spinoff-filmer (spoilers hela Buffyverse)

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav caffeineaddict » sön okt 02, 2005 0:30

Zaxx skrev:Jag tycker det är precis lika löjligt när folk HYPER - klagar på all Spike hyllning.. precis lika löjligt med folk som HYPER - älskar honom.

Det har liksom blivit en grej att man skall tycka illa om Spike om man är Buffy- Fantast.. annars är man ingen riktig Buffy fantast.

haha.. komiskt.

Damn, Zaxx. Har sällan hållt med dig mer. Jag älskar Spike. Han tillhör de mest kompexa och fascinerande TV-karaktärer jag har stött på. Jag älskar honom i Buffy S2 likväl som i Buffy S6/S7 likväl som i Angel S5. Marsters är fenomenal i rollen.

Detta betyder inte att jag älskar honom på bekostnad av de andra karaktärerna (kan nämna åtminstone fem karaktärer i Buffyverse som jag tycker om mer). Jag avgudar inte varje scen han är med i, men jag tyckte sällan han kändes riktigt malplacerad (men, visst, det finns bitar av t.ex. Angel S5 där jag kan hålla med) utan oftast fyllde en viktig funktion. Jag stör mig enormt på alla som måste sparka bakut så fort han nämns nu för tiden, likväl som jag kan störa mig på dem som bara ser honom och bedömer alla händelser i serierna efter hur de påverkade eller berörde honom. Men the Blonde Fucker's amazing! Deal with it!
Senast redigerad av caffeineaddict sön okt 02, 2005 0:35, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 0:32

Det har verkligen blivit en Spike-backlash på senare tid. Vet inte varför... Jag tycker helt klart han är den intressantaste karaktären i BtVS. En fantastisk karaktärsarc som inte går av för hackor. Well, to each his own...

EDIT: Vad passande! Min 4000:e post blev en Spike-post. Trevligt värre. (4000!! :eek: )
Senast redigerad av AKS sön okt 02, 2005 0:33, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » sön okt 02, 2005 0:32

..... och jag har honom på väggen , så jag måste försvara mig... 8)

Caffe: Precis my point!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » sön okt 02, 2005 0:34

AKS skrev:Det har verkligen blivit en Spike-backlash på senare tid. Vet inte varför... Jag tycker helt klart han är den intressantaste karaktären i BtVS. En fantastisk karaktärsarc som inte går av för hackor. Well, to each his own...

Backlash-fenomenet (inte bara vad det gäller Spike alltså, utan överhuvudtaget så fort det kommer en film/bok/serie/musikband som först blir gigantiskt stort och hyllat och som clockwork sedan ska hatas helt och hållet tre månader senare) tillhör det mest fascinerande och frustrerande jag vet. Skulle gärna se någon form av psykologisk studie i vad det beror på.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 0:34

Precis Zaxx, så tycker jag också. Spike är härlig. Det finns ju en anledning till att folk älskar Spike, och det är inte bara JMs kindben.. :D

Min anledning till att jag var tveksam till en Spike-film var, att i bla Angel s5 så slängdes han in utan att passa in, och dom gav honom inga bra repliker. Det kändes "fel" och jag tycker att det är synd på en sån bra karaktär, som faktiskt är min favoritkaraktär från BtVS. Om dom verkligen har några bra historier om Spike att berätta och dom ger honom ett bra manus, och inte bara gör det för att karaktären är så populär, så blir jag överlycklig.

Sen håller jag med Mattek, han börjar bli för gammal, men det har vi ju redan diskuterat massor i flera trådar, så det är kanske onödigt att ta upp igen..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CheeseGuy » sön okt 02, 2005 0:35

mattek72: Spike, onödig i S6? Han kanske överanvändes, men han var helt klart en viktig del av säsongen. (Däremot kan jag mer förstå om man inte gillar honom i S7, även om jag gör det.)

Och jag håller förstås med Zaxx och caffe. Väldigt mycket.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tam » sön okt 02, 2005 0:45

Spike är cool. Tyckte han var en lysande karaktär mest hela tiden. Och allt det här "det är bara så mycket Spike för att han har så många fans", jag vet inte. Jag tror Joss är största Spike-fanet av alla. Eller kanske DeKnight och Petrie.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 0:48

Tam skrev:Spike är cool. Tyckte han var en lysande karaktär mest hela tiden. Och allt det här "det är bara så mycket Spike för att han har så många fans", jag vet inte. Jag tror Joss är största Spike-fanet av alla. Eller kanske DeKnight och Petrie.

Mycket möjligt. Joss måste ju vara ett Spike-fan, och dom andra också, eftersom dom fortsatte skriva honom som dom gjorde (i alla fall i BtVS).

Vilket härligt inlägg, Tam, nu blev jag glad. Ibland glömmer man nog bort att Joss faktiskt brinner för sina karaktärer själv, han är inte nån tv-chef som bara sitter och räknar stålar och tittarsiffror. Go Joss!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 1:11

Karaktären Spike är en av de bästa genom hela BtVS, Spike i s5 av Angel var mestadels överflödig. Det känns som han slängdes in där bara för det gick, utan större eftertanke. För mig hade det varit ett perfekt slut för honom i s7 av Buffy. Invändningar mot en Spike-film nu: JM mer än börjar se för gammal ut för rollen, a vampire with an aging problem, och om det ska spinnas vidare på karaktären baserat på s5 känns det inte så intressant för min del.

Det jag ställer mig frågade till är att det kan diskuteras, vändas och klagas på i princip vad som helst här - utom Spike. Vid minsta lilla kritik blir det genast mothugg och nu är det dessutom en "grej" att inte gilla Spike? Right. Vem här egentligen hatar karaktären Spike och pratar om det väldigt mycket? Ingen. Får inte hysterin kring karaktären eller JM diskuteras eller kritiseras öppet? Nej, då är det folk som hyperklagar. Jeez. Spike är inte helig, han måste få gå att diskuteras och kritiseras som vilken annan karaktär som helst utan att de som har något negativt att säga ska behöva få höra skit om det och denna diskussionen tas upp om och om igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 1:14

Min kommentar om backlash handlar inte om att man inte får tycka vad man vill om Spike och uttrycka detta, för det får man. Jag har bara konstaterat att det på senare tid hänt nåt vad gäller Spike och det var inte specifikt för detta forum. Det pågår en backlash (kan en backlash "pågå" förresten? "har skett" är kanske ett bättre uttryck?). I alla fall upplever jag det så. Och eftersom jag inte tycks vara ensam om det så tycks det ligga något i det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 1:26

Jag tycker inte det är någon större backlash men jag har noterat att statusen som helig ko börjat trappas ner och det ser jag som positivit. Fast vi är fortfarande på en nivå där kritik mot Spike är en öm tå, jag ser fram emot den dagen ämnet kan diskuteras mer likt andra karaktärer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » sön okt 02, 2005 9:35

Illyria skrev:Spike är inte helig,

Jo, lite.

förlåt

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » sön okt 02, 2005 11:06

Illyria skrev:Jag tycker inte det är någon större backlash men jag har noterat att statusen som helig ko börjat trappas ner och det ser jag som positivit. Fast vi är fortfarande på en nivå där kritik mot Spike är en öm tå, jag ser fram emot den dagen ämnet kan diskuteras mer likt andra karaktärer.

Så ser jag det inte alls, i alla fall inte här. Däremot är ju Spike en av de mest populära karaktärerna, så det är självklart att det är många som inte håller med när han kritiseras. Men att han skulle vara helig och inte "får" kritiseras kan jag inte alls hålla med om.

Borde det inte vara en spoilervarning i titeln för den här tråden?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön okt 02, 2005 12:08

Verkligen en intressant diskussion kring Spike som jag troligen inte kan tillföra så mycket nytt till, men jag måste skriva någonting i alla fall då jag verkligen tycker att ämnet är intressant. Skulle egentligen kunna säga rätt mycket men det som jag håller med om allra mest var Zaxx inlägg, och caffeineaddicts svar. Ibland känns det verkligen som om man inte tas på lika stort allvar som Buffy-fan bara för att man råkar ha Spike som favoritkaraktär. caffeines jämförelse med andra fenomen som t ex musik kändes oerhört träffande. Plötsligt blir någonting jättestort och då är det inte riktigt okej att gilla det lägre. Någonting som stör mig oerhört.

Det Illyria skriver om att Spike inte skulle kunna kritiseras ställer jag mig oerhört frågande till. Jag har inte varit medlem på forumet så jätte länge men jag har då sannerligen fått uppfattningen om att Spike kan kritiseras precis som alla andra karaktärer, vilket givetvis är bra. Han överanvändes i säsong 6, var tråkig i säsong 7 kändes malplacerade i säsong 5 av Angel och var aldrig bättre än i säsong 2 är saker man hör ofta. Sen så kan man ju inte se det som ett tecken på att Spike inte får kritiseras om någon skriver t ex att dom verkligen gillade honom i s6 och 7 och tyckte att han var bra i Angel. Det betyder ju bara att folk har olika åsikter.

Sen så gillade jag också det Tam skrev om att författarna givetvis också måste älska Spike och att hela förklaringen om att han var med så mycket bara för att fansen gillade är lite tveksam. Sen är jag också rätt less på att om man någon gång skriver något halvseriöst inlägg t ex ”jag älskar Spike över allt annat” så tas det som om man är ett helt galet Spike fan som gillar honom på bekostnad av allting annat. Allting man skriver kanske inte ska tas så himla seriöst. Spike är min favoritkaraktär men det betyder inte att jag inte kan uppskatta alla dom andra underbara karaktärerna i Buffyverse. Och dom kan alla kritiseras.

Och just ja, för att inte bli alltför OT så har jag nu kommit fram till att jag nog helst vill se en Illyria film med Spike och Andrew som bikaraktärer. Illyria som huvudkaraktär då det känns som om det finns så mycket mer att berätta om henne.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön okt 02, 2005 13:10

Vad det gäller spinoffs/TV-filmer håller jag fast vid mina gamla vanliga hästar (eller nåt): Mörk BBC-producerad Ripper-spinoff liksom den som planerades för några år sedan, eller flashback-TV-filmer som studerar slayers/vampyrer bakåt i tiden (hela historier kring Spike/Dru/Angelus/Darla-gänget, istället för bara kortare flashback-scener där man får fylla i luckorna själv). Känner mig ärligt talat inte så enormt intresserad av vad som händer efter Angel 5.22, vilken karaktär man än följer.

Fast det är klart, vår gamla idé om Ripper, Xander och Oz i djungeln går ju fortfarande inte av för hackor. ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Peppe » sön okt 02, 2005 13:58

Men anledningen till att jag ibland blir lite emot Spike är att det är så jävla många som hyllar han till skyarna som "bästa tv-karaktär nånsin" och snyggast i världen, finns verkligen skitmånga som tycker så.
Jag blir så less på detta ständiga hyllande, jag vill lixom ha mer folk som bara gillar karaktären, inte avgudar honom...
Men att hata han bara för att han e hyllad är bara dumt, men less blir man...
Och alla dessa fjortisar som väljer en sida, Hata Spike eller Hata Angel dom gör mig arga... :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » sön okt 02, 2005 14:48

Peppe skrev:Men anledningen till att jag ibland blir lite emot Spike är att det är så jävla många som hyllar han till skyarna som "bästa tv-karaktär nånsin" och snyggast i världen, finns verkligen skitmånga som tycker så. Jag blir så less på detta ständiga hyllande, jag vill lixom ha mer folk som bara gillar karaktären, inte avgudar honom...

Jag förstår verkligen inte det. Även om det är väldigt svårt att välja favoritserie så har jag efter mycket övervägande kommit fram till att jag nog tycker att Buffy är den bästa tv-serien någonsin. Det beror mycket på seriens fantastiska karaktärer och därför är det väl naturligt att min favorit tv-karaktär kommer från just Buffy. Och Spike är min favoritkaraktär i Buffy och alltså min favoritkaraktär någonsin. Jag säger inte att det är någon självklarhet eller att alla måste tycka så utan bara att jag tycker det. Sen hurvida han är snyggast eller inte känns det som om det har diskuterats hur mycket som helst. Det är helt objektivt och jag tycker verkligen att han är snygg. Till och med snyggast i hela världen, även om det är svårt att bestämma sig för en person. Ingen annan har fått mig att tänka ”wow han är verkligen snygg” lika många gånger som Spike. Jag ser inte varför det skulle vara någon skillnad på det i jämförelse med att tycka att någon annan är snyggast i världen. Det är ju synd för dom som blir less, men jag tycker knappast att jag ska behöva lida för att många andra håller med mig. ”jag vill liksom (tänker inte ens citera lixom) ha mer folk som bara gillar karaktären, inte avgudar honom…”, synd att inte alla tycker som du vill att dom ska tycka. Verkligen. Plus att om man inte kan avguda sin favoritkaraktär, vem ska man då avguda?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » sön okt 02, 2005 16:06

The Buffster skrev:
Peppe skrev:Men anledningen till att jag ibland blir lite emot Spike är att det är så jävla många som hyllar han till skyarna som "bästa tv-karaktär nånsin" och snyggast i världen, finns verkligen skitmånga som tycker så. Jag blir så less på detta ständiga hyllande, jag vill lixom ha mer folk som bara gillar karaktären, inte avgudar honom...

Jag förstår verkligen inte det. Även om det är väldigt svårt att välja favoritserie så har jag efter mycket övervägande kommit fram till att jag nog tycker att Buffy är den bästa tv-serien någonsin. Det beror mycket på seriens fantastiska karaktärer och därför är det väl naturligt att min favorit tv-karaktär kommer från just Buffy. Och Spike är min favoritkaraktär i Buffy och alltså min favoritkaraktär någonsin. Jag säger inte att det är någon självklarhet eller att alla måste tycka så utan bara att jag tycker det. Sen hurvida han är snyggast eller inte känns det som om det har diskuterats hur mycket som helst. Det är helt objektivt och jag tycker verkligen att han är snygg. Till och med snyggast i hela världen, även om det är svårt att bestämma sig för en person. Ingen annan har fått mig att tänka ”wow han är verkligen snygg” lika många gånger som Spike. Jag ser inte varför det skulle vara någon skillnad på det i jämförelse med att tycka att någon annan är snyggast i världen. Det är ju synd för dom som blir less, men jag tycker knappast att jag ska behöva lida för att många andra håller med mig. ”jag vill liksom (tänker inte ens citera lixom) ha mer folk som bara gillar karaktären, inte avgudar honom…”, synd att inte alla tycker som du vill att dom ska tycka. Verkligen. Plus att om man inte kan avguda sin favoritkaraktär, vem ska man då avguda?

Bra inlägg, du har helt rätt. :P
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 16:12

The Buffster skrev:Det Illyria skriver om att Spike inte skulle kunna kritiseras ställer jag mig oerhört frågande till.

Hade det gällt någon annan karaktär (eller skådespelare) från BtVS hade vi inte ens haft denna diskussionen, det är där problemet ligger. Ställ dig frågan varför det alltid blir så.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön okt 02, 2005 16:50

Illyria skrev:
The Buffster skrev:Det Illyria skriver om att Spike inte skulle kunna kritiseras ställer jag mig oerhört frågande till.

Hade det gällt någon annan karaktär (eller skådespelare) från BtVS hade vi inte ens haft denna diskussionen, det är där problemet ligger. Ställ dig frågan varför det alltid blir så.

Därför att ingen karaktär dyrkas på samma sätt och därmed inte heller har byggt upp en lika stor anti-sida som nog egentligen är mer trött på dyrkandet än på karaktären i sig. De två är naturligtvis kopplade.

Tro mig, personligen blir jag precis lika upprörd/lika lite upprörd när Willow eller Xander eller Giles kritiseras och har förmodligen skrivit mer till dessa karaktärers försvar än vad jag har till Spikes. Ville bara slänga in mina 11 cent nu när frågan dök upp igen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 17:04

caffeineaddict skrev:Därför att ingen karaktär dyrkas på samma sätt och därmed inte heller har byggt upp en lika stor anti-sida som nog egentligen är mer trött på dyrkandet än på karaktären i sig. De två är naturligtvis kopplade.

Det säger sig självt och inte det jag menade med att fråga sig varför diskussionen alltid kommer upp. Att kritik besvaras och diskuteras är naturligt, men i detta fallet så blir det genast ett prat om att du hatar Spike när minsta lilla kritik kommer upp. Som jag skrev tidigare: öm tå. Och en öm tå måste det aktas från att trampas på... Det verkar ju inte ens gå att skämta om Spike utan att få en stämpel som Spike-hatare numera.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön okt 02, 2005 17:22

Illyria: menar du på det här forumet? Ärligt talat så har jag svårt att förstå hur du har fått det intrycket, men jag kanske har lyckats missa just de diskussionerna då. Har du nåt exempel?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön okt 02, 2005 19:02

Jag håller med CheeseGuy, har inte heller alls fått det intrycket. Att jag blev rätt upprörd i den här diskussionen har att göra med att jag är så trött på att många genast drar slutsatsen, hon älskar Spike alltså är hon en fjortis och inte ett seriöst Buffy-fan. Visst, jag kanske överreagerar men ibland känns det så. Kritisera Spike precis hur mycket ni vill men dra inte slutsatsen att jag eller någon annan är en fjortis bara för att vi avgudar honom.

Och precis som caffeineaddict så skulle jag givetvis också säga emot om någon framförde kritik mot någon av dom andra karaktärerna som jag inte höll med om.

Och allvarligt Illyria, känner du att du inte ens kan skämta om Spike här på forumet? Synd i såna fall, men jag tror nog att dom flesta här klarar det.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » mån okt 03, 2005 0:47

The Buffster skrev:om man inte kan avguda sin favoritkaraktär, vem ska man då avguda?

Kanske seriens skapare?
Visst, om man vill kan man väl avguda vem eller vad man vill, men personligen ser jag det inte som att en fiktionell karaktär ska avgudas eller idoliseras för vad har den åstakommit? Den är ju påhittad.
Jag har massvis av karaktärer från alla möjliga ställen som jag älskar men jag älskar dom bara.
Joss därimot som är skaparen har deffinitivt gjort sig förtjänt till alla fans som dyrkar honom och alla som dyrkar serien och karaktärerna borde väl istället vända sig till personerna bakom det hela.
Fast jag kanske inte menar "avguda" på samma sätt som du. Jag menar helt enkelt att något som inte är riktigt inte är riktigt och att det då är svårt (eller snarare ologiskt) att avguda den om man förstås inte tror att den finns på riktigt som folk i olika religioner tror på sina olika gudar.
För det är väl inte så att du tror att Spike är en gud som du tillber varje morgon och kväll.

Jag kan fortfarande aldrig förstå hur en del små ungar har Paris Hilton som idol. Vad har hon gjort för att förtjäna det och vad ser barnen i henne som gör att dom ser upp till henne.
Jag hatar henne.

Jag älskar Spike men jag tycker att att buzz runt honom är överdrivet.
Jag tycker att det är mycket trevligare att ha någon okändare mer underskattad karaktär som favorit för det gör det mer persoligare än att behöva dela honom med så fruktansvärt många andra (de må forfarande vara fruktansvärt många andra världen runt, men inte procentiellt)
Det ingår typ i männskligheten att man vill heja på the underdog och om man inte älskar Spike lika mycket som dom så känner man ett mer eller minndre ogillande mot honom för att man själv inte gillar honom lika mycket trots att man gillar honom väldigt mycket. Tror jag i alla fall. Det varierar väl från person till person.
Han hade säkert varit min favorit om ingen annan hade gillat honom. Det är en sån där undermedveten grej...

Jag vill i alla fall absolut se en Spike-film eller vilken annan film eller tv-serie ur Buffyverse som helst.
Vad. Som. Helst.
Men jag föredrar helt klart saker som utspelar sig efter snarare än före.
Jag känner att varför vill man se något som redan hänt när man istället kan få se något som händer nu.

Sen om att kritisera karaktärer. Jag ser ingen mening egentligen med att kritisera karaktärer för jag älskar alla karaktärer (förutom någon som jag inte kommer ihåg just nu) i Buffyverse.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån okt 03, 2005 10:19

LWes skrev:Kanske seriens skapare?

Givetvis avgudar jag även Joss, i högre grad än Spike dessutom. Som du säger så är det ju han som har skapat allt och han har verkligen gjort sig förtjänt av det. Sen så ska man väl ta hela "avguda" grejen med en nypa salt, kanske är det bättre att som du säger nöja sig med att verkligen, verkligen älska Spike. Det jag sa om avguda var mest för att jag tyckte att det blev ett passande slut på inlägget och kanske inte för att jag verkligen avgudar honom på det sätt som det egentligen innebär.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 19:44

The Buffster skrev:Att jag blev rätt upprörd i den här diskussionen har att göra med att jag är så trött på att många genast drar slutsatsen, hon älskar Spike alltså är hon en fjortis och inte ett seriöst Buffy-fan.

Jag kan känna samma sak om att så fort det riktas minsta lilla kritik mot Spike är slutsatsen att du plötsligt är Spike-hatare. Tröttsamt, på båda håll. Allt är inte svart och vitt.

Zaxx skrev:Det har liksom blivit en grej att man skall tycka illa om Spike om man är Buffy- Fantast.. annars är man ingen riktig Buffy fantast.

caffeineaddict skrev:Jag stör mig enormt på alla som måste sparka bakut så fort han nämns nu för tiden

Vem här egentligen hatar Spike? Vem här säger att för du gillar Spike att du inte gillar Buffy "på riktigt"?

Jag håller med om att det sparkas bakut, men inte på samma sätt som caffe menar. Att säga att det inte ens går att skämta är kanske att hårddra det lite, men när vi började diskutera om en Spike-films vara eller icke vara i den här tråden kom det återigen in på antingen hata eller älska Spike, och att denna tråden inte ens handlar om framtida tv-filmer längre är exempel nog.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör okt 15, 2005 11:15

Finally, I’m hearing good,good,good, things on the “Spike” telemovie front. It’s coming together nicely. Should have more on that soon.

Säger någon kille på Moviehole. Härligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » lör okt 15, 2005 12:07

CheeseGuy skrev:
Finally, I’m hearing good,good,good, things on the “Spike” telemovie front. It’s coming together nicely. Should have more on that soon.

Säger någon kille på Moviehole. Härligt.

:eek: :o :) :D :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav VINCE » lör okt 15, 2005 17:58

Goddag!
Är det bekräftat på något sätt att en rulle med spike blir av, eller har vi endast efter artikeln att gå efter?
“When anger rises, think of the consequences". -Konfucius
Användarvisningsbild
VINCE
Demon Fodder

Inläggav CheeseGuy » lör okt 15, 2005 21:34

Välkommen VINCE!

Det här är väl det viktigaste vi har hört hittils:

28 september, från Joss själv:
You spoke to Tim Minear about writing and directing the Spike movie. Where do things stand?
Things stand that all of the art guys — the people who would be involved artistically — have been trading phone calls going, "Wouldn't this be cool? Wouldn't this be cool?" We don't have a paradigm set up yet. We don't have anything solid to announce. I'm just making sure that the creative people I need are in place before I set up a whole deal and then James Marsters goes, "Gosh, you know? That's kind of behind me now." Or [if] I don't have a writer I can trust, because I don't have time to do it all myself; I need one of my peeps. And there's no greater peep for something like this than Mr. [Tim] Minear. I'm optimistic that I will actually have something to say in the near future, but at this point it's still me and my buddies going, "Wouldn't it be cool?"

Have you spoken to David Janollari at WB yet?
I'm not going to go into the deal-making stuff at all.

Can you tell us if you've spoken to anyone aside from James about appearing in the movie?
Yes, I have.

Amy Acker?
Yes, I have. Well, you know, I see Amy a lot, I see Allyson [Hannigan] a lot and Alexis [Denisof]. I've spoken to a couple of people just because we're making conversation, and they don't hate the idea. The worst thing that could happen is that somebody would be too busy because, as we know, all of my alumni are taking over the world.

30 september, från AICN:
Big scoop came in earlier this week. Joss Whedon's been in town recently promoting SERENITY, and got to speaking with our new (and highly anonymous) scooper. "He told me that it's 99% likely (his words) that a new series of "Buffy" and "Angel" TV movies of the week will be happening soon. Spike will be the kick-off point followed by, hopefully, one with Illyria (sp), and Willow - depending on 'everyone's schedules, naturally'.

Idag, från Moviehole:

Så, nej, ingenting är bekräftat vad vi vet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS