Tobbe_E skrev:Spike hit och dit, överallt pratas det om Spike. Han är en cool karaktär och så fort han med så blir det faktiskt ganska roligt. Men varför dyrkas han som någon sorts gud? Överskattad? Ja, men det går inte komma undan med att han är just det en cool karaktär. /.../ Jag fullkomligt agudade Spike i S2 ihop med Drusilla, nu tycker jag han är med bara för saken skull. Men jag misstänker att något kommer att hända, Spuffy eller Bike....hmm....Hoppas det bli intressantare då.
JRT skrev:Håller med, faktiskt. Jag gillar Spike - även om jag tycker han var mycket bättre som "badass" i s2...
Jag kan inte annat än hålla med Tobbe_E och JRT här (*hukar mig undan massornas vrede*) men då jag tidigare gjort mina omdömen om Spike kända så torde det inte komma som någon överraskning. Gillade megabadass Spike och Dru skarpt och saknar det faktiskt en hel del.
Nu får jag slänga in brasklappen att jag inte sätt längre än så här och jag hoppas att Spike artar sig vad det lider men jag är inte alls övertygad om hans trånande efter Buffy. Som jag sagt tidigare så gillar jag inte riktigt den tämjda Spike. Oh well...
Däremot gillade jag tillbakablickarna skarpt. De var helt enkelt lysande, jag älskar att se dessa historiska tillbakablickar om våra favoritvampyrer och bara att återse min kära Drusilla igen ger ju extra plus i kanten (ja, jag är väl en smula knäpp men det är något visst med Dru

Sedan förstår jag inte riktigt de tidigare inläggen som kritiserat Buffy för att hon var elak mot Spike? Bara för att man gillar Spike-karaktären så går det inte att komma ifrån att han är en vampyrmördare som skulle dödat Buffy och alla scoobisar bara han inte hade det där jäkla chipet i hjärnan. Och Buffy kan ju inte veta att han just börjat bli lite småtokig i henne. "You're beneath me!" Jag säger bara Go Buffster! Fast den diskussionen verkar avklarad nu.
Och även om det var kul att se den tafatta Spike med hagelgeväret försöka trösta Buffy så var han lite väl patetisk där. Jag är inte alls övertygad av Spuffy.
Så nu kan alla ni andra gå och stämma mig för att jag uttryckt kritik mot Spike

Sedan tyckte jag att B-storyn med Riley och Scooby-gänget var svag och störande när den avbröt de intressanta tillbakablickarna och Buffys och Spikes intressanta konversation/konfrontation.