Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör sep 16, 2006 12:43

Vill man se bilderna? Är det inte ganska onödigt att se dom?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör sep 16, 2006 12:49

Det får du avgöra själv. Jag vet inte vad du tycker är onödigt. De spoilar ju dock (som sagt) en del.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör sep 16, 2006 13:28

Jag vågar inte titta på bilder eller spoilers om bilder. Däremot kunde jag inte hålla mig (jag är så svag ibland!) från att titta på promon för nästa avsnitt. Så då vet man ju framför allt att (spoiler 2x05) T-bag träffar på bröderna igen..! Plus att (spoiler 2x05) tjejen som är med Tweener får reda på vem han är.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav ftwtysken » lör sep 16, 2006 16:55

Glorificus skrev:
ftwtysken skrev:VAR ÄR HAYWIRE???

:D

Han är ute och cyklar. ;)

Hahaha, ja troligtvis... han lär ha kondis som inte liknar nåt vid det här laget
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav LWes » tis sep 19, 2006 22:07

2x05
Hur bra är det inte?!
Det är så fantastiskt och bra.
Agenten verkar sjuk i huvudet.
Jag tyckte alla delar av avsnittet var bra.
Jag bara älskar det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis sep 19, 2006 22:17

Jag håller med om det mesta. Förutom att Sucre och C-Note måste draaaaa! Nu. Men T-Bag alltså. T-Bag och hans "coin purse"... Tihi.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör sep 23, 2006 15:07

Nu har jag äntligen sett 2x05!
Helt underbart att se T-bag med andra huvudkaraktärer igen... speciellt hans första scener med bröderna, då han är livrädd för Linc! :D Så bra.
Kul att se Tweener stå upp mot T-bag också.

FBI-agenten är lite för bra på att pussla ihop ledtrådar... åtminstone när han drog de där strecken på kartan, det blev lite för exakt... han kunde ju lika gärna ha ritat lite åt ett annat håll och mittpunkten hade blivit något annat. Nåja, detaljer. Jag blir däremot mer och mer nyfiken på hans bakgrund... speciellt med fången han slutat leta efter... nu när vi fått se det där fågelbadet i hans trädgård flera gånger, och speciellt efter nedzoomingen i detta avsnitt, börjar man nästa undra om någon ligger begravd därunder. Fast det är kanske en långsökt tolkning... jag tyckte bara det var lite konstigt.

Som vanligt är det alla små karaktärsögonblick jag älskar. Linc som räddar Michael från den galne trädgårdshandlaren (Linc blir mer och mer självsäker och cool!), T-bag som käkar upp kartan... :D osv. osv.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis sep 26, 2006 11:50

2x06

Holy fuck. Lika många logiska luckor och dumma twistar som i vanliga fall, men ändå ett rent ohyggligt bra avsnitt för att vara Prison Break. Diana Scarwid (från Wonderfalls)! Haywire! Tweener åker fast!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis sep 26, 2006 12:01

(spoiler 2.06) T-Bag och Haywire rules supreme (skrattade halvt ihjäl mig när tjejen i början ser Haywire och börjar skrika och Haywire tittar bakom sig som om han undrar vad hon skriker åt innan han inser att det är honom. :D ).

T-Bags scener med Wonderfalls-mamman var fantastiska.

Och sen var det läääänge sedan ett TV-avsnitt gick såhär fort. Satt i säkert tio sekunder och väntade på att nästa akt skulle komma igång innan jag insåg att det var slutet på avsnittet.... :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis sep 26, 2006 15:23

2x06 - som vanligt ett sjukt bra avsnitt... :rolleyes:
Åh nej! Tweener fångades! Stackars grabb!
Jag gillade att alla samlades igen, det var kul, och att få se Haywire igen, men hur tusan har han klarat sig så här länge utan att bli sedd?!
Och nu verkar väl hans mål att komma till Holland!
Det är bra att Sarah's pappa börjar inse att något skumt är på gång, och det verkar som om det kan bli intressant.
Allting är så bra! och spännande!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis sep 26, 2006 17:19

2.6: Oh, Prison Break, how I love thee! Och särskilt Teddy Bagwell En :lovebunny: till honom.

Min teori om origamifåglarna:

Jag är inte bra på logiskt tänkande, men min teori (var en minut sen jag slutade se avsnittet så har inte hunnit tänka så mycket) är att Sara ska räkna ut nästa nummer i en sekvens. Hon lär få en eller två fåglar till.

Exempel:
034

155

276

Alltså en talsekvens som läses lodrätt och sen får hon ut numret på slutet. (I första raden lägger man på 1 för varje rad, i andra 2 och i tredje 1. Hoppas jag förklarat min teori bra. :)) Sen blir det ett "riktigt" telefonnummer.

I alla fall så var avsnittet återigen riktigt jäkla bra. Gud, alla scener med Utahs kåtaste kvinna var grymt pinsamma. Och fy fan vad elakt att lura T-Bag så där! Jag menar hon vet ju inte att han är sociopat och "förtjänar" lite elak behandling så hon är inte en särskilt trevlig kvinna nej.

Och det är skönt att de fortfarande pratar om Susan Hollander = T-Bag lär klara sig flertalet avsnitt till för att lösa den historien. Risken finns dock att det blir Susan som återigen sätter dit honom i slutet av S2 eller så. Frågan är då om jag har lust att se en S3 med bara bröderna och typ Sucre. Uäck!

Trevlig hemsida :) FISH borde vara Michael. Delar av hans tatuering nämns ju i en post.

Kört för Tweener... :(

C-Note = Jag hatar honom! Din dumma fan!! Om han bara kan försvinna ur serien tillsammans med Sucre så skulle jag vara glad.

Kul att se Haywire igen. Kan nog bli ett par avsnitt till med honom, men han har ju ingen överlvnadsinstinkt så jag kan inte se en längre storyline för karaktären.

Sara = Måste hon verkligen vara med i varje avsnitt? Gäller både henne och Lance. Känns lite onödigt även om jag inte har nåt emot henne.

Som sagt, ritkigt bra, men jag *tror* att 2.5 var lite starkare. Nästa avsnitt lär dock bli gisslansituatin så det kan bli spännande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » ons sep 27, 2006 1:34

2x06
Michael: "And we're ready to turn your juice back on." :D :D Wentworths blick där är.. whoa.

Haywire på cykeln! Med den musiken i början. Jag älskar hur de bara börjar med honom på cykeln, utan att förklara vad han gjort däremellan (annat än att man förstår att han... bara cyklat). Intressant att man i resumén fick höra agenterna nämna att han dödat sin familj, och att han nu reagerade som han gjorde på den där tavlan. Antar att det är hans hem den påminde om och det är dit han vill nu. Kan bli något bra av det. 8)

Tweener infångad! Spännande. Förhoppningsvis har vi ett härligt förhör att se fram emot i nästa avsnitt.

Allting är galet bra, som vanligt. Jag är fängslad från första till sista sekund - resten av världen försvinner totalt.
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » ons sep 27, 2006 2:37

(spoiler 2.06) Haywire scenen i början måste vara balnd det underbaraste i Prison Breaks historia. Jag syftar på det caffe tog upp.

T-Bag. Säga vad man vill om karaktären och hans personlighet, men fan vilket jobb Knepper gör med honom. Han lyser verkligen så jäkla starkt.

(spoiler subjektivt tyckande kring S2 hittils) Annars tycker jag serien har gått ner sig undan för undan. Nu är det nere på en standard S1 nivå igen. Egentligen känns den sämre då serien känns mer ofokuserad nu än vad den gjorde nångång i S1. Det är fortfarande väldigt spännande och jag köper det mesta som händer utan några större problem och eftertankar, och man får många härliga karaktärscener hela tiden....men trovärdigheten börjar undan för undan försvinna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 03, 2006 10:03

(spoiler 2.07) Jag tror inte för ett ögonblick på Sucres vändning som något annat än en dålig plot device och har aldrig stört mig mer på min hatkaraktär än just nu. Det och det faktum att varken Michael eller Linc kunde gissa sig till (eller åtminstone inte gjorde det högljutt) att LJ's frigång var en oj så uppenbar fälla var de riktigt störande delarna av det här avsnittet.

Annars var det högklassig underhållning, precis som resten av S2 hittills. Tweener fick ett slut som visade precis hur långt han kommit från den störiga ungjäveln som han var när han först dök upp i S1. Och sen dog han. Det är klassisk TV, såklart man ska få ha sitt noblaste ögonblick precis innan man dör. Men funkade ändå bra. Och Fichtners karaktär är än så mycket mer fascinerande nu. Honom börjar jag verkligen fastna för.

Och sen gick John Heard också åt (tyckte han gjorde ett ljud först när Sara lyfte ner honom så jag trodde han skulle klara sig, men icke...). Mycket händer i PB-land, onekligen. Kellermans reaktion när han hörde att Ny Jobbig Ond Agent (jag har nästan börjat tänka så att Kellerman är Lilah till NJOAs Gavin) tänkte döda Sara var grymt intressant och en utveckling som jag välkomnar. För lite mer gråskalor är det jag alltid eftersöker och det som skulle göra den här serien ännu bättre just nu. Medan jag alltid har gillat skådisen som spelar Kellerman så var karaktären jobbigt mycket bara BAD GUY med en stor neonskylt på bröstet i S1 och därför känns små doser mänsklighet och karaktärsdjup väldigt trevligt i hans fall.

Två stora asgarv också: T-Bags "They make me look like a sociopath!" och Haywire som ska bygga flotten. :D "I'm gonna live in a windmill!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis okt 03, 2006 16:45

2.7
Noooo! Tweener!!! Varför?! (Okej, jag var spoilad, men det gjorde ändå ont.) Precis då man börjat gilla honom (även om jag aldrig tyckt illa om honom som många andra). Det var så gulligt med Debra Jean, jag *visste* att han gick till fel hus, men blev positivt överraskad då han var så kvicktänkt och passade på att gå till DJ. Parafras: "I sure as hell hope you gonna write me back." (Vilket hon helt klart skulle ha gjort. :() Parafras från 1.20 Tonight Westmoreland till Tweener: "When you get to be my age you'll know all about it..." Nej, detta känns inte alls bra. Stackars Tweener. Och rent karaktärsmässigt så hade jag hellre sett Sucre eller C-Note åka. Alla andra kan få vara kvar, men de två... dö ta mig 17!!

Haywire... Säkerheten först. :D Förra gången fotbollshjälmen inför cykelturen, denna gång flytväst. Awww...

T-Bag: "Picture makes me look like a sociopath!" :D Förtörnad var han också. Too funny.

Annars var det för lite med T-Bag och grabbarna (minus C-Note och Sucre då). Hade hellre sett färre Sucre- och Sara-scener och mer med T-Bag och Michael.

Vändingen med Sucre. Uäck! Om jag bara kunde hoppas att det innebär att Michael ser till att skicka T-Bag på Sucre, men det lär ju aldrig hända...

Inte ett av de bästa avsnitten, men S2 känns väldigt stabil för mig kvalitetsmässigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tis okt 03, 2006 19:27

(spoiler 2.07) Haywire! Kom mig aldrig riktigt för att kommentera förra veckans avsnitt, men jag är SÅ glad över att han äntligen är tillbaka. Scenen på stranden var hysteriskt rolig. Det trodde jag faktiskt inte om Prison Break, att det kunde vara så roligt.

Haywire :lovebunny: .

Mahone är mer galen än man trodde, och han är intressant. Visst Tweener har växt en del som karaktär men jag lär inte sakna honom så jättemycket ändå.

Gillar också det caffe nämnde om Kellerman, i säsong 1 var det ju han som var den "onda" av dom två men nu visar han helt andra sidor, bra. Men att jämföra den nya killen med Gavin är en grov förolämpning mot Gavin måste jag säga, Gavin var ju bra.

Och så Sucre, usch!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tis okt 03, 2006 19:46

2x07
Att Tweener dog var helt oväntat för mig. Eller när han stannade med bilen och sa åt honom att sträcka på benen tänkte jag att det nog var kört, men i alla fall.
Så onödigt...
Han skulle tagit dealen då han fick åka till det där lyxiga fängelset, helt klart.
En sak som jag tycker är sjuk är att dom (Michael) inte gör något åt T-Bag. Vi säger att dom tar pengarna och ska dra, då måste dom ju hoppa på T-Bag och binda honom och lämna honom till polisen.
Det är ju inte direkt så att han vet deras planer efter det här.
Det var bra att C-Note hackade på honom hela tiden.
T-Bag är en snuskig skabb-man!
Jag uppskattar honom i serien lika mycket som vem som helst, men jag förstår inte varför Michael tillåter honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis okt 03, 2006 20:00

The Buffster skrev: (spoiler 2.07) Men att jämföra den nya killen med Gavin är en grov förolämpning mot Gavin måste jag säga, Gavin var ju bra.

Men Kellerman är inte riktigt någon Lilah än han heller, så ser man på det relativt så fungerar det faktiskt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis okt 03, 2006 20:02

LWes skrev:2x07
Han skulle tagit dealen då han fick åka till det där lyxiga fängelset, helt klart.

Tweener var död fr.o.m. samma ögonblick som Mahone berättade sanningen för honom om pillren och jakten på Shales (även om inte det var hela sanningen första gången Mahone pratade om det). Hur han än gjorde hade han aldrig fått uppleva nån deal efter den scenen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » tis okt 03, 2006 20:17

caffeineaddict skrev:
The Buffster skrev: (spoiler 2.07) Men att jämföra den nya killen med Gavin är en grov förolämpning mot Gavin måste jag säga, Gavin var ju bra.

Men Kellerman är inte riktigt någon Lilah än han heller, så ser man på det relativt så fungerar det faktiskt.

Det har du i och för sig en poäng i.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Simon » tis okt 03, 2006 23:03

2x07
Wow!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » ons okt 04, 2006 0:30

Serien har hoppat hajen.

(spoiler 2.07) Wow. Och det menar jag inte på något som helst positivt sätt, serien har hoppat hajen. Psykopatisk polis dödar den ena brottslingen efter den andra, senator Tancredi mördas precis när han håller på att bli intressant, Linc verkar gå rakt i fällan med LJ och vad håller Sucre på med? Och ytterligare scenarion med hur de ska sätta fast någon, men sedan bara luras. :rolleyes:

Det här serien får ett stort whatever av mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » ons okt 04, 2006 11:46

Vilken natt och dag-upplevelse vi haft då, Illyria. Detta avsnittet var ett stort fett "hur sören blev det såhär rätt!?" för mig.

2x07
Jag blev mer rörd än jag någonsin trodde jag skulle bli av denna serien och i synnerhet den karaktären när Tweener vilseledde Mahone. Jag såg faktiskt inte alls det komma, och det var ett riktigt Mason-ögonblick för mig.

Johnny KKK med en asiatisk hand! :D

Kellerman fortsätter vara en liten favorit. Jag har gillat honom sedan han la plankor över brunnen för den där andra agenten med snofsiga attityden. Hans reaktion till att Sarah skulle vara ett hot är mycket intressant. Han känns liksom som en klåpare, men samtidigt är han tuff och kompetent.. Om det går ihop.

Mahone är lite som.. som när jag såg Trigun. Nu ska jag inte spoila Trigun också, men låt säga att intrycken förändras mycket, fast jag gillar liksom varje variant som presenteras. Han är verkligen CEPEEE, och det trodde man ju inte riktigt innan, men å andra sidan verkar denna serien ha kommit in på Whedon-tankesättet, att ändra på saker innan de blir tråkiga. Kellerman fick ju inte nästla sig in hos Sarah speciellt länge, exempelvis.

En annan grej jag tycker föll på plats helt förträffligt i detta avsnittet var när T-Bag konstaterade att "the hat is over the wall". Han känns nästan lite som Spike just nu, när Spike gömmer kroppen, som ni som minns säkert minns utan att jag behöver spoila de som inte sett. Dynamiken börjar bli extremt intressant karaktärerna emellan.

Jag är ofantligt imponerad av att serien har kunnat förändras så mycket i format och ÄNDÅ vara lika bra, om inte bättre nu. Jag trodde aldrig de skulle kunna låta karaktärerna sammanstråla på ett trovärdigt sätt, men det funkar ju verkligen.

Är det så att den hoppat över en haj så gjorde den oavsiktligt det på väg mot stjärnorna. :-D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Glorificus » ons okt 04, 2006 18:46

Simon skrev:Är det så att den hoppat över en haj så gjorde den oavsiktligt det på väg mot stjärnorna. :-D

:D:D Så sant, så sant. :lovebunny:
Ännu ett fantastiskt avsnitt. Jag väntar faktiskt lite på en svacka i den här säsongen, men hittills har den inte kommit.

2x07
Tweener!! Förhörsscenen med honom och Mahone som jag väntade på kom... och den var ju så.. vacker! Såg ni ljuset? En sak jag saknat med fängelset var hur vackra de gjorde en del scener med hjälp av ljuset i små utrymmen. Och nu kunde de göra så igen, i förhörsrummet! Jag njöt. Och hoppades, hoppades att Tweener skulle vara lojal mot Michael - eller rättare sagt mot sitt bättre jag. Han har ju vid upprepade tillfällen påpekat för andra att han inte är på Fox River längre. Och nu fick han visa vad han menar med det. Väldigt rörande scen när han ringer på tjejens dörr... och Mahones lilla leende där, trots att han blivit lurad... följt av pang-pang! När han svängde av och bad Tweener kliva ur bilen var jag inte helt säker på om han skulle döda honom eller släppa honom fri (så han kunde leda dem till de andra). Det där lilla Mahone-leendet gjorde att allt var möjligt. Och så får man se hur han skjuter honom också... med blicken som slocknar... Tweener! :cry: Genom de flesta Tweener-scener i avsnittet kunde jag inte låta bli att minnas hans ord sedan tidigare: "I stole a baseball card."

En annan sak som stod ut i avsnittet för mig var utopiska drömmar... Mahone som beskriver för Tweener hur bra han kan få det om han samarbetar... Linc och Michael som pratar om att de ska mötas om tre dagar igen och hur bra allt ska bli då... hela tiden med undertexten att det är önsketänkande. Det gav allt som egentligen hände lite extra tyngd. Michael som insett att "the hat is over the wall".

Jag blev återigen imponerad av hur mycket de får in i ett avsnitt. Dels den episodiska historien med kvinnan och hennes polisdotter som är gisslan, dels arc-historien med flykten och pengarna och konspirationen, och dels de teman som lyftes fram med just det här avsnittet. Samtidigt som allt går ihop och blir ett välbalanserat avsnitt på under 45 minuter.

Härligt att vi får veta mer om Mahones bakgrund nu, och att det går ihop med de ledtrådar man fått tidigare. Det gör att allt känns väldigt välplanerat. Kul att de gör något mer av honom än att han bara ska vara en vanlig FBI-agent. Nu känns det som att vad som helst kan hända när han väl konfronteras med bröderna... usch, jag blir mer och mer orolig för Lincs skull. Än mer ångest blir det när LJ dras in i allt igen. Jag satt och visste inte vart jag skulle ta vägen när LJ fördes till besöksrummet i det här avsnittet... iiih! Stor förvåning när han fick frisläppningsordern. Följt av mer ångest av tanken på vilka baktankar som finns med det.

Haywire!! Åååh, han är så rolig! Frågan om butiksgubbens skadade ben, följt av flykten därifrån... hahahha... och hunden... och flytvästen och båten. Och stranden med flottbyggandet. Och den helt, helt underbara kommentaren "I'm gonna live in a windmill". :D :D Jag behöver en t-shirt med det trycket.

AKS skrev:Och rent karaktärsmässigt så hade jag hellre sett Sucre eller C-Note åka. Alla andra kan få vara kvar, men de två... dö ta mig 17!!

Hihi... nu kanske man får mer av dem, på ett bra sätt, så att det skulle kännas om de dog också. Antar att det var just därför Tweener dödades nu - just när man börjat fästa sig ordentligt vid honom. Den sortens tänkande gillar jag. Samtidigt som jag är så fäst vid många PB-karaktärer att jag får ångest av tanken på att de kan dödas. Inte C-Note, tycker också att han brukar vara lite jobbig (förutom Irak-historien, såna karaktärsgrejer vill jag gärna se mer av med honom). Men jag gillar samspelet Michael/Sucre. Finns en del Wentworth/Amaury-intervjuer där det lyfts fram hos skådespelarna också... t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=Q3pIX_z-Qxs :)

Tror jag måste se om 2x07 i kväll och återuppleva härligheten. SUGOI!!

Edit: Ooh, jag glömde nämna T-bag. Jag skrattade också högt åt sociopath-repliken. Över huvud taget var han helt rätt i alla sina scener... till och med när han inte var med, utan det var Mahone och Tweener som pratade om honom. Det är ju samma tanke som man själv haft också, sedan T-bag blev del av dem som skulle fly - gråskalorna lyfts fram direkt kring om vad Michael gjort är rätt eller fel genom att hjälpa honom att fly. Samtidigt som T-bag är en fantastisk karaktär att följa... men jag skulle inte vilja ha honom lös i min egen verklighet.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » ons okt 04, 2006 19:51

Imponerande inlägg Glory. Även om jag själv aldrig tycker att Prison Break är mer än bra underhållning så är det alltid kul när någon verkligen gillar det. Sånna inlägg är roliga att läsa även om man inte håller med om allt.

Glorificus skrev:SUGOI!!

Har börjat se One Piece nu och sugoi är förmodligen det bästa ordet någonsin, så underbart. Såg att du hade skrivit en del om One Piece för ett tag sen, du funderar inte på att ta upp det igen? (eller har du kanske sett och skippat att kommentera)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons okt 04, 2006 19:54

Hehe, jag tänkte först att jag bara skulle skriva nån rad om avsnittet - att det var fantastiskt bra, annars skulle jag vara tvungen att skriva så mycket om allt jag tyckte var bra. Men när jag väl börjat skriva kom jag ihåg mer och mer som jag var tvungen att kommentera... Och ändå var det ju rätt mycket jag inte tog upp nu. :)

The Buffster skrev:Har börjat se One Piece nu och sugoi är förmodligen det bästa ordet någonsin, så underbart. Såg att du hade skrivit en del om One Piece för ett tag sen, du funderar inte på att ta upp det igen? (eller har du kanske sett och skippat att kommentera)

Ja, det finns på min "att se snart"-lista. När som helst nu. Tycker det är riktigt, riktigt bra! 8) Och när jag gör det ska jag definitivt kommentera.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » ons okt 04, 2006 20:01

Glorificus skrev:Ja, det finns på min "att se snart"-lista. När som helst nu. Tycker det är riktigt, riktigt bra! 8) Och när jag gör det ska jag definitivt kommentera.

Nu blir det här kanske alldeles för OT men who cares... Jag vet hur det är, dom där "att se"-listorna brukar onekligen bli väldigt långa. Men med One Piece så blev jag mer beroende än vanligt. Därför har jag nu sett 60 avsnitt på mindre två veckor.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons okt 04, 2006 20:51

The Buffster skrev:Men med One Piece så blev jag mer beroende än vanligt. Därför har jag nu sett 60 avsnitt på mindre två veckor.

:eek: En serie som du tycker är så bra borde ju onekligen vara något för mig. Eller handlar det om väldigt korta avsnitt? ;) Påminn mig om att du ska få locka mig ytterligare nästa gång vi träffas på MSN.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » ons okt 04, 2006 21:23

caffeineaddict skrev: :eek: En serie som du tycker är så bra borde ju onekligen vara något för mig. Eller handlar det om väldigt korta avsnitt? ;) Påminn mig om att du ska få locka mig ytterligare nästa gång vi träffas på MSN.

Tihi, här trodde du att jag hade varit borta från msn för att jag hade massa skolarbete (vilket jag i och för sig har) men istället så har jag knarkat One Piece. (ojojoj vad OT detta blir) Det är lite svårt att säga om du skulle gilla det då det är väldigt annorlunda mot sånt jag brukar gilla. Anime är väl i allmänhet rätt annorlunda från serier jag i vanliga fall ser. Men annorlunda är givetvis inte lika med dåligt och jag gillar det verkligen. Du borde definitivt ge det en chans, för som sagt, jag älskar det och enligt dom som sett (LWes, sp1keout och Off) så blir det bara bättre och bättre. Karaktärerna är verkligen underbara, och det är ju oftast det allra viktigaste. Avsnitten är kring 20 - 25 minuter tror jag.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav ftwtysken » ons okt 04, 2006 22:13

tycker tvetydigt om det senaste avsnittet, och i och med det faktiskt även ett par avsnitt tillbaka...

Haywire är numera enda behållningen, älskad kompromisslös galenhet... ta mig f*n det bästa jag vet.
Det har blivit lite som jag befarade tidigt... mycket upprepningar, och jag trodde aldrig att jag skulle säga så här, men... det vore skönt med ett litet uppehåll nu.
Lite synd att Tweener gick och dog, nu när jag äntligen börjat tycka om honom lite.
Och så gillar jag att han, FBI-agenten också är galen (läs ovan) dock är han inte bara galen, utan knaprar piller och är lite geniaktig ibland, varför han är mycket tråkigare än Haywire...

Allt som allt: uppehåll nån vecka, och sedan förhoppningsvis, en lite intressantare plot, för nu går det i gamla hjulspår.
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film