Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » tor maj 19, 2005 17:51

Yog-Sothoth skrev:Vad är allt detta om felaktiga siffror? Avsnitt 24 sändes igår. Laddar man ner avsnitt 24 är det inte det som visades senaste, dvs 23, utan ett nytt.

Enligt releaserna så är det 23 som sändes igår, specialen räknades inte som ett avsnitt i säsongen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 18:43

Alltså, jag har ep 23 med grava synkproblem. Var kan jag hitta en syncfix som Illyria talade om? Eller är det bara att ladda ner en ny version?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 19, 2005 19:24

Exodus (1), 1.23, 1.24 eller vad man nu skall kalla det:
Det här är så otroligt bra!!! Alla förklaringar var ju helt klockrena! Som sagt tidigare, skönt att monstret var ett säkerhetssystem (kanske en maskin) och inget organiskt monster. Delenn fick massa tid på skärmen, och hon är så bra att det kan inte gå fel. Roligt hur de har massa korta flashbacks för de flesta karaktärer också.

Jättesnygga slutscener, verkligen förvånande att "the black rock" var ett piratskepp! Och sista scenen var verkligen snygg, det märks att serien har en bra budget. Piratskeppet och seglingen i slutet såg verkligen filmiska ut och gör att serien känns "större" än de flesta andra serier.

Jag hoppas bara de inte glömmer bort att förklara vad det var som lös i ansiktet på Locke när han kollade ner i luckan tidigare, och varför han inte har sagt vad han såg eller något om det över huvud taget...

Nästa vecka blir det total orgie med det långfilmslånga slutavsnittet......
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor maj 19, 2005 19:44

1x23
Ja, det var ju ganska otroligt fantastiskt.
Äntligen fick man veta storyn bakom det där lilla flygplanet som Kate ville ha så mycket och några andra småsaker man undrat över.
Verkligen allt i avsnittet var fantastiskt.
Michelle Rodriguez är cool. Hoppas att hon lever och att hon kan vara med i nästa säsong också.
Mr. Artz gillar jag också (eftersom jag gillar typ alla) men han verkar lite skum...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 19:47

Yog: avsnitt 23 och inget annat, sluta hjälpa till med förvirringen ;)

AKS: syncfixen borde ju laga felet, håller på att packa upp avsnittet just nu så jag har inte hunnit kolla. Jag hittade det på Filelist...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 20:16

Håller på att ladda ner en ny version av avsnittet nu och hoppas det lyckas. hade detta hänt med ett VM-avsnitt hade jag varit skallig vid det här laget. Nu är det faktum att jag måste sluta se avsnitt runt 30-minutersstrecket en axelryckning.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 20:31

AKS: syncfilen är jätteliten, jag skulle kunna skicka den på något sätt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 20:57

Nu är det bara lite kvar på mitt nya Lost-avsnitt, men tack ändå Illyria! Hoppas det funkar nu bara...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 19, 2005 21:02

Jag undrar varför inte den här tråden är dränkt med recensioner ännu. Kan det ha med det fina vädret att göra?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor maj 19, 2005 21:20

Yog-Sothoth skrev:Jag undrar varför inte den här tråden är dränkt med recensioner ännu. Kan det ha med det fina vädret att göra?

Alla kanske är mållösa.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 21:22

Hade också förväntat mig många fler kommentarer, det brukar ju vara långt fler och till långt sämre avsnitt...

1x23: Det måste bli mer om The Hatch nästa vecka, det där ljuset vill jag veta mer om och likaså kabeln från havet. Och varför dödade säkerhetssystemet piloten?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 21:28

Alla kanske som jag fått felsynkat? Eller så känner de som jag efter 30 minuter... visst, bättre än tidigare, men så mycket att *säga* finns det kanske inte. Nu har jag ju inte sett de sista tolv minuterna och det lär ju hända en hel del intressant (I wish!) på de minuterna, men ändå... Jag är inte överdrivet imponerad hittills.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor maj 19, 2005 21:28

Illyria skrev:Hade också förväntat mig många fler kommentarer, det brukar ju vara långt fler och till långt sämre avsnitt...

1x23: Det måste bli mer om The Hatch nästa vecka, det där ljuset vill jag veta mer om och likaså kabeln från havet. Och varför dödade säkerhetssystemet piloten?

Bara för att det är ett "säkerhetssystem" betyder väl inte det att det inte är ett monster.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 19, 2005 21:28

LWes skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag undrar varför inte den här tråden är dränkt med recensioner ännu. Kan det ha med det fina vädret att göra?

Alla kanske är mållösa.

Skulle man kunna sträcka sig så långt som att säga att detta var det bästa Lost-avsnittet hittills?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 19, 2005 21:32

LWes skrev:
Illyria skrev:Hade också förväntat mig många fler kommentarer, det brukar ju vara långt fler och till långt sämre avsnitt...

Bara för att det är ett "säkerhetssystem" betyder väl inte det att det inte är ett monster.

Ett monster kan väl vara både mekaniskt och biologiskt. Personligen hoppas jag på att man aldrig får se monstret, eftersom det riskerar att bli så fruktansvärt fult och B-filmsaktigt att det förstör den "fylliga" känslan som har varat hittills i serien. Kan de inte ens göra en ordentlig isbjörn, så...

Å andra sidan var piratskeppet och seglingen såpass snygga att de kanske är kapabla till något riktigt fett ändå... eller så luras de, och så är det en Hummer med feta högtalar som åker omkring och väsnas.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor maj 19, 2005 21:36

Yog-Sothoth skrev:Kan de inte ens göra en ordentlig isbjörn, så...

Å andra sidan var piratskeppet och seglingen såpass snygga att de kanske är kapabla till något riktigt fett ändå... eller så luras de, och så är det en Hummer med feta högtalar som åker omkring och väsnas.

Att göra helt datoranimerade varelser är väl asdyrt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 21:50

Angående säkerthetssystemet så ser jag någon slags maskin framför mig, säger inte att jag vill se det men vad jag just nu kopplar det till. Det fanns någon tv-serie för länge sedan där det fanns stora maskiner med långa ben som gick omkring och dödade folk och det är vad jag tänker på just. Fast jag hoppas det är något "smartare" här.

"Monstret" dödade ju piloten och nu vet vi att det är ett säkerhetssytem? Skulle vilja veta varför piloten dödades.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 19, 2005 22:10

Illyria skrev:Det fanns någon tv-serie för länge sedan där det fanns stora maskiner med långa ben som gick omkring och dödade folk och det är vad jag tänker på just

TRIPODERNA!!! http://uk.imdb.com/title/tt0086818/
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor maj 19, 2005 22:13

Illyria skrev:"Monstret" dödade ju piloten och nu vet vi att det är ett säkerhetssytem? Skulle vilja veta varför piloten dödades.

Den har ju jagat folket flera gånger. Piloten var väl bara lätt för den att ta. Locke därimot har ju sett den. Jag undrar varför han håller så många saker hemliga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 22:15

Ha! Jag som letat och försökt komma på vad det var för serie, tack :)
Minns att jag var rädd för de där trebenade maskinerna, vilket år visades den på svensk tv?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » tor maj 19, 2005 22:53

Fint väder? Inte här iaf... kom inte på något att skriva bara, men nu så..

1.23
Rätt bra avsnitt, mycket bättre än dom senaste två. Det hände äntligen lite saker och flashbacksen var kul att se. Att Black Rock var ett skepp var riktigt skoj, och det var kul att Rosseau var med, hon är lagom mystisk.
Läste någon kul kommentar om den nya karaktären som är lärare, att eftersom han var ovän med Hurley så måste han vara skum och ond. Och det tycker jag har en poäng! :D
Varför väljer Hurley att skicka de magiska siffrorna med flaskpost... är inte det väldigt elakt mot mottagaren?
Senast redigerad av Bender tor maj 19, 2005 22:59, redigerad totalt 1 gång.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » tor maj 19, 2005 22:59

Bender skrev:1.23
Läste någon kul kommentar om den nya karaktären som är lärare, att eftersom han var ovän med Hurley så måste han vara skum och ond. Och det tycker jag har en poäng! :D

Det är en bra poäng. Han verkar lite skum.[/spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor maj 19, 2005 23:30

Det har väl inte skrivit så många kommentarer om de två-tre senaste avsnitten heller? Tyvärr verkar många här inte vara vara lika upphetsade över serien längre.

AKS: Det är ju ändå helt uppenbart ett av de bättre avsnitten i serien, och framförallt så lider det ju inte direkt av Losts vanliga svaghet. (Handlingen förs ju faktiskt framåt rejält för en gångs skull.)

(Edit: Jag sade nog emot mig själv där. Oj.)

Ja, Artz verkar lite skum. Jag antar att han inte bara är där för att tillföra humor, så jag antar att han antingen 1) kommer att spela en nyckelroll, 2) kommer att dö (för att visa hur farligt något är, eftersom de inte kan offra en vanlig karaktär för det), eller 3) introduceras för att bli regular i nästa säsong. (För jag tycker definitivt att han har potential.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » fre maj 20, 2005 0:11

CheeseGuy skrev:

Det har väl inte skrivit så många kommentarer om de två-tre senaste avsnitten heller? Tyvärr verkar många här inte vara vara lika upphetsade över serien längre.

AKS: Det är ju ändå helt uppenbart ett av de bättre avsnitten i serien, och framförallt så lider det ju inte direkt av Losts vanliga svaghet. (Handlingen förs ju faktiskt framåt rejält för en gångs skull.)

(Edit: Jag sade nog emot mig själv där. Oj.)

Ja, Artz verkar lite skum. Jag antar att han inte bara är där för att tillföra humor, så jag antar att han antingen 1) kommer att spela en nyckelroll, 2) kommer att dö (för att visa hur farligt något är, eftersom de inte kan offra en vanlig karaktär för det), eller 3) introduceras för att bli regular i nästa säsong. (För jag tycker definitivt att han har potential.)

Jag röstar på nr 3!!
och för vad det är värt är jag precis lika upphetsad över serien som jag alltid varit.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre maj 20, 2005 6:47

Bender skrev:Läste någon kul kommentar om den nya karaktären som är lärare, att eftersom han var ovän med Hurley så måste han vara skum och ond. Och det tycker jag har en poäng! :D
Varför väljer Hurley att skicka de magiska siffrorna med flaskpost... är inte det väldigt elakt mot mottagaren?

Jag trodde att han skulle vara "Ensign of the week" i detta avsnitt när han blev jagad av monstret, men förvånande nog överlevde han. Så han kanske blir regular, eller spelar en nyckelroll i slutet.

Hurley kanske har som avsikt att hindra folk från att använda siffrorna... genom att skriva ner dem och varna för dem. Och så får det precis motsatt effekt. :) Jag kom inte ihåg riktigt, stod siffrorna på luckan också?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre maj 20, 2005 7:02

Yog-Sothoth skrev:Jag kom inte ihåg riktigt, stod siffrorna på luckan också?

De står på luckan ja och både Danielle och Hurley borde ju reagera på det, hoppas att de upptäcker dem nästa vecka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » fre maj 20, 2005 9:17

Nu har jag också sett 1x23

Riktigt bra, de senaste avsnittet har kännts lite tråkiga och alldeles för långsamma så det behövdes verkigen ett sånt här avsnitt.

Blev så glad att Sawyer berättade för Jack att han träffats Jacks pappa, måste ha kännts hur skönt som helt för honom. Bra också att Jin och Sun pratade igen och "blev sams".

Jag älskar tillbakablickarna i det här avsnittet, kul att de handlade om fler än en person.

Nu längtar jag till nästa vecka, Dubbelavsnitt :D
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Tob » lör maj 21, 2005 14:08

Spoiler Ep23

Lost är förvirrande....ena veckan känner jag bara hur jag vill lägga ner serien och i nästa så är jag helt lamslagen. Inte riktigt lamslagen, men att jag ens skulle kunna fundera på att lägga ner serien känns helt absurt.

Jäkligt bra avsnitt. Tempo, Tempo och massa information. Lost är verkligen bra när det är bra, och detta var defintivt bra. Det mesta funkar och tänk om dem hade strukturerat upp flashbacksen på det sättet under hela säsongen. Jag tror det hade fungerat bättre än vad det faktiskt har gjort.

En del riktigt bra scener. Sawyer och Jack scenen var briljant, sen gillade jag att se hur besviken Kate blev när hon inte fick ta farväl av Sawyer. Och vad kommer hända med skeppet? Bahh, vad jag längtar till nästa vecka!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör maj 21, 2005 14:25

Anledningen till att jag inte har skrivit en kommentar om avsnittet förrän nu, är väl att jag inte har känt mig så engagerad i Lost på sistone så jag har inte känt nåt stort behov av att "skriva av mig" efter ett avsnitt. Men, det sista avsnittet var rätt så bra faktiskt.
Spoiler 1x23
Jag gillade också dom små flashbacksen som vi fick se i detta avsnitt, dom var informativa och inte lika sega som många andra längre flashbacks. Framförallt gillade jag att vi fick svar på så många frågor. Det finns fortfarande massor med frågor kvar, men nu känns det lite bättre i alla fall. Jag höll på att bli galen på att dom lämnade så många lösa trådar hela tiden, tex Kates flygplan osv. Det hände saker i detta avsnitt vilket gjorde att det var ett av dom bästa men jag tror att "the real action" kommer i säsongsfinalen. Då blir det åka av.

Jag har inte så mycket mer att säga som inte redan har sagts, men jag tyckte nog bäst om de "personliga" scenerna mellan Sawyer och Jack och Sun och Jin. Vilka är The Others? :eek: Kryper lite längs ryggraden när man tänker på det..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör maj 21, 2005 15:08

Jag har ju sagt att jag borde skriva mer om vad jag tycker om avsnitten, så here goes

BRA avsnitt.
Äntligen svar på några frågor, i överflöd nästan. Jag hade gärna sett att de tagit några av de här svaren i tidigare avsnitt när jag satt och slet mitt hår för att de var så hemlighetsfulla..
Bra, korta och intressanta flashbacks.
Kate och flygplanet är fortfarande en dålig historia för mig. Om det kommer fram att den enda hon "dödat" är den där gamla pojkvännen är det fruktansvärt fånigt.
Gillade erkligen Sawyer-Jack-scenen. Kändes väldigt rätt..
Det är väl knappast någon som tror att de på flotten inte skall komma tillbaka ganska omgående, så det kändes inte helt angeläget med alla tårdrypande farväl, även om det var bra att båda Sawyer och Kate var ledsna att de inte fick säga hejdå..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film