Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » sön apr 24, 2005 2:34

LWes skrev:(går det att skriva våldtagare istället för våldtäcktsman? För våldtäcktsman är ett långt och komplicerat ord.)

Jag har sett ordet förekomma men jag är osäker på om det överhuvudtaget är korrekt enligt grammatiska regler (jämför med låntagare och betydelsen blir helt plötsligt diffus). Ordet våldtäktsman fungerar väl utomordentligt? Mindre komplicerat och dessutom med en vedertagen, mer specifik innebörd.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Ai » sön apr 24, 2005 5:55

Har nu äntligen sett 1x19. Mycket bra avsnitt!

Äntligen lite Weevil! Blev så glad när han dök upp redan i teasern.

Jag som har haft så svårt för Logan har märkt att jag nästan gjorde en helomvändning såfort han lade läpparna på Veronica. Undras vad det säger om mig?

Jag har hittills misstänkt att Logan varit den som våldtog Veronica, men nu verkar det vara en så tydlig plot-twist att den blir otrolig. Och LWes: Våldtäktsman. Inget 'ck' i det ordet.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » sön apr 24, 2005 8:18

Ai skrev:Äntligen lite Weevil! Blev så glad när han dök upp redan i teasern.

Jag som har haft så svårt för Logan har märkt att jag nästan gjorde en helomvändning såfort han lade läpparna på Veronica. Undras vad det säger om mig?

Jag har hittills misstänkt att Logan varit den som våldtog Veronica, men nu verkar det vara en så tydlig plot-twist att den blir otrolig. Och LWes: Våldtäktsman. Inget 'ck' i det ordet.

Jag har också alltid haft den misstanken. Men varför inte nu? Att man nu vet att han är intresserad av VM är väl bara mer bevis på att han kan vara våldtäktsmannen?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » sön apr 24, 2005 9:34

1.19
Fast, som jag sagt förut, våldtäkt är oförlåtligt. De kommer *aldrig* att se till att Logan är våldtäktsmannen. De kan inte förlora den karaktären. Så jag tror att de kan ha ändrat på detta om de var så tänkt i början. Däremot så skulle ju ändå "logan drogade Veronica"-scenariot skapa spänning mellan Veronica och Logan, men det är inte *helt* oförlåtligt: Logan hatar Veronica, ger henne en drink med roofie i för att hon ska göra bort sig... Sen, ovetandes för Logan, så bär någon annan upp henne i sovrummet och våldtar henne. = I slutändan var det Logans fel pga att han är ung och dum, men det är inget som gör att tittarna inte kommer att vilja se honom mer vilket skulle vara fallet för mig om han våldtog Veronica. Gå till fängelse utan att passara Gå skulle jag säga då.

Nästa säsong är då fylld av spänningar mellan V och L. Logan måste leva med att tjejen han är kär i (jag tycker han verkar kär) blev våldtagen p.g.a. honom. Skuldkänslor, ånger... Veronica måste leva med att killen hon höll på att bli kär i försatte henne i ett sådant läge att hon kunde bli våldtagen, bara pga elakhet, men utan intentionerna att hon skulle bli våldtagen. Tycker att det räcker gott och väl utan att serien fegar ur.

Såg också om piloten igår och för första gången lade jag märke till att Logan var där. Han dricker en shot då Veronica går förbi. Dessutom var ju Duncan där. Och Duncan och alkohol...

Har våldtäkten förresten nämnts efter piloten? Jag satt precis och funderade på en person som började se serien vid Silence of the Lamb (1.10/11) och funderade på om den personen ens vet om att Veronica blivit våldtagen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön apr 24, 2005 15:24

AKS skrev:Nästa säsong är då fylld av spänningar mellan V och L. Logan måste leva med att tjejen han är kär i (jag tycker han verkar kär) blev våldtagen p.g.a. honom. Skuldkänslor, ånger... Veronica måste leva med att killen hon höll på att bli kär i försatte henne i ett sådant läge att hon kunde bli våldtagen, bara pga elakhet, men utan intentionerna att hon skulle bli våldtagen.

Han verkar kär ja och även Veronica tror jag är mer kär än hon inser och detta scenariot skulle kunna vara väldigt troligt för nästa säsong. V kan först inte förlåta honom, Logan är förtvivlad, men V gillar ju honom osv...

Och Duncan borde ju vara skyldig till något... om inte mordet så kanske våldtäkten? Eller så är han helt oskyldig, fortfarande kär i Veronica och nu gillar hon Logan istället... Och vad är då Weevil skyldig till, något borde ju han vara skyldig till också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön apr 24, 2005 19:38

AKS och Illyria, den här snigelbrevskampanjen, jag har ingen skrivare, så jag kan inte skriva ut ett brev från datorn. Jag jobbar så mycket till veckan så jag hinner inte åka till biblioteket och skriva ut det heller. Antingen så måste ni ta bort mig från snigelbrevslistan, eller så skriver jag ett brev förhand. Det kanske ser oproffsigt ut? Jag gör det gärna dock, och kan maila också... :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön apr 24, 2005 19:52

Jag har heller ingen skrivare och kan troligen inte få det utskrivet på annat sätt men ska försöka, annars får det bli handskrivet. Ser inte det som ett problem, får skriva tydligt bara ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 24, 2005 20:00

Jag kommer att skriva för hand. Känns mer personligt så. Har redan skrivit färdigt det faktiskt. Väntar bara på onsdag nu...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön apr 24, 2005 20:11

Ok, då handskriver jag också. Och skickar det på onsdag... :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön apr 24, 2005 20:15

Jag vet i princip vad jag ska skriva, både i brev och mail, men planerar att skriva ner det och göra klart imorgon. Ska leta efter ett förstoringsglas då också, vet dock bara en större leksaksaffär i stan så jag hoppas de har. Åhlens eller liknande har väl troligen inte?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » sön apr 24, 2005 23:00

Illyria skrev:Jag vet i princip vad jag ska skriva, både i brev och mail, men planerar att skriva ner det och göra klart imorgon. Ska leta efter ett förstoringsglas då också, vet dock bara en större leksaksaffär i stan så jag hoppas de har. Åhlens eller liknande har väl troligen inte?

Tänkte också skriva ihop något i morgon. Och shoppa förstoringsglas. Jag litar på att Åkerbloms här i Umeå har något passande. Hm... men jag har gett mig själv besöksförbud där... Den beroendeframkallande källaren är alltför lockande.
Annars borde kanske Ica Maxi ha små förstoringsglas...

Hur som helst, jag tycker att alla som skickar snigelpost borde göra handskrivna brev/meddelanden... mycket mer personligt, så att de ser att det verkligen är olika människor som skickat breven.

Min klass ska förresten ha fint besök av folk från SVT två veckor i maj. Vi har inte fått veta exakt vilka det är ännu, men på kafferasterna ska jag definitivt fiska efter eventuella kampanjreaktioner. Och nämna VM i varannan mening förstås. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön apr 24, 2005 23:41

Glorificus skrev:Min klass ska förresten ha fint besök av folk från SVT två veckor i maj. Vi har inte fått veta exakt vilka det är ännu, men på kafferasterna ska jag definitivt fiska efter eventuella kampanjreaktioner. Och nämna VM i varannan mening förstås. ;)

Vilket tillfälle! Ska bli intressant att se om vår kampanj får någon effekt :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön apr 24, 2005 23:55

Glorificus skrev:Tänkte också skriva ihop något i morgon. Och shoppa förstoringsglas. Jag litar på att Åkerbloms här i Umeå har något passande. Hm... men jag har gett mig själv besöksförbud där... Den beroendeframkallande källaren är alltför lockande.

Vad finns det där? Chokladglass?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån apr 25, 2005 0:05

Förstoringsglas? Ska vi skicka med det? Ja.. fast jag har inte tid att gå och shoppa, jag skickar nog bara brevet... Adress?

Haha, trög jag är. Jag hade ju varit inne på tv-land och läst tråden, men bara första sidan... det var ju 9 sidor till. :) Now I have all the information I need.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » mån apr 25, 2005 0:40

Ett litet förstoringsglas är inget tvång men en trevlig extra sak som kan få kampanjen att sticka ut mer, hoppas jag hittar ett imorgon.

Kampanj-tråden har blivit väldigt lång de senaste dagarna...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån apr 25, 2005 2:44

noike skrev:
Glorificus skrev:Och shoppa förstoringsglas. Jag litar på att Åkerbloms här i Umeå har något passande. Hm... men jag har gett mig själv besöksförbud där... Den beroendeframkallande källaren är alltför lockande.

Vad finns det där? Chokladglass?

Nej, bara en avdelning med en hel massa importerade filmer, boxar, anime, comics, osv. Jag brukar alltid fastna i vad jag själv kallar "den obskyra lådan" (okända sci-fi-filmer som reas ut är min största svaghet).
Senast fick jag slå mig själv för att inte lägga pengar på Tales of the Vampires. Någon som jobbar där är för klok för min plånbok.

Hm... chokladglass har de däremot på Maxi... får se om jag vågar mig in där. :P
Men förstoringsglas ska jag hitta... tar kanske en sväng förbi ClasOhlson också. Och möjligen Mekka.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav qarlsson » mån apr 25, 2005 2:52

Glorificus skrev:Hm... chokladglass har de däremot på Maxi...

Själv försöker jag hålla mig undan från Hemköp vid Ahlens och Ica Mariehem. De har såna där lömska, lockande Häagen-Dazs frysar. Stora som garderober. Spökigt.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » mån apr 25, 2005 2:57

Chokladglass i en Veronica Mars-tråd? Jag är inte förvånad, men rent logiskt sett hade jag väntat mig att glassen skulle diskuteras i ett mer, uhm, direkt samband med Kristen.

Hö hö.

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav qarlsson » mån apr 25, 2005 3:12

adolvsson skrev:men rent logiskt sett hade jag väntat mig att glassen skulle diskuteras i ett mer, uhm, direkt samband med Kristen.

Such a dirty little boy, men ack så rätt du har. Mer direkta samband mellan glass och Kristen. Det här kompenserar för den hemska Buffybukakke-mardrömmen du sånär lyckades lura på mig från någon annan tråd då jag just skulle till att låta sömnen omfamna mig.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » mån apr 25, 2005 9:30

Qarlsson skrev:Mer direkta samband mellan glass och Kristen. Det här kompenserar för den hemska Buffybukakke-mardrömmen du sånär lyckades lura på mig från någon annan tråd då jag just skulle till att låta sömnen omfamna mig.

Nu var det lite värre än så: SPUFFY-bukkake. Det var nästan så att jag fick mardrömmar.

Glorificus: ouch! Okej, om jag befinner mig i Umeå någon gång så ska jag försöka att kämpa emot lusten att gå ner där. Mind you, jag fick en liten lust att impulsflyga upp dit redan nu. (Om du ser "The Hideous Sun Demon" -- köp den. Hysteriskt kul sf/skräck/"drama" från 50-talet om en man som förvandlas till ett lavamonster när han solar lite för länge.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån apr 25, 2005 10:37

Notis i dagens Sydsvenskan att SVT köpt in serien.

SVT har köpt in "Veronica Mars"
SVT har köpt in den amerikanska serien "Veronica Mars" som hade USA-premiär i höstas. Serien handlar om en 17-årig flicka som hjälper sin pappa på hans detektivbyrå. Hennes bästa kompis blir mördad och Veronica bestämmer sig för att ta reda på vem mördaren är. När serien har premiär i SVT är inte bestämt.

Förhoppningsvis har den premiär till hösten ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav monkeyboy » mån apr 25, 2005 14:44

adolvsson skrev:Chokladglass i en Veronica Mars-tråd? Jag är inte förvånad, men rent logiskt sett hade jag väntat mig att glassen skulle diskuteras i ett mer, uhm, direkt samband med Kristen.

Hö hö.

8)

Mmmmh, nu är chokladglass reserverad för Kristen, övriga smaker till Alba. Irc-folket will understand...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 25, 2005 15:36

monkeyboy skrev:
adolvsson skrev:Chokladglass i en Veronica Mars-tråd? Jag är inte förvånad, men rent logiskt sett hade jag väntat mig att glassen skulle diskuteras i ett mer, uhm, direkt samband med Kristen.

Hö hö.

8)

Mmmmh, nu är chokladglass reserverad för Kristen, övriga smaker till Alba. Irc-folket will understand...

Får inte Eliza nån glass? Ewan och JM kan också få en glass-sort tycker jag. Det finns ju massor med sorter. Melon, hallon, krokant. Eller varför inte sorbet? ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån apr 25, 2005 18:12

Jag skyndade mig ner på stan idag, men hittade inget förstoringsglas. Jag letade inte i så många affärer heller i och för sig... Men jag köpte ett grönt kuvert och ett grönt papper som jag ska skriva på, det blir nog fint tror jag (sen så köpte jag en flaska Malibu mango, men det är en annan historia, med fortsättning följer till helgen). :D Jaja, nu ska jag iväg och jobba, jag får skriva brevet ikväll istället.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav monkeyboy » mån apr 25, 2005 18:30

Tinwiel skrev:
monkeyboy skrev:

Hö hö.

8)

Får inte Eliza nån glass? Ewan och JM kan också få en glass-sort tycker jag. Det finns ju massor med sorter. Melon, hallon, krokant. Eller varför inte sorbet? ;)

Ni icke irc'are förstår bara inte...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » mån apr 25, 2005 18:33

Det blir nog bra det, Tinwiel.

Bara för att repetera:

Snigelpost skickas på onsdag 27 april
Mail skickas på torsdag 28 april

Jag antar att kampanjsidan kommer att vara uppe snart och då lär Illyria länka till den så finns adresser o dyl där. Om ni inte vill skicka snigelpost så skicka då mail! Det tar ju inte så lång tid. Vi vill väl att andra svenskar ska få se VM så snart som möjligt och inte "tidigast 2006"?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån apr 25, 2005 18:39

monkeyboy skrev:
Tinwiel skrev:Mmmmh, nu är chokladglass reserverad för Kristen, övriga smaker till Alba. Irc-folket will understand...

Ni icke irc'are förstår bara inte...[/quote]

Precis. Glass är reserverat för Jessica Alba, Kristen Bell, och Batman-tvserien. Mer grejer kan läggas till men det är inget man vet förrän i efterhand.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav monkeyboy » mån apr 25, 2005 23:57

noike skrev:
monkeyboy skrev:
Tinwiel skrev:Mmmmh, nu är chokladglass reserverad för Kristen, övriga smaker till Alba. Irc-folket will understand...

Ni icke irc'are förstår bara inte...

Precis. Glass är reserverat för Jessica Alba, Kristen Bell, och Batman-tvserien. Mer grejer kan läggas till men det är inget man vet förrän i efterhand.[/quote]

Batman-tvserien? Nu har du allt trampat iväg med pedalerna helt åt helvete...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav noike » tis apr 26, 2005 0:06

monkeyboy skrev:Batman-tvserien? Nu har du allt trampat iväg med pedalerna helt åt helvete...

Pfft! Då har du inte sett tillräckligt på serien. Genial serie -- vill ha på dvd.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav monkeyboy » tis apr 26, 2005 0:10

Jo men med anspelningen på glassätande på Batmans höftar visar du upp sidor hos dig själv som jag inte visste om...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film