Jag försöker mig på att skriva lite om det här avsnittet nu... Inte det bästa Angel avsnittet någonsin men väl top 3, och troligen top 10 bland alla Angel & Buffy avsnitt.
Många starka scener, Wesleys död

Illyria som frågar "Do you want me to lie now?" eller nått liknande. Oehört stark scen! Kanske det den bästa dödsscen i Buffyverse?
Angels plan "We kill them all tonight" dags att slå dem alla tillbaka ungefär. Gunn gör en storstilad fight när han går in massakerar ett 10-tal vamps.
Spikes dikt var väldigt trevlig att höra men jag tyckte nog han fick kanske lite för lite tid i denna episod. Men jag är inte missnöjd, min hjälte fick i alla fall tillräckligt efter att han räddade babyn och hans slutscen, för mig kommer han alltid att vara en lite större champion än Angel.
Angel söker upp Connor, inte oväntat. Däremot oväntat att han dök upp på slutet och hjälpte till att ha ihjäl Hamilton. Och Angel som drack av hans blod och fick en riktig kick (kanske var det gjorde att han kunde överleva det som hände efter slutscenen?)
Och så Lorne som avrättar Lindsey

Det hade jag inte väntat mig alls! Men bra att Lorne fick göra nått riktigt bra som avslut. Har saknat bra scener med Lorne ganska länge nu.
Slutscenen då, jävlar alltså! Gunn bör ju definitivt ha dött trots att han kläcker ur sig en de bästa kommentarerna på slutet "Okay. You take
the 30,000 on the left" Spike och Angel är nog de enda som överlever känns det som för mig. Illyria har väl en skaplig chans hon också även fast jag ser henne som mer eller mindre död.
Sista orden av Angel, så passande för hela serien på nått vis "Let's go to work" och de gjorde dom, det gjorde dom verkligen...
De är med glädje blandat med sorg jag skriver detta... Det är slut nu, Buffy såg jag klart för nästan 2 år sen, Angel för en knappt en timme sen.
När jag sett klart "Chosen" för första gången kunde jag inte sova på ett par nätter, tror det blir nått liknande nu. Varför ska det vara slut för? Hoppas med hela mitt hjärta på någon sorts fortsättning på Buffy & Angel! Om inte det blir av så kommer inget att vara sig likt igen
Tack Joss för de 254*45 min du har skapat som gett mej underhållning, glädje, sorg, spänning, action, mystik, kärlek och humor.
Svårt att veta hur jag ska formulera mig, det tog mig drygt 40 min att skriva det här inlägget.