Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » sön maj 15, 2005 15:38

AKS skrev:
caffeineaddict skrev:På slutet är min gissning att det är Logan utanför dörren, även om jag även vore glad om det var Wallace (som saknades i avsnittet).

Okej, nu vet jag att skådespelaren som spelar karaktären som står utanför dörren antagligen inte stod där då scenen spelades in. Men om man ser hur Veronica tittar och antar att hon tänkt på att göra det realistiskt så är det väl bara Wallace som är aktuell höjdmässigt. Teddy Dunn är enligt egen utsago 6' (jo visst, i hans magiska värld av uppfyllda önskningar...) och JD ser ju ut att vara längre än Teddy. Så båda av dem går bort. Men Wallace är ju i Veronicas höjd. Och ja, Weevil också. Så rent "praktiskt" så borde det vara en av dem. Men det förutsätter ju som sagt att Kristen Bell tänkte på var hon kollade höjdmässigt. Eller så kanske skådespelaren var där också... Ja, ja... Slutsatsen är att jag analyserat detta alldeles för mycket.

Personen kanske står en bit (två meter eller nåt) utanför dörren?

Annars tror jag absolut att det INTE är Wallace. Veronica skulle inte säga så till honom. Dessutom tycker jag nog (jag måste se avsnittet igen) att det känns som att hon tycker synd om personen som står utanför. Jag är ganska övertygad om att det är Logan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön maj 15, 2005 15:52

Om det var 6' TD eller JD så skulle personen behöva stå ganska långt borta för att Veronica inte skulle behöva kolla uppåt. Och de har ju ett räcke alldeles ytanför dörren så högst en meter bort kan han nog stå. Men som sagt, denna teori kommer säkert inte att hålla. Men, men...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön maj 15, 2005 16:04

Har någon ens tagit upp möjligheten att det kanske är Lianne som kommer tillbaka? Iofs tror jag inte Veronica skulle reagera så men möjligheten finns väl ändå, för hon vill egentligen ha sin mamma där - frisk.

Jag tror att det definitivt inte är Logan, det kommer ta mer än så för V och L att få rätt på saker igen, och jag vill att det ska ta lite tid. Det är troligen Wallace eller tyvärr Duncan. Och vad skulle Weevil göra där?

AKS: överanalysera kommer vi göra hela sommaren ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön maj 15, 2005 16:12

Nu har jag jämfört med slutet av 1x13 (där Logan också står utanför), och jag inte kan inte se någon större skillnad. Möjligtvis kollar hon lite mer uppåt i det avsnittet, men det är svårt att se eftersom det är filmat från olika vinklar. (Och om hon gör det så är det ändå inte tillräckligt mycket för att kunna utesluta Logan.)

Det är kul att vi har något att diskutera i väntan på nästa säsong...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav monkeyboy » sön maj 15, 2005 19:37

Jag och min syster försökte kolla spegelbilden i dörren när det begav sig och det ser ut som att det inte står någon över huvud taget därutanför...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön maj 15, 2005 20:26

Illyria skrev:Och vad skulle Weevil göra där?

Tja, förutsatt att han har knackat Logan på ett eller annat sätt, vilket det onekligen ser ut som när vi lämnar de båda i sista avsnittet, tror du inte han skulle vilja berätta för Veronica att han just hämnats Lillys död? Han är ju trots allt, som jag sa, omedveten om Logans oskuld.

Och innan någon hinner före mig, så är det också en anledning för Veronica att se glad ut. Det finns inte ens chans att hon inte insåg vad Weevil skulle kunna ta sig till när han fick veta vem (dom trodde då) var gärningsmannen. Inte en chans. Hon kan vara lite väl obetänksam ibland, vår Veronica, men dum är hon inte, och att träffa Weevil innan han hann göra något dumt ger all anledning till glädje. Hon är ju trots allt, som jag också sa, omedveten om Logans (eventuella) situation.

Kom igen, är det verkligen bara jag som tror det kan vara Weevil? Come on, peeps, I'm crying for support here!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav monkeyboy » sön maj 15, 2005 20:35

adolvsson skrev:Kom igen, är det verkligen bara jag som tror det kan vara Weevil? Come on, peeps, I'm crying for support here![/spoiler]

Ja.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 16, 2005 0:26

monkeyboy skrev:
adolvsson skrev:Kom igen, är det verkligen bara jag som tror det kan vara Weevil? Come on, peeps, I'm crying for support here![/spoiler]

Ja.

Varför skulle hon vara glad över att se Weevil?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav gaspode » mån maj 16, 2005 0:50

Yog:adolvsson skrev ju förklaringen, att hon skulle vara glad för att Weevil var där istället för att vara ute och puckla på Logan.
Jag tycker inte det håller dock. Han har ju (bevisligen) haft gott om tid på sig att puckla på Logan, så om det varit Weevil hade nog Veronica trots allt undrat vad som hänt med Logan.

Om Veronica nu är smart nog att inse att Weevil kommer jaga rätt på Logan när han tror att det är han som mördat Lily tycker jag det är väldigt konstigt att hon inte ägnar lite energi åt att förhindra det när hon insett att Logan är oskyldig. Jag tror inte hon tänkt på det faktiskt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 16, 2005 0:52

gaspode skrev:Yog:adolvsson skrev ju förklaringen, att hon skulle vara glad för att Weevil var där istället för att vara ute och puckla på Logan.
Jag tycker inte det håller dock. Han har ju (bevisligen) haft gott om tid på sig att puckla på Logan, så om det varit Weevil hade nog Veronica trots allt undrat vad som hänt med Logan.

Om Veronica nu är smart nog att inse att Weevil kommer jaga rätt på Logan när han tror att det är han som mördat Lily tycker jag det är väldigt konstigt att hon inte ägnar lite energi åt att förhindra det när hon insett att Logan är oskyldig. Jag tror inte hon tänkt på det faktiskt..

Nu kanske jag verkar dum som fortfarande inte förstår... men vad jag menade var att VM såg glad och överraskad ut när hon öppnade dörren. Av de människor som skulle kunna framkalla en sådan reaktion tror jag inte Weevil hör till. De är kompisar, ja, men inte så nära. Eller?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav gaspode » mån maj 16, 2005 1:06

nu är det ju adolvsson som borde debattera det här med dig och inte jag, eftersom jag inte håller med honom, men såhär skriver han

Och innan någon hinner före mig, så är det också en anledning för Veronica att se glad ut. Det finns inte ens chans att hon inte insåg vad Weevil skulle kunna ta sig till när han fick veta vem (dom trodde då) var gärningsmannen.

Alltså: Hon är glad att se Weevil för att det skulle betyda att han inte är på Loganjakt. Jag tycker dock som sagt inte att det håller :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » mån maj 16, 2005 1:14

gaspode skrev:Alltså: Hon är glad att se Weevil för att det skulle betyda att han inte är på Loganjakt. Jag tycker dock som sagt inte att det håller :)

För mig håller det inte alls, den minen Veronica har och hur hon säger det kan jag absolut inte få att passa in på Weevil. Jag skulle bli väldigt förvånad om det visar sig vara Weevil.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån maj 16, 2005 1:18

Yog-Sothoth skrev:Nu kanske jag verkar dum som fortfarande inte förstår...

Det är lugnt, vi är vana.

Yog-Sothoth skrev:men vad jag menade var att VM såg glad och överraskad ut när hon öppnade dörren. Av de människor som skulle kunna framkalla en sådan reaktion tror jag inte Weevil hör till. De är kompisar, ja, men inte så nära. Eller?

Inte glad för att det var hennes bästa vän i hela vida världen som stod där, utan glad för tillfället att berätta för Weevil att Logan är oskyldig. Stor skillnad. Hur mycket vänner de är har inte med den saken att göra, egentligen hade de inte ens behövt vara kompisar för Veronica att reagera sådär. Enligt min syn att se på saken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » mån maj 16, 2005 1:29

gaspode skrev:Jag tycker inte det håller dock. Han har ju (bevisligen) haft gott om tid på sig att puckla på Logan, så om det varit Weevil hade nog Veronica trots allt undrat vad som hänt med Logan.

Uppenbarligen håller jag inte med :) När skulle hon haft tid att ägna energi åt Weeviljakt? När hon väl inser sanningen får hon ju rätt fullt upp med annat, och även om möjligheten funnits tidsmässigt har hon tankarna på annat. Som sagt, Veronica kan vara rätt obetänksam ibland. Och impulsiv.

Samma sak när allt är över och hon lägger sig, av förklarliga skäl helt utarbetad. Hon tänker helt enkelt inte på det. Förrän, förutsatt att min lilla ensamma teori stämmer, någon står vid dörren, hon ser Weevil och tänker... ja, det jag var inne på förut.

Grejen är också att jag inte tycker hennes uttryck var helt givet. Lite, vad är ordet, lite oklart. Medveten oklart från dom bakom kameran, men hur som helst tillräckligt oklart för att skapa diskussion.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » mån maj 16, 2005 13:52

adolvsson skrev:Inte glad för att det var hennes bästa vän i hela vida världen som stod där, utan glad för tillfället att berätta för Weevil att Logan är oskyldig.

Men det är väl dagen efter allt hänt, och i tidningarna har det ju redan stått allting och på tv:n har dom väl också berättat att mördaren gripits och så.
Varför skulle Veronica behöva berätta för Weevil att Logan är oskylldig, när han vid det här laget nog redan vet det.
Då är det väl större chans att det är Logan som hon ville träffa för att be om ursäkt eller så.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån maj 16, 2005 14:25

1.22
Fast jag ser det mer som att det utspelar sig samma natt. Att Veronica vaknar tre på *morgonen* och nån knackar på. Då har ju inga tidningar hunnit komma ut eller så.

Så tolkade i alla fall jag den scenen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 16, 2005 15:05

AKS skrev:1.22
Fast jag ser det mer som att det utspelar sig samma natt. Att Veronica vaknar tre på *morgonen* och nån knackar på. Då har ju inga tidningar hunnit komma ut eller så.

Nej jag tror att det är 3 pm. Hon måste ju ha varit uppe sent och sen sovit till eftermiddagen då hon får besök. Det tror i alla fall jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån maj 16, 2005 15:11

Det ser ut att vara dagsljus. (Efter ytterliggare en jämförelse med 1x13.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » mån maj 16, 2005 16:01

AKS skrev:Fast jag ser det mer som att det utspelar sig samma natt. Att Veronica vaknar tre på *morgonen* och nån knackar på. Då har ju inga tidningar hunnit komma ut eller så.

Jag har gjort exakt samma tolkning men efter att ha tittat mer noggrant på scenen blir jag tveksam... För det ser ju ut som något slags dagsljus i Veronicas rum när hon vaknar upp, däremot ute vid dörren tycker jag det mer ser ut som det kanske börjar ljusna, ej dagsljus. Klurigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » mån maj 16, 2005 16:04

Jag trodde helt klart att det var mitt i natten, inte ens tänkt på att det skulle vara på dagen förrän nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » mån maj 16, 2005 18:08

Synd att det är så litet på klockradion... Tror att den har en AM/PM-indikator (hrm..) där. Lampan som är överst lyser och AM borde väl så först. Man säger ju AM/PM inte PM/AM eller...? Hm. Överanalysen fortsätter. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån maj 16, 2005 18:17

AKS: det noterade jag inte ens innan och visst borde am stå överst, tycker nog det står am där också och att det är den som är markerad. Det har knappt gått en vecka och vi analyserar det ner till minsta pixel ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån maj 16, 2005 18:23

Omtitt av Veronica Mars nu. Har kommit till avsnitt 12. Jippi! One way or another... *nynnar*

Angående den pågående analysen, så trodde jag när jag såg avsnittet att hon vaknade upp mitt i natten, men som sagt, jag kan ju ha missuppfattat. Eller så tänkte jag inte på att det inte är ljust på nätterna under vår/tidig sommar i Neptune, som det är i Kramfors/till viss del i Göteborg. :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån maj 16, 2005 18:27

Illyria skrev:Det har knappt gått en vecka och vi analyserar det ner till minsta pixel ;)

:D Redan nu pixelnivå... Resten av sommaren kommer det att vara svårt att hitta nåt att diskutera. Fast vi lär väl få promophotos för S2 nån gång i augusti kan jag tänka mig och då har vi ju nåt att prata om. Hehe.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » mån maj 16, 2005 18:40

Duh...

Jag såg precis om slutet, och man ser ju tydligt att solsken skiner in genom fönstret när Lianne går iväg. (Vilket inträffar precis före V börjar drömma.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån maj 16, 2005 19:54

Jag antog hela tiden att det var 3 på natten, och precis som för gaspode gick det inte upp för mig färrän nu att det kunde gälla eftermiddagen.

CheeseGuy skrev:Jag såg precis om slutet, och man ser ju tydligt att solsken skiner in genom fönstret när Lianne går iväg. (Vilket inträffar precis före V börjar drömma.)

Fast det berättar ju inte hur länge Veronica sovit.

Det lilla ljus som skiner... jag vet inte, det känns som om det både kan vara tidig sol, eftermiddagssol, nattlampa eller bara artificiellt studioljus utan tanke på att peka mot tid på dygnet.

Och efter att ha sett om scenen och kollat in Veronicas reaktion, så tycker jag absolut den är tillräckligt oklar för att kunna täcka in de flesta av våra teorier. Den skriker varken Weevil, Loogan, Wallace eller någon annan, vilket får mig att döma framför allt efter omständigheterna, vilket får mig att stå fast vid min lilla ensamma teori. Banne mig.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » mån maj 16, 2005 20:13

adolvsson skrev:Jag antog hela tiden att det var 3 på natten, och precis som för gaspode gick det inte upp för mig färrän nu att det kunde gälla eftermiddagen.

CheeseGuy skrev:Jag såg precis om slutet, och man ser ju tydligt att solsken skiner in genom fönstret när Lianne går iväg. (Vilket inträffar precis före V börjar drömma.)

Fast det berättar ju inte hur länge Veronica sovit.

Det lilla ljus som skiner... jag vet inte, det känns som om det både kan vara tidig sol, eftermiddagssol, nattlampa eller bara artificiellt studioljus utan tanke på att peka mot tid på dygnet.

Jag menar precis då Veronicas mamma går ut genom dörren. Man ser hur solen skiner genom fönstret. Det är ingen tvekan om saken.

Och solen går väl knappast upp innan 3? :)

Däremot håller jag med om att det är väldigt oklart. Jag är inte längre helt övertygad om att det är Logan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån maj 16, 2005 20:31

CheeseGuy skrev:Jag menar precis då Veronicas mamma går ut genom dörren. Man ser hur solen skiner genom fönstret. Det är ingen tvekan om saken.

[spoiler]Jag förstod, men det säger inget om hur länge Veronica sov och hjälper oss inte att veta om Veronicas klocka visade am eller pm.

Och solen går väl knappast upp innan 3? :)

I honestly have no idea. Jag menar, så stark var inte solen. Och den lyste mer genom fönstret än genom dörren.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » mån maj 16, 2005 21:12

Nej, vi kan inte veta hur länge hon har sovit, men det spelar väl ingen roll?

Jag gjorde en snabb googlesökning, och kom fram till att solen som tidigast (det är i juni) går upp 05:42 i LA. (Och jag antar att det inte skiljer så mycket inom Kalifornien.) Det innebär att OM solen har gått upp när Lianne ger sig iväg så är klockan betydligt mer än 3 AM.

Det innebär i så fall att det MÅSTE vara 3 PM. Kom igen, det är mycket ljusare, något starkt solljusliknande skiner in genom fönstret, och t.om. musiken skriker att det är en ny dag.

Om Veronicas klocka inte går fel, eller att RT har gjort en "Innocence", förstås.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 16, 2005 21:27

Nu börjar denna sista scen bli alldeles för analyserad... jag tror knappast manusförfattarna har tänkt på soluppgångstider, sömnperioder, etc...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film