Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » tis nov 18, 2008 12:33

Såg The Dark Knight igår. Har lyckats undvika den länge nu.

De flesta har väl sett den vid det här laget. Jag ger den 8/10 till att börja med.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » tis nov 18, 2008 19:06

wyndham skrev:
noike skrev:
wyndham skrev:Meh. Ska dom inte va dataanimerade? Tråkigt.

De ska vara en blandning, vilket jag tycker är ruskigt bra. Enbart datoranimerat och det blir platt och substanslöst.

VAFALLS!? Jag trodde att man äntligen skulle få en film fri från klåfingriga cgi-marodörer. Dataanimerad päls kommer inte lyckas i min livstid.

Riktig bild från filmen:
Bild
:popcorn: :popcorn: :popcorn: :cat: :popcorn: Ge mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis nov 18, 2008 19:12

Alltså, det där var en av mina favoritböcker då jag var riktigt liten. Men jag har inte tittat i den på 25 år eller nåt sånt så jag kommer inte ens ihåg vad jag gillade. :( Men det kan nog bli riktigt coolt det där.

(edit) Vad heter den på svenska? (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis nov 18, 2008 19:15

AKS skrev:Alltså, det där var en av mina favoritböcker då jag var riktigt liten. Men jag har inte tittat i den på 25 år eller nåt sånt så jag kommer inte ens ihåg vad jag gillade. :( Men det kan nog bli riktigt coolt det där.

Samma här. Jag läste sönder den som fanns på dagis för jag ägde aldrig boken själv. Tyvärr.

Edit: en till ny bild!
Bild
Oktooooober!

Edit2:
AKS skrev:Vad heter den på svenska?

Till vildingarnas land
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis nov 18, 2008 21:44

Spielberg och Smith funderar på Oldboy

WTF?! En del filmer gör man bara inte om. Inte alls. Verkligen inte. Nu är jag inte ett av de fanatiska fansen (7/10 på IMDb), men jag gillar den nog så mycket för att tycka att detta bara måste bli enormt fel. (Och nu fick jag lust att se om hammar-scenen igen... :))

(spoiler Oldboy) Undras hur amerikanerna kommer att hantera incest-slutet... :D

(edit) Håller med om detta dock för det var ungefär vad jag själv tänkte:
"Firstly, I've always felt that if this movie HAD to be remade, it should be in the hands of someone like Darren Aronofsky, Christopher Nolan or David Fincher. They are some of the few quality American directors able to compete with Chan Wook-Park as far as that unique visual storytelling is concerned."
http://thehungrycinephile.blogspot.com/ ... ldboy.html

Och då är väl Fincher och Aronofsky de jag kan tänka mig och inte Nolan faktiskt.
(/edit)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis nov 18, 2008 22:18

AKS skrev:Spielberg och Smith funderar på Oldboy

WTF?! En del filmer gör man bara inte om. Inte alls. Verkligen inte. Nu är jag inte ett av de fanatiska fansen (7/10 på IMDb), men jag gillar den nog så mycket för att tycka att detta bara måste bli enormt fel. (Och nu fick jag lust att se om hammar-scenen igen... :))

Att bara göra en remake för att det är på ett annat språk känns helt meningslöst. Varför inte ta en intressant film där de inte nådde riktigt ända fram i originalet? Så att det finns något syfte.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tis nov 18, 2008 22:48

Syftet är att tjäna pengar vilket remakes är ganska tillförlitliga till kan jag tänka mig. En remakes vara eller icke vara kan väl diskuteras, men jag är av åsikten att en remake förstör inte original filmen. Således bryr jag mig inte så mycket, utan tvärtom, tycker det kan vara ganska intressant med remakes.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Zaxx » ons nov 19, 2008 13:48

AKS skrev: (edit) Vad heter den på svenska? (/edit)

Vad heter den på Engelska?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » ons nov 19, 2008 13:52

Zaxx skrev:
AKS skrev: (edit) Vad heter den på svenska? (/edit)

Vad heter den på Engelska?

Where the Wild Things Are. Givetvis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons nov 19, 2008 14:01

Ja jag vet inte. För jag har ingen aning om vad det är .... tror jag. Kanske har sett, läst eller vad det nu är utan att veta om det.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » ons nov 19, 2008 14:09

Barnbok filmad av Spike Jonze med manus av Dave Eggers. Jag ser fram emot den löjligt mycket.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons nov 19, 2008 15:34

noike skrev:Barnbok filmad av Spike Jonze med manus av Dave Eggers. Jag ser fram emot den löjligt mycket.

Vad är det för fel på Bamse?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » ons nov 19, 2008 15:37

Zaxx skrev:Vad är det för fel på Bamse?

Rätt mycket om det stämmer som ryktet säger att han äter bajs.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » ons nov 19, 2008 17:35

noike skrev:
AKS skrev:Spielberg och Smith funderar på Oldboy

Att bara göra en remake för att det är på ett annat språk känns helt meningslöst. Varför inte ta en intressant film där de inte nådde riktigt ända fram i originalet? Så att det finns något syfte.

Som... Old Boy? Så jevvla bra är den inte.

Meen, det verkar ändå rätt meningslöst. Och ett fasligt slöseri med tid om en riktigt duktig regissör fick göra den.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Zaxx » ons nov 19, 2008 18:48

noike skrev:
Zaxx skrev:Vad är det för fel på Bamse?

Rätt mycket om det stämmer som ryktet säger att han äter bajs.

Det skulle vart sjukt skrämmande att se Bamse i ny tappning. Speciellt om det är den stilen som ni visat på screens där uppe.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Crashdummie » tor nov 20, 2008 23:20

oj, har blivit hur mkt film som helst för mig denna vecka... känns som jag har min egen lilla filmfestival. men vi börjar med bio:

Burn after reading
Säger bara, förväntar man sig en coen bros film, blir man INTE besviken. Underbara loser karaktärer, tar idioter till en hel annan dimension. Och då gäller dte bara inte karaktärerna utan hela systemet: CIA, skönhetsidealet, internetdejting, kärnfamiljen, you name it! Ska inte försöka spoila för mkt men dudes, Brad Pitt rocks! Hans blonda-blåsta-gymkille karaktär e ju bara för skön. Och filmen i sig, jag trode jag var beredd på allt, but boy was i wrong!

Livet är underbar
Var lite förvirrad, italiensk film är inte riktig min sak. Tyckte den var stundtals för mycket, men själva kärnan och budskapet var ju underbar - vad folk är beredda att göra för människor de älskar... jag snyftade igenom nästan halva filmen.

Veronikas dubbelliv
en fransk film där de första 20 min utspelar sig i polen o på polska. en mycket förvirrande film, men vacker sådan, men för mig räckte det tyvärr inte till. jag hann inte relatera med karaktärerna, och handlingen kändes för tunn. Det hände för mkt saker hela tiden och det var svårt för mig att riktig hinna med och känna något. och slutet... jaha, didnt make any sense.

Spirited Away
Japansk animee med svensk text, hmmm.. det var en intressant upplevelse. Har aldrig sett den genre innan så jag kan nog inte riktig uttrycka mig här, men som nybörjare var den väl bra antar jag. Mycket kultur o koppling till japansk tro, vilket var kul, men knappast ngn film jag skulle se igen.

Det kanske blev en överdos av kultur för min del kanske?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav gaspode » tor nov 20, 2008 23:23

Spirited Away!!! :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » fre nov 21, 2008 3:13

The Wrestler
Ja, jösses jävlar och sjutton bananer. Här finns ett par teman som återkommer i Darren Aronofskys filmer, beronde och relationer, men utöver det har The Wrestler inget mer gemensamt med hans föregående att det återigen är skitbra. Mickey Rourke, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood. Så ordentligt grep den tag, att inte ens när en ung man i publiken fick någon form av anfall halvvägs in i filmen, en kvinna ropade efter läkare, ljuset tändes upp, han bars ut och filmen stoppades för någon minut innan den drogs igång igen, inte ens det lyckades koppla bort min inlevelse mer än en kort stund, och då sitter jag alldeles för sällan ordentligt inlevd till att börja med.

Det här är hur en filmrulle ska hantverkas.

(5/5)

The Brothers Bloom
Också skitbra, väldigt underhållande med stort hjärta, fint skådespeleri och härligt bisarra småinslag. Jag tycker Brick - Rian Johnsons förra och första - är en bättre film, fast det beror nog väldigt mycket på att jag är svagare för det gravt stilistiska och för film noiren. The Brothers Bloom känns mer mainstream. Inget fel i det, som sagt, jag älskade den.

Rian var förresten på plats och svarade på frågor efteråt. Han skriver för tillfället på en science fiction-rulle. Jag ser redan fram emot den tragiskt mycket. En film han tittade mycket på under skrivandet av The Brothers Bloom var Fanny & Alexander. Jag kan nog se det.

Hur som helst. Trots fler drag av mainstream, är det absolut inte en film som alla andra därute.

(4/5)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » fre nov 21, 2008 7:26

:( Jag vill oooooooooockså gå på bio och filmfestival! Damn you, work!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre nov 21, 2008 14:36

The Twilight Movie
Var på smygpremiären igår med en kompis och jag gillade den verkligen. Riktigt bra tolkning av boken tycker jag, och jag absolut älskade miljön. Den var precis som jag själv tänkte mig det när jag läste boken och vad som förvånade mig var hur faktiskt nästan allt var som jag tänkte mig det. Antingen har Meyer riktigt bra beskrivningar i sin bok så de flesta fans har samma bild av världen elr så har den har regissören riktigt bra samspel med min hjärna :D
Det enda jag kan komma på som inte var som jag tänkte mig det var Cullen huset, men det var ju inget jag störde mig på.
Jag tycker att Kristen Stewart var riktigt bra som Bella. Robert var bra som Edward också, men ibland så kändes det lite som han överspelade tycker jag. Aja, det var iaf en riktigt bra tolkning av boken. Det enda problem jag faktiskt såg var att den ibland var lite hastig, en 2h film baserad på en 400 sidor lång bok kan ju inte riktigt ha frihet till att utveckla karaktärers utveckling som författaren till boken har. Positivt överaskad blev jag i vilket fall. Jag vet att några här inte tycker om Twilight men då jag är ett fan av boken gillade jag detta iaf, gillade man inte boken vet jag inte vad man kommer tycka om filmen.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » fre nov 21, 2008 18:13

Jag upptäckte precis att det är Catherine Hardwicke som har regisserat Twilight. Jag är skamlöst förtjust i både Tretton och Lords of Dogtown.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre nov 21, 2008 21:34

Jag har inte läst boken. Funderar på om jag ska se filmen istället. Man kan ju göra både och. Men ja, jag vet inte.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre nov 21, 2008 22:29

Eller så undviker man boken. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » lör nov 22, 2008 0:01

AKS skrev:Eller så undviker man boken. :)

Man skall ALLTID undvika böckerna.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav HeY » lör nov 22, 2008 0:08

Haha, tyckte du verkligen den var dålig? Gillade du inte ens den sexuella spänningen?äs Det är den jag tycker att Meyer skriver så bra, hade hon inte fått till det mellan B&E vet jag inte om jag hade tyckt om den lika mycket. Men jag måste läsa om boken nån gång, jag kan bara ha varit på humör för den här sortens bok den dagen jag läste den - kanske skulle den krympa om jag läste om den?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör nov 22, 2008 12:01

Zaxx skrev:

Man skall ALLTID undvika böckerna.

Utom när det gäller Jesus-filmer. Man måste läsa Bibeln! Hör ni det! Aaaaargh!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör nov 22, 2008 14:22

HeY skrev:Haha, tyckte du verkligen den var dålig? Gillade du inte ens den sexuella spänningen?äs Det är den jag tycker att Meyer skriver så bra, hade hon inte fått till det mellan B&E vet jag inte om jag hade tyckt om den lika mycket. Men jag måste läsa om boken nån gång, jag kan bara ha varit på humör för den här sortens bok den dagen jag läste den - kanske skulle den krympa om jag läste om den?

Alltså, jag klarade av att läsa ut den. Och de sista 150 sidorna funkar. Men Meyer är inte alls en bra författare vad gäller språk och Bella är världens Mary Sue vilket jag HATAR. Precis som jag skrev nån gång: Bella är som flertalet karaktärer i berättelser jag skrev som trettonåring. Mesig och klumpig, men alla blir kär i henne. Och jag tyckte det fanns väldigt lite sexuell spänning i den. Och med tanke på Meyer så lär det väl bli bröllop innan det ens andas om lite sex mellan karaktärerna. (Inte för att det behöver vara sex för sexuel spänning, men det känns så mjäkigt. Och s hatar jag att Bella vill bli vampyr.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » lör nov 22, 2008 23:20

A bear ons okt 18, 2006 13:28

Requiem

Alias "The Exorcism Of Emily Rose - The Real Story" eller något. Alltså baserat på samma fall men utan Hollywoodeffekter och utan smygkristen propaganda, och mer fokuserat på offret än på rättegången. Tysk diskbänksrealism, pratigt men enormt snyggt filmat, och med en riktigt fantastisk huvudrollsinnehavare. Lite "The Body"-känsla faktiskt, handhållet och nästan fritt från soundtrack. Ingen popcornfilm direkt, men som karaktärsdrama och som motpol till en av senare års urkigaste filmer är den alldeles utmärkt. Bör nog ses på bio eller med riktigt bra ljudanläggning för full effekt (nej, som sagt, inga specialeffekter).

Den skulle man kanske sett istället. Sitter just nu och ser The Exorcism of Emily Rose på 6an. Hittills verkar det inte vara kristen propaganda, vi får se olika sätt att se på det. Men det är inte slut än...

Läste på wiki att Jennifer Carpenter gjorde de mesta av de kroppsliga förändringarna utan effekter. Tufft.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » sön nov 23, 2008 2:57

lilith skrev:
A bear ons okt 18, 2006 13:28

Requiem

Alias "The Exorcism Of Emily Rose - The Real Story" eller något. Alltså baserat på samma fall men utan Hollywoodeffekter och utan smygkristen propaganda, och mer fokuserat på offret än på rättegången. Tysk diskbänksrealism, pratigt men enormt snyggt filmat, och med en riktigt fantastisk huvudrollsinnehavare. Lite "The Body"-känsla faktiskt, handhållet och nästan fritt från soundtrack. Ingen popcornfilm direkt, men som karaktärsdrama och som motpol till en av senare års urkigaste filmer är den alldeles utmärkt. Bör nog ses på bio eller med riktigt bra ljudanläggning för full effekt (nej, som sagt, inga specialeffekter).

Den skulle man kanske sett istället. Sitter just nu och ser The Exorcism of Emily Rose på 6an. Hittills verkar det inte vara kristen propaganda, vi får se olika sätt att se på det. Men det är inte slut än...

Läste på wiki att Jennifer Carpenter gjorde de mesta av de kroppsliga förändringarna utan effekter. Tufft.

Låter intressant. Men hur pass äcklig är den på en skala? Jag undrar om jag vågar se den eller om jag kommer att få mardrömmar och jobbiga bilder som för evigt fastnar i min hjärna..?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav lilith » sön nov 23, 2008 3:02

Tinwiel skrev:Låter intressant. Men hur pass äcklig är den på en skala? Jag undrar om jag vågar se den eller om jag kommer att få mardrömmar och jobbiga bilder som för evigt fastnar i min hjärna..?

Inte äcklig som i gore, men ganska creepy ändå. Är man lättskrämd ska man nog inte se den själv men jag tror inte det är några bilder som fastnar direkt.

(edit) Fast du menade kanske Requiem och den har jag ju inte sett. :) (/edit)

Fast mig skrämmer man inte i första taget å andra sidan. Förutom asiatiska barn/kvinnor med långa svarta hår och långsamma krokiga rörelser och konstiga ljud. :eek:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film