Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » mån maj 08, 2006 19:51

Tam skrev:Hans regulariness är väl tveksam dock eftersom hans medverkan är rätt sporadisk ändå. Mac hade nog passat bättre som sån.

Möjligt att det är en sådan där budgetgrej di bruker snacke ôm, men det hade ju lätt kunnat lösas med [papegoje-mode] bättre säsongsplanering [/papegoje-mode].
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » mån maj 08, 2006 20:54

Tam: Visst kan Dick vara rolig, det tycker jag också (mogenhet är ofta överskattat, det kan jag hålla med om. Dick är visst riktigt klok, där ser man.. :D ) men som sagt, som regular är han rätt så onödig.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » mån maj 08, 2006 21:34

Tinwiel skrev:Tam: Visst kan Dick vara rolig, det tycker jag också (mogenhet är ofta överskattat, det kan jag hålla med om. Dick är visst riktigt klok, där ser man.. :D ) men som sagt, som regular är han rätt så onödig.

Exakt. Hade han varit listad som gästskådespelare istället hade jag inte klagat, men från en regular förväntar jag mig mer (medverkan, berättelse, utveckling).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån maj 08, 2006 22:34

Illyria skrev:
Tinwiel skrev:Tam: Visst kan Dick vara rolig, det tycker jag också (mogenhet är ofta överskattat, det kan jag hålla med om. Dick är visst riktigt klok, där ser man.. :D ) men som sagt, som regular är han rätt så onödig.

Exakt. Hade han varit listad som gästskådespelare istället hade jag inte klagat, men från en regular förväntar jag mig mer (medverkan, berättelse, utveckling).

Jag håller absolut med. Jag tycker också att han är väldigt rolig, men det finns ett flertal andra karaktärer som är viktigare än honom, och som är med mer än honom.
Jackie - även om många ogillar henne - är hon ju med ganska mycket och det händer saker med och runt henne.

Inför nästa säsong hoppas jag att:
Jackie inte är med.
Dick är med lika mycket som nu, men inte som regular.
Duncan inte är en regular.
Karaktärer som Mac och Lamb blir regulars, för dom har bra funktioner i serien.

Det blir intressant hur det löser sig med college t.ex.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tomas » ons maj 10, 2006 0:58

Bara några timmar kvar nu (förutsatt att releasen inte blir försenad som förra veckan). Herc på aint it cool news ger avsnittet 5 av 5 stjärnor vilket motsvarar "better than we deserve"

Edit: Tidig release :)
men någon tiondels sekund out of sync :(
får bli Veronica.Mars.S02E22.PROPER.HDTV.XviD-UMD istället
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » ons maj 10, 2006 8:52

Inför finalen av säsong 2 (spekulationer): Vem är skyldig? Jag har ingen aning om vem som kan vara skyldig, men nu när Aaron är frikänd så blir jag mer misstänksam mot honom. Det borde hända något med honom ivarjefall, har det med busskraschen att göra? Vet inte. En sak, kommer det ha större betydelse? I "Ahoy, Mateys!" när Veronica försöker leta upp info om Marcos så är han inte med i årsboken och han står som "Not pictured"... Är det något mer med honom, eller kommer det vara någon annan som inte är med på en bild nånstans?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 10, 2006 12:29

2.22 spontan reaktion: Aaaahhh! Nej! Nej! Nej! Nej! Nej!
Mer om avsnittet:
Jag hade svårt att ens börja titta på avsnittet, tänk om det är sista någonsin, och hela den känslan kunde jag inte bli av med. Och sen kommer smäll nr två: Cassidy!!! Skyldig till allt, även våldtäkten, och sen även Mac!!! Inte så mycket en sötis alls, damn, och det passar ju väldigt bra ihop med allt men Cassidy ska ju vara en sötis.

En annan smäll var att Weevil inte fick ta studenten, jäkla Lamb. Jackie bryr jag mig inte om, så fort hon kom in med barnet där stod det ju klart att det var hennes. Boring bitch. Hon verkar borta nu ivarjefall? Hoppas jag.

Woody död, Aaron död! Yay! Och Duncan verkar ju stanna i Austrailen, perfekt. Men allra mest perfekt var Logan som kommer och hjälper Veronica och sen pratar bort henne från att skjuta Cassidy. Fin scen när V ser att Keith lever också, men det här med Cassidy är svårt att smälta. Och han hoppade!

Damn. Men vilket avsnitt. Måste verkligen samla mig efter det här. Och vad var så viktigt att Keith verkar ha dumpat resan till NY?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 10, 2006 13:41

2.22:"My name is Cassidy!"

Fantastisk avslutning, tveklöst men inte överlägset bättre än 1.22. Och om det inte skulle bli någon säsong 3 fungerar den bra som serieavslutning också, om man bortser från den till synes meningslösa cliffhangern. Busskrashhistorien har varit problematisk under säsongen med alldeles för många turer hit och dit och ingen personlig koppling, men det kändes inte som att det tyngde ner i det här avsnittet -- avslutningen på arcen fungerade riktigt bra. Det är ett par saker som jag är lite tveksam till -- Beavers förvandling till psykopat på typ två sekunder och hans motivation för att spränga bussen, till exempel -- men förhoppningsvis känns det bättre nästa gång jag ser avsnittet. Och självmordet kändes lite tråk-standard, men det var ändå en väldigt fin scen.

Jacke var som tur med bara väldigt kort tid, var faktiskt inte irriterande (förutom att hon stjäl tid från karaktärer som inte är helt värdelösa) och ser verkligen ut att vara borta för gott nu.

Mac har ett riktigt namn!? (Cindy någonting tyckte jag att de ropade upp.) Jag hade inte tänkt på det...

Jag hade nog tio saker till som jag hade tänkt kommentera, men jag har lite svårt att tänka nu, så det får vänta till efter en omtitt tror jag.

Edit: här finns förresten en intervju med Rob Thomas (som givetvis spoilar säsongsfinalen fullständigt). Det han säger om säsong 3 låter väldigt lovande, förutom att Jackie kanske kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » ons maj 10, 2006 15:25

2x22 och en snabb rec för jag ska med bussen snart
Eeeeh.. va? Nog för att avsnittet var bra, och jagär överlycklig för hela LoVe-grejen, och jag fattade att dom inte skulle ta död på Keith ju. Men Cassidy? Jag tyckte inte att förvandlingen till psykopat, våldtäktsman och kallblodig mördare var särskilt trovärdig. Jag gillade ju Cassidy och trodde ärligt att han var en gullig person med en taskig brorsa och ett jobbigt förflutet. Vi hade ju inte fått en enda hint om att han var motsatsen. Nog för att det är bra med oväntade plot twists men det här var sådär. Men! Om man bortser från den grejen så var det spännande hela vägen och jag ger avsnittet med beröm godkänt.

Bye bye Jackie! Duncan kan stanna i Australien. Logan och Veronica! Jippi!!!!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons maj 10, 2006 15:36

min vana trogen så markerade jag första raden i Tinwiels recension för att se ett kort omdöme, "Eh, va?"Lät ju inte så lovande.. Jag vill att avslutningen ska vara bra, men det känns ju verkligen som att de får svårt att knyta ihop allt från säsongen på ett enda avsnitt...
Kommer inte hinna se det förrän tidigast ikväll :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons maj 10, 2006 18:31

2.22 Mycket bra avsnitt, men inte lika bra som S1-avslutningen.

NEJ! CASSIDY!! Sweetness....

Fast jag måste få citera mig själv från TV-land förra veckan:

"Klamydian... well, den spelade ju en roll i detta avsnitt. Klamydia måste ju naturligtvis betyda att Veronica är en hora (vad annars?) och att hon därför inte går att lita på. Fast det känns vekt om vi bara fick veta om klamydian för att Veronica skulle "sänkas" som vittne. Så... finns det nåt mer? Kanske... eww! Kanske Cassidy... nej, jag vill inte ens tänka tanken för Cassidy är bäst. (Fick bara nån hemsk bild av att Cassidy *hade* sex med Veronica den där natten och att han gav henne klamydian. Phew! Nej, det går inte. Cassidy var väl oskuld då? Vad vi vet i alla fall. Tur. Såna tankar får en att vilja tvätta *hjärnan* med bleach. :))"

Det enda som fick mig att tro att C inte gjorde det: att han var oskuld. Vilket han inte var. Bleach, som sagt, bleach in my brain please. :)

Nej, jag är besviken. Avsnittet var bra, men varför Cassidy? Jag ville ha mer Cassidy i S3... :(

Varför var Logan så elak på slutet och sa "I'm so sorry" till Veronica då han visste att pappan levde. Om han hade sagt "Iäm so sorry you had to think you're dad died...", men han var inte ens på väg att säga nåt annat än I'm sorry. Fast det var väl för att vi tittare skulle bli lurade vilket känns lite vekt.

Som sagt, bra avsnitt, men avslutningen av denna säsong var inte alls lika bra som slutet av S1. Däremot så kändes detta avsnitt extremt avslutande. Många trådar knöts ihop och cliffhangern var inte så extrem att jag kommer att bli galen som efter "vem står vid dörren?"-klipphängaren. (Vilket väl ändå inte var extrem-cliffhanger om man jämför med andra saker som kan vara dylika, men eftersom Duncan vs Logan var så intressant just då så var det... extremt.)

Charisma Carpenter lär få jobb nästa säsong också. Kul för henne!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » ons maj 10, 2006 19:27

2x22
Väldigt bra säsongsavslutning.
Är det bara jag som märkt hinterna till att Beaver inte var helt som han skulle under säsongens gång? Ibland bara satt jag och var misstänksam mot den lille rackaren, utan att veta varför, ofta pga av minspel och dyligt. Plus att vem fan är oskyldig i den här serien? Gött som snus att säkerhetssnubben satte nackaskååd på Aaron.

Spekulation om S3: Jag tror personligen att Kendall har med sin en väska guldpengar till Keith för att göra något olagligt, vilket kommer att ha med arcen att göra i s03.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » ons maj 10, 2006 19:35

2x22:
Bra avsnitt? Jag vet faktiskt inte, är fortfarande lite väl förbannad, men kan säga rent ut att när allt kommer till kritan tyckte jag inte om det. Det fanns mycket jag gillade och lite jag inte var förtjust i, problemet var att det inte kvittade för utförandet var ruskigt dåligt. Avslutningen var, precis som resten av säsongen, en ordentlig besvikelse. Usch, fy. Så mycket som hade kunnat bli alldeles förbannat bra, om det fått spelas ut över flera avsnitt och hintats över hela säsongen, men istället faller pladask just för att det pressas ihop och trycks upp i ansiktet.

Jag gillar tanken på Beaver som storskurken, skådisen gjorde ett bra jobb efter avslöjandet, och jag tyckte att det var riktigt bra att göra honom till våldtäktsmannen - men var i hela höga helvete kom det ifrån?! Såhär gör man inte. Avsnittet var ett typiskt exempel på allt som varit fel med S2, och som jag upprepat flera gånger, planeringen suger apa. Det gjorde den i S1 också, men tack vare att den var uppbyggd på ett CotW-basis märktes det inte lika mycket. I en mer ambitiös säsong som denna, blev det katastrofalt.

Och det är vad som gör mig upprörd, för det hade varit en bra lösningen, det hade kunnat bli hur coolt som helst, men slarvades bort totalt.

Jag gillade inte LoVe-momentet i slutet. Jag är ett stort Logan-fan, och gillar t o m tanken på en stark vänskap mellan honom och Veronica, älskade när hon sa att hon behöver honom i sitt liv förra veckan, men ett förhållande är fel och inte bra för serien. Enligt min ödmjuka åsikt. Dessutom var det för snabbt och påtvingat, som så mycket annat i avsnittet.

Jag gillar Lamb allt mindre och inte på ett bra sätt. Är övertygad om att serien behöver honom lika mycket som världen behöver LoVe, eller Spuffy för den delen, det vill säga inte alls. Till nästa säsong hoppas jag att han ersätts med en karaktär som kan fylla samma typ av funktion, men som skrivs mycket bättre.

Jag har inga problem med Jackie, och gillade hennes bakgrundshistoria, men återigen - för sent.

Jag gillade mordet på Aaron Echolls, och att Duncan låg bakom, men vid det laget var det svårt att riktigt bry sig.

Samma sak med slutet, cliffhangern och vad som var värt att dumpa Veronica för - jag orkar inte vara nyfiken, och det kändes oerhört taffligt utfört. En cliffhanger för cliffhangerns skull, inte för att storyn säger det.

Rob Thomas ger ett starka JJ Abrams-vibbar emellanåt (det, mina vänner, är ingen komplimang i huset adolvsson) och är i starkt behov av någon som kan styra serien med honom.

Möjligt att jag glömt något nu, men det får räcka med galla för stunden.

Jag hoppas naturligtvis fortfarande på S3, om inte annat för att grundkonceptet alltid varit lysande och tilltalande för mig, men om jag inte ser någon bättring tidigt i nästa säsong lär det inte bli några större problem med att ge upp Veronica Mars.

Där, jag sa det. Gjorde en aning ont att behöva säga, men det är så det ligger till. Lite för hårt, kanske, men jag är som sagt en gnutta förbannad och mycket besviken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons maj 10, 2006 19:38

Känner mig lite utanför i den här tråden. Var det ingen annan som avskydde avsnittet? Ingen alls? Hallååå...?!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Noam » ons maj 10, 2006 19:48

Mina posters har anlänt och jag har börjat sätta upp dem här i Norrköping.
Denna sitter i "Linghallen" vid Norra Promenaden.
Linghallen är NUBFs (Norrköpings Ungdomsbasket) högkvarter och kryllar av ungdomar! 8)

Bild
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav CheeseGuy » ons maj 10, 2006 19:54

adolvsson: jag har hållt med om den mesta kritiken mot säsong 2 som har sagts här (även om jag inte tycker att det har varit lika illa som de flesta), men... oj. Jag håller knappt med om ett enda ord i ditt inlägg.

Nu har jag förresten precis sett avsnittet en gång till. Fortfarande väldigt bra. Jag funderar fortfarande över hur Beaver fungerar egentligen. Han har väl ändå varit sig själv tidigare under säsongen, inte bara spelat snäll? För nu är han ju verkligen ond. Man får reda på att han våldtog Veronica, och han tvekar inte en sekund på att döda henne och Keith. Han dödade en hel buss full av elever för att två av dem skulle berätta om Woody, och vi får ingen antydan till ånger eller... något. När han ser meddelandet på mobilen får han inte panik, utan blir iskall och plockar fram en pistol...

Men förhoppningsvis går det där ihop ändå. Han har ju haft en jävligt taskig uppväxt, och det fanns kanske mer antydningar till allt det här tidigare under säsongen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons maj 10, 2006 20:05

CheeseGuy skrev:När han ser meddelandet på mobilen får han inte panik, utan blir iskall och plockar fram en pistol...

För mig var det som om någon flippat på en lampknapp vid just det ögonblicket. Det finns saker i Beavers bakgrund som gör honom till en trovärdig bad guy, och en del av sakerna han sa på taket fick mig till och med att köpa det där med att enda sättet att döda de två killarna på var att ta ut hela busslasten... men det fanns ingen ordentlig uppbyggnad mot det.

Det hade varit en otroligt mycket bättre lösningen att spela på Beaver som en av flera möjliga bad guys under säsongen, finta lite i förra avsnittet, och sen komma med avslöjandet, än att bara flippa på lampknappen.

Och det är en stor anledning till mitt sågande av avsnittet. Det var, egentligen, inte ett uselt avsnitt. Välspelat. Snyggt. Spännande emellanåt. Men i slutändan inte särskilt genomtänkt och som deckarmysterie, riktigt riktigt uselt.

Veronica Mars, serien, borde vara bättre än det här. Det är inte utan att jag känner mig lite lurad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Bender » ons maj 10, 2006 20:27

2x22
Jag gillade avsnittet, kul med en alternativ skolavslutning(?) av vad som kunde varit med Lily, Mamma Mars och en olycklig Wallace(som aldrig blev vän med V) i början av avsnittet.

Beaver hade jag kanske inte som huvudmisstänkt direkt men hans företagsprojekt med Kendall låg fortfarande i luften inför sista avsnittet så jag trodde han var inblandad på något sätt (eftersom det borde avslutas/ avslöjas vad han håller på med). Men Beaver och Mac var ju så fina ihop och man trodde dom var på väg tillbaka till varandra inför s3.

Vad var Duncans motiv att döda Aaron Echolls?

Egentligen finns det mycket mer att kommentera, men det var så intensivt att man glömmer bort saker. :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav adolvsson » ons maj 10, 2006 20:33

2x22
Bender skrev:Jag gillade avsnittet, kul med en alternativ skolavslutning(?) av vad som kunde varit med Lily, Mamma Mars och en olycklig Wallace(som aldrig blev vän med V) i början av avsnittet.

Det gillade jag också, liksom skolavslutningen, som visserligen hörde till saker i avsnittet som hade behövt mer tid på sig. Många såna saker...

Bender skrev:Men Beaver och Mac var ju så fina ihop och man trodde dom var på väg tillbaka till varandra inför s3.

Jag vill verkligen inte upprepa mig, men det här var ännu ett exempel på saker som kändes bortkastade. Jag gillade tanken, reta publiken med att dom är på väg tillbaka för att sedan dra bort mattan under dom, men samtidigt - det utfördes inte på ett tillfredsställande vis, inte för mig.

Bender skrev:Vad var Duncans motiv att döda Aaron Echolls?

Han dödade Duncans syster och gick fri. Gissningsvis. Behövs inte alltid så mycket mer.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » ons maj 10, 2006 20:39

2x22 :o :o :eek: :eek: :o :o
:o Oj vilket bra avsnitt! Helt sjukt.
Alla har redan skrivit allt, men en sak kan jag skriva:
Jag blev först lite besviken när Aaron dog, men när man såg att det var Clarence Weidman som gjorde det blev jag uppselt och glad, och sen det ultimata, smartaste någonsin:
Duncan: C.W?
Clarence: It's a done deal.

Den personen som kom på det måste vara hur smart som helst. Hade dom med Clarence Weidman bara för att kunna göra den smarta hinten? Man kan ju undra...

Jag är annars väldigt emot att låta mördarna dö.
Det är mycket mer spännande att ha dom kvar, bara ifall man skulle vilja använda dom till något igen, som Aaron.

Veronica Mars är så otroligt bra. Jag ser verkligen fram emot tredje säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons maj 10, 2006 20:42

Bender skrev:Vad var Duncans motiv att döda Aaron Echolls?]

Just det, det undrar jag också. Eller okej, han gillar väl inte att en mördare går fri, speciellt en som har mördat hans syster, men ändå. Eller... vafan, det håller nog. Bra. (Är lite oroad för att det här avsnittet ska bli sämre ju mer jag tänker på det.)

En sak till: Megs föräldrar. Vad sysslar de med egentligen? Jag förstår att de ger en belöning för att hitta Woody i det här avsnittet, med tanke på vad som hände med Meg, men varför fick de ut Lucky ur fängelset tidigare, långt innan Woody var misstänkt för busskraschen? Det här kan ju knappast vara saker som sparas för säsong 3.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Bender » ons maj 10, 2006 20:47

adolvsson skrev:2x22

Han dödade Duncans syster och gick fri. Gissningsvis. Behövs inte alltid så mycket mer.

Tack för alla kommentarer... sjukt att jag inte kunde komma på det mest givna motivet någonsin. 8)

Jag antar att ingen hittat Aarons kropp för det nämdes inte på slutet va?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tob » ons maj 10, 2006 21:13

Illyria skrev:Och sen kommer smäll nr två: Cassidy!!! Skyldig till allt, även våldtäkten, och sen även Mac!!! Inte så mycket en sötis alls, damn, och det passar ju väldigt bra ihop med allt men Cassidy ska ju vara en sötis.

När jag läser vad du har skrivit så får jag en känsla av att även Mac var inblandad. Du menar säkert att han var skyldig till Mac blev ett offer osv. Men jag kan inte släppa det där så måste fråga, för jag kan väl inte ha missat något så väsentligt i avsnittet?

2.22
Jag köper inte Beavers helomvändning och det är lite synd för något så totalt oväntat hade varit ohyggligt trevligt att uppleva bara man hade kunna ta det på riktigt allvar. adolvsson sade en hel del bra grejjer och jag håller nog med om det mesta. Jag är ju besviken på säsong 2 överlag också. Riktigt besviken måste jag säga.

Avsnitt var dock bra. Spännande var det och underhållande samt att det faktiskt knöt ihop många trådar om än på ett kanske lite klumpigt sätt, men det kändes ändå bra att få lite struktur på det i sista ändan.

Sen Kristen, fyfan vad bra hon är!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Rombat » ons maj 10, 2006 21:19

Bender skrev:Jag antar att ingen hittat Aarons kropp för det nämdes inte på slutet va?
Keith frågar väl Veronica om hur Logan tar det. Och hon svarar att han kallar sig "Orphan Annie".

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » ons maj 10, 2006 21:27

LWes skrev:Hade dom med Clarence Weidman bara för att kunna göra den smarta hinten?

Nej. Det var en lycklig slump.

CheeseGuy skrev:

Just det, det undrar jag också. Eller okej, han gillar väl inte att en mördare går fri, speciellt en som har mördat hans syster, men ändå. Eller... vafan, det håller nog. Bra.

Det håller men hade nog blivit bättre om dom, åhjagvetinte, byggt upp det lite bättre ;)

En sak till: Megs föräldrar. Vad sysslar de med egentligen? Jag förstår att de ger en belöning för att hitta Woody i det här avsnittet, med tanke på vad som hände med Meg, men varför fick de ut Lucky ur fängelset tidigare, långt innan Woody var misstänkt för busskraschen? Det här kan ju knappast vara saker som sparas för säsong 3.

Dålig säsongsplanering?

Tob skrev:Jag köper inte Beavers helomvändning och det är lite synd för något så totalt oväntat hade varit ohyggligt trevligt att uppleva bara man hade kunna ta det på riktigt allvar. adolvsson sade en hel del bra grejjer och jag håller nog med om det mesta. Jag är ju besviken på säsong 2 överlag också. Riktigt besviken måste jag säga.

Så jag är inte helt ensam ändå. Hurrar för Tob! :)

Avsnitt var dock bra. Spännande var det och underhållande samt att det faktiskt knöt ihop många trådar om än på ett kanske lite klumpigt sätt, men det kändes ändå bra att få lite struktur på det i sista ändan.

Även om jag tycker det är lite väl vänligt att kalla det struktur, så var det bra formulerat. För så kändes det för mig, även om jag inte fått med det tidigare, att viljan att knyta ihop alla trådar var större än viljan att göra det bra.

Hade varit klokare, tror jag, att lämna lite mer till framtiden, låtar några trådar spinna vidare in i nästa säsong.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons maj 10, 2006 21:39

Noam skrev:Mina posters har anlänt och jag har börjat sätta upp dem här i Norrköping.
Denna sitter i "Linghallen" vid Norra Promenaden.
Linghallen är NUBFs (Norrköpings Ungdomsbasket) högkvarter och kryllar av ungdomar! 8)

Yay för Noam! 8)

Faktiskt första bildbeviset jag sett på att en poster hänger ute nånstans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » ons maj 10, 2006 22:44

2x22
Sammantaget en bra säsongsavslutning, till och med riktigt bra på sina ställen. Men..sur eftersmak, och jag är böjd att luta mig åt adolwski's håll i kritiken. Det finns mycket taffligheter här som ingen handpåläggning i hela världen hade kunnat rätta till på ett enda avsnitt i självaste säsongsavslutningen, i och med att säsongen som helhet lidit av en del spretande (även om jag vid flera tillfällen tyckt att den varit mer än bara bra). Det gör att det fattas en röd tråd som jag köper fram till målet och därmed också en kickback-känsla av 'holy shit!' Fan, jag hade velat att den infann sig. Faktiskt. Nu vart det mer att jag på förhand lärde mig gilla läget, lutade mig tillbaka och njöt av den underhållning som säsongsavslutningen ändå var (men som hade kunnat gjorts bättre på flera punkter).

Cliffhangern? Jag orkar knappt kommentera meningslösheten i den. Fortfarande så att jag känner för s03. Ingen tvekan där. Men inte lika starkt som inför s02 efter att första säsongen var avklarad.

Nog sagt. Jag är alldeles för uppspelt inför att se E3-presentationen av nya Nintendo-hojjen för att fortsätta skriva mer. Och BL därefter. Yummy stuff!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Peppe » ons maj 10, 2006 22:54

2x22 Bra och jävligt underhållande avsnitt. Rob Thomas har visat tidigare att han inte är något speciellt när det gäller deckarmysterier, ärligt talat, både s.1 å 2 är enligt mig inga mästerverk men jag älskar serien ändå, hoppas starkt på en fortsättning. Grymt skådespeleri av Kristen Bell, de flesta andra var klart godkända även dem. Härligt att se LoVe tillbaka igen, jag bryr mig inte vad som händer i framtiden förrens det händer, nu kändes det rätt med LoVe, jag har ingen aning vad jag kommer tycka om några månader. Kul att nästan alla karaktärer var med i avsnittet mer eller mindre :)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Matt » ons maj 10, 2006 23:26

Ärligt jag satt och tänkte under avsnittet att jag håller med Adolvson om vad han sagt den här säsongen. Och jag förstod vad han skulle säga om det här avsnittet. Och jag håller fortfarande med honom.
2x22
Men sista avsnittet var snyggt och bra som helhet även om en del bitar var väldigt tafliga. Avsnittet kändes verkligen som ett avslut. Ett avslut av serien mer än av säsongen. Och jag känner mig rätt färdig med VM. Om det nu inte vore för att Kristen är så fantastisk. Förrutom henne finns det inte mycket som lockar med en säsong 3. Jag hade hoppats att de kunnat lämna mer att vänta, tillexempel att Aron hade fått vara kvar. Att Veronica och Logan ska vara ett par i en eventuell tredje säsong är så fel det bara kan bli. Och en upprepning på deras "förhållande" under säsong två är ännu värre. De ska komma på något väldigt bra för få något intressant av det nu. Kanske är det så att Logan och Veronica är syskon ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » tor maj 11, 2006 0:25

2.22
De gjorde det! Jag tänkte väl att det vore för mörkt för VM, men alltså: Woody våldtog Beaver och Beaver våldtog Veronica och allihop fick klamydia.

I övrigt... mjae. Beaver som mannen bakom alltihopa? Blähä. Kunde de inte passat på att hänga upp JFK, 9/11 och det armenska folkmordet på honom också? Håller med adolvsson: USEL planering. Någon borde köpa Rob Thomas en big board där han kan skissa upp hela säsongen så åtminstone han själv vet vem som är skurken när han börjar.

Och solklart att Aaron är skyldig... och då dör han? Kan vi säga "deus ex machina", barn små? Vad var vitsen med förra avsnittet då?

Och Jackie stannar kvar i serien och med en snorunge dessutom. Tjoho. Not. Och Lambs IQ sjunker som en sten. Tjoho. Not. Och Megs föräldrar kan i godan ro hänga upp sin kvarvarande dotter i taggtråd och piska henne ostraffat. Tjoho. Not. Mfl trådar som vi skiter i.

Nåja. Som avsnitt betraktat var det bra. Gillade, trots idiotin med Beaver, takscenen mycket. Den sortens känsla som serien saknat stora delar av s2. Och Evil Cordy är kvar till en ev s3, vackert så. Gillade drömscenen. Gillade att de inte gjorde någon stor grej av själva busskraschen, som om de insett att ingen egentligen bryr sig. Avsnittet är väl utfört, men som sagt: det krävdes mycket för att knyta ihop den här säsongen, och de klarade det inte utan ett par rejäla felslut och karaktärshelomvändningar. Och knappast med dem heller. En godkänd avslutning på en knappt godkänd säsong. Känns, tyvärr, inte direkt som om jag kommer att F5:a skiten ur mininova när s3e1 går igång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film