Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » fre okt 28, 2005 23:29

5x05 - Medioker episod med flera highlights
Bortsett från att de lyckades göra tråkig parodi på Buffy så fanns en del glimtar i detta avsnitt. Dels tycker jag det är trevligt att Chloe ges lite egen storyline.. vilket antyder att hon kommer vara kvar ett tag (goodie!). Vi fick ju även se Lex och Brainiac i en scen ihop som Buffster påpekade! Älskar det faktum att Lex har fått en fiende som är så mycket starkare och coolare än honom! Förresten, var det Buffy som Chloe var utklädd till?

Highlight:
- Never start a game you can't win, Mr Luthor..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » lör okt 29, 2005 0:45

Ok, jag är lite efter er andra men ändå..

5x03
Det var ett bra avsnitt. Men. Dumma, dumma Clark, en sak som driver mig till vansinne i tv-serier är såna här saker. Vadå inte tala om för Lana, vad tror han ska hända? Även om hon blir chockad och lämnar honom så är jag övertygad om att hon aldrig kommer att avslöja hans hemlighet. Han måste väl lita mer på henne än så. Att inte berätta för henne känns kränkande mot henne, dels för att hon förtjänar att få veta en sån sak, kärleksförhållande eller inte, och kränkade för att han antar att hon inte kan hantera det. Sen så kanske han har nån anledning till att inte berätta, tex skydda henne från eventuella bad guys som vill komma åt Clark genom henne, men herregud, låt henne avgöra om hon vill ta den risken eller inte. Dum-Clark. Lyssna på Chloe, hon har rätt.

Sen hela sexgrejen och föräldrarna. Dom var faktiskt 18 år... Väldigt "amerikanskt". Måste dom gifta sig innan dom får ha sex eller? :rolleyes:

Så, nu har jag kritiserat klart. Annars så tyckte jag att det var jättebra. Jag gillade också Clarks deppande i slutet. Vilket drama! Att veta att man är "ansvarig" för någon annans död på det sättet. Stackars Clark. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » lör okt 29, 2005 1:32

Håller med om att Smallville följer samma mönster som innan. 3-4 riktigt bra avsnitt i början, svacka, ngt bra avsnitt, svacka och sen en klockren avslutning.
Vill personligen att arcen i hela Smallville-konceptet fördjupas. Ok S2-->Jor-el arcen Har pågått ett bra tag, men sen då? Jag vill att något ska hända och sen ska serier få ett värdigt slut istället för att mjölka på den så långt det går och göra en halvtaskig serie till slut.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tis nov 01, 2005 23:41

Från dagens Kristin-chat på E! online (naturligtvis följer man länken på egen risk, som alltid med Kristin):

From twinzmom: With the ratings looking good for Smallville, what are the chances for a "very extended" stay for Milton Fine?
They're getting "extendier" by the minute. The WB realizes James Marsters is a one-man Nielsens god.

Om det stämde skulle inte jag gråta i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis nov 01, 2005 23:43

Jag hade lätt tryckt "One-man Nielsens god" på mitt CV.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » ons nov 02, 2005 0:01

Om det verkligen är så kan det väl inte direkt skada möjligheterna för en Spike-film. Fett. (Och kul för James förstås, han förtjänar det.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » ons nov 02, 2005 0:03

Förstår fortfarande inte hur de ska få JM att se ung nog ut för en Spike-film men visst hade det varit roligt med mer Buffyverse.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons nov 02, 2005 11:09

Hoppas han stannar länge, då fortsätter jag att titta.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » ons nov 02, 2005 22:57

Jag har också lite att skriva om det senaste hemska avsnittet:
Ush så fånigt! Delarna med Chloe på The Daly Planet o.s.v. var bra och så och hennes scener med Clark och självklart scenerna med Brainiac och Lex var bra, men allt med Lana och dom fåniga vampyrtjejerna var hemskt, möjligtvis hemskare än förra säsongens häx-avsnitt (fast i det här avsnittet var det övriga bättre än i det avsnittet)
Att hon tjejen hette Buffy störde mig inte, det var ganska kul, och faktumet att dom var vampyrer hade jag inga problem med, men att dom var så fruktansvärt fåniga och töntiga (hade passat perfekt som fiender i Charmed dock). Avsnittet (och häx-avsnittet) påminde mig om Charmed faktiskt.
Det värsta av allt var Lana som vampyr. Nej det värsta var när hon förintade Buffy. Det var äkta Charmed/Sailor Moon-stil då fienden bara förintas…
Clark när han var utklädd och sa det där om att han gillade manteln och att han inte gillade masken uppskattade jag.
En sak som hade gjort Brainiac-delen bättre hade varit om vi inte fått se honom komma ut ur skeppet i första avsnittet. Det hade varit mycket mer spännande om vi inte vetat hur han hörde ihop med skeppet…
Lionel och Lois saknades i det här avsnittet. Dom är mina favoriter ju…
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 19:13

Håller på att se säsong 4 (har bara sett 4 avsnitt än men ändå.. )

Håller med Lwes:

Lois Lane är bäst! Vilken brud! 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre nov 04, 2005 13:18

5.6 Detta avsnitt tyckte jag var helt okej. Standard Smallville kan man nog säga.

Efter avsnitt 5.4 och 5.5 är det möjligt att detta avsnitt verkade bättre vad det var men för sjutton...

INGEN LANA!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lovebunny: :D

Ja, det gör ju mycket för att göra ett avsnitt bättre. Jag är så himla glad att jag slapp henne så det kan också göra att jag tyckte detta avsnitt är bättre än det egentligen är.

Det fanns en hel del roliga scener. T ex Lois strippscen som jag var rädd för innan. Om den hade varit sexig och hon sett ut som en proffsdansare så hade det blivit jobbigt. Nu var hon mest pinsam och obekväm, som man kan förvänta henne att vara i den situationen.

Dukes of Hazzard-referenserna hajade inte jag, men det kanske gjorde avsnittet extra kul för de som sett serien. Ingen Lana räcker gott och väl för mig. Och just det, Tom Welling var sanslöst snygg i strippklubbsscenerna. Whoa!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » fre nov 04, 2005 18:15

5.06 Jag håller med AKS om att det här avsnittet troligen känndes ännu bättre i jämförelse med det förra. Och för att vi slapp Lana. Men det var väl inte jättebra direkt. Men Lois är cool, det har jag börjat inse. Och säga vad man vill om Tom Welling men snygg är han.

Och just ja, jag HATAR Clarks pappa.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » fre nov 04, 2005 18:19

5x06

Bara hela det här senatorsköret inte betyder att vi kommer få se mer av Clarks pappa. Annars var det ett avsnitt fullt av ögongodis och en SOTW som var helt ok. Lois Lane är HOT.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tomas » fre nov 04, 2005 20:07

5x06

Helt ok avsnitt. Ingen Lana, mycket Lois och Lex börjar sin politiska karriär :).
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre nov 04, 2005 22:42

5x06

Lois! Jag tror jag har en liten tv-crush i henne också. Ewan, Johnny,James, Eliza och Kristen får konkurrens om min uppmärksamhet. Damn, she kicks ass.. 8)

Problemet med Lana/Kristin (heter hon va?) är att hon spelar för mycket på sin otroliga skönhet och sina intensiva ögon. Det ser ut som att hon försöker vara så vacker och uttrycksfull hela tiden så att det blir lite tröttsamt efter ett tag. Hon är en de vackraste människorna inom underhållningsbranschen nu, men hon behöver inte ta i så för att visa det. Hennes uttrycksfulla ögon skulle fortfarande vara uttrycksfulla och vackra även om hon slappnade av lite. Med det vill jag inte säga att hon är en dålig skådis, hon klarar av det mesta rätt så bra men men.. den grejen kan jag störa mig på lite..

Avsnittet var bra, ett medelavsnitt men i övre medelgruppen. Annars håller jag med er om Clarks pappa. Vilken tråkmåns. Bla bla bla. Clark kan ju också vara sådär överdrivet god och rättrådig men han har alltid mörker och en konflikt inom sig ändå pg av den han är så karaktären blir inte jobbig på samma sätt, tycker jag.

Lex! Jag älskar hur dom ständigt låter karaktären pendla mellan ondska och godhet. Sen är det sexigt med rakat huvud (på vissa... inte alla).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre nov 04, 2005 23:43

Om man tittar på trailer capsen för nästa avsnitt så ser nästa Smallville-avsnitt ut att kunna bli nåt annorlunda och riktigt bra. De tycks experimentera lite med seriens look och med ljussättning o dyl. Capsen innehåller naturligtvis spoilers.

http://www.kryptonsite.com/splintertrailer1.htm

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön nov 06, 2005 0:13

5x06
Ganska tröttsammt att Clark och Lex är kompisar igen som om knappt något hade hänt.
Bra att Lois var med mycket, men jag stör mig lite på hur ointresserad hon verkar av att vara reporter när vi alla vet att det är det hon kommer jobba som i framtiden.
Jag tycker att dom grymt underanvänder Lionel, speciellt hittills i den här säsongen.
Jag gillar självklart Lex men när han är snäll och inte verkar ha några alternativa motiv så är han ganska tråkig.
Det som är roligt med superhjälte-berättelser är att man kan använda sig av enorm ondska som ständigt motstånd och det är något som serien inte uppfyller. Inga fiender som är helt sjuka och sprättar upp någon av huvudpersonerna med en rostig kniv eller något spännande, och inge återkommande fiender heller vilket är en av dom stora attraktionerna i superhjälteserietidningar. Det känns som allt i serien är i så liten skala och ingenting är storslaget på samma sätt som saker och arcer var i Buffy och Angel (tänk 4:e säsongen av Angel t.ex) Det enda i Smallville som är stort är säsongsfinalerna och säsongspremiärerna.
Dom onda sakerna som Lex och Lionel har gjort har inte heller varit något överdrivet. Dom borde göra någonting riktigt överdrivet ont som man inte förväntar sig.
Överraskningsmoment är spänningens bästa vän.
Även om Clark haft några superskurk-liknande fiender så är det ingen som man direkt kommer ihåg för alla är så vanliga. Om någon därimot hade någon cool rustning eller nåt så man kunnde få kännslan av "häftig fiende" hade det varit mycket roligare.
Eller om han mötte en fiende som itne var männsklig (och inte såg männsklig ut alltså), någon som muterats med något rovdjur eller vad som helst, vad vet jag, jag har inte läst Superman-tidningarna så jag vet inte vad det finns för existerande fiender att välja bland, men det är väl okej att hitta på egna, för att allting kan spåras tillbaka till meteorregns-effekterna som kännal för alla superkrafter och konstiga händelser är så tråkigt.
Även dom serietidningshjältar som är ganska fokuserade på en mer realistisk miljö med mer realistiska fiender har slagits mot demoner och övernaturliga monster en eller annan gång, i Smallville är allting samma sak och det är aldrig något som överaskar en med fienderna eller problemen Clark måste lösa. Förhoppningsvis kan Brainiac visa sig intressant, men till skillnad från Spike som Buffy fick slåss mot med en gång när han kom in i serien, är det väl möjligt att Brainiac inte kommer visa sin superskurk-sida förns han och Clark till slut får slåss mot varandra och så dör han säkert eller nåt, och så är det slut med det...
Så om serien vill lyfta sig från vanlig bra serie till verkligen bra måste den bli mer som Buffy och Angel.
Jag trodde förra säsongen är Mxyzptlk kunnde bli en återkommande fiende som Clark kunnde tampas med fram och tillbaka då och då men det har man ju fotfarande inte fått se något mer av (vart förde Lex honom i slutet av avsnittet?! Ett år har det gått nu utan att vi fått veta)
I vilket fall som helst är Smallville en oftast underhållande serie.
Men som en tv-serie baserad på serietidningar så har den fruktansvärt mycket potential som den inte lever upp till.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » sön nov 06, 2005 1:25

5x06
+
1. Lois in the nudes

-
1. soft att alla diplomater har sina bilar sökbara på internet
2. de über-töntiga höbals-ljuden.. LÄGG NER!!
3. polisen kan mkt riktigt inte häkta och åtala diplomatmördare.. DE ESKORTERAS UR LANDET!! jeeez
4. tjejerna på klubben ignorerade Chloe tills hon sa de magiska orden "I just wanna know what happened" .. *anteckna*
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön nov 06, 2005 21:49

4x17 Onyx

Lex! Daaamn. Vilken karaktär. Jag gillar det där lilla flinet på slutet. "The villain of the story". :) Egentligen är jag så nyfiken på vad som kommer hända i framtiden, dvs den delen av Clarks liv som vi har fått sett på filmer osv, när han och Lois är reportrar, och Lex är Supermans ärkefiende. Hur kommer förhållandet dem emellan vara då, kommer dom att ha någon kontakt och hur ser den ut? Jag antar att Smallville som serie är rätt så fristående i förhållande till "Supermanmytologin" i övrigt så att en eventuell framtid kanske inte skulle se ut som den ha gjort i filmerna. Men jag är ändå rätt nyfiken på hur manusförfattarna skulle lösa den delen. Lex i serien Lois och Clark var ju bara en fånig, endimensionell skurk (filmerna kommer jag inte ihåg, det var så längesen jag såg dom) men Lex i Smallville är ju helt underbar. Undrar hur han skulle vara som en framtida Big Bad, för även om den onde Lex skulle ta över så skulle det ju ändå finnas en bit av den gode Lex kvar..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån nov 07, 2005 1:25

4x20 Ageless
Åh herregud, vilket dravel. Jag har gillat alla avsnitt hittills mer eller mindre (förutom möjligtvis häxavsnittet) men det här var skitdåligt. Den ena klyschiga repliken efter den andra, jag tyckte synd om skådespelarna som var tvungen att säga dom.. Uscha. Alldeles för lite Lois också.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eynosh » fre nov 11, 2005 14:07

5x07
Såååå bra!
Smallville har nog aldrig varit så här bra. Älskade scenen där Paranoid-Clark och Prof Fine/Braniac bankar skiten ur varandra.
Tycker om den nuvarande arcen. Den är inte lika komplicerad som S4
men inte heller lika simpel som dom tidigare.

Vet inte om jag borde älska eller hata scenen vid 35 minuten där Chlore förklarar sin lojalitet för Clark. Måste tänka över den lite mer.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Lipton » fre nov 11, 2005 14:26

Eynosh skrev:5x07
Såååå bra!
Smallville har nog aldrig varit så här bra. Älskade scenen där Paranoid-Clark och Prof Fine/Braniac bankar skiten ur varandra.
Tycker om den nuvarande arcen. Den är inte lika komplicerad som S4
men inte heller lika simpel som dom tidigare.

Vet inte om jag borde älska eller hata scenen vid 35 minuten där Chlore förklarar sin lojalitet för Clark. Måste tänka över den lite mer.

Du har väl laddat hem och tittat förstår jag, någ som vet när det börjar på 3:an igen. Hittar då ingen info om det på deras hemsida.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre nov 11, 2005 15:23

5.07 Oj, det här var ju faktiskt RIKTIGT bra. Jag har ju inte sett speciellt mycket Smallville men av dom avsnitt jag har sett så var det här lätt det bästa. Mycket James är givetvis ett STORT plus. Han är fortfarande en fantastisk skådespelare och snyggast av alla. Och mycket Lex. Han är väl den enda regularn som jag verkligen älskar. Hans scener är alltid bra. Till och med Lana lyckas bli pyttelite mer intressant när hon spelar mot honom. Och just ja, har ju som sagt inte sett så mycket Smallville, så jag undrar hur länge har Lex varit kär i Lana? Den scenen som Eynosh nämnde när Clark och Prof. Fine slåss mot varandra gillade jag också väldigt mycket. Varför är inte alla Smallville avsnitt såhär bra?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Lipton » fre nov 11, 2005 15:38

Förresten så är det väl på Z-TV det går?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav LWes » fre nov 11, 2005 15:53

5x07: Nja...
Jag tyckte inte om den lika mycket som ni. Självklart älskade jag Allt med brainiac och Lionel och så, men jag tyckte att det var väldigt tråkigt när Clark var paronoid och Lana och att Lex försökte hjälpa honom som vanligt.
Jag undrar och Brainiac alltså är god, eller om han har dålda planer.
Även om jag var trött somnade jag i alla fall inte förns efter avsnittet var slut, vilket måste ses som positivt att den i alla fall höll mig vaken...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre nov 11, 2005 16:06

Buffster: Tror Lex började lite smått i S3 när han hjälpte Lana starta "The talon" (för det var väl S3?).
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » fre nov 11, 2005 17:34

Eynosh: Tack! Det faktum att Lex är kär i henne gör Lana liiiite intressantare faktiskt. Fast någon så cool som Lex förtjänar egentligen mycket bättre.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » fre nov 11, 2005 18:04

s05e07

Gutes!

Fighten mellan Clark och Brainiac var riktigt cool. Smallville hade behövt lite fler fighter. Lex och Lionels scener är det bästa med hela serien. "She will never love you".
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre nov 11, 2005 22:29

5.7 var ett bra avsnitt, men inte så bra som jag hoppats.

Det irriterar mig att de ska spela på Lex och Lana-grejen. Det är för mig totalt otroligt att han skulle vara intresserad av henne. Visst, hon är supersöt, men vad mer? Gäsp! Alla scener hon är med i förstör hon. Hoppas hon går och dör snart. Ja, Lana lyckades själv dra ner intresset för avsnittet rejält.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » fre nov 11, 2005 23:41

5x07 - Äntligen var Clark intressant
Äntligen så får man se lite känslor och lager hos Clark.. jag hade börjat tvivla på att Tom Welling kunde skådespela på riktigt.. men visst kan han det. Riktigt annorlunda och coolt avsnitt!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film