Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » fre aug 01, 2008 23:55

The new thing!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav RalfiParpa » lör aug 02, 2008 0:10

The Dark Knight: Popcornfilm och konst, förenade på ett smakfullt sätt. Mycket mer ren och hård action - snälla, Christopher Nolan, ge mig lite andrum - med filosofiska undertoner än något annat. Och det rockade nästan oförskämt mycket.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » lör aug 02, 2008 17:48

The Mist

Frank Darabont gör Stephen King igen. Denna gång skräckfilm. Men jag vet inte jag... jag blev inte rädd en enda gång och kan inte skaka av mig känslan av "tv-film". Det är nåt med hur det är filmat som gör att det känns som att den producerats för tv och det behöver ju inte vara negativt i sig, men här är det det. T.ex. så övertygar monstren i filmen inte alls.

Rent generellt så satt jag uttråkad stora delar av filmen. Den är för lång, för klumpig...

Det finns dock en sak som jag fullkomligen älskade med filmen och det är slutet. Så fantastiskt mörkt och deprimerande. Jag trodde inte att det kunde bli mer deprimerande efter att huvudkaraktären dödat sin son och sina vänner och sen går ut för att möta sin död. Men jodå... att han gjorde det totalt i onödan gjorde det ännu mörkare. Och jag älskade det. Men det kan inte rädda filmen överlag tyvärr även om det förbättrar filmupplevelsen något.

4/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån aug 04, 2008 19:16

Morgan Freeman har skadats svårt vid en bilolycka. Håller tummarna för att det ordnar sig.

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800044492

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » mån aug 11, 2008 0:54

Lust, Caution

Jäklar vilken välproducerad porr det görs nuförtiden. ;)
Skämt åsido så är det även mellan sexscenerena en fantastiskt bra film.
Jag var ju inte mycket för BBM, men här har Ang Lee gjort det riktigt bra tyckte jag.
Sexscenerna är ju allt annat än effektsökeri, tvärtom utvecklar de handlingen väldigt tjusigt.

Jag gillade också att de spelade mahjong! (men hur ofta får man dold kong i röda drakar egentligen? ;))

en riktigt stark åtta av tio.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » mån aug 11, 2008 1:37

Just ja...
Mumien 3
Se den, gärna på bio, med sånt skakigt golv som vi hade på vår biosalong. Ni får exakt vad ni förväntar er om ni tänker äventyr, explosioner, dueller, skottlossning, odöda, folk som levt jäääättelänge, magi, dumma skämt, och klichéartade repliker som sitter precis där de ska. Roande, lättsmällt, på gott humörfilm. Jag bad om det jag fick det och är nästan nöjd.
-alldeles för få mumier, lite försent.
+vackra flickor med svärd. Yetisarna. :D

Batman...öh, senaste.
Helt okej, Joken rockade hela filmen. Mumien kommer jag komma ihåg bättre, sorry.

En dag jag kanske överraskar med att recensera en film, från afganistan med bara turkiska undertexter, om hur det är att växa upp i kriget, och allt bara är metaforer för metaforer om pubertet och om hur Dostojevski kom att påverka tankarna om människorna i ett ungt förstört sinne. Den kommer ha ett metaforiskt olyckligt slut där pojken dör under sin mors kjol, en metafor för livets ironi. :rolleyes:
Senast redigerad av sfinx mån aug 11, 2008 12:41, redigerad totalt 3 gånger.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån aug 11, 2008 1:38

sfinx skrev:En dag jag kanske överraskar med att recensera en film, från afganistan med bara turkiska undertexter, om hur det är att växa upp i kriget, och allt bara är metaforer för metaforer om pubertet och Dostojevski kom att påväreka tankarma om människorna i ett ungt förstört sinne. Den kommer ha ett metaforiskt olyckligt slut där pojken dör under sin mors kjol, en metafor för livets ironi. :rolleyes:

:popcorn:

edit: Spoilers!!!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » mån aug 11, 2008 1:42

:D
(edit) Sorry. :) (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Spuffy » mån aug 11, 2008 11:03

gaspode skrev:Jag gillade också att de spelade mahjong! (men hur ofta får man dold kong i röda drakar egentligen? ;))

Hahaha. Nej det är inte helt lätt att få det direkt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Zaxx » mån aug 11, 2008 16:04

Jag får det varje gång.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » mån aug 11, 2008 17:55

DOOMSDAY

Neil Marshall gör post-apokalypso med Rhona Mitra i huvudroll. Jag tror alla från Dog Soldiers hade en lite roll. Filmen? Hjärndöd, men så oerhört underhållande. Jag gillade en hel del. Massor till och med.

(Och en The Last Boy Scout-referens!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån aug 11, 2008 20:01

Jag tycker som noike om Doomsday. Helt apropå.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » tis aug 12, 2008 0:33

Ikväll såg jag The Station Agent. Har velat se den sen tidernas begynnelse, eller iaf sen jag såg ett hysteriskt klipp från den på Filmkrönikan för ett par år sen. Den var lika bra som jag hade hoppats. Allt som hände var rätt väntat, men allt man väntat sig hände inte. På så vis kan den nästan kallas oförutsägbar.Rekomenderas för den som aldrig får nog av lagom bra feel good. En fyra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav herdware » tis aug 12, 2008 18:41

Ja, den är trevlig. En sån film jag brukar kalla för "film för en söndagseftermiddag". Jag ser här att den finns för en billig penning på discshöpp. Jaja, får väl se om jag kommer ihåg den nästa gång...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Zaxx » tis aug 12, 2008 20:15

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klic ... 3084739.ab

OMG! Kanske blir en riktigt cool film :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tis aug 12, 2008 21:12

Haha! Han ser ut precis som prinsen! Jag (och Kalle) håller förresten precis på att spela PoP: The Two Thrones just nu så för mig känns det extra aktuellt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » tis aug 12, 2008 21:27

AKS skrev:Haha! Han ser ut precis som prinsen! Jag (och Kalle) håller förresten precis på att spela PoP: The Two Thrones just nu så för mig känns det extra aktuellt. :)

Jag menar änna det.. det var coolt juh. ! Måste spela alla tre!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav HeY » ons aug 13, 2008 0:13

Har sett 3 filmer de senaste dagarna och tänkte skriva nån rad om dem.

The Sisterhood of the Traveling Pants (numbero uno!)
Helt okej film. Jag förstår inte what all the fuss om den nya handlar om dock för detta var inget fantastiskt. Jag antar att det mest beror på Ugly Betty och Gossip Girl. America och Blake var väl inte så kända under första och nu har de 4 relativt kända ansikten att promota istället för 2. Ja jag vet inte. 5/10 ger jag den.

Forgetting Sarah Marshall
Mycket rolig komedi i mina ögon. Jag hade många "lol -moments" under den. Jag blev otroligt chockad över att man fick ses Jason Segels *piiiip*. Jag är fortfarande i chocktillstånd :eek: Kristen Bell är underbar som alltid :lovebunny:
Helt klart sevärd. 7/10, kanske 8/10. Iaf en stark 7.

Baby Mama
Okej, mycket komedi, men jag har haft anledning för det de senaste dagarna. Baby Mama var bra men inte lika bra som Forgetting Sarah Marshall. Jag blev lite besviken faktiskt, Tina och Amy tillsammans låter ju liksom som en match made in Jossverse (jaa, dit kommer man när man dör - det har min mamma sagt!). Men riktigt *sååå* rolig var den inte. Men fortfarande kul och även denna hade några "lol" stunder (jag har aldrig använt lol - tänkte att jag skulle prova... det känns konstigt men jag är ju hipp!). Bäst med filmen var Amy, Tina är roligare i 30 Rock (ser ni hur diskret jag undviker deras efternamn då jag inte kan stava till Amy... öh... Poehler? Jag kan stava till Fey iaf! Tina Fey!!! (nu stavade jag säkert rätt till, öhm, "Poehler" bara för det)).
Baby Mama får 6/10 av moi. Jag vill ha bättre komedier!
Senast redigerad av HeY ons aug 13, 2008 0:24, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » ons aug 13, 2008 0:22

HeY skrev:(ser ni hur diskret jag undviker deras efternamn då jag inte kan stava till Amy... öh... Poehler? Jag kan stava till Frey iaf! Tina Frey!!! (nu stavade jag säkert rätt till, öhm, "Poehler" bara för det)).

:D :D

Poehler är rätt.

Men..

Tina Fey!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » ons aug 13, 2008 0:23

gaspode skrev:
HeY skrev:(ser ni hur diskret jag undviker deras efternamn då jag inte kan stava till Amy... öh... Poehler? Jag kan stava till Frey iaf! Tina Frey!!! (nu stavade jag säkert rätt till, öhm, "Poehler" bara för det)).

:D :D

Poehler är rätt.

Men..

Tina Fey!

HAHAHAHAHA! :chock: :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav wyndham » ons aug 13, 2008 0:51

sfinx skrev:Just ja...
Mumien 3
Se den, gärna på bio, med sånt skakigt golv som vi hade på vår biosalong. Ni får exakt vad ni förväntar er om ni tänker äventyr, explosioner, dueller, skottlossning, odöda, folk som levt jäääättelänge, magi, dumma skämt, och klichéartade repliker som sitter precis där de ska. Roande, lättsmällt, på gott humörfilm. Jag bad om det jag fick det och är nästan nöjd.
-alldeles för få mumier, lite försent.
+vackra flickor med svärd. Yetisarna. :D

Batman...öh, senaste.
Helt okej, Joken rockade hela filmen. Mumien kommer jag komma ihåg bättre, sorry.

En dag jag kanske överraskar med att recensera en film, från afganistan med bara turkiska undertexter, om hur det är att växa upp i kriget, och allt bara är metaforer för metaforer om pubertet och om hur Dostojevski kom att påverka tankarna om människorna i ett ungt förstört sinne. Den kommer ha ett metaforiskt olyckligt slut där pojken dör under sin mors kjol, en metafor för livets ironi. :rolleyes:

Dom där två filmerna såg jag idag.

Mumien 3 var den sämsta soppan jag sett på riktigt länge. Jag tyckte att de första två var helt ok, och jag tänkte att den här bara skulle vara lite sämre, och med Maria Bello som tröst. Men den var fruktansvärt tråkig. Dom har hittat den sämsta, fulaste och ocharmigaste tölpen som tänkas kan att spela den nu uppvuxna sonen som ska följa med på föräldrarnas upptåg. Och de övriga skådisarna rätt dåliga dom med. Miljöerna var bl.a. snö som såg ut som mintpastiller och grottor av papier-maché (har för mig att det stavas så (slog upp det när jag skrev om Angel s4)). Skitkasst. Pissdåligt. Betyget blir en etta. Men jo, fina Jetis :monsterhug:.

The Dark Knight var en bra film. Jag ger den en fyra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tomas » ons aug 13, 2008 11:50

Somnade halvvägs in i Mumien 3 förra veckan och har inte sett klart den. Hade också hoppats på en mindre kvalitetssänkning från 2:an.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=813209
Jag gillar hur DN inte nöjer sig med att såga filmen utan även klagar en del på de två föregångarna :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » tor aug 14, 2008 11:59

The Thin Blue Line

Mycket bra dokumentär i samma andra som filmen Murder on a Sunday Morning (som jag skrev om här) och tv-serien The Staircase.

Precis som i de två senare nämnda dokumentärerna så handlar denna om ett fall där filmskaparen uppenbarligen anser att den anklagade är oskyldig. Till skillnad från Murder... och The Staircase så är dock denna dokumentär gjorde efter rättegångar och allt sådant då fallet redan är avgjort. Det är både en fördel och en nackdel om man jämför den med Murder (The Staircase är en tv-serie som får mycket mer tid på sig att utveckla allt så det känns lite orättvist att fortsätta jämföra med den). Fördelen är att vi här får träffa den anklagade/dömde på ett helt annat sätt än i Murder on a Sunday Morning. Nackdelen är att det inte blir några inslag från rättegången vilket jag gillade i Murder.

Överlag en riktigt bra dokumentär som jag rekommenderar. Skönt att läsa på IMDb att Randall sedan blev frikänd. Låter helt sjukt att han kunde bli fälld.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor aug 14, 2008 12:31

Kul att du gillade den. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » tor aug 14, 2008 23:36

Kenny Starfighter på bio i slutet av januari :)

http://www.kennybegins.com/
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav gaspode » fre aug 15, 2008 0:06

The Adventures of Baron Münchausen

Ja, det är Terry Gilliam, helt klart. 23 miljoner budget, 46 miljoner kostade den till slut. och bara krutet till alla explosionerna där måste ha kostat nån miljon. Charmig men inte klockren, rolig men inte jätterolig. Jag lutar mellan stark sexa och svag sjua. På många sätt är den fantastisk, men det känns som att den ändå saknar nåt för att jag skall älska den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » fre aug 15, 2008 0:18

Såg två filmer idag.

Arkiv X: I want to believe var en minst sagt underlig film. Karaktärerna är tillbaka, på vita duken dessutom, för att vi ska få uppleva den episka historien om... ryska organtjuvar i glesbygden. Det är egentligen hur coolt som helst. Men för att vara ett två timmar långt fristående Arkiv X-avsnitt så är det mycket svagt. Häpnadsväckande dåligt manus faktiskt. En tvåa.

Sen var det klassikerdags: Rosemary's Baby. Kunde inte låta bli att garva åt vissa av absurditeterna, men oftast var det lätt att hålla sig för skratt. Spännande och obehagligt, men inte jätteimponerande. En trea.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » fre aug 15, 2008 0:33

wyndham skrev:Såg två filmer idag.

Arkiv X: I want to believe var en minst sagt underlig film. Karaktärerna är tillbaka, på vita duken dessutom, för att vi ska få uppleva den episka historien om... ryska organtjuvar i glesbygden. Det är egentligen hur coolt som helst. Men för att vara ett två timmar långt fristående Arkiv X-avsnitt så är det mycket svagt. Häpnadsväckande dåligt manus faktiskt. En tvåa.

Sen var det klassikerdags: Rosemary's Baby. Kunde inte låta bli att garva åt vissa av absurditeterna, men oftast var det lätt att hålla sig för skratt. Spännande och obehagligt, men inte jätteimponerande. En trea.

Skulle höja dina betyg ett snäpp på bägge. Blev riktigt imponerad av Rosemary's Baby när jag såg den i våras, och Arkiv X - Jag Vill Känna Tro var så oväntad i stil att jag tvunget måste sympatisera extra med den.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » fre aug 15, 2008 12:49

Det ska göras en remake på Rocky Horror Picture Show. På TV. Med nya låtar.

Richard O'Brien är varken tillfrågad eller glad.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Murnau » fre aug 15, 2008 21:53

Rosemary's baby är en av de bästa skräckfilmer som gjorts. Jag älskar den, skräms av den och myser till den. Det är inte mycket fel med den filmen.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film