunder kändes felplacerad. Jag tror att här finns utrymme för karaktärerna och deras relationer att utvecklas till något rätt coolt. Det fanns en del scener, lösningar, detaljer som var positiva. Jag gillade hologramet.

Men det var antagligen inte tillräckligt för att fortsätta. I övrigt kändes det rätt tråkigt, men framför allt kändes det inte speciellt bra, framför allt manuset. Bättre idé än utförande. Ja, det var ett riktigt gott försök som inte ens räckte halvvägs.

Det hjälper inte att det går 13 på dussinet av den här serietypen.

Och jag förstår inte vad DB gör i det här. En sak att han går tillbaka till TV så snart, men det finns bättre TV-serier att synas i och han förtjänar det.

Har Bones blivit upplockad än? Hoppas inte. Jag vill se DB i en fast roll någonstans, men någon annan stans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons jun 22, 2005 0:13

Ja, jag har för mig att Bones har blivit upplockad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons jun 22, 2005 0:25

Såg just på Tv 3 trailer för TARZAN!!! Jag längtar efter att få höra den fantastiska introlåten igen.
Jag älskade den serien big time...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jun 22, 2005 0:34

Tarzan-serien från WB som det blev typ 8 avsnitt av?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons jun 22, 2005 0:47

Illyria skrev:Tarzan-serien från WB som det blev typ 8 avsnitt av?

Ja.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons jun 22, 2005 23:06

Illyria skrev:Ja, jag har för mig att Bones har blivit upplockad.

Okej. Då hoppas jag den blir nerlagd snabbt.

Oh, I'm so eeevil...

... och på tal om ondska; Supernatural.

Jag gillade den. En hel del. Problemen den led av kändes till största delen som klassiska pilotproblem (övertydligt förklarande, men bara deras bakgrund, vilket är bra och några klyschiga repliker som inte låg så bra i örat), som förhoppningsvis kommer rätas ut med tiden. Förutom Jared Padalecki. Han är okej, men passar väldigt mycket bättre i Gilmore Girls. Här var han helt fel. Killen som spelar hans bror fick jag mycket bättre vibbar ifrån. Gillade honom.

Uhm. Vad mer, som inte är för spoilerish? Tyckte den var lite creepy emellanåt. Gillar att det inte var en skapelseberättelse, utan att killarna faktiskt har erfarenhet redan. Snygga specialeffekter, som trots att de användes relativt flitigt, aldrig kändes som om det var för mycket.

Och hur förtjust jag än är i att starka kvinnoroller är populära i TV nu (det är sexigt med starka kvinnor, damn it!) så känns det skönt med en serie som har alla möjligheter att vara lite grabbig. Dessutom ska det bli intressant att följa brödernas relation.

Jodå. Långt ifrån perfekt pilot, men med mycket löfte. Just nu känns det som om det kan gå åt båda hållen, såväl ytligt trist CotW som karaktärsdrivet med CotW som ursäkt för någonting mycket bättre.

Kanske lite som vad Faith: The Series kunde ha blivit.

Nåväl, det kanske är att hoppas lite för mycket, men jag ska i alla fall ge Supernatural en chans eller två i höst. Absolut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis jun 28, 2005 21:20

Dom har bytt ut Amy Acker i The Unit:
http://www.livejournal.com/community/_amyacker/51900.html

Ingen aning om vem som kommer ersätta henne.

So, yeah, that kinda sucks.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis jun 28, 2005 21:50

adolvsson skrev:Dom har bytt ut Amy Acker i The Unit:.

Så dumt. Men jag lita fortfarande på Shawn Ryan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons jun 29, 2005 21:10

Och Fathom har bytt namn till Surface:
http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?id=31399

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » ons jun 29, 2005 23:55

Ingen berättar för mig när nya piloter blir tillgängliga :( :(
Så nu laddar jag hem: Reunion, Out of Practice, The Loop och Everybody Hates Chris.

Någon som har sett och vill kommentera?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jun 30, 2005 0:28

Reunion har jag sett och den var helt okej, kommer säkert följa den i höst. Det fanns en del småsaker jag störde mig på men överlag fungerade den bra, ivarjefall i pilot-avsnittet. Kanske kan bli långdraget under en hel säsong dock.
Har även sett Kitchen Confidential och även om det inte var en sitcom-komedi så var den inget för mig.

De andra är komediserier? Inget för mig isåfall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor jun 30, 2005 0:35

Illyria skrev:Reunion har jag sett och den var helt okej, kommer säkert följa den i höst. Det fanns en del småsaker jag störde mig på men överlag fungerade den bra, ivarjefall i pilot-avsnittet. Kanske kan bli långdraget under en hel säsong dock.
Har även sett Kitchen Confidential och även om det inte var en sitcom-komedi så var den inget för mig.

De andra är komediserier? Inget för mig isåfall.

Ja det är komediserier. Vart har du fått tag på Kitchen Confidential?!?!?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jun 30, 2005 0:41

LWes skrev:Vart har du fått tag på Kitchen Confidential?!?!?

Demonoid, sök på "screener" så dyker det även upp andra piloter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor jun 30, 2005 0:52

Tack för tipset. Den sidan verkar för övrigt vara väldigt bra.
Imorgon har jag många piloter att se :) :P :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tor jun 30, 2005 20:21

Min pilotuppdatering:

Kitchen Confidential: Riktigt bra!
Everybody Hates Chris: Bra.
The Loop: Ganska bra.
Reunion: Mycket bra.
Out of Practice:Ganska bra.
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jun 30, 2005 21:03

Jag som bestämt mig för att inte ens ge Supernatural en chans... (inte för att vara elak eller så utan p.g.a. av tidsbrist), men efter vad jag hört blir jag tvungen att se piloten. Gud, alla dessa serier! (Fast det är ju kul också. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jul 01, 2005 0:06

Kitchen: alltför plottrig men jag ger den några avsnitt.

Reunion: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre jul 01, 2005 3:23

Fyra piloter idag, gamla och nya. Let's make a list, shall we? Från botten till toppen, här är dom:

4) Fearless. Vad den här hade behövt, var en Timmy. Jag gillar grundkonceptet (mer eller mindre, "born without fear" hade låtit enorm mycket bättre än det tramsiga "born without the gene for fear"), men bortsett från en eller annan detalj är det i slutändan inte mycket som fungerar. Förutom skådespelarna. Dom är bra, allihopa. Vilket gör det ännu mera synd, för det här hade kunnat bli en riktigt cool serie under rätt omständigheter. Som det är nu är jag inte besviken över att serien aldrig blev upplockad.

Och sedan så har ju Fearless Rachael Leigh Cook. Supersött, utrymmeseffektiva, RLC. Som sparkar fet rumpa i ett par slagsmålsscener. Det är en typ av roll jag vill se mer av henne i. Var är Timmy när du behöver honom?

3) Out of Practice. En intressant set-up, några bra skämt, men överlag en besvikelse. Hade väntat mig mer från gänget bakom Frasier. Kan tänka mig kolla in några avsnitt här och där när/om den kommer till svensk TV, men som det är nu känns den inte värd att ladda ner.

2) Still Life. Okej, här är en serie jag nog är lite besviken på att den inte blev upplockad. Kändes knappast som min typ av program, men det betyder inte heller att piloten var dålig. Tvärtom. Jag tvivlar iofs på att konceptet kunnat hålla mer än någon säsong, men jag hade defintivt gett den några avsnitt för jag blev väldigt nyfiken på var dom skulle ha tagit serien. Dessutom; Marti Noxon. Det här var garanerat ingen Point Pleasant.

1) Kitchen Confidential. Riktigt, riktigt roligt. Skrattade högt flera gånger, upptäckte till min förtjusning möjligheter till bra drama. Kändes lite som ett försök till ett manligt svar på Sex and the City, fast bra. Noike har en poäng med sin kommentar om plottrigheten, men det här var ju ändå ett pilotavsnitt och problemen kändes rätt pilotiga. KC är garanterad en chans i min bok, kändes väldigt lovande, och av dagens pilotavsnitt den otvivelaktigt bästa.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör jul 02, 2005 11:38

Har nu sett Supernatural-piloten och day-um! Jag gillade det verkligen. Nästan lite *äkta* creepy emellanåt, killen från Days of Our Lives var bra (förutom att han är fantastiskt snygg) och ja... över huvud taget var det bra och ritkigt underhållande. Definitivt en serie jag kommer att följa till hösten. Hoppas att det inte bara blir GotW dock utan att det finns övergripande arcer och övergripande karaktärsutveckling.

Jakten på pappan kan ju mycket väl bli den övergripande arcen, antar jag.

Days of Our Lives-killen var förresten den äldste brodern.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör jul 02, 2005 11:48

AKS skrev:Jakten på pappan kan ju mycket väl bli den övergripande arcen, antar jag.

För att inte tala om vem/vad som ligger bakom mammans och flickvännens takvals.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör jul 02, 2005 11:52

M-hm. Glömde bort det. Hrm... Ja, det är ju helt klart någon som är "ute efter" grabbarna. Troligtvis den yngste eftersom han stod vid hans säng innan mamman blev mördad (om de nu är döda, det vet man ju aldrig... de kanske bara sögs in i en annan dimension, fast de såg ju lite... halvdöda ut) och nu har även hans flickvän råkat ut för det. Den första scenen var faktiskt lite creepy. Då mamman hör det där från barnkammaren och hon tror att pappan står över sängen och sen så visar det sig att han sover nere i vardagsrummet. Ryyys.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » lör jul 02, 2005 19:58

Om inte alla sett det än, Bones pilot:
http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=10237

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Off » lör jul 02, 2005 21:51

Bones-piloten var förutom några roliga delar med DB ganska värdelös. Ska hon titta på några jäkla ben varje vecka?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » lör jul 02, 2005 22:12

Var kan man få tag på Kitchen Confidential-piloten? Det går inte att registrera sig på Demonoid.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 02, 2005 23:06

CG: I fall du vill regga dig så har jag PM:at en invite. Koden ska i så fall användas inom en vecka.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » lör jul 02, 2005 23:11

CheeseGuy skrev:Var kan man få tag på Kitchen Confidential-piloten? Det går inte att registrera sig på Demonoid.

Samma fråga här. Jättenyfiken på KC. Kan nån kanske lägga ut den på hubben som har den?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör jul 02, 2005 23:29

Stort tack, AKS! Nu hoppas jag att det är lika bra som det verkar vara.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Ai » sön jul 03, 2005 0:47

Bones-piloten kändes lite ojämn. I början kunde jag inte låta bli att tänka: Åh, kolla! Angel låssas vara FBI-agent! Sen gick den känslan faktist över. Ända fram till slutet:

Booth (DB): Being a sniper I took a lot of lives. What I'd like to do befor I'm done, is try and catch at least as many murderers.
Bones: Please, you don't think ther's some kind of cosmic balance sheet? [beat] I'd like to help you with that.

Åh, kolla! Angel låssas vara FBI-agent!

:?

Sen håller jag fast vid min övertygelse att genren är rätt så överexploaterad. Men jag ger iallafall Bones en första (halva? Det är ju trots allt Fox...) säsong.

Sen upprepar jag min efterlysning: Nån som kan hjälpa mig med att få mina små svettiga labbar på Kitchen Confidential? Phuleeeese?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön jul 03, 2005 2:13

Kitchen Confidential var lika bra som jag hade väntat mig, om inte bättre. Riktigt roligt! Jag har haft svårt för att engagera mig i komediserier (men okej, jag har inte försökt så mycket heller), men det kändes genast som att den här serien passar mig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film