Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav AKS » tor feb 28, 2008 23:13

Jag är inte ett dugg intresserad av alla dessa spekulationer i media om att Joss ska casta fler Whedon-skådespelare. Nej, tack. Ingen återanvändning för mig. Det räcker med Duschku. Jag vill att Joss ska tänka nytt och fräscht och det gäller även skådespelarna. De enda skådespelare jag skulle kunna tycka var okej som återanvändning är gästskådespelare som varit med i högst ett-tre avsnitt. Så jag hoppas att Joss inte funderar på att rekrytera från inom familjen. Annars bryr jag mig inte vilka han castar, jag har fullt förtroende för honom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor feb 28, 2008 23:26

Nu har han ju redan börjat med Dushku, varför inte fortsätta. Egentligen ville jag, mest av allt, att han skulle hitta en ny leading lady. Fast det kanske är lika bra, det är ju FOX... Next time! På en kabelkanal!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tor feb 28, 2008 23:38

Illyria: Haha, du är positivt inställd på att det kommer gå bra för Dollhouse låter det som :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor feb 28, 2008 23:45

:(

Jag skulle bli lite mer positiv om de bara kunde förnya TSCC nångång!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tor feb 28, 2008 23:49

Ah, fast egentligen, vad mer kan FOX göra egentligen? Jag skulle nog skylla mer på tittarna här, man kan ju inte direkt påstå att FOX inte har propagerat serien.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » tor feb 28, 2008 23:52

HeY skrev:Ah, fast egentligen, vad mer kan FOX göra egentligen? Jag skulle nog skylla mer på tittarna här, man kan ju inte direkt påstå att FOX inte har propagerat serien.

Det där hjälper inte om de inte ger den en chans att finna sina tittare.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » tor feb 28, 2008 23:54

Jag håller med AKS. Överhuvudtaget när det gäller kända skådespelare vore det bara kul för att man skulle veta att de har en bra cast i förväg (om det är bra skådespelare då alltså). Annars är det snarare ett plus om de är okända, och stora återföreningar bör undvikas.

Angående överlevnadschanserna känns det rätt illa, ja. Om inte en Terminator-serie klarar sig...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 1:14

Ben! Browder! Sedan Eliza och en massa okända. Det tycker jag skulle vara toppen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre feb 29, 2008 7:55

Illyria skrev:Nu har han ju redan börjat med Dushku, varför inte fortsätta.

För att det skulle verka helt sjukt och fantasilöst, enligt mig. Bara tanken är enormt skrämmande och kan bara vara en nackdel för serien.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre feb 29, 2008 9:31

Illyria skrev:Nu har han ju redan börjat med Dushku, varför inte fortsätta.

För det är inte samma sak. Till viss del för att använda en gammal skådis är inte samma sak som många, fast framför allt och långt viktigare, så började det här projektet med Eliza, det är skapat med och för henne. Utan Eliza hade vi troligen inte ens haft en ny serie av Joss på gång nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 10:30

adolvsson: well put.

Sedan var den där listan väldigt oinspirerad. Castingförslag enligt roller de gjort tidigare i hans andra serier, så sjukt tråkigt, det är faktiskt inte så lite casta-favorit-bok-på-usenet över det med superkända skådespelare i varje roll. Trodde TV-guide stog över sådant och hade lite högre lägstatröskel för artiklar. Blä.

(Fast Ben Browder! Han kan få spela vad som helst. Jag kräver Ben i med bra manus på tv. Kräv. Er.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » fre feb 29, 2008 13:35

Jag tror inte vi behöver vara oroliga, casting har ju inte direkt varit Joss svaga punkt tidigare.

Tror han som vanligt väljer nya skådespelare till alla roller, men kanske plockar in ett och annat känt ansikte till småroller där han vet vad han vill ha.

Men jag tackar förstås inte nej till typ Tom Lenk som regular.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » fre feb 29, 2008 17:22

Jag vill inte heller ha någonförening, men om någon skulle vara med tror jag att jag skulle vara ganska okej med Amy Acker. Hon känns så "liten" ändå och det skulle inte kännas som en återförening för mig.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » fre feb 29, 2008 17:24

HeY skrev:Hon känns så "liten" ändå

Äh, 1.73! Det är inte precis puttinuttigt!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre feb 29, 2008 17:26

Ungefär som jag då. Men ni kanske förstår hur jag menar om man inte syftar på längden ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis mar 04, 2008 13:18

Här är de officiella karaktärsbeskrivningarna för karaktärerna i Dollhouse även med information om karaktären är regular eller recurring (enligt Whedonesque var de tidigare Ausiellos egen tolkning eller nåt åt det hållet):

http://spoilertv.blogspot.com/2008/03/d ... -news.html

Jag gillar att det står "any ethnicity" vid nästan alla karaktärer. Så ska det se ut! Men det känns som att det hänt en hel del på det området de senaste åren med serier som t ex Lost och BSG.

EDIT: Har nu läst kommentarerna på Whedonesque och de verkar lika glada som jag över "any ethnicity".

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » tis mar 04, 2008 19:07

AKS skrev:Jag gillar att det står "any ethnicity" vid nästan alla karaktärer. Så ska det se ut! Men det känns som att det hänt en hel del på det området de senaste åren med serier som t ex Lost och BSG.
Det beror ju på lite hur man ser på saken. Man kan ju tolka det som att serien inte är riktigt uttänkt än vilket kan vara negativt. Jag gillar när skapare och manusförfattare har en agenda och en färdig historia att berätta.

Sierra
20's, Asian or any ethnicity - certainly not Caucasian.
Det där tycker jag låter mycket bättre.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav noike » tis mar 04, 2008 19:15

Om du gör en serie om rasmotsättningarna i Harlem på 50-talet, då tycker jag det kan ha sin poäng att vara specifik i sådant här. Annars ska det inte spela någon roll. För allvarligt talat, vi borde ha kommit längre i vilka som får spela vilka sorts roller på tv. Lite tråkigt att man måste skriva ut "any ethnicity" i castingen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis mar 04, 2008 19:15

Noam skrev:
AKS skrev:Jag gillar att det står "any ethnicity" vid nästan alla karaktärer. Så ska det se ut! Men det känns som att det hänt en hel del på det området de senaste åren med serier som t ex Lost och BSG.
Det beror ju på lite hur man ser på saken. Man kan ju tolka det som att serien inte är riktigt uttänkt än vilket kan vara negativt. Jag gillar när skapare och manusförfattare har en agenda och en färdig historia att berätta.

Jag håller absolut inte med. Jag ser det snarare som att den är väldigt genomtänkt. Joss vet precis vilka karaktärer han vill ha med, men han går inte efter etnicitet då det gäller casting utan vill ha precis rätt skådespelare. Så rätt tänkt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis mar 04, 2008 19:54

Håller med AKS och noike. Tycker Whedon alltid varit bättre än genomsnittet på det där att inte ha svarta, kvinnliga eller homosexuella karaktärer - utan karaktärer som i första hand är sig själva men ibland råkar vara svarta, kvinnliga eller homosexuella. (Alla tre, tyvärr, smått ovanliga i framträdande roller i TV.) Man kan ju dra parallellen med Robin Wood i s7 av Buffy, där Joss tydligen inte bestämde sig förrän i samband med castingen huruvida det var en man eller en kvinna... (vilket leder till en del intressanta spekulationer om vad Faith och Robin skulle haft för sig, haha.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » tis mar 04, 2008 19:57

A bear skrev:Håller med AKS och noike. Tycker Whedon alltid varit bättre än genomsnittet på det där att inte ha svarta, kvinnliga eller homosexuella karaktärer - utan karaktärer som i första hand är sig själva men ibland råkar vara svarta, kvinnliga eller homosexuella. (Alla tre, tyvärr, smått ovanliga i framträdande roller i TV.) Man kan ju dra parallellen med Robin Wood i s7 av Buffy, där Joss tydligen inte bestämde sig förrän i samband med castingen huruvida det var en man eller en kvinna... (vilket leder till en del intressanta spekulationer om vad Faith och Robin skulle haft för sig, haha.)

Varför!? Varfööööööör?! Think about what could have been! :cry:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » ons mar 05, 2008 11:22

Från dagens Ausiello:

Question: I'm dying for more Dollhouse scoop! BTW, I loved the story you and Ben Katner did pitching actors for the show.— Kacey

Ausiello: I'll be curious to see if Joss takes any of our suggestions. I'm sure it's a long shot, especially in light of what he told me back in November when Dollhouse was just announced. "My first instinct is to probably [cast] new people [in Dollhouse], because I'm already reuniting with Eliza and I don't want it to seem like a house party," he said. "I want to make sure people get a fresh feeling from it. But behind the scenes, I will be chasing many writers that I have worked with before because they're the people I trust." Hence Whedon's decision to snap up former Angel scribes Elizabeth Craft and Sarah Fain the moment they parted ways with Women's Murder Club.

Question: More Dollhouse scoopage, please! — Mario

Ausiello: Interested in reading the just-released, official show description? No? Too bad, 'cause here it is: "A group of people, known as 'Actives' (or 'Dolls'), have had their personalities wiped clean so they can be imprinted with any number of new personas and hired out for particular jobs, crimes, fantasies and occasional good deeds. When not imprinted, the Actives live, childlike and unremembering, in a hidden facility nicknamed 'The Dollhouse.' Although the Actives are ostensibly volunteers, the operation is highly illegal, and under constant threat from a determined federal agent on one end and an insane rogue Active on the other. The story hinges around a greater and more subtle threat: Echo, a female Active, begins, in her mind-wiped state, to become self-aware."

http://www.tvguide.com/Ask-Ausiello/080305

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 11:31

AKS skrev:Från dagens Ausiello:

Ja, järnspikars, det låter ta mig snablar lysande på alla möjliga vis och vägar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » ons mar 05, 2008 11:36

adolvsson skrev:
AKS skrev:Från dagens Ausiello:

Ja, järnspikars, det låter ta mig snablar lysande på alla möjliga vis och vägar.

Verkligen. Det där med an insane rogue Active har vi väl inte hört förut?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » ons mar 05, 2008 11:38

Nej, jag tror inte det eftersom jag också reagerade på det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons mar 05, 2008 16:38

Den beskrivningen hjälper klara upp koncpetet en del tycker jag. Kan vi anta de här uppdragen som dollsen får kommer bli något slags CotW? Med en bättre bild av vad serien kan bli kan jag också bli mer excited inför serien. Här kan jag riktigt se framför mig vad Joss har tänkt.

AKS skrev:Jag håller absolut inte med. Jag ser det snarare som att den är väldigt genomtänkt. Joss vet precis vilka karaktärer han vill ha med, men han går inte efter etnicitet då det gäller casting utan vill ha precis rätt skådespelare. Så rätt tänkt.

Exakt! Och det här var ju mycket bättre beskrivningar än de från Ausiello. Ännu mer excitement.

noike skrev:Lite tråkigt att man måste skriva ut "any ethnicity" i castingen.

Jag kan ju tycka att det inte borde behövas egentligen, men tydligen gör det det. Ett hjälpmedel i castingen antar jag. Hollywood är ju som det är, även om det verkar ha gjorts några små framsteg de senaste åren så är det inte tillräckligt, vilket de säkert vet inför en viktig casting.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 19:40

Påminner inte beskrivningen lite om Dark Angel. He, vad gör det egentligen? Jag är inte direkt rädd för att Dollhouse in kommer sparka rumpa av Dark Angel ;)

Jag måste sluta vara så glad över Dollhouse. Jag måste känna mig skeptisk och vara beredd på ett nytt FOX fiasko. Jag tror inte att jag kan klara ännu en cancelling av en favoritserie efter så kort tid.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör mar 08, 2008 11:28

23 april kör produktionen av Dollhouse igång! Snart måste vi börja höra castingnyheter. Giddy!

http://dollhousetv.net/?p=19

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör mar 08, 2008 14:43

AKS skrev:Giddy!

what she said!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » fre mar 14, 2008 11:37

Castingrykten!

A source emailed to say Brennan Elliot auditioned for the part of Paul Smith in Dollhouse.

Additionally, Ian Anthony Dale and Paul Campbell auditioned for Victor.

Åtminstone en av dem är ju tydligen Whedonveteran i alla fall... ;)
Release (2003) TV episode .... Drugged Vamp #3

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse