Glorificus skrev:Har sett klart första säsongen av Tusenbröder nu. Mycket positivt överraskad ("bra för att vara svensk" passar in här)!
adolvsson skrev:Glorificus skrev:Har sett klart första säsongen av Tusenbröder nu. Mycket positivt överraskad ("bra för att vara svensk" passar in här)!
Tillåt mig inte hålla med. Bortsett från att jag är en eldig försvarare av den underskattade svenska filmindustrin, så har SVT:s dramaproduktion hållit en snuskigt hög klass sen runtomkring första säsongen av Tusenbröder.
Glorificus skrev:Det som är synd med SVT är att de har så extremt specifika önskemål om vilken sorts serier de vill producera. Men att t.ex. Hanteringen av odöda, utifrån John Ajvide Lindqvists bok, är på gång är ju ett positivt tecken.
Glorificus skrev:Ja, jag menade inte att allt annat är skräp
Jag har hört bra saker om De drabbade, Häktet, Godmorgon alla barn, Lasermannen... så de har jag på min "att se"-lista tillsammans med Tusenbröder som jag alltså precis börjat beta av. Jag gillade Solisterna också, och Saltön hade vissa ljuspunkter.
I övrigt har jag nog bara råkat se avsnitt av fel serier - den senaste tiden Kommissionen, Orka!Orka!, allt på TV4, Kronprinsessan, Möbelhandlarens dotter...
adolvsson skrev:Glorificus skrev:Ja, jag menade inte att allt annat är skräp
Men just den frasen, "bra för att vara svensk", är en av mina små pet peeves, för den andas en negativitet, och ett nervärderande, som svensk dramaproduktion (trots snedsteg) faktiskt inte förtjänar. Det görs en hel massa bra saker i det här landet inom kulturen, och det mesta av det är inte bra för att vara svenskt - det är bra, punkt slut.
Nej, jag tror inte du menade att allt annat är skräp, men hey, pet peeveOch pp eller inte, det är ett vanligt men oförtjänt och missvisande begrepp.
adolvsson skrev:Godmorgon alla barn stämmer förresten otäckt bra in på vad noike pratar om med att våga göra annorlunda saker.
Glorificus skrev:Budgeten för tv-produktioner i det här landet är nästan icke-existerande, så när det ändå blir riktigt bra blir man lite extra imponerad.
Glorificus skrev:Okej, det är bra att det finns försvarare av den svenska dramaproduktionen. Kan behövas så att folk börjar kika lite mer på vad som erbjuds av SVT. Och jag lägger in ytterligare en förtydling om att jag i det här fallet snarare menade "bra för att ha svenska produktionsförutsättningar" än "bra för att vara svensk kultur". Budgeten för tv-produktioner i det här landet är nästan icke-existerande, så när det ändå blir riktigt bra blir man lite extra imponerad.
caffeineaddict skrev:Thief: Braugher är en sådan jävla skådis, i den absoluta toppen av skådisar överhuvudtaget, att jag skulle se honom i nästan vad som helst. Dessutom lovar det här gott, även om det inte var ett perfekt pilotavsnitt (eller ens i närheten). "Potential" som sagt. Jag kommer definitivt fortsätta titta.
Och Egg!
Tinwiel skrev:Pembleton?
Tinwiel skrev:caffeineaddict skrev:Thief: Braugher är en sådan jävla skådis, i den absoluta toppen av skådisar överhuvudtaget, att jag skulle se honom i nästan vad som helst. Dessutom lovar det här gott, även om det inte var ett perfekt pilotavsnitt (eller ens i närheten). "Potential" som sagt. Jag kommer definitivt fortsätta titta.
Och Egg!
Pembleton?
Noam skrev:Goodbye Heist
Noam skrev:Goodbye Heist
Off skrev:Noam skrev:Goodbye Heist
Jaha då behöver jag inte ångra att jag inte började titta på den då. Hur många avsnitt gick det?
Off skrev:Är ikapp med The Unit. Visst det är inte the shield men klart underhållande. Jag kommer fortsätta kolla.
Off skrev:Är ikapp med The Unit. Visst det är inte the shield men klart underhållande. Jag kommer fortsätta kolla.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare