Lite roliga fakta om serien som jag läst lite här och var...

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Lite roliga fakta om serien som jag läst lite här och var...

Inläggav Vampire Lover » lör jun 11, 2005 12:45

Tja, man ville ju skriva någonting...
Ja, ja. Jag har fått tag i en del Buffy och Angel tidningar (de officiella) och i dom har jag hittat en del rätt rolig informationa som jag ville skriva lite om här! :D Och om ni har lite rolig info skulle det vara kul om ni skrev lite här också :) Och om ni vill ha info redan nu så kan jag väl skiva lite här:

David Boeanaz (Angel) har kyckling fobi.
Fråga mig inte! Läste det i ett Angel test!
Och det där var väl bara början! Jag tänker skiva mer! ;)
"I may be love's bitch, but at least I'm man enough to admit it!" Spike, Lover's Walk, s. 3
Användarvisningsbild
Vampire Lover
Demon Fodder

Inläggav Ai » mån jun 13, 2005 2:02

Sitter och läser Aftonbladets Söndags-bilaga....

Hunkarnas (tv)tid är nu!

[...]

Styggingen - passionerad & elak

Vad definierar honom? Den stora stygga snygg-vargen har gott om självförtroende, ont om empati och en helt fantastisk kropp. Ibland avslöjar han goda sidor som han gjort allt för att dölja.
Vem faller för honom? De som borde veta bättre.
Sådan är han som pojkvän: Elak men passionerad.
Bäst i klassen: Att vara med om en flygkrasch och hamna på en skum öde ö är ett lågt pris att beala för att få leva inpå "Lost"-hunken Sawyer.
Bubblare: Sexberoende och skrupelfrie Christian Troy i "Nip/Tuck". "Buffy och vampyrernas" falska blondin Spike blev så populär att han eventuellt ska få en egen serie - trots att han förde en ojämn kamp mot sin egen ondska.

Hey! Ett omnämnande! Alltid lika kul! 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Vampire Lover » tis jun 14, 2005 21:23

Hi, hi! Men angående en egen serie för Spike så är det oklart. Läste att Masters kan tänka sig att göra typ, en serie eller film men det får dom fixa snart för Spike är odödlig och Masters... är inte det.
Men om man ska skriva mer om lite smårolig fakta så:

Elizabeth Anne Allen (Amy the Rat) är egentligen alergisk mot ost (osis) och när de filmade "Gingrebread" fyllde hon tydligen år, så när de "brännde henne" skrek de "Fire in the hole!" och sjöng Happy Birthday.

Det är Joss Whedon som ritat och gett röst till Mutant Enemy monstret (Grr, argh!)

Några av Buffy skrivarna har varit med i serien (antingen synligt eller som typ radioröst). Marti Noxon och Davit Fury var med i "Once More, With Feeling" och "Selfless". Andra som varit med är, bla. Jane Espson i "Band Candy" och Andy Hallet (Lorne i Angel) kanske var med och satt längst bak i aulan i "Hush.
Men Whedon själv har bara varit med som röst. Han var radio-pratare (radio announcer?) i "I Robot, You Jane", och hrm... tja, i flashbacken i "Innocence" (alla vet väl vilken...) så är det inte David Boreanaz man hör när Angel "andas tungt" utan Whedon! Joss skämdes visst för mycket för att be Boreanaz att göra det själv! :oops:

Nä nu måste jag dra! :D
"I may be love's bitch, but at least I'm man enough to admit it!" Spike, Lover's Walk, s. 3
Användarvisningsbild
Vampire Lover
Demon Fodder

Inläggav JRT » tis jun 14, 2005 21:32

"En triviatråd har vi redan", tänkte JRT och hade förstås rätt. Här finns en hel del redan: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1293
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav noike » tis jun 14, 2005 22:01

JRT: Då låser vi den här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Återgå till Allmänt om BtVS