av noike » mån maj 23, 2005 3:11
Illyria: jag var trött och tolkade nu DD till Daredevil. Usch. Jag borde kanske sova.
Till saken: Sith. Ian McDiarmid sparkar pung gång på gång. Materialet till trots blåser han liv i det på ett sätt som Natalie Portman inte alls lyckas göra. Ewan McGregor är över hela spektrat och mot slutet är Hayden riktigt bra på ett ställe. Känns helt sjukt.
(noike och adolvsson diskuterar filmen medan noike tittar på den, adolvsson gör annat. God know what and He ain't telling. Det kan vara lite känsligt på vissa ställen. Du har blivit varnad.)
[23:56] Noike: ian mcdiarmid sparkar pung
[23:56] adolvsson: Told ya.
[23:56] Noike: that voice. goosebumps!
[23:57] Noike: och när han sitter där i stolen helt iskall. hade hoppats mer av lee däremot
[23:57] Noike: bra prestation, men ack så kort
[00:03] Noike: med den hockeyfrillan borde inte anarkin bryta på tyska eller prata med söder-twang?
[00:07] Noike: that fucking haitcut, inte ens natalie ser snygg ut i de där förbannade kanelbullarna
[00:08] adolvsson: Mm, kanelbullar...
[00:10] Noike: natalie ser ut som dumbo i dem
[00:11] adolvsson: Dumbo är söt.
[00:12] Noike: utan kanelbulalr, hot mama!
[00:17] adolvsson: Jag håller med, Dumbos mamma var totalt osexig när hon käkade kanelbullar. Totalt.
[00:18] Noike: sluta vara fixerad vid dumbo
[00:18] adolvsson: Du som började. Hah!
[00:20] Noike: men jag pratade aldrig om dumbo, det vara bara dina perveras fantasier om att ha sex med rickie lake-publiken som tolkar det så
[00:21] adolvsson: Jag kan inte hjälpa det, ingen pratar om tecknade elefanter så sexigt som du.
...
Okey, I'll stop now.
[00:22] Noike: du vill säkert att rush limbourgh ska urinera på dig också,
[00:22] adolvsson: Even I have limits. Promiss.
[00:22] Noike: i need that bill hicks dvd
[00:27] Noike: what a pompus twat. jag förstår verkligen inte hur ha n kunde få en kvinna gravid annat än med the jedi mandtrick
[00:27] Noike: *mindtrick
[00:29] adolvsson: It's the big lightsaber he always swings.
[00:29] Noike: bah! så sur som han är måste den vara fem cm, högst
[00:30] Noike: give grammar book noike want yoda to have
[00:31] adolvsson: Låter inte Yodas röst snäppet annorlunda i den här filmen?
[00:31] Noike: om man ifrågasätter ifall demokratin är en demokrati så är man en separatist? IRLG!
[00:32] Noike: jo, men frank oz börjar bli rätt gammal
[00:32] adolvsson: Point.
[00:33] Noike: narkin skywalker, not the smartest spoon in the shed
[00:36] Noike: att han är så dum tar faktiskt bort udden av the palpatines manipulationer
[00:36] Noike: och hans svarta hjälm måste ha en tänkarhatt inbyggd
[00:39] Noike: alltså, hur kan han gå med på att spionera åt palpatine i jedirådet men samtidigt känna sig ohederlig när de begär att han ska göra samma sak tillbaks? wtf? stupid git
[00:41] adolvsson: Killen har problem, den stackarn. Han är knappast helt klartänkt. Tjejen ligger risigt till, han blir manipulerad. Hjärtat säger en sak, huvudet en annan. Jag skulle bli mer förvirrad för mindre. Heck, jag är mer förvirrad för mindre.
[00:43] Noike: jo, men lite måste han ju kunna tänka och inte bara skrika "it's not fair!" som en vegan-goth tånårstjej i en mensperiod
[00:45] adolvsson: Jag var inte överdrivet förtjust i filmen, förutom den sista kvarten eller så, men just det där har jag faktiskt inga problem alls med. Visst gnäller han, men det ligger väl i släkten. Det störde mig i förra filmen, inte här.
[00:46] Noike: nej, gnällandet är inte ett så stort problem här. ands dumhet däremot är det
[00:46] adolvsson: Okej. Tja, som sagt, under omständigheterna tycker jag det är trovärdigt.
[00:46] Noike: när palpatine sitter och berättar sith-legenden in i minsta detalj? jo, för sådant kan en enkel lite senator som vill alla väl. GAH!
[00:48] Noike: mcdairmid skiner i det ändå givetvis, men det är fruktansvärt klumpig manipulation än så länge
[00:50] Noike: det att han hela tiden vill att anarkin ska göra saker och ting bara för att bli nekad av rådet däremot är riktigt snyggt
[00:51] Noike: tarzan? irlg!
[00:56] Noike: ewww! screenwipen!
[00:57] adolvsson: Uhm. Vilken..?
[00:57] Noike: när anarkin säger "no! i promise you!" angående att han ska rädda hänne från att dö.
[00:58] adolvsson: Ah
[00:58] Noike: en kil uppifrån och det hade blivit ett hjärta
[01:01] Noike: ohh! i liked the kung-fu pose!
[01:05] Noike: varför använder de aldrig kraften när de slåss? obi skulle ju kunna svinga general-roboten att hugga sig själv i bugen genom att enkelt paja hans hydralik
[01:06] Noike: äntligen!
[01:06] Noike: he did it. nästan. ett kraftkast.
[01:07] Noike: en sådan "motorcykel" vill jag ha
[01:11] Noike: mcdairmid - one cold and calm maddafooker
[01:23] Noike: den där långa tysta scenen där anarkin och amadala står och tittar ut på två olika ställen var faktiskt bra gjord. emotionellt bra till och med. vem regisserade den biten?
[01:24] adolvsson: Japp, gillade verkligen den också. Ett alldeles utmärkt bevis på exakt varför Lucas dialog är En Dålig Sak.
[01:27] Noike: mcdiarmid for the win!
[01:33] adolvsson: McDermid is da BOMB, yo!
Det är nästan så jag får lust att se om filmen, banne mig.
[01:35] Noike: fuck all. blev lite besviken över hur snabbt han åldrades däremot men fuck me, mcdiarmid är hur bra som helst
[01:35] Noike: även med lucas-dialog
[01:36] Noike: "I pleadge myself?" PLEADGE WEEK AT SITH COLLEGE!
[01:42] Noike: verkligen besviken på hur snabbt förvandlingen gick
[01:44] Noike: klippningen i rummet med barnen. sådär. borde fått se honom göra en spetsrörelse.
[01:46] adolvsson: Kändes fortfarande ovanligt vågat för att vara såhär stor film i USA. Inte säkert Lucas fått göra det om han inte finansierat själv.
[01:46] adolvsson: Men ja, medhåll på förvandlingskommentaren.
[01:46] Noike: nej, scenen i sig håller. bara det att jag hade velat ha den mer... mörk
[01:47] adolvsson: Jo
[01:49] Noike: nackdel med lightsabers: inget blod på väggarna
[01:59] Noike: yoda fungerar bättre i strid här. han är inte ritkigt som den studsboll han var i clones
[02:04] Noike: scenen när obi kollar på säkerhetsinspelningarna var... uselt skriven och levererad.
[02:07] Noike: for fuck saker george! hur lyckas du få natalie att agera så dpligt? you hurt me, stabb me in the heart.
[02:09] adolvsson: Ett av problemen måste vara att hon faktiskt inte har speciellt mycket att göra här, förutom levera Lucas-dialog i vad som ska vara känslomässiga Lucas-scener.. Innan har hon åtminstone fått sparka lite rumpa, nu måste hon försöka göra nåt vettigt av det som George är sämst på.
[02:13] Noike: jo, men hon har ju andats liv i allt annat hon gjort tidigare, men trots dialogen så är hon helt stel här. samma sak med ewan
[02:15] adolvsson: Åh? Ewan tyckte jag klarade sig mycket bättre.
Men Natalie måste jag hålla med om. Tyvärr. Nåväl, så länge hon inte lämnar talangen hemma när hon faktiskt har ordentligt manus att arbeta med, då kan jag leva med det.
[02:16] Noike: scenen där ewan tittar på videoinspelningen är det plattaste i hela filmen än så länge. han är ojämn i filmen, ibland rätt bra
[02:16] Noike: fuck. hayden levererar repliker bra. wtf just happened?
[02:21] Noike: tack. nu är hayden dålig igen.
[02:21] Noike: the world has reached normality
[02:25] Noike: "my little green friend" IRLG! IRLG!
[02:26] Noike: peter sellers som palpatine!
[02:36] Noike: super mario in lava-land
[02:41] adolvsson: Angående Hayden, så vill jag nog skylla en hel del av hans uselhet på matrialet. Speciellt efter att ha sett Shattered Glass.
[02:41] Noike: okej
[02:41] Noike: för han var verkligen bra där när han pratade med natalie
[02:47] Noike: mesigaste "nooooo!":et
[02:51] Noike: hade jag inte sett de andra filmerna så skulle jag ha antagit att yoda gömt sig i padames mage
[02:53] Noike: fucking kevin smith
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
— Wayne, Letterkenny.
:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::