Buffy conventions

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Ai » mån maj 30, 2005 22:58

Du ska absolut inte bo på det vi bodde på! Det var inte bra. Men det finns ett på Piccadilly som är rätt så billigt och centralt. Många svenskar tipasar om Svenska Sjömanskyrkan. Det är faktist inte så billigt som man kan tro. Dom tar drygt £30 per natt, och billigare går faktist att hitta. Jag ska kolla upp lite länkar så återkommer jag.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån maj 30, 2005 23:15

Ok. Länktips och annat smått och gott att tänka på! ;)

http://www.hostels.com/en/gb.en.lo.html
Söksida för hostels i London.

http://www.piccadillyhotel.net/london-hostels-english/london-hostels-main.html
Ett hostel vid Piccadilly jag själv inte bott på, men blivit rekommenderad. Verkar jättebra faktist.

http://www.swedish-church.org.uk/frameset.html?http://www.swedish-church.org.uk/pages/boende.htm
Svenska Sjömanskyrkan. Dom hade visst sänkt priset sen jag tittade sist förra året. Så det finns bäddar från £20/natt inkl frukost. Minus dock för att receptionen inte har 24h service.

http://www.ryanair.com/site/SE/?culture=SE
Ryan Air. Billigaste flyget. Boka i tid för billigaste priset. På flyget (Ryan) säljs tågbiljetter in till London från Stanstead där man landar.

I Stockholm ligger Brittiska Turistbyrån på Klara Norra Kyrkogata 29, tel 08-440 17 00, inte långt från Centralen. Där kan man köpa tunnelbane/buss kort lite billigare än när man kommit fram till London. Skönt att ha det fixat när man kommer fram så man slipper hatta omkring och fixa sånt när man kommer.

Det var väl lite hjälp på vägen iallafall. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » sön jun 05, 2005 14:05

Ai skrev:Ok. Länktips och annat smått och gott att tänka på! ;)

http://www.hostels.com/en/gb.en.lo.html
Söksida för hostels i London.

http://www.piccadillyhotel.net/london-hostels-english/london-hostels-main.html
Ett hostel vid Piccadilly jag själv inte bott på, men blivit rekommenderad. Verkar jättebra faktist.

http://www.swedish-church.org.uk/frameset.html?http://www.swedish-church.org.uk/pages/boende.htm
Svenska Sjömanskyrkan. Dom hade visst sänkt priset sen jag tittade sist förra året. Så det finns bäddar från £20/natt inkl frukost. Minus dock för att receptionen inte har 24h service.

http://www.ryanair.com/site/SE/?culture=SE
Ryan Air. Billigaste flyget. Boka i tid för billigaste priset. På flyget (Ryan) säljs tågbiljetter in till London från Stanstead där man landar.

I Stockholm ligger Brittiska Turistbyrån på Klara Norra Kyrkogata 29, tel 08-440 17 00, inte långt från Centralen. Där kan man köpa tunnelbane/buss kort lite billigare än när man kommit fram till London. Skönt att ha det fixat när man kommer fram så man slipper hatta omkring och fixa sånt när man kommer.

Det var väl lite hjälp på vägen iallafall. ;)

Svenska sjömanskyrkan verkar kanon juh! men flygbolaget dock... Hitta perfekt att åka dit på lördagen men flyget går juh inte hem?? står hela tiden att det inte finns nån återresa.... :cry: Va ska man göra då?? alla andra flygbolag erbjuder juh hotell och mög.et inget annat flygbolag som e billiga??
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » sön jun 05, 2005 18:19

Ryan är ett flygbolag som funkar som ett bussbolag ungefär. Du bokar enkel biljett eller tur och retur och bestämmer själv när du reser. Det säljer inga paket-charter-resor nånstans utan det är till för folk som vill resa billigt och reguljärt.

Om du vill ha paket-charter med hotell och transfer så får du nog kolla på SAS och Brittish Airways. Dom har sånt men då kostar det minst tio gånger så mycket än om du bokar själv.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » sön jun 05, 2005 21:22

Ai skrev:Ryan är ett flygbolag som funkar som ett bussbolag ungefär. Du bokar enkel biljett eller tur och retur och bestämmer själv när du reser. Det säljer inga paket-charter-resor nånstans utan det är till för folk som vill resa billigt och reguljärt.

Om du vill ha paket-charter med hotell och transfer så får du nog kolla på SAS och Brittish Airways. Dom har sånt men då kostar det minst tio gånger så mycket än om du bokar själv.

Ja det är juh det som är problemet,vill INTE paket-charter utan åka m Ryan Air men finns inget flyg tebax till Sverige på över en vecka.Låter lite skumt tycker juh jag....Vi tänkte åka m dom och sen bo på Svenska Sjömanskyrkan.
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » sön jun 05, 2005 22:01

Låter grymt skumt faktist. När jag kollar nu så har dom en avgång per dag från Stansted (London) till Skavsta (Stockholm/Nyköping) i första veckan i november.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » sön jun 05, 2005 23:21

Ai skrev:Låter grymt skumt faktist. När jag kollar nu så har dom en avgång per dag från Stansted (London) till Skavsta (Stockholm/Nyköping) i första veckan i november.

Det är det som är så dumt...bor juh i laholm(ligger i halland) så vi skulle juh helst vilja åka från/till göteborg lr malmö....
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » mån jun 06, 2005 5:30

Therealbuffy skrev:
Ai skrev:Låter grymt skumt faktist. När jag kollar nu så har dom en avgång per dag från Stansted (London) till Skavsta (Stockholm/Nyköping) i första veckan i november.

Det är det som är så dumt...bor juh i laholm(ligger i halland) så vi skulle juh helst vilja åka från/till göteborg lr malmö....

Aha! Då fattar jag. *kollar igen*

Stansted - Malmö (Sturup)
sön 2/11 avg 19.05, £14.99
mån 3/11 avg 07.00, £4.99 och 19.05, £0.99
tis 4/11 avg 07.99, £0.99 och 19.05, £0.99
ons 5/11 avg 07.99, £0.99 och 19.05, £0.99
tors 6/11 avg 07.99, £0.99 och 19.05, £14.99
fre 7/11 avg 07.99, £4.99 och 19.05, £4.99
lör 8/11 avg 07.99, £4.99

Nån av dom borde väl passa! :D

Göteborg var helt klart värre.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » mån jun 06, 2005 13:58

Ai skrev:
Therealbuffy skrev:

Aha! Då fattar jag. *kollar igen*

Stansted - Malmö (Sturup)
sön 2/11 avg 19.05, £14.99
mån 3/11 avg 07.00, £4.99 och 19.05, £0.99
tis 4/11 avg 07.99, £0.99 och 19.05, £0.99
ons 5/11 avg 07.99, £0.99 och 19.05, £0.99
tors 6/11 avg 07.99, £0.99 och 19.05, £14.99
fre 7/11 avg 07.99, £4.99 och 19.05, £4.99
lör 8/11 avg 07.99, £4.99

Nån av dom borde väl passa! :D

Göteborg var helt klart värre.

ahh hur hitta du detta??
Nu när ja sökte ståd detta:

Tyvärr, det finns inga tillgängliga flygningar för återresa den ons, 02 Nov 05
This may be because:

- The flight you have chosen is full
- The travel dates requested are for our next schedule period
and the fares/seats are not loaded for this date as yet

Please call our reservation centre to check the details.

- There may not be a flight scheduled for this date

Please check our timetables at Ryanair.com or click above to check the previous or next day's availability

Söker jag HELT fel lr va gör jag??? :?:
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » mån jun 06, 2005 16:45

Jag sökte på enkelresa mellan Stansted och Sturup och dom här poppade upp. Jag kan gissa att du sökt på tur och retur resa och fyllt i Göteborg som utreseort - då blir ju återresan automatisk också till Göteborg, och då fanns det ont om flygningar. Boka två enkelresor istället så kommer du runt det där.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » mån jun 06, 2005 21:11

Ai skrev:Jag sökte på enkelresa mellan Stansted och Sturup och dom här poppade upp. Jag kan gissa att du sökt på tur och retur resa och fyllt i Göteborg som utreseort - då blir ju återresan automatisk också till Göteborg, och då fanns det ont om flygningar. Boka två enkelresor istället så kommer du runt det där.

Nu sökte jag på enkelresa från Stansted till Sturup den 2november 2005....inga platser!!!ska man ringa till dom lr va ska man göra?? verkar helt hopplöst detta :cry:
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » mån jun 06, 2005 21:28

:?

Det här är såååååå skumt!!! När jag kollade igår så funkade det ju! Nu är det enda jag kan komma på att dom hade november ute av misstag igår, att det inte var meningen att det ska finnas ute än. Vänta en vecka - om november inte kommit ut till dess så ring dom.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » mån jun 06, 2005 21:48

Ai skrev::?

Det här är såååååå skumt!!! När jag kollade igår så funkade det ju! Nu är det enda jag kan komma på att dom hade november ute av misstag igår, att det inte var meningen att det ska finnas ute än. Vänta en vecka - om november inte kommit ut till dess så ring dom.

Känner mig som värsta jobbiga männsikan :oops: men väntar en vecka sen ringer ja...nu ska ja inte tjata mer på dej... :oops:
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » mån jun 06, 2005 21:56

Therealbuffy skrev:Känner mig som värsta jobbiga männsikan :oops: men väntar en vecka sen ringer ja...nu ska ja inte tjata mer på dej... :oops:

Inga problem! Jag har ju blivit lika engagerad i det här nu som du! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » mån jun 06, 2005 22:05

*skratt* Youre the best ;) Vi ska köpa biljetterna(till konserten) på söndag.tar studenten på lördag så då blir d storkovan till biljetterna :D Många platser kvar faktiskt....
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » mån jun 06, 2005 22:18

Therealbuffy skrev:*skratt* Youre the best ;)

I keep saying that! But nobody's listening. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » mån jun 13, 2005 19:45

Nu har ja en sån där jobbig fråga igen.... :oops: hämtade ni ut era biljetter lr kom dom hem på posten till er?? har precis beställt*YEAH* och va jag fattar det som så ska jag hämta dom där....
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Ai » mån jun 13, 2005 21:56

Therealbuffy skrev:Nu har ja en sån där jobbig fråga igen.... :oops: hämtade ni ut era biljetter lr kom dom hem på posten till er?? har precis beställt*YEAH* och va jag fattar det som så ska jag hämta dom där....

Menar du konsertbiljetten eller flygbiljetten?

Konserbiljetten: När vi åkte på con förra året så fick vi ett bekräftelsemail som funkade som biljett. Den resan gick vi på konsert med Kane (Christian "Lindsey" Kane's band) också. Den biljetten hämtades ut på plats när vi kom dit. Till JM's konsert i april skickades biljetten hem till oss. Så det är ju lite olika.

Flygbiljetten: Man får ett bekräftelsemail med ett bokningsnummer - det numret är biljetten!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Therealbuffy » tis jun 14, 2005 11:40

Ai skrev:
Therealbuffy skrev:Nu har ja en sån där jobbig fråga igen.... :oops: hämtade ni ut era biljetter lr kom dom hem på posten till er?? har precis beställt*YEAH* och va jag fattar det som så ska jag hämta dom där....

Menar du konsertbiljetten eller flygbiljetten?

Konserbiljetten: När vi åkte på con förra året så fick vi ett bekräftelsemail som funkade som biljett. Den resan gick vi på konsert med Kane (Christian "Lindsey" Kane's band) också. Den biljetten hämtades ut på plats när vi kom dit. Till JM's konsert i april skickades biljetten hem till oss. Så det är ju lite olika.

Flygbiljetten: Man får ett bekräftelsemail med ett bokningsnummer - det numret är biljetten!

Ahh menade JM biljetten,flygbiljetterna ska vi snart boka. Hoppas Jm biljetten kommer hem då...
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Therealbuffy » fre jul 22, 2005 19:36

Bokat James Marsters biljett,flygbiljett och nu boendet....så den 29 oktober kl 14.00 sitter jag o lyssnar på snyggingen :D :D
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS