Chuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tis nov 06, 2007 14:29

ey, what happen now? Var jag inte just i serieätar tråden? :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav lilith » tis nov 06, 2007 14:41

Jag har också börjat följa Chuck (sett t o m 1.03) och gillar det hittills mer och mer. Riktigt charmigt och jag gillar karaktärerna (sådär som jag önskar att jag kunde gilla Pushing Dasies).
Funderade på var jag sett Chucks syster förut. Everwood!
Adam Baldwin :lovebunny:

Sarah har så snygga trosor hela tiden. Blev besviken när man inte fick se dem i 1.03
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » tis nov 06, 2007 14:55

1.07 ZORK! :lovebunny:

Bakgrundshistoria om CIA som spelar roll både för det som hänt och kommer hända. Jag gillar faktiskt att det som verkade slumpmässigt i piloten faktiskt passar in med den nya informationen. Det känns som om de faktiskt tänkt till lite innan och inte kommer upp med idéer som de tycker verkar bättre efter hand som motsäger det tidigare.

Riktigt bra. Underbart till och med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » tis nov 06, 2007 15:06

Skulle kunna se till att få hem lite Chuck, så att jag hänger här legalt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » tis nov 06, 2007 21:57

noike skrev:1.07 ZORK! :lovebunny:

Hur var miss Bilson?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis nov 06, 2007 22:01

HeY skrev:
noike skrev:1.07 ZORK! :lovebunny:

Hur var miss Bilson?

Henne såg jag inte, tror jag inte i varje fall. Om jag gjorde det så var hon 100% bortglömbar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis nov 06, 2007 22:07

Hmm, jag har kanske fel. Men jag har för mig att det var avsnitt 7 hon skulle vara med i. Kanske var det nästa?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » ons nov 07, 2007 2:52

1x07:

:lovebunny:

I nearly teared up for a bit there! Bra avsnitt!

edit: nej, det var nog ingen Rachel Bilson i det här avsnittet, det vill jag tro att jag hade märkt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tor nov 08, 2007 0:43

1x07 var skitbra! Verkligen sjukt underhållande serie!

Trailer för nästa avsnitt. Jag tänkte väl att Bilson skulle vara med snart.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tam » tor nov 08, 2007 2:43

Nu har jag sett de sju. Det blir bättre och bättre för varje avsnitt!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav lilith » tor nov 08, 2007 13:47

Chuck blir bara bättre och bättre! 1.07 var alldeles underbart.

Take a shower, hippie! :D
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav eynosh » tis nov 13, 2007 6:46

Chuck är utan tvekan det bästa som går nu
1x08
Helt underbart avsnitt. Jag älskar hur handlingen drivs framåt så forrt. Kanske för att skaparna vet att det ev kommer bli nerlagt, men det är otroligt att man kan starta en arc och avsluta den på några avsnitt (tang om chef) utan att det blir tomt efteråt. Tror och hoppas att Morgan nu får jobbet, speciellt efter sitt hyllningstal för Chuck.
Detta är något Lost skulle kunna lära av. Fan, Lost skulle kunna lära sig av Painkiller Jane, men Chuck.. Ohhh.
Bäst idag:
Big Mike
Knäskottet
Kärleksdrama

Detta är en box jag kommer köa för att köpa.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tomas » tis nov 13, 2007 8:09

Och jag tyckte att jag såg avsnittet tidigt idag :P

Är bara att hålla med om vad du skrev.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 14:42

1.08 There can be only one Chuck, and this is it!

Benskottet! Mer av övervaknings-Casey!

Rachel Bilsons monologagerande passade inte in alls, utan det kändes väldigt tvingat och kantigt och då spelar det ingen roll att hon är söt. Fanns ingenting i sättet hon agerade som gjorde att hon förankrades i världen runt omkring henne.

Kevin Weisman som kompetent agent? Ha!
Senast redigerad av noike tis nov 13, 2007 20:56, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis nov 13, 2007 17:59

Dags att börja se ikapp. Min Doc Martin-fixering (med följdeffekten att jag ville se Men Behaving Badly för att få en Martin Clunes-fix) har gjort att de senaste tre Chuck ligger på hög. Illa. De två senaste verkar riktigt bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 18:08

AKS skrev:Dags att börja se ikapp. Min Doc Martin-fixering (med följdeffekten att jag ville se Men Behaving Badly för att få en Martin Clunes-fix) har gjort att de senaste tre Chuck ligger på hög. Illa. De två senaste verkar riktigt bra.

Jag vet allvarligt talat inte om jag ska säga "fy" eller "fullt förståeligt".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 18:23

noike skrev:Jag vet allvarligt talat inte om jag ska säga "fy" eller "fullt förståeligt".

Fyllt förståeligt?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 18:28

adolvsson skrev:Fyllt förståeligt?

Nej.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis nov 13, 2007 20:53

Nu då! Hur var Miss Bilson?

Jag kommer nog tycka om henne oavsett positivt eller negativt svar, av princip, men alltid trevligt att veta ändå.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 20:55

noike skrev:
adolvsson skrev:Fyllt förståeligt?

Nej.

Fyllt fyståeligt!

... kanske inte är bättre, men jag kom på den på 2:ans buss hem från centrum och sparkade mig lite mentalt för att jag missade det första gången...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 20:59

HeY skrev:Nu då! Hur var Miss Bilson?

Jag kommer nog tycka om henne oavsett positivt eller negativt svar, av princip, men alltid trevligt att veta ändå.

Läs min andra svarta markering om avsnittet.

adolvsson: fortfarande nej. Lämna punandet till en björn eller en rombat -- de kan det där.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tis nov 13, 2007 21:02

Bilson! :lovebunny:

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav herdware » tis nov 13, 2007 22:20

eynosh skrev:Chuck är utan tvekan det bästa som går nu
1x08
Helt underbart avsnitt. Jag älskar hur handlingen drivs framåt så forrt. Kanske för att skaparna vet att det ev kommer bli nerlagt, men det är otroligt att man kan starta en arc och avsluta den på några avsnitt (tang om chef) utan att det blir tomt efteråt. Tror och hoppas att Morgan nu får jobbet, speciellt efter sitt hyllningstal för Chuck.
Detta är något Lost skulle kunna lära av. Fan, Lost skulle kunna lära sig av Painkiller Jane, men Chuck.. Ohhh.
Bäst idag:
Big Mike

Jag kan bara hålla med, och Big Mikes monolog om hur han hade ihop det med Tangs fru :D
eynosh skrev:Knäskottet

\o/
eynosh skrev:Kärleksdrama

Som verkar bli bra. Blev ju lite konfys när Sarah svarade nej på Chucks fråga, men sen fick man reda på att hon tränats att motstå drogen. Får se hur hon tar tag i "smörgåstösproblemet", det är ju inte solklart vad som (om något) kommer hända i rödrappet.
eynosh skrev:Detta är en box jag kommer köa för att köpa.

Utan tvekan.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav lilith » ons nov 14, 2007 0:10

HeY: Tyckte Bilson var bra. (spoiler 1.08!) Hon känns som perfekta love interest för Chuck. Det blir intressant triangeldrama där Sarah inte vill erkänna vad hon känner. Visst väl att hon inte talade sanning.

Chuck! :lovebunny: :popcorn:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 0:21

Åh, skönt att de flesta ändå verkar tycka om Bilson här. Jag ser fram emot avsnittet... imorgon... nu måste jag gå och lägga mig och titta igenom inför morgondagens biologiprov :emo:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » ons nov 14, 2007 1:42

Fantastiskt kul avsnitt, kan inte hålla med om att Rachel Bilsons karaktär inte funkade, jag gillade hennes scener. Jag kanske är mer lättförblindad av hur otroligt jäkla söt tjejen är än vad noike är...

Chuck!
:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons nov 14, 2007 21:44

Tänkte se ikapp Chuck de närmaste dagarna och såg därför 1.06 (Halloween-avsnittet) idag. Flera scener får en :D av mig.

Även om det kanske inte är så jätteoriginellt så älskade jag Chuck som till rörande musik cyklar och springer för att komma fram till sin bäste vän på festen. Jag skrattade också på slutet då Casey sitter i morgonrock och får lyssna på smörgåsprat.

Veckans fall bryr jag mig i princip aldrig om. Jag ser detta helt och hållet för karaktärerna som jag börjar tycka om mer och mer.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » ons nov 14, 2007 22:20

AKS skrev:Tänkte se ikapp Chuck de närmaste dagarna och såg därför 1.06 (Halloween-avsnittet) idag. Flera scener får en :D av mig.

Även om det kanske inte är så jätteoriginellt så älskade jag Chuck som till rörande musik cyklar och springer för att komma fram till sin bäste vän på festen. Jag skrattade också på slutet då Casey sitter i morgonrock och får lyssna på smörgåsprat.

Veckans fall bryr jag mig i princip aldrig om. Jag ser detta helt och hållet för karaktärerna som jag börjar tycka om mer och mer.

1x07:s fall kommer du älska. Gör du inte det är du bara dålig.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 22:27

AKS skrev: (spoiler 1.06) Jag skrattade också på slutet då Casey sitter i morgonrock och får lyssna på smörgåsprat.

Underbar liten scen som säger så oerhört mycket om Caseys hjärna. Bara för att han är på Chucks sida behöver det inte betyda att han har hårddisken fastmonterad.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons nov 14, 2007 23:04

eynosh skrev:1x07:s fall kommer du älska. Gör du inte det är du bara dålig.

Jag gillar inte hot. Inte alls. Däremot gillade jag veckans fall i 1.07, men det berodde ju på att det var så knutet till Chuck och Bryce som karaktärer. Så... HA!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film