Emmys 2008

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Emmys 2008

Inläggav RalfiParpa » tor jul 17, 2008 14:09

You know the dilly: ett gäng dinosaurier röstar på ett avsnitt av någon TV-serie som handlar om det ena och det andra. Det avsnittet med mest drama, gärna ett som är lätt att förstå om man inte sett serien, vinner ett fräckt pris. Och så är det.

I dag kungör Academy of Television Arts & Sciences nomineringarna, kommer inte det bli spännande? Jag ville skapa tråden; jag har skapat så få.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » tor jul 17, 2008 15:27

Och här är nomineringarna.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor jul 17, 2008 15:33

Haha, inte en nominering till The Wire. I will skullfuck them all...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tor jul 17, 2008 15:42

The Wire kan inte hävda sig överhuvudtaget - alltså i någon kategori - på basis av enskilda avsnitt så det är inte så konstigt (f.ö. läste jag att serieavslutningen var det inskickade avsnittet och längden talar emot det). Jag tycker inte att nomineringarna är fullständigt löjliga även om det, som alltid, är mycket kvalitets-TV som blivit försummat. Vinner Dexter eller Mad Men bästa dramaserie och The Office eller 30 Rock bästa komediserie är det ändå lugnt med mig.

Men jag vill ju se nomineringarna för bästa manus och bästa regi också, när brukar de tillkännages?

EDIT: Här är allt.
Senast redigerad av RalfiParpa tis aug 12, 2008 18:24, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » tor jul 17, 2008 15:50

caffeineaddict skrev:Haha, inte en nominering till The Wire. I will skullfuck them all...

Jodå.

Outstanding Writing For A Drama Series

Battlestar Galactica • Six Of One • Sci Fi Channel • Universal Media Studios in association with R & D TV
Michael Angeli, Written By

Damages • Pilot • FX Networks • FX Productions and Sony Pictures Television
Todd A. Kessler, Written By
Glenn Kessler, Written By
Daniel Zelman, Written By

Mad Men • Smoke Gets In Your Eyes (Pilot) • AMC • Lionsgate Television
Matthew Weiner, Written By

Mad Men • The Wheel • AMC • Lionsgate Television
Matthew Weiner, Written By
Robin Veith, Written By

The Wire • 30 • HBO • Blown Deadline Productions in association with HBO Entertainment
David Simon, Teleplay By/Story By
Ed Burns, Story By

Den där kategorin sviker aldrig.
Senast redigerad av RalfiParpa tor jul 17, 2008 16:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tor jul 17, 2008 15:53

RalfiParpa skrev:The Wire kan inte hävda sig överhuvudtaget - alltså i någon kategori - på basis av enskilda avsnitt så det är inte så konstigt (f.ö. läste jag att serieavslutningen var det inskickade avsnittet och längden talar mot det).

Vilket är rätt dumt. Klasserna "Outstanding <genre> Series" borde handla om hela säsonger. Om inte borde avsnitten de bedöms för lyftas fram mycket mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tor jul 17, 2008 15:59

noike skrev:
RalfiParpa skrev:The Wire kan inte hävda sig överhuvudtaget - alltså i någon kategori - på basis av enskilda avsnitt så det är inte så konstigt (f.ö. läste jag att serieavslutningen var det inskickade avsnittet och längden talar mot det).

Vilket är rätt dumt. Klasserna "Outstanding <genre> Series" borde handla om hela säsonger. Om inte borde avsnitten de bedöms för lyftas fram mycket mer.

Det håller jag med om, det står ingenstans vilket avsnitt show-runnern/producenterna skickat in för att representera säsongen. Eller vilket avsnitt skådespelare skickat in för den delen. Här står det.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor jul 17, 2008 16:26

Danny Strong nominerad till bästa manus för Recount, värt att lyftas fram här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tor jul 17, 2008 19:53

Hmm, så här tycker jag:

Outstanding Comedy Series: 30 Rock
Outstanding Drama Series: Dexter
Outstanding Lead Actor in a Comedy Series: Alec Baldwin
Outstanding Lead Actor in a Drama Series: Michael C. Hall (skulle inte bli besviken om James Spader eller Gabriel Byrne vann heller)
Outstanding Lead Actress in a Comedy Series: Mary-Louise Parker (varför ska de nominera henne varje jävla år om hon inte får vinna???)
Outstanding Lead Actress in a Drama Series: Sally Field (B&S, så underskattat - I love it!)
Outstanding Supporting Actor in a Comedy Series: Neil Patrick Harris
Outstanding Supporting Actor in a Drama Series: Michael Emerson
Outstanding Supporting Actress in a Comedy Series: Vanessa Williams
Outstanding Supporting Actress in a Drama Series: Katherine Hei.... nä just det, hon drog ju sig ur :D Haha, nä, men Chandra Wilson - hon äger varje avsnitt av Grey's Anatomy.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav wyndham » ons aug 13, 2008 18:20

cred ska dom ha för att nominera avsnittet yoko av flight of the conchords. hoppas det vinner.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav RalfiParpa » sön sep 21, 2008 14:46

Någon annan än jag som tänkt se det här spektaklet i nedladdad form? Det är väldigt mycket bra som är nominerat i viktiga kategorier och om det här året blir dominerat av kabel - som det viskats om - vill jag uppleva paradigmskiftet när det sker (eller ett par timmar efteråt).

Jag hoppas att följande vinner i de kategorier jag bryr mig om. Jag har inte sett allt i alla kategorier - tittar knappt på network-dramaserier - men jag antar kallt att dem jag gillar är bättre än de andra klåparna som är nominerade.

Outstanding Drama Series: Mad Men
Outstanding Comedy Series: Flight of the Conchords! Nej? Då säger jag väl 30 Rock.

Outstanding Lead Actor in a Drama Series: Bryan Cranston
Outstanding Lead Actress in a Drama Series: Glenn Close
Outstanding Supporting Actor in a Drama Series: Željko Ivanek. GE HONOM STATYETTEN!
Outstanding Supporting Actress in a Drama Series: Jag vet inte, Rachel Griffiths kanske?

Outstanding Lead Actor in a Comedy Series: Alec Baldwin, lätt som en plätt.
Outstanding Lead Actress in a Comedy Series: Jag säger faktiskt Mary-Louise Parker.
Outstanding Supporting Actor in a Comedy Series: Jeremy Piven, vem annars?
Outstanding Supporting Actress in a Comedy Series: Vet inte.

Outstanding Writing for a Drama Series: Matthew Weiner, Robin Veith , Mad Men, "The Wheel" - ett av de bästa TV-avsnitt jag sett.
Outstanding Directing for a Drama Series: Vince Gilligan, Breaking Bad, "Pilot"
Outstanding Writing for a Comedy Series: James Bobin, Jemaine Clement, Bret McKenzie, Flight of the Conchords, "Yoko"
Outstanding Directing for a Comedy Series: James Bobin, Flight of the Conchords, "Sally Returns"

Pessimisten i mig säger att ingen av de här kommer vinna. Optimisten/mytomanen i mig säger att alla kommer göra det för kvalitet segrar alltid i slutändan. Vem ska man lyssna på?

EDIT: Ah, det visas på svensk TV. På en kanal som tydligen heter Star. Där ser man.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tob » sön sep 21, 2008 19:14

Där ser man. Jag som har Star. Med nära på 12h sömn i bagaget mellan lördag och söndag så blir det nog att börja titta på det i alla fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön sep 21, 2008 19:18

Tob skrev:Där ser man. Jag som har Star. Med nära på 12h sömn i bagaget mellan lördag och söndag så blir det nog att börja titta på det i alla fall.

Jag har inte Star. Vi brukade men nu verkar den inte fungera :(

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » sön sep 21, 2008 19:20

Star har jag, men något Emmytittande blir det inte på grund av skolan imorgon.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav RalfiParpa » mån sep 22, 2008 9:03

Ja, inte så pjåkigt, må jag säga. Tappade nästan hakan när Cranston och Ivanek vann. Välförtjänt för det mesta och nästan inget som gjorde mig förbannad (Ingen James Spader, baby).
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » mån sep 22, 2008 9:15

RalfiParpa skrev:
caffeineaddict skrev:Haha, inte en nominering till The Wire. I will skullfuck them all...

Jodå.

Fast inte någon vinst, förstås. Faktiskt ingen vinst för en endaste serie jag följer. Alltså är det något fel på antingen mig eller emmies, och jag tror inte det är j...

Vänta, The Daily Show vann visst. I am vindicated! (Och South Park, men på vilket sätt skiljer sig "short form" och "long form" där egentligen? 22 minuter som 22 minuter...?)

Buffykoppling: Jonathans Danny Strongs Recount vann ett par grejer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav RalfiParpa » mån sep 22, 2008 9:32

A bear skrev:
RalfiParpa skrev:

Jodå.

Fast inte någon vinst, förstås. Faktiskt ingen vinst för en endaste serie jag följer. Alltså är det något fel på antingen mig eller emmies, och jag tror inte det är j...

Mad Men förtjänade vinsten i den kategorin. Jag säger inte att det är en bättre serie än The Wire men avsnitten serien var nominerade för är bättre än Wires serieavslutning, som jag ändå älskade. Mad Men-tråden väntar med andra ord med spänning på dina kommentarer. Hoppas att fler upptäcker Breaking Bad nu också.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » mån sep 22, 2008 9:42

RalfiParpa skrev: Mad Men-tråden väntar med andra ord med spänning på dina kommentarer.

Jag har lovat att den kommer att få dem så fort s2 är slut så att jag kan sveptitta. (Svepskäl?)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » mån sep 22, 2008 17:27

Ingen jag höll på vann. Haha, jag måste ha den sämsta smaken någonsin - eller så är jag så unik att ingen förstår mig :D :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Nyx » tis sep 23, 2008 22:01

Ingen Emmy till Dexter? Mad world. :(

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Återgå till TV-serier och film