Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » fre jul 07, 2006 15:33

Jag ser verkligen fram emot att se Windfall 1x05 idag. Det trodde jag inte innan 1x04, men vissa saker där var riktigt bra!

(stor spoiler) 1x04
Frankie..!!!!!

Jag har fastnat för Kyle XY också, även om serien har en del dåliga skådespelare och lite väl mesig handling för det mesta. Men roligt är det! Och jag gillar Kyle. Lättsam underhållning som gör att det nog är den sommarserie utöver Entourage jag ser mest fram emot nya avsnitt av. Jag har upptäckt den interaktiva delen av seriens hemsida också, liknande den som finns för Supernatural, och sånt älskar jag. Oavsett om det säger mig något om seriens mysterium eller inte. ;)

1x02
Huruvida Kyle ska sova eller inte känns ju inte som en fängslande konflikt att följa och slutet när de hittade honom i skogen kunde nog inte blivit smörigare. Att han somnade i badkaret var däremot kul... Jag fick skratta högt en massa gånger när jag såg avsnittet och det är riktigt trevlig underhållning!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre jul 07, 2006 15:47

Tänkte väl det kändes väl tomt på nya avsnitt den här veckan, hade glömt bort Windfall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre jul 07, 2006 19:54

Jag VET att det inte finns någon logik i Emmy-nomineringarna, men kan någon som såg sista säsongen INTE bli upprörd över att Six Feet Under inte är nominerad? Å andra sidan är inte Lost det heller.. :P Att inte Shield är nominerad är sorgligt, men inte oväntat. Naturligtvis hejar jag personligen på Sopranos av de nominerade. Kul att se WW tillbaka på listan, den förtjänade det ju faktiskt igen i år.

Både Peter Krause och Denis Leary och Martin Sheen bland manliga huvudrolls-skådisar dock! Yay! Men av "de gamla vanliga" behåller de Kiefer Sutherland, men har nobbat James Spader, Hugh Laurie och Ian McShane? WTF?

Jag vet, jag vet, det är ingen poäng med att bli irriterad...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre jul 07, 2006 20:26

Även om det inte finns nån poäng med att bli irriterad så är jag jävligt irriterad över att Robert Knepper inte blev nominerad för sin biroll. Och att inte Kristen Bell blev nominerad. Men det som tar hårdast är utan tvekan att inte RK fick nån nominering. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » fre jul 07, 2006 20:54

caffeineaddict skrev:Jag vet, jag vet, det är ingen poäng med att bli irriterad...

Men man blir det ändå.

Fast Denis Leary, yay!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » fre jul 07, 2006 21:35

Har de ens sett The Shield? Men kul med Denis Leary.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Matt » lör jul 08, 2006 11:41

Blade 1x02 var rätt bra faktiskt. Kan bli en riktigt bra tv serie. Bättre än filmerna.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » lör jul 08, 2006 12:20

Älskar nya serien PSYCH.
Check it out!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 08, 2006 12:22

Ja, just ja! Den hade jag glömt att jag tänkt ge en chans. Måste ladda hem nu.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör jul 08, 2006 12:35

Matt skrev:Blade 1x02 var rätt bra faktiskt. Kan bli en riktigt bra tv serie. Bättre än filmerna.

Bättre än filmerna? Hur kan något bli bättre än bäst? Nu simnmar du på djupt vatten min lille vän.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » lör jul 08, 2006 19:56

LWes skrev:Älskar nya serien PSYCH.
Check it out!

Gillade inte riktigt den halvseriösa tonen i serien. Känns som dem vill göra en dramakomedi. Annars känns temat förbaskat intressant så jag kommer se några avsnitt till i alla fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » sön jul 09, 2006 0:56

Tob skrev:
LWes skrev:Älskar nya serien PSYCH.
Check it out!

Gillade inte riktigt den halvseriösa tonen i serien. Känns som dem vill göra en dramakomedi. Annars känns temat förbaskat intressant så jag kommer se några avsnitt till i alla fall.

Ja, hans oseriöshet var lite störande. Jag tyckte att första avsnittet var riktigt bra i alla fall, får ser i om det håller.

Kyle XY 1x02
Otroligt hur mycket jag underhålls av att se världen på nytt genom Kyle. Som när han testade alla saker i kylskåpet - det var såå bra!
Jag tycker att han som spelar honom är enormt bra. Jag är väldigt imponerad för jag tycker han år så övertygande. Den där nyfikna blicken han får ganska ofta är som inget jag någonsin sett tidigare. Aldrig har någon på tv använt den blicken. och hans sätt att reagera när han t.ex. bet i bananen - riktigt bra!
Jag vet inte om det är rollen, skådespelaren eller regin, men jag tycker lätt att den borde prisas.
Ofta i saker som Emmy-galan ser jag ingenting i dom nominerade som gör att just den personen skulle förtjäna det mer än alla andra som inte är nominerade, så det är inte direkt vanligt att en person imponerar mig på så sätt. Kyle är bäst.
Serien är mycket bra. Den mystiska mannen i bilen (Nicholas Lea???)! Det är ett spännande mysterium utöver roligheterna att följa Kyle's utveckling.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön jul 09, 2006 3:21

Tob skrev:Gillade inte riktigt den halvseriösa tonen i serien. Känns som dem vill göra en dramakomedi.

Det var något jag gillade väldigt mycket. Inte för att det fungerade fullt ut i piloten, men för mig kändes det lovande inför framtida avsnitt. En bra, underhållande, pilot med goda möjligheter att gå lite djupare.

Även om det inte är en konceptrip, fick jag tyvärr Monk-vibbar emellanåt. Å andra sidan är det inget större problem eftersom Monk inte varit bra sen första säsongen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön jul 09, 2006 11:30

Chappelle's Show visas i USA i kväll! Äntligen! En av sketcherna de visar på tv.com (http://www.tv.com/) var smårolig. :)

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-chape ... inheadline

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön jul 09, 2006 11:37

AKS skrev:Chappelle's Show visas i USA i kväll! Äntligen! En av sketcherna de visar på tv.com (http://www.tv.com/) var smårolig. :)

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-chape ... inheadline

Jag tror det kommer kännas lite vemodigt att titta på det då man vet att det är det absolut sista som gjorts men trots det - YAY!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Rombat » sön jul 09, 2006 15:30

caffeineaddict skrev:Efter lite browsande funderar jag på Reno 911 och Drawn Together. Nåt att ha?

EDIT: Office US såklart. Dags att ge den en riktig chans.

EDIT 2: Off Centre såg jag fanns på en viss berömd FTP också, och casten ser fin ut. Rekommendationer? Varningar?
Drawn Together är faktiskt ganska kul, men det kan (precis som med Sam & Max och Invader Zim) bli lite väl mycket av bara skrik och krascher ibland.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Off » sön jul 09, 2006 15:38

Rombat skrev:Drawn Together är faktiskt ganska kul, men det kan (precis som med Sam & Max och Invader Zim) bli lite väl mycket av bara skrik och krascher ibland.

Första säsongen var riktigt bra. Andra var en klar besvikelse.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eynosh » mån jul 10, 2006 13:37

Någon som kan säga om det är värt och lägga bandbredd på och ladda ner Blade avsnitten?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » mån jul 10, 2006 14:14

eynosh skrev:Någon som kan säga om det är värt och lägga bandbredd på och ladda ner Blade avsnitten?

Det är det. Piloten är sådär, varken usel eller jättebra, men det tar sig ordentligt i andra avsnitten. Många bra idéer, intressanta möjligheter för framtiden, mycket blod, bra val av skådespelare om man bortser från Sticky vilket är okej att göra för Blade är uppenbarligen ingen enmansshow. Jag gillade.

edit: Äh, jag har ju sagt det bättre och lite mer ingående förr...
1x01 = http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=219977#219977
1x02 = http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=220061#220061

Och jag tror förresten fortfarande att Sticky kan göra rollen till sin egen, så mina problem med honom försvinner. Än ger jag inte upp på honom!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eynosh » mån jul 10, 2006 14:27

Tar och laddar ner det idag då. Ska nog bli bra..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » mån jul 10, 2006 16:23

adolvsson skrev:
Tob skrev:Gillade inte riktigt den halvseriösa tonen i serien. Känns som dem vill göra en dramakomedi.

Det var något jag gillade väldigt mycket. Inte för att det fungerade fullt ut i piloten, men för mig kändes det lovande inför framtida avsnitt. En bra, underhållande, pilot med goda möjligheter att gå lite djupare.

Även om det inte är en konceptrip, fick jag tyvärr Monk-vibbar emellanåt. Å andra sidan är det inget större problem eftersom Monk inte varit bra sen första säsongen.

Haha, det var ju precis vad jag tänkte skriva... Psych har bra potential (jag tyckte piloten var väldigt underhållande men lite haltande), men jag tänkte flera gånger på Monk och hur risken finns att man blir uttråkad om de kör samma grej med Psych hela tiden. Jag hoppas på karaktärsutveckling.

Men det är kul att ha ännu en underhållande serie i sommartablån. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Off » mån jul 10, 2006 16:29

Chappelle's show is back! I wrote this song a long time ago, a real long time ago. Hämnddelen var helt suverän. Åhh bara 2 avsnitt kvar.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån jul 10, 2006 19:02

Glorificus skrev:Haha, det var ju precis vad jag tänkte skriva... Psych har bra potential (jag tyckte piloten var väldigt underhållande men lite haltande), men jag tänkte flera gånger på Monk och hur risken finns att man blir uttråkad om de kör samma grej med Psych hela tiden. Jag hoppas på karaktärsutveckling.

The greatness of minds like ours 8) Det verkade ju finnas utrymme för ordentligt karaktärsarbete och en gnutta allvar, men å andra sidan gjorde det så även i Monks första säsong och det schabblade dom bort rejält sen. Får hoppas på mindre schabbel den här gången.

I mitt huvud börjar Psych känns lite som Monk: The Next Generation nu.

Men det är kul att ha ännu en underhållande serie i sommartablån. :)

Absolut garanterat. Även om serien inte håller vad den lovar, lär jag inte ha några problem med att hålla mig kvar vid den säsongen ut, just tack vare underhållningsfaktor.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jul 10, 2006 20:46

Psych 1.1: Denna serie var verkligen underhållande och ibland riktigt rolig. Kommer definitivt att fortsätta se, sen får vi se hur karaktärerna fungerar i långa loppet för jag gillar ju egentligen inte "ett fall i veckan"-upplägget.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån jul 10, 2006 22:13

Off: Shit, Chapelle! Visste att det var något jag hade glömt idag.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis jul 11, 2006 0:48

AKS skrev:Psych 1.1: Denna serie var verkligen underhållande och ibland riktigt rolig. Kommer definitivt att fortsätta se, sen får vi se hur karaktärerna fungerar i långa loppet för jag gillar ju egentligen inte "ett fall i veckan"-upplägget.

Hade jag varit lat så hade jag bara gjort nedflyttningstecken. Inte för att det går att göra speciellt bra med tangentbordet, men jag hade försökt. Men just nu, här och idag är jag inte lat så jag ska skriva.

Corbin Bernsen i sin biroll gör verkligen en uppryckning på samma sätt som The Shatner gjorde i Boston Legal -- fast inte riktigt av samma magnitud. Kul som fan.

James Roday och Dulé Hill fungerar väldigt bra ihop. Hela vänskapen mellan karaktärerna känns rätt äkta. I varje fall känner jag igen mig i "nej, det där är så dumt att... men, ja, jag är med, när börjar vi?". Hur som helst, som någon sa en gång om serien: "Denna serie var verkligen underhållande och ibland riktigt rolig."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons jul 12, 2006 22:41

Shark-piloten.

+ (James Woods * Sarah Carter * Melissa Leo från Homicide i gästroll.)
+ James Woods.
/ (8 * (- Advokater...))
= extremt guilty pleasure. Om jag ens fortsätter, för trots att James var underhållande som tusan så var det ändå en seriösare advokatserie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons jul 12, 2006 23:59

Jericho-piloten.

Han som spelade storebrodern i Odyssey 5! (Fast varken Christopher Gorham eller Peter Weller syntes till.) Den här gillade jag. Rätt bra. Jag var rädd att det skulle vara överjävligt sentimentalt eller uselt (skaparen Jon Turteltaub har ju inte någon direkt lysande resumé) men det var det inte.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor jul 13, 2006 4:03

Pilot-season, how I adore thee! Det innebär förstås inte att jag älskar varenda ny pilot. Eller avskyr. Runaway hamnar på den positiva sidan, men har stora möjligheter att kraschlanda redan i nästa avsnitt.

Donnie Wahlberg har åkt fast för mord, men eftersom han är oskyldig (eller är han verkligen det... *doom doom doom*) och någon lyckas väldigt bra med att sätta dit honom, har han och hans fru Teri Bauer insett att det är bäst att ta mig sig alla tre kidsen och springa, tills Donnie kan klura ut vad det är för neslig typ som ligger bakom. Nåt sånt.

Vad är bra: Jag är oehört svag för den här typen av på rymmen-berättelser. Gamla 60-talsaren The Fugitive och lätt missförstådda The Incredible Hulk är två gamla favoriter som såg till att rota kärleken till genren. Historien och karaktärerna är dessutom byggda så att det finns rejäla möjligheter till härlig konflikt och drama, utöver den spänning som kommer siv av att ha en sjuk mängd beväpnade FBI-agenter efter sig. Om bakomfolket kan utnyttja dom möjligheterna på rätt sätt. Vilket jag tyvärr inte är helt övertygad om.

Skådespelarna är överlag bra också. Det är bra.

Vad är mindre bra: Det verkar som om Runaway blir en serie som spelar väldigt mycket på känslor, på helt fel sätt. Ni vet, softad musik, livsläxor och familjemedlemmar som begår misstag men alla kramas i slutet på varje avsnitt för hey, dom behöver ju trots allt varandra så förbaskta mycket.
Scenen mot slutet, när vi ska "luras" att tro att FBI hittat dom, var ett oerhört billigt trick som inte fungerade. Ändå kunde jag inte låta bli at hoppas. Jag blev väldigt besviken när jag såg hur väl dom faktiskt var på väg att rota sig. Jag vill ha spänning, folk som rymmer, inte ännu ett familjedrama. Lite wi-fiande i köket varje avsnitt kommer inte rädda serien.

Dom bra sakerna är tillräckligt för att jag ska ge Runaway åtminstone ett avsnitt till, men det kommer nog snabbt bli tydligt om den har något att ge mig i långa loppet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor jul 13, 2006 9:58

Jag gör som vanligt och märker vad ni fortfarande tittar på om ett halvår eller så och hoppar på bandwagonen då. ;) Bortsett från vissa självklara måste-se-serier som Studio 60 då.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film