Dead like me

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav VelocityBoy » lör jan 29, 2005 12:40

AKS skrev:Whatever floats your boat, mate. :) Själv tycker jag att DLM är långt ifrån BtVS/AtS/Firefly medan VM är bra mycket närmare. Fast det är ju verkligen gårdagens nyheter.

VM är fortfarande den fjärde bästa med god marginal och dessutom den bästa som går just nu.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » lör jan 29, 2005 12:44

Den fjärde bästa någonsin eller...? I så fall är du förlåten för att tycka att DLM ät bättre. :)

*OT*
VM är nog femte bästa nånsin för mig (det har ju gått så få avsnitt att det kan ändras åt vilket håll som helst). Den klår inte RD eller the Holy Trinity, men det är mycket möjligt att den kan armbåga sig förbi RD/Firefly framöver. Och innan nån blir chockad... Firefly är så sanslöst bra att jag inte kan förstå det, men det faktum att det bara blev 14 avsnitt gör att dess placering på en topplista inte är självklar. Det gör det hela svårbedömt då det handlar om bästa serien nånsin.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » lör jan 29, 2005 12:53

AKS skrev:Den fjärde bästa någonsin eller...? I så fall är du förlåten för att tycka att DLM ät bättre. :)

Den är femma... jag glömde Firefly :oops:
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » lör jan 29, 2005 13:35

Glömma Firefly?! Hehe.

Då har vi ju nästan exakt samma lista fast jag har RD och du har DLM. Ja, sen kanske ordningen är annorlunda också, men 4 av 5 är inte illa.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 7:04

DEAD LIKE ME (Showtime) - MGM executives have confirmed the company is looking into syndicating repeats of the recently axed Showtime drama to other cable networks as well as local stations across the country. Any deals however are secondary to finding a new first-run home for the series, which MGM says is still a very real possibility. "We're now talking to basic cable networks about moving it, and we ultimately will syndicate that," Jim Packer, MGM's executive vice president of television distribution for North America recently told Multichannel News. "It's a model that we are very comfortable with." To date, 30 hours of "Dead Like Me" have been produced.

Från: the futon critic
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » ons feb 02, 2005 9:57

Tack för den nyheten! jag blir nästan lite tårögd :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » ons feb 02, 2005 10:44

AKS skrev:Firefly är så sanslöst bra att jag inte kan förstå det, men det faktum att det bara blev 14 avsnitt gör att dess placering på en topplista inte är självklar. Det gör det hela svårbedömt då det handlar om bästa serien nånsin.

Vi ser på bästa-serie-listan lite annorlunda. För min del spelar det inte någon roll hur många avsnitt som gjordes utan snarare vilken kvalitet på det som finns.

Se det som en kaka. Är den riktigt god spelar det ingen roll ifall det bara gjordes en sats i ens eget kök eller ifall den är massproducerad och köpt på ICA.

Illyria: DLM! DLM! DLM! I could be so happy! Hoppas den hittar ett bra hem. (FX, vad tänker ni på? Snappa upp den! Ni vet att ni vill ha den.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 12:54

Jag vet. Men det känns orättvist mot t ex Buffy med 144 avsnitt och 10 gånger fler tillfällen till dåliga avsnitt osv osv. Som sagt, jag tycker att det är svårt att avgöra Fireflys placering på grundval av 14 avsnitt. Om den pågått i 44 avsnitt så hade vi nog sett några dåliga avsnitt. Samtidigt så var den ju oerhört bra med tanke på att det var just starten på en serie och då brukar de vara som sämst. Ja, du ser... Så här tänker jag fram och tillbaka, men i slutändan så tycker jag inte att jag har nog med material för att göra en bra bedömning.

Firefly är dömd att för alltid segla mellan plats 1 och plats 5 på min topplista.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons feb 02, 2005 21:34

Varför tar inte FX och visar serien!? Jag blir så arg att jag vägrar titta på rescue me s02. Nej det kan jag inte göra förresten :|
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » mån feb 07, 2005 23:28

Så nu har jag kikat på lite fler avsnitt och stötte på kanske den roligaste scenen i någon serie någonsin

Spoiler "The bicycle thief"
scenen då George lär sig cykla och säger när hon väl lyckas så ropar hon till mamma

"I'm never coming back"

Sällan har jag skrattat så mycket.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » mån feb 07, 2005 23:38

VelocityBoy skrev:Så nu har jag kikat på lite fler avsnitt och stötte på kanske den roligaste scenen i någon serie någonsin

scenen då George lär sig cykla och säger när hon väl lyckas så ropar hon till mamma

"I'm never coming back"

George som barn är lätt den roligaste i serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » mån feb 07, 2005 23:43

LWes skrev:
VelocityBoy skrev:Så nu har jag kikat på lite fler avsnitt och stötte på kanske den roligaste scenen i någon serie någonsin

"I'm never coming back"

George som barn är lätt den roligaste i serien.

Är det bara jag som finner den scenen ganska tragisk samtidigt som den är rolig? Om jag nu minns ansiktsuttrycket på Joy rätt.

Sen är det bara så att Mason är roligast. Det är bevisat efter flertalet tester på mig själv. :P
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » mån feb 07, 2005 23:47

VelocityBoy skrev:Spoiler "The bicycle thief"
"I'm never coming back"

En av mina favorit-quotes! Eller hela scenen egentligen.

Jag vet inte om Mason är roligast, han är ju tragisk också, helt underbar karaktär ivarjefall och fan om det inte blir någon s3.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » mån feb 07, 2005 23:50

Off skrev:Är det bara jag som finner den scenen ganska tragisk samtidigt som den är rolig? Om jag nu minns ansiktsuttrycket på Joy rätt.

Jo det är så synd om Joy (jag gillar verkligen den karaktären) men det är så vansinnigt lustigt att George även som barn var supersur och blasé
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Zaxx » tis feb 08, 2005 0:39

E med Off angående Mason... 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » tis feb 08, 2005 0:43

Jag tycker hunden JD är roligast, när han hoppar runt och försvinner så att alla börjar gråta eller när han fick tanten att bli påkörd...

Ah-rm... Jo, Mason är bäst. Tveklöst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » tis feb 08, 2005 1:01

Själv gillar jag i princip utan undantag Georges egna storylines bäst och sedan gillar jag scenerna i hennes gamla hem Masons bitar kommer väl in på en tredjeplats skulle jag tro (Roxys är minst intressanta).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » lör feb 19, 2005 22:33

Det är väl bara att inse...

Casting News!

Emmy winner Mandy Patinkin leads the cast of ABC's drama pilot Quantico, which also includes Shemar Moore and Lola Glaudini. Quantico, from Touchstone TV, is a suspense thriller that centers on the workings of the FBI Behavioral Analysis Unit. Patinkin will play the leader of the team, with Moore, Glaudini and Matthew Gubler playing members of the squad.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör feb 19, 2005 23:14

Off skrev:Det är väl bara att inse...

Casting News!

Emmy winner Mandy Patinkin leads the cast of ABC's drama pilot Quantico, which also includes Shemar Moore and Lola Glaudini. Quantico, from Touchstone TV, is a suspense thriller that centers on the workings of the FBI Behavioral Analysis Unit. Patinkin will play the leader of the team, with Moore, Glaudini and Matthew Gubler playing members of the squad.

Skullfuuu... se, jag kan inte ens säga mitt favoritord med någon entusiasm. Om det åtminstone hade varit en serie som inte kändes som ett dussinprojekt i CSI-åldern.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » lör feb 19, 2005 23:26

Men det är bara en pilot än så länge?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön feb 20, 2005 4:41

Haaaaaat! Fuck damn! Jag älskar Patinkin som Rube och tror inte jag har accepterat den hemska verkligheten förrän... just nu. :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » mån feb 21, 2005 0:22

*suck*

Man skall inte läsa sådant här sent på kvällen när ens försvar är nere...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 27, 2005 1:45

Kul med Jewel Staites inhopp! Är det bara jag som tycker att Masons karaktär påminner väldigt mycket om Spike? Kanske är avsiktligt?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » sön mar 27, 2005 10:04

Vi har tidigare diskuterat Masons likhet i klädstil och utseende med Doyle. Har själv aldrig sett nån speciell likhet med Spike, varken utseendemässigt eller på manusplan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 27, 2005 12:18

Ja, fysiskt så påminner han om Doyle, men till sättet (och accenten) tycker jag han är lite Spike-aktig.
Vad jag menar är att han är lite klämkäck och störande på samma sätt som Spike.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » sön mar 27, 2005 13:05

Yog-Sothoth skrev:Ja, fysiskt så påminner han om Doyle, men till sättet (och accenten) tycker jag han är lite Spike-aktig.
Vad jag menar är att han är lite klämkäck och störande på samma sätt som Spike.

Nej, det tycker jag inte. Kanske bygger båda i grunden på loser-arketypen, men redan direkt efter det tycker jag de är tagna åt helt skilda håll och har knappast någonting gemensamt. (Med tanke på att skådespelaren använder sin riktiga accent, så kanske man skulle säga att Spike är Mason-aktig istället i sådana fall.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön mar 27, 2005 15:38

Yog-Sothoth skrev:Vad jag menar är att han är lite klämkäck och störande på samma sätt som Spike.

What? Så ser jag inte alls Mason. Varken klämkäck eller störande på något sätt. På vilket sätt tycker du han är klämkäck t ex?

Jag kan se vissa likheter med Spike, eller tvärtom, t ex att han/de i grund och botten är rätt "sappy" och hjälpsamma ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 28, 2005 4:03

Illyria skrev:
Yog-Sothoth skrev:Vad jag menar är att han är lite klämkäck och störande på samma sätt som Spike.

What? Så ser jag inte alls Mason. Varken klämkäck eller störande på något sätt. På vilket sätt tycker du han är klämkäck t ex?

Jag kan se vissa likheter med Spike, eller tvärtom, t ex att han/de i grund och botten är rätt "sappy" och hjälpsamma ändå.

Om du inte tycker att Mason är störande av sig eller har käck humor har vi nog väldigt olika definition på de begreppen. Eller så har du småsyskon och har en helt annan toleransnivå än jag. :)

Jag tycker han är lik Spike av följande skäl:

* Brittisk (uppenbarligen)
* Slacker, tar dagen som den kommer, har en smått cynisk inställning till allt
* Tjejer ser ständigt ner på honom
* Han stöter på tjejer han inte kan få (men han blir bättre på det med tiden - en till Spike-likhet)
* Han är den typen som det verkar som att de andra i gruppen stör sig på mest
* Schysst i grund och botten trots sina dåliga sidor
* Etc... jag får helt enkelt Spike-vibbar av hur han beter sig mot de andra och hur de reagerar mot honom.

Sen finns det ju stora skillnader, han är ju t ex en i gänget, vilket Spike aldrig blir till 100%.

När jag började kolla på DLM störde jag mig på nästan alla karaktärer, särskilt Mason, Roxy och Rube. Tyckte att de bara var jobbiga hela tiden och var orimligt konstiga mot varandra, slutade nästan kolla helt och hållet. Nu har jag vant mig, och tycker att Rube är en bra karaktär; Roxy har jag fortfarande lite svårt för dock.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav qarlsson » mån mar 28, 2005 4:24

Jag har sagt det förr men - Delores! Delores! Underbart kufig och lagom påfrestande karaktär.. Banne mig om hon dessutom inte påminner om Staffanstorps Tiffany Persson från Hipp Hipp.. erhm...heh..

*känner lukten av en bisarr crossover*
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » mån mar 28, 2005 10:56

Yog-Sothoth skrev:När jag började kolla på DLM störde jag mig på nästan alla karaktärer, särskilt Mason, Roxy och Rube. Tyckte att de bara var jobbiga hela tiden och var orimligt konstiga mot varandra, slutade nästan kolla helt och hållet. Nu har jag vant mig, och tycker att Rube är en bra karaktär; Roxy har jag fortfarande lite svårt för dock.

Detta håller jag med om. Men för mig höll det i sig serien igenom. Alltså, jag älskade S2, men det var nåt med karaktärerna (alla utom Geaorge och Mason, faktiskt) som kändes "off" för mig. Rube lärde jag mig aldrig att gilla.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film