noike skrev:Ja, och jag kan inte se hur någon av dem kan tänka sig ställa upp utan Joss i någon form och jag kan inte se Joss släppa taget om världen för att låta någon annan göra något utan hans inblandning.
De som hade ställt upp på Buffyverse-saker utan Joss är sådana man inte vill ska ta i det med tång -- för de lär inte ha någon respekt alls för ursprungsmaterialet.
Alltså, jag håller med i allt du säger. Fast bara i princip. Jag kan inte se varför inte en spinoff kan skapas utan att Joss sitter och håller dom i handen?
Jag måste peka ut igen att det säkert finns många begåvade människor som inte skulle våldta serien för kommersiellt intresse utan som är intresserade på riktigt att fortsätta serien.
Om dom börjar med en spinoff utan några av de etablerade karaktärerna så skulle hela "vanhelgandekänslan" också minska. Fast oddsen för det är små. Någon måste ju finansiera det hela också och pengakillarna gillar ju etablerade någorlunda säkra kort.
Om vi säger så här. Om en grupp Hollywood människor började med en serie, utan Joss, fast med Joss välsignelse. Skulle det vara okej? Jag menar den är ju gjord helt utan Joss. Fast han sanktionerar den.
Skulle den suga då bara för att Joss inte är med?