Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » tor apr 07, 2005 22:29

JA

1x17
Riktigt bra. Man märkte inte ens av cotw för resten var så bra. I det här avsnittet förklarade de iallafall varför VM engagerar sig i cotw, hon behövde pengar. Annars har jag funderat på varför hon gör det när hon sitter på så mycket större mysterier med mördad vän, saknad mamma och oklara familjeförhållande mm. Själv hade jag nog struntat i om nån bortskämd tjej i skolan, som aldrig skulle prata med en annars, behövde hjälp. (Ungefär som i Buffy. Hade jag vetat att det fanns vampyrer hade jag inte brytt mig om att gå till skolan. Men Btvs är ju en helt annan femma ;) ) Som ni säger Duncan är allt för uppenbart nu. Kanske till och med för uppenbart med nån av Kanes. Men vilka finns då kvar? Tror inte på Logan. Weevil? Isåfall har han varit med för lite tycker jag. Kanske är Wallace som är mördaren. Nej jag har ingen aning faktiskt.
Btw Kristen passar i vilken frisyr som helst.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » tor apr 07, 2005 22:37

Oj vad mycket som skrivits!
Nu har jag också tagit mig tid att se den:

Det var ett fantastiskt avsnitt!
Anledningen att jag inte tror att Duncan är mördaren är inte för att det skulle vara uppenbart utan för att Lilly sa väl till Veronica att det itne var någon i hennes familj i hennes 'syn' eller vad det var.
Jag tror inte att det bara var hennes fantasi att hon såg Lilly.
Jag tror att Logan är mördaren. Absolut. Han hittade på det där om att Duncan anfallit sin pappa! och i säsongsfinalen kommer han flippa ut och försöka döda Veronica och Duncan o.s.v.
Det är vad jag tror kommer hända.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav nikozar » fre apr 08, 2005 13:36

spoiler 1x17
Det kan inte vara Duncan eftersom alla ledtrådar pekar på honom så kan det inte vara honom. Dom skulle aldrig göra det så simpelt.
Om man ska ta någon riktigt ologisk men som det ändå finns ett litet skäl (otroligt litet) så kan det vara veronicas mamma... jag vet att det låter väldigt omöjligt och jag tror inte riktigt på den idén men det skulle alltid kunna vara det. Sen Weevil tror jag också är en möjlighet med tanke på att det kan ha blivit något bråk mellan han å Lily. Sen en sista liten möjlighet e väl att det skulle kunna vara Weedman som startat upp hela utredningen själv. Jag tror inte att ngt av mina alternativ stämmer men dom e intressanta =).
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav AKS » fre apr 08, 2005 14:19

1.17
Är det ingen här som också nämnt Veronicas mamma som möjlig dräperska? Lillys hemlighet var kanske att hon fått reda på att pappa Kane och mamma Mars hade en fling en gång i tiden och mamma Mars får reda på att Lilly vet. Hon blev rädd för att Veronica skulle få veta att Keith kanske inte ens var hennes pappa om Veronica och Lilly började rota i det. Hon går till Kane:arna för att prata med Lilly och det slutar med ett bråk och crash! boom! bang! så är Lilly död.

Kul att försöka komma på olika scenarier måste jag få säga...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre apr 08, 2005 14:58

AKS skrev:1.17
Är det ingen här som också nämnt Veronicas mamma som möjlig dräperska?

Jo, jag förde fram den teorin rätt tidigt har jag för mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav nikozar » fre apr 08, 2005 16:40

hehe då var jag inte först... Men det är ganska intressant. Det är ju faktiskt mycket möjligt att Jake inte ville ge sin gamla kärlek skulden. Dessutom kan det varit Lily som tagit dom där bilderna året innan och hotat Veronicas mamma.. Man vet aldrig
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav Illyria » fre apr 08, 2005 17:01

nikozar skrev:Dessutom kan det varit Lily som tagit dom där bilderna året innan och hotat Veronicas mamma.. Man vet aldrig

På Veronica, det var ju Clarence Wiedman?

En bra sida om de olika mysterierna (spoilar alla visade avsnitt): http://marsinvestigations.net/mysteries.php
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav nikozar » fre apr 08, 2005 17:58

jepp jag uttryckte mig lite otydligt......=).. jag tänkte mer på den som bestälde bilderna... hehe..
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav gaspode » fre apr 08, 2005 21:21

Jepp, bra avsnitt.

Ni har spekulerat vilt här medan jag inte haft tid att se avsnittet ser jag..
:)

Att det inte är Duncan är ju uppenbart, och AKS teori om hur de kom hem och hittade Duncan med minnesförlust och trodde att han gjort det passar ju perfekt.

Det känns fortfarande väldigt öppet om vem som är mördaren, och det är bra :)

Jag kom att tänka på en sak när jag kollade dock,
en sak som är lite konstig med serien. Den bryter mönstret för hur serien fungerar skulle man väl kunna säga, och det känns inte som att någon reflekterar över det.

Jag pratar om Lily-hallucinationerna, om de nu är det.

Det finns ingen bra förklaring till att Veronica skulle hallucinera så, och hon verkar inte reagera nämnvärt på det.. Jag vet att jag hade börjat fundera över min egen hälsa om jag hade hållt konversationer med nån död närstående på det sättet. Dessutom har ju Duncan haft samma hallucinationer.. Är det här bara genvägar från manusförfattarnas sida?

Jag har ingen bra teori om vem som är mördaren tyvärr..
Logan: Tror jag inte, alldeles för bra karaktär och alldeles för mycket kemi med VM för att skrivas ut.
Weevil: Alldeles för snäll. Inga som helst indikationer på att han skulle vara inblandad.. Ändå kanske den mest trolige misstänkte just nu.
Keith: Det faller på sin egen orimlighet. Varför skulle han offra allt för att utreda mordet då?
Lily själv: Självmord/olycka? Nej, även om det skulle funka, skulle det vara ett antiklimax.
Clarence Wheedman: Inget motiv, lojal mot Kane-familjen.
Wallace: haha, nej..
Veronicas mamma: Alldeles för menlös och fånig. Funkar inte med resten av hennes beteende.
Logans pappa: Ja, varför inte. Han har ju inte direkt varit sympatisk, och han är våldsam. Behöver ju inte direkt vara nån grej mellan honom och Lily för att det ska stämma heller..

Det bästa man kan göra är att avfärda några stycken. Weevil är den jag minst kan avfärda känns det som, eller Logans pappa...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 12:11

Går det att helt lita på nyheter från TWoP, postat på forumet där av Couch Baron? Isåfall har VM fått en andra säsong! :)

So I could draw this out, but basically, Rob Thomas called me earlier this evening to tell me that Veronica Mars has been picked up for Season Two. Dawn Ostroff had only positive things to say about the show, and it's basically unprecedented for UPN to renew a show this early.

Rob wants to thank all you guys for supporting the show so tirelessly. He may stop by to say so in person, but he was nice enough to let me make the announcement. I could be all cool and pretend I'm not thoroughly thrilled, but I am. Now we can enjoy the end of the season without worrying it will be the end of the series. Feel free to post about how excited you are -- Rob Thomas is cool enough that you can dork out in front of him.

Länk till posten i forumet: televisionwithoutpity.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 09, 2005 12:16

Med tanke på att CB fått en exklusiv intervju med Rob Thomas, det faktum att RT brukar posta på TwoP (typ två gånger, men det är bekräftat att det är han) så skulle jag lita till denna nyhet till 95%. Helt klart.

Så jag gör just nu en dance of joy (med 5% reservation). Yaaaaay!

I love me some Veronica Mars! :lovebunny: :D

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 12:23

Skulle helt klart vilja se ett officiellt uttalande från UPN också men just med tanke på att RT postat där tidigare osv så låter det ju rätt troligt ändå. Trevliga nyheter att vakna till (det hade postats på Tv-land) :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 09, 2005 12:28

För att fira lägger jag in denna underbara bild på Kristen Bell som finns på tvguide.com med bildtexten: "April Madness! Star Kristen Bell is a vision of spring at the premiere of Showtime's Reefer Madness. UPN execs, how can you look at this face and not automatically renew Veronica Mars?" Uppenbarligen kunde de inte motstå! :)

Bild

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör apr 09, 2005 12:44

Kristen Bell ska vara hos Conan (yay!) den 12 april. Hur långt efter brukar TV4+ visa Conan-avsnitten?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 12:45

Kirsten Bell kommer vara med i Conan O'Brien den 12 april (sänds troligen 21 april på Tv4+) så om vi inte hört mer officiellt tills dess så kanske hon säger något då om s2 :)

Vad är egentligen Reefer Madess? Det är det och VM hon ska "promota" hos Conan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 09, 2005 12:54

Hehe, kul att vi postade den nyheten samtidigt.

Reefer Madness är en musikal som Kristen Bell är med i. Made for TV. Jag tror jag länkade till en trailer för två-fyra månader sedan. Där bevisade Kristen att hon har härliga pipor och att hon kan ha på sig S&M-inspirerade kläder utan att se alltför löjlig ut. :)

Här kan ni finna lite Reefer Madness-klipp.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » lör apr 09, 2005 13:02

TV4+ är väldigt nyckfulla när det gäller Conan och på hemsidan har dom inte fyllt i vilka som är gäster veckan efter den 12:e April. Men intervjun kommer säkert läggas upp nånstans på nätet innan dess, via Neptunesite eller Torrents kanske.

Och om 2:a säsongen har fått grönt ljus är det bara att skrika ut glatt! Vonkan we did it! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 13:09

Made for TV = den kommer gå att ladda hem? Hoppas det ivarjefall, promon jag tittade på nu får mig att vilja se det, mest för Kristen dock :)

21 april för Tv4+ är baserat på när tidigare gäster var med, vi får väl se om det stämmer. Men Conan brukar ju gå att ladda hem också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » lör apr 09, 2005 13:26

AKS skrev:För att fira lägger jag in denna underbara bild på Kristen Bell som finns på tvguide.com med bildtexten: "April Madness! Star Kristen Bell is a vision of spring at the premiere of Showtime's Reefer Madness. UPN execs, how can you look at this face and not automatically renew Veronica Mars?" Uppenbarligen kunde de inte motstå! :)

Rrr... Den bilden är anledningen till varför jag byter tillbaka till en Kristen Bell-avatar. Portia di Chicken i alla är, men Kristen. Kristen!

*djup suck*

Oh, och för att fira den härliga nyheten, förstås. 5 procent känns som en hög felmarginal i sammanhanget, men jag har inga problem med att ta ut goda nyheter i förskott. Yey, horray!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör apr 09, 2005 13:40

Sen dess är felmarginalen enligt mig 1%. Couch Baron har låst tråden där vi diskuterat hur vi kan rädda VM och han är alltså 100% säker. Han har ingen anledning att ljuga heller och det är inte första april. Det kommer en andra säsong...!

Och den bilden på Kristen var alldeles perfekt som avatar. Underbar!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 14:03

Nästa mål (önsketänkande): en s1-dvd! Hade ju varit kul om den kunde komma ut innan s2 börjar, det verkar ju allt mer bli trenden nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » lör apr 09, 2005 14:36

Han har ingen anledning att ljuga heller och det är inte första april

Att aprilskämta om Veronica Mars framtid vore typ det värsta någonsin. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör apr 09, 2005 16:07

Damn in hell, vilken Bell-bild! :eek:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bender » lör apr 09, 2005 17:20

Bell är ju alltid fin på bild! Miss photogenic jue :o

Såg precis ett Lettermanklipp med Kristen Bell. Han verkade så charmad av henne att han tappade ord och stakade sig. Klippet var från när VM sänts i 4 avsnitt. Finns på sidan AKS länkade ovan.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » lör apr 09, 2005 18:10

Blondin, blåa ögon, smal... tjejer som ser ut så har man ju aldrig sett förut. *står fast vid teorin om att ni alla står under någon underlig förbannelse som gör att ni tycker att Bell ser ut att vara mer än vad hon är*
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » lör apr 09, 2005 18:25

Yog-Sothoth skrev:Blondin, blåa ögon, smal... tjejer som ser ut så har man ju aldrig sett förut.

Eftersom kvinnor är som de där potatismannenleksakerna med utbytbara ögon och hår? Alla blonda med blåa ögon ser exakt likadana ut? I don't buy that. (Dessutom spelar hur folk beteer sig in en hel del, och det jag har sett av Kristen Bell ger två tummar upp. Till skillnad från många andra skådespelare.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör apr 09, 2005 18:38

Nu kan jag glädja er med att slaverat alias Rob Thomas alias Veronica Mars' skapare har skrivit på TwoP igen:

Just woke up after a big night celebrating with VM producer Dan Etheridge and VM writer John Enbom. Took my Advil. Drank my coffee and sat down to see what TWOPers had to say about the pickup. Can't tell you how fun it was reading these first eight pages of posts.

Here's a bit of info for you.

The UPN building is not that huge. If you've got the address, flowers will definitely get to Dawn Ostroff. Don't let the lack of a suite number disssuade you.

I heard from the people at SaveVeronicaMars that they had already placed their ad. If it's too late to back out, I would suggest that the ad turns into a thank you for the confidence in the show.

As you probably know, UPN is our network. Warner Brothers is our studio. Networks buy television shows from studios and both the studio and network give creative input to the shows. I mention this only because WB has been an amazing home for us. Warner Brothers President Peter Roth just launched an Emmy campaign for the show. Emmy campaigns are expensive and unheard of for struggling shows on UPN. It means they place ads in the trades touting are show and they send DVDs to all the voting members of the television academy. Because I think you'll enjoy knowing this -- the three shows that will be on our Emmy DVD are the pilot, Clash of the Tritons and A Trip to the Dentist. (A Trip to the Dentist is, without a doubt, the proudest I've been of an episode of televison that I have my name on. Of course, I haven't seen the finale cut together, yet.)

You'd be hard pressed to watch Trip to the Dentist without thinking Kristen Bell is the best actress on television, and for those Teddy Dunn doubters out there -- just you wait.

In other news -- you may notice that the Veronica Mars page on my website is down. Here's the stupid reason why. I believed I knew enough about my website management to open a new page and announce that we were picked up. Apparently I didn't. I managed to shut the whole section down. I'm hoping my Dutch web design team can get it back up and running this weekend. In the meantime, I'll just feel like a dork.

The writing staff optimistically stuck around the offices for a couple of weeks working on Season 2's BIG MYSTERY. We've come up with something we think rocks that won't be a simple reworking of Season 1.

Once again, thank you for all the encouragement, the paper cuts, keeping us on our toes. Season 2! Man -- I can't wait.

"Can't tell you how fun it was reading these first eight pages of posts." Yay! Han har läst mitt inlägg! :)

Mycket trevlig läsning måste jag få säga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 18:54

This is a good day! :D

and for those Teddy Dunn doubters out there -- just you wait

Ooh... ja vi har ju tvivlat lite. Kul att se de försöker med Emmys också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör apr 09, 2005 19:28

AKS skrev:Kristen Bell ska vara hos Conan (yay!) den 12 april. Hur långt efter brukar TV4+ visa Conan-avsnitten?

Nooo, jag har inte tv4+! Det måste gå att hitta på nätet..

Adolvsson! Helt underbar avatar! När jag såg den så blev jag ännu mer kär i Kristen och höll på att ramla av stolen, så vacker var hon..

Yog: Utstrålning! It's all about utstrålning! (och världens charmigaste leende). :D

Så VM har alltså blivit förnyat? Jippi! *dansar en liten glad dans* :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » lör apr 09, 2005 19:41

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Detta är nog det bästa jag har hört på bra länge. Förgyller om inte denna kvällen i alla fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film