Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons jun 08, 2005 14:54

Bara för att väga upp lite, här kommer en överdos av söt.
Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons jun 08, 2005 15:41

Y-S: Om du står naken bakom en dörr anser du då inte att du är naken? Hmm... (Detta är dock en av de löjligaste "diskussioner" jag haft så ingen mer tid läggs på detta.)

Ausiello om ryktena inför S2:

Question: What have you heard about the rumored changes that UPN has suggested be made to Veronica Mars? Please tell me it's not true! How could they take our wonderfully clever show and turn it into a commercial sell-out already? — Nichole E.

Ausiello: Yes, it's true that UPN has asked series creator Rob Thomas to make some tweaks to the show's format, but nothing — I repeat, nothing — is set in stone. OK, one thing is set in stone: A major cast member is leaving early in the season. And in case you're wondering where the answers to your Rob Thomas queries are, I'm still waiting to get da man on da phone.

http://tvguide.com/news/askausiello/

Bara det inte är Logan så är det ganska lugnt. Vill heller inte att det är Keith eller Wallace. Weevil kan jag acceptera utan större problem, men om det är Duncan så kommer jag inte att bry mig över huvud taget.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons jun 08, 2005 16:01

AKS skrev:Weevil kan jag acceptera utan större problem, men om det är Duncan så kommer jag inte att bry mig över huvud taget.

I agree men någon annan får det inte bli! Men frågan är: är de så major?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » ons jun 08, 2005 18:34

Illyria skrev:
AKS skrev:Weevil kan jag acceptera utan större problem, men om det är Duncan så kommer jag inte att bry mig över huvud taget.

Precis finns ju inte så många major. Jag skulle inte räkna Weevil, wallace eller duncan som major. Men de kan ju såklart ha en annan uppfattning. Förhoppningsvis.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » ons jun 08, 2005 18:46

Major for mig är Veronica, Keith och Logan och Veronica lär ju stanna kvar och de andra två behöver jag desperat ha kvar! Jag hoppas Duncan och Weevil också räknas som major, fast då är ju också Wallace major och honom vill jag ha kvar. I hate this.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons jun 08, 2005 18:46

Matt skrev:
Illyria skrev:

Precis finns ju inte så många major. Jag skulle inte räkna Weevil, wallace eller duncan som major. Men de kan ju såklart ha en annan uppfattning. Förhoppningsvis.

Precis, själv tycker jag att man egentligen kan se alla regulars som "major". (Förutom Weevil, möjligtvis.)

Om någon ska försvinna så håller jag med Illyria och AKS om att det helst får vara Weevil eller Duncan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » ons jun 08, 2005 19:01

Sköts allt snyggt och väldigt integrerat i storyn så kan jag acceptera att man plockar bort vem som helst utom Wallace. Hoppas Wallace får en mycket större roll i säsong 2 än vad han har haft i säsong 1, men vad jag blir orolig för detta nu, plockar man bort Wallace så lär jag bli grymt besviken.

Duncan vill jag inte heller skall försvinna....från och med avsnitt 17 någongång så levererade han något grymt. Kan dem fortsätta med det så är det inget jag vill vara utan.

fan också....jag vill ha kvar dem flesta....Weevil är den som *måste* försvinna i så fall, om han nu ens räknas som major. Fan också....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons jun 08, 2005 19:37

CheeseGuy skrev:
Matt skrev:
Illyria skrev:

Precis, själv tycker jag att man egentligen kan se alla regulars som "major".

Jag kan inte tänka mig att dom menar något annat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jun 08, 2005 21:38

Mer s2-spoilers om karaktärer, från eonline (Kristin), fortsättande och tilläggande spoiler från det vi pratat om ovan:
Your news about major changes to our beloved VM (I am embarrassed to say) actually disturbed me. I agree 100 percent that the show does not need "fixing." It is one of the best TV shows out there, as it is. Veronica doesn't need a new girlfriend; Mac and Meg are both great characters, and I honestly believe the show would suffer greatly if it lost any of the mainish males--Logan, Duncan, Weevil, Wallace, Keith, etc. Is there anything that we can do to save our show?!
Kristin: Keep the faith! And don't panic. As I mentioned in the column, UPN insists that no final decisions have yet been made on the new season (though, as you know, my sources are telling me otherwise, but hey, I have been wrong before). And you can thank E! for tying up Tara Reid--she's the new host of Wild On. I'm also hearing now that Veronica will get a new friend--most likely an African-American female.

Ytterligare info (svar) om vem det inte gäller: Please tell me the death on Veronica is not Keith Mars.
So many of you are assuming it's him, but, relax, it's not Keith Mars. However, it is one of the "mainish males" listed earlier in this chat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav monkeyboy » ons jun 08, 2005 21:39

Rent jesperlogikmässigt borde Logan gå bort, han är den som jag ser det möjligast att dom skriver bort. Sen känns det som om Jason Dohring inte kan ha haft så jättebra kontrakt eftersom han inte har varit med så mycket, tänker dock främst på början, och eftersom han har fått så många fans kanske han krävt löneförhöjning och mer plats eller så vill han inte hamna i ett fack nu när han fått så mycket uppmärksamhet. Weewil känns också högst möjlig. Äh, massa svammel från mig....
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav noike » ons jun 08, 2005 21:44

Om det är Wallace som dör så kommer Veronica att vara väldigt ensam resten av livet. Alla hennes vänner dör ju.
Senast redigerad av noike ons jun 08, 2005 22:26, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » ons jun 08, 2005 22:23

noike skrev:hännes

medvetet eller slinter t.o.m du på tangenterna ibland? :eek:

och snälla ta bort Duncan. han har spelat ut sin roll
Senast redigerad av carre ons jun 08, 2005 22:25, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » ons jun 08, 2005 22:25

ey skrev:
noike skrev:hännes

medvetet eller slinter t.o.m du på tangenterna ibland? :eek:

Även jag, Suck och ve, även jag...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » ons jun 08, 2005 22:27

noike skrev:Även jag, Suck och ve, även jag...

that's just sick!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » tor jun 09, 2005 2:23

:eek: Bort med Duncan och Wallace! Dom behöver väl inte dö kanske.. Duncan kan väl åka bort på internatskola, eller är det inte dags för college för honom snart? Eller det är väl nästa år kanske. Fast nu gällde det ju att en av de manliga karaktärerna skulle dö. Andades ut när jag fick reda på att det inte var Keith. Mest förkrossad skullle jag bli om det var Keith eller Logan. Mycket förkrossad skulle jag även bli om det var Wallace, fast inte lika förkrossad. Slutsats: Förkrossad kommer jag nog att bli, om det inte är Weevil eller Duncan, isåfall: bye bye!

Det här är för jobbigt.. Jag blir orolig, speciellt när vi inte vet varför dessa förändringar ska ske. Är det UPN som vill att en karaktär ska dö, eller RT som har en plan med vilka storyarcs som han ska köra, eller är det skådisen som vill gå vidare?

:eek: :eek: :eek: :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor jun 09, 2005 13:15

Idag är det maildag till SVT igen (för kampanjen), om någon känner för att prata lite om VM med dem ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor jun 16, 2005 0:02

tvguide.com skrev:Question: Get on the phone with Rob Thomas already! We need Veronica news! — Jen

Ausiello: I'm trying! I did manage to get UPN entertainment president Dawn Ostroff to comment on the rumored Season 2 tweaks the network asked Rob to make to broaden the show's appeal. Ostroff conceded that she requested "some minor changes," but denied that Mars was being "dumbed down" to make it more compatible with Wednesday night lead-in America's Next Top Model. "I think the reason the show has been so successful is because we let [Rob] go with his passion and his vision. We would never take that away from him." Better not.

Det låter positivt, hoppas Ausiello kan få den där intervjun med RT också :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör jun 18, 2005 13:24

Då har man sett ikapp VM och vad ska man säga egentligen. Hade det inte varit för Kristen Bell hade jag nog inte fortsatt titta på serien. För många dåliga cotw och en hel uppsjö av tråkiga karaktärer. Släng in lite nya karaktärer, få bort en del av de gamla och se till att något mer än arcen är intressant så kan nog s02 bli något att titta på.

*springer och gömmer sig*
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » lör jun 18, 2005 13:27

Well, som mina 200 inlägg i denna tråd skulle visa så håller jag inte med dig, men du behöver väl inte springa och gömma dig för det? :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör jun 18, 2005 13:31

Hmm är det ett trick för att få fram mig från mitt säkra gömställe :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » lör jun 18, 2005 13:32

Nej, inte alls.

*AKS står i en mörk vrå med en träpåk i högsta hugg*

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sharatec » lör jun 18, 2005 14:23

AKS skrev:Nej, inte alls.

*AKS står i en mörk vrå med en träpåk i högsta hugg*

Knölpåk. Det är knölpåkar som gäller. 'Knölpåk' är ett underbart ord.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav AKS » lör jun 18, 2005 14:27

Ställ dig i den andra vrån med din knölpåk, du då. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sharatec » lör jun 18, 2005 14:30

Inte för att jag brukar tacka nej till en inbjudan till väpnat överfall, men eftersom jag inte har sett serien har jag ingen uppfattning i sakfrågan. Kan du ge mig ditt ord på att han förtjänar att klubbas ned?

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav AKS » lör jun 18, 2005 14:32

Jag lovar. Han förtjänar att klubbas ner. Hehe.

Över 3000 inlägg!!!! :eek: Day-um!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sharatec » lör jun 18, 2005 14:36

Jamen, då är ju saken biff! Om en gudinna intygar det finns det ju inget att diskutera... Knölpåk redo!

Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav AKS » lör jun 18, 2005 14:55

Nice!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sharatec » lör jun 18, 2005 15:02

Grattis till att ha passerat 3000-gränsen, förresten...

Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör jun 18, 2005 15:50

Från den här tråden på dvdforum.nu (citerat de viktigaste detaljerna, helt utan att fråga först, vilket är fruktansvärt oansvarigt... Veronica, kom och ta fast mig. NU! Rrr...):
marwede skrev:Veronica MArs kommer troligen i höst på SvT enl. inköparen. Den och säsong 2 av Mitt liv som död kommer avlösa varandra. Vet ej vilken som kommer först dock

adolvsson skrev:Verkligen? Var har du hört/läst det? Länk?

marwede skrev:Fick det svaret i ett mejl från personen på SvT som köpt in serien. Det var förvisso någon månad sedan och kanske har SvT tänkt om.
Han skrev att tanken var att den skulle visas på samma tid som "Mitt liv som död" och antingen gå före eller efter de visat säsong 2 av den serien.'

Det var de besked han hade fått om det, men det innebär ju inte att det blir så. Är ju inte han som bestämmer sånt

Tobbee skrev:Angående det där med Veronica Mars och Svt. Men den kampanj ett antal person (inkluderat mig) förde för dryga 1,5 månader sedan (kampanjen lever väl fortfarande ifs) har i princip fått noll/zero/nada respons över huvudtaget. [...]

Därför blir jag uppriktigt förvånad, att du har fått ett såpass informativt svarsmail, men stämmer det som du sade så kanske vi kan förvänta oss att Veronica Mars drar igång i januari någongång nästa år. Om dem nu kör det direkt efter Dead Like me förståss.

adolvsson skrev:Det kan ju faktiskt betyda antingen att dom bestämt sig för att köra DLM först, vilket kan betyda början av nästa år för VM, eller verkligen inte bestämt sig ännu och kommer höra av sig till kampanjdeltagare när dom gjort det. Det kan t o m vara kampanjen som fått dom att inte gå ut med ett säkert svar ännu.

Fast det känns som om det blir lite pest eller kolare (lika smärtsamt, men utan dödlighetsfaktorn) över situationen, eftersom DLM S2 är så jäkla sjukt bra. Den serien var definitivt en av de mer smärtsamma nedläggningar jag varit med om.

Båda två i höst hade naturligtvis varit det ultimata, men går inte det är jag just nu nog rätt glad att det inte är jag som bestämmer sådant där. Faktiskt.

Worth quoting, peeps. Dessutom slapp jag skriva om mina tankar en gång till. Haaah!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Matt » sön jun 19, 2005 2:31

Off skrev:Då har man sett ikapp VM och vad ska man säga egentligen. Hade det inte varit för Kristen Bell hade jag nog inte fortsatt titta på serien. För många dåliga cotw och en hel uppsjö av tråkiga karaktärer. Släng in lite nya karaktärer, få bort en del av de gamla och se till att något mer än arcen är intressant så kan nog s02 bli något att titta på.

*springer och gömmer sig*

Jag är så glad att ha dig tillbaka Off.
*obs ingen ironi*
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film