Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 21:36

Illyria skrev:En torrentsida som du måste bli medlem på, vet inte hur bra den är, men den har tydligen varit invite only men nu är registreringen öppen ett tag: http://torrentit.com

Illyria: Tack för tipset, älskar redan den här sajten. Känns mer kontrollerad än andra sajter, hoppas inte det ändras nu när fler får registrera. Dock verkar det styras rätt hårt vem som får vara kvar, man måste seeda ordentligt för att inte bli kickad. Men vilken bra hastighet man får direkt...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » lör maj 28, 2005 9:41

Tv4 har nu visat fem avsnitt av Numb3rs, har lyckats se alla avsnitt, och jag är postivt överaskad. Det är enskilda avsnitt men ändå med varierande koncept. Något som är lite tråkigt är dock att man utnyttjar verkligen folks oförståelse inför matte. Jag tycker givetvis det är skitintressant med de matematiska uttryck som ställs upp i serien, men förklaringarna och resonemanget till dem är ju otroligt vaga, vilket känns lite trist. Hade man läst lite högre matte så kanske man dessutom hade kunnat leta efter en hel del missar.....som med stor sannolikhet hade funnits.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 9:56

Jag försökte mig på Numb3rs, det blev två avsnitt innan jag gav upp helt och serien tilltalade aldrig mig. Inte ens Rob Morrow (favorit från Northern Exposure) hjälpte. Det är ett intressant koncept att lösa brottsfall med matematik men utförandet är otroligt trist och karaktärerna tilltalade inte mig alls.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör maj 28, 2005 10:01

Robot Chicken 1.13 var riktigt roligt. Seriemördarjakt i smurfbyn var höjdpunkten. Den republikanska versionen av Simpsons gick inte heller av för hackor. "Mothersmurfer!"

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » lör maj 28, 2005 11:42

Tob skrev:Tv4 har nu visat fem avsnitt av Numb3rs, har lyckats se alla avsnitt, och jag är postivt överaskad. Det är enskilda avsnitt men ändå med varierande koncept. Något som är lite tråkigt är dock att man utnyttjar verkligen folks oförståelse inför matte. Jag tycker givetvis det är skitintressant med de matematiska uttryck som ställs upp i serien, men förklaringarna och resonemanget till dem är ju otroligt vaga, vilket känns lite trist. Hade man läst lite högre matte så kanske man dessutom hade kunnat leta efter en hel del missar.....som med stor sannolikhet hade funnits.

Jag håller med. Riktigt trevlig serie.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » lör maj 28, 2005 12:40

caffeineaddict skrev:Robot Chicken 1.13 var riktigt roligt. Seriemördarjakt i smurfbyn var höjdpunkten. Den republikanska versionen av Simpsons gick inte heller av för hackor. "Mothersmurfer!"

Jupp. Och slutet, slutet!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör maj 28, 2005 18:49

Nu när alla serier har säsongsuppbehåll är det ju tid att se ifatt serier som man vill se och jag har ett gäng (NCIS, Stargate, Naruto, Battlestar Galactica och The 4400) men jag behöver en komediserie.
Vilken komediserie som helst fungerar utmärk så länge a) jag inte redan följer den :P och b) den har blivit förnyad för en till säsong (ingen mening med att "se ifatt" om den är slut)
Här är en lista på möjliga: (om någon har avsnitt av någon av dom eller känner någon som har det eller har sett något ställe där en av dom finns säg gärna till)
George Lopez
According to Jim
Rodney
Still Standing
The King of Queens
Yes, Dear
The Bernie Mac Show
Hope & Faith
Reba
What I Like About You
(andra halvan av säsong 2 och hela s3)
One on One
All of Us
Girlfriends
Half & Half
Eve

och det var allt! Jag behöver verkligen någon av dom här serierna!
Jag brikar aldrig hitta något på DC men om någon vet någon bra hub med mycket serier tipsa gärna mig.
Tack för er tid.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör maj 28, 2005 19:33

När jag ändå är igång skulle jag kunna tillägga att jag är desperat efter säsong 6 och 7 av 7th Heaven.
Jag fick veta att Kanal 5 hade säsong 1-7 så jag förberedde mig med säsong 8 och 9 så att jag skulle kunna se ifatt över sommaren, men kanal 5 ska ta sommmaruppbehåll efter dom visat färdigt säsong 5 och jag måste vänta tills i höst och sen på att dom ska ha visat säsong 6 och 7 innan jag kan se dom jag har. :( :( :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör maj 28, 2005 19:41

LWes skrev:När jag ändå är igång skulle jag kunna tillägga att jag är desperat efter säsong 6 och 7 av 7th Heaven.

Hur har du klarat av att se så mycket? Du måste ha störst uthållighet av alla. Försökte se serien, klarade inte av att se färdigt teasern. Hade jag fortsatt hade jag säkert slagit sönder tvn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör maj 28, 2005 19:51

noike skrev:
LWes skrev:När jag ändå är igång skulle jag kunna tillägga att jag är desperat efter säsong 6 och 7 av 7th Heaven.

Hur har du klarat av att se så mycket? Du måste ha störst uthållighet av alla. Försökte se serien, klarade inte av att se färdigt teasern. Hade jag fortsatt hade jag säkert slagit sönder tvn.

Ja i början var den lite fånig men senare i säsong 4 och speciellt säsong 5 som håller på på kanal 5 nu är den riktigt bra och trevlig. Jag ser fram emot att se resten också.
Men visst kan jag förstå att vissa delar av serien kan vara för mycket för en del.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 20:00

Många moralkakor att tugga på, och gott smakar de inte.
Kollat på t ex isohunt efter torrents?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör maj 28, 2005 20:10

Illyria skrev:Kollat på t ex isohunt efter torrents?

Nej, den sidan har jag inte hört talas om.
Håller på att kolla på den nu men hittills ingen lycka.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör maj 28, 2005 23:12

Noike, här är något som du säkert kan känna igen:

Från Kanal 5 Access-tråden "Hur ofta ser du på 7th Heaven?"

En kille som kallar sig 7th Heaven skrev:
Ser det minst 5 ggr i veckan men kan även bli mer, spelar in nästan alla avsnitt så det händer att jag ser det en gång till på kvällen. Annars är det ovanligt att jag ser det när det går i repris 09.20 nästa dag. Är väldigt ofta inte hemma då.

Ni har något gemensamt för du gjorde väl också så, eller?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör maj 28, 2005 23:15

LWes skrev:Ni har något gemensamt för du gjorde väl också så, eller?

Om man byter ut 7th Heaven mot, tja, låt oss säga Buffy så...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör maj 28, 2005 23:41

LWes skrev:Noike, här är något som du säkert kan känna igen:

Från Kanal 5 Access-tråden "Hur ofta ser du på 7th Heaven?"

En kille som kallar sig 7th Heaven skrev:
Ser det minst 5 ggr i veckan men kan även bli mer, spelar in nästan alla avsnitt så det händer att jag ser det en gång till på kvällen. Annars är det ovanligt att jag ser det när det går i repris 09.20 nästa dag. Är väldigt ofta inte hemma då.

Ni har något gemensamt för du gjorde väl också så, eller?

Hahahahaha! Lwes, nu var du rolig! :D Ja, noike kanske har några skelett i garderoben...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör maj 28, 2005 23:59

Tinwiel skrev: :D Ja, noike kanske har några skelett i garderoben...

Dudette, jag gillar Repo Man, Dog Soldiers, Mallrats, Big trouble in Little China, Mystery Men och en hög med 80-talskomedier helt öppet. Om det finns något skelett i min garderob så har det inte något att göra med rörliga bilder.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis maj 31, 2005 8:25

Jag laddade hem gamla BBC-serien av Narnia (endast Häxan och lejonet) och den var riktigt kass, fungerade knappt ens som nostalgi. Hoppas de lyckas bättre med filmen, BBC-serien lider av stora problem (animeringar, dåligt skådespel, hemska kostymer osv)...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » tis maj 31, 2005 15:01

Illyria skrev:Jag laddade hem gamla BBC-serien av Narnia (endast Häxan och lejonet) och den var riktigt kass, fungerade knappt ens som nostalgi. Hoppas de lyckas bättre med filmen, BBC-serien lider av stora problem (animeringar, dåligt skådespel, hemska kostymer osv)...

vaaa? jag älskade den serien när jag var liten, och kommer säkert älska den om jag ser om den. så dålig smak har jag. :D heja mig.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav monkeyboy » tis maj 31, 2005 15:35

ey skrev:
Illyria skrev:Jag laddade hem gamla BBC-serien av Narnia (endast Häxan och lejonet) och den var riktigt kass, fungerade knappt ens som nostalgi. Hoppas de lyckas bättre med filmen, BBC-serien lider av stora problem (animeringar, dåligt skådespel, hemska kostymer osv)...

så dålig smak har jag. :D heja mig.

Ja, du tycker ju om J-Lo (durradum-tisch)
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav carre » tis maj 31, 2005 16:52

monkeyboy skrev:Ja, du tycker ju om J-Lo (durradum-tisch)

du har satt din sista potatis, apa!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » tis maj 31, 2005 17:48

ey skrev:vaaa? jag älskade den serien när jag var liten

Det gjorde jag också, men nu fungerade den inte tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 31, 2005 19:55

ey skrev:

vaaa? jag älskade den serien när jag var liten, och kommer säkert älska den om jag ser om den. så dålig smak har jag. :D heja mig.

Ja, din smak suger för det mesta.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav carre » tis maj 31, 2005 21:01

Yog-Sothoth skrev:Ja, din smak suger för det mesta.

8) skönt att ingen har höga förväntingar på en.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » tis maj 31, 2005 21:55

Citat från Spider-Man #18, guest-starring Ghost Rider.
Nummret börjar med att Spider-Man säger detta till en stor robot:

"Okay cuddles, take it easy! I realize you're probably broken up about Twin Peaks getting canceled -- Heck, so am I. But you don't see me destroying shopping centers and hurting innocent people.
Try not to get so caught up this viewing season -- not that it should be that much of a problem, having seen the fall lineup.
Didn't your parents warn you that watching too much T.V. would lead to this sort of thing?"

Jag tyckte i alla fall att det var kul...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis maj 31, 2005 22:38

LWes skrev:Jag tyckte i alla fall att det var kul...

Humor om tv-serie-dyrkande är alltid kul. ;)
Nu har förresten jag också fallit i E-bay-fällan. Klick. Klick. Det är ju så enkelt... och framför allt så billigt. Sen kan man alltid sälja vidare på Tradera (t.ex. animé-boxar).

Men egentligen kikade jag in i den här tråden för att hylla Jim Henson's Storyteller. Sagor för stora barn, som den hette när den en gång gick på SVT. Såååå bra! Men den läskiga historien om igelkottmänniskan var inte direkt bra för min igelkottsfobi. Ska titta vidare nu...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis maj 31, 2005 22:54

Glorificus skrev:
LWes skrev:Jag tyckte i alla fall att det var kul...

Humor om tv-serie-dyrkande är alltid kul. ;)
Nu har förresten jag också fallit i E-bay-fällan. Klick. Klick. Det är ju så enkelt... och framför allt så billigt. Sen kan man alltid sälja vidare på Tradera (t.ex. animé-boxar).

Men egentligen kikade jag in i den här tråden för att hylla Jim Henson's Storyteller.

Jag har både Storyteller och Storyteller: Greek Myths på dvd.
Jag har inte sett färdigt båda (jag är sämst på att se på dvd:er jag köper. har några mini-serier jag köpte för ett år sen och ännu inte sett!!!!)
Jag tycker det är en trevlig serie(r).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis maj 31, 2005 22:58

Nu ska jag se säsongspremiären av CANADIAN IDOL!!!
Jag är helt uppspelt för det är så otroligt bra och jag har saknat det så! Det är möjligtvis t.o.m. bättre än Amercian Idol!!
Äntligen är stunden kommen. Jag kommer älska varje sekund...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jun 01, 2005 18:38

Inför hösten så tycker jag Prison Break verkar lovande, från senaste Tv Guide t ex:
Question: Any info on Fox's new fall show Prison Break? They were promoting it like crazy during 24. Is it worth watching? — Jennifer

Ausiello: Yes, ma'am, it most certainly is. I screened the pilot over the weekend (notice a trend here?) and, unlike the aforementioned Inside, Prison Break knocked my Gold Toes off. It totally has the potential to be another 24, although given the conceit — superstar-in-the-making Wentworth Miller hatches an elaborate plan to break his bro out of the pokey — I don't see how Fox could get more than one season out of it. Of course, we all thought the same thing about Lost and look how that turned out.

http://www.fox.com/prisonbreak/

Nu när personer som Ausiello har sett vissa piloter, borde de inte läcka ut snart? Jag vill se :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jun 01, 2005 18:44

Illyria skrev:Inför hösten så tycker jag Prison Break verkar lovande, från senaste Tv Guide t ex:
Question: Any info on Fox's new fall show Prison Break? They were promoting it like crazy during 24. Is it worth watching? — Jennifer

Ausiello: Yes, ma'am, it most certainly is. I screened the pilot over the weekend (notice a trend here?) and, unlike the aforementioned Inside, Prison Break knocked my Gold Toes off. It totally has the potential to be another 24, although given the conceit — superstar-in-the-making Wentworth Miller hatches an elaborate plan to break his bro out of the pokey — I don't see how Fox could get more than one season out of it. Of course, we all thought the same thing about Lost and look how that turned out.

Å ena sidan tycker jag också konceptet verkar lovande, plus Dominic West och Peter Stormare. Å andra sidan jämför han serien med två jag inte är överdrivet förtjust i, samtidigt som han dissar The Inside lite snyggt. Det kan ju bara vara hype, men ändå. Inget jag sätter stor tillit till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons jun 01, 2005 18:59

Jag gillar heller inte hans jämförelse med 24 (även om första säsongen var bra) men jag har läst mer beskrivningar av serien också och det låter rätt lovande baserat på det. Svårt att avgöra innan du sett något också, men andra beskrivningar för nya serier låter långt ifrån lika intressanta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film