Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön dec 02, 2007 0:18

eynosh skrev:Unehed & Hey
Medicinen var i tabletter och var "nasal decongestant". Decongestant betyder att den minskar blodsamlingen någonstans, i detta fall näsan. Medicin som används som nasal decongestant i tabletter är efedrin, vanligtvis 30mg.
Jag förstår inte vad för droger dom direkt gjorde då efedrin inte är någon stark drog. Det orsakar anorexia, ökar koncentrationen och används ofta av bodybuilders under deffning.

DAY-UM!
Du visste läskigt mycket om sådant ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » sön dec 02, 2007 0:20

Jag är nog oftast läskig..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » sön dec 02, 2007 0:34

eynosh skrev:Jag är nog oftast läskig..

lastfm-eynosh skrev:8 — Amy Diamond — 310

I varje fall 310 gånger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinder » sön dec 02, 2007 2:01

Ännu ett bra avsnitt.
2x08:
Det är tydligen inte allt för svårt att via ett enkelt hemmalab framställa metamfetamin från mediciner som innehåller efedrin så min gissning är att det är metamfetamin som tillverkades här.

Sedan såg jag Riggins agerande att direkt nästa dag gå tillbaka till träningen som ett stort ställningstagande mot drogerna. Han hade hittat en skön slackertyp som han kunde gå omkring hemma med och dricka tillsammans med och började väll acceptera att de var typ likadana men iom att han fick veta om drogtillverkningen så gick det väll upp ett ljus att han måste börja ta tag i sitt liv igen innan han snart är i samma sitts själv. Att det inte var en väg han ville gå själv. Det var så jag uppfattade det hela i alla fall.

Sedan tycker jag det på ett sätt var skönt att Landry erkände, vill att den storyploten ska gå mot en upplösning och varken han eller Tyra har mått bra av hemligheten. Ser dock inte det som en nödvändighet att hans erkännande måste dra ner alla andra också. Han behöver ju inte nämna att hans far vetat om det hela eller att hans far var med och brände bilen osv. Tyvärr kommer det nog vara svårare för Landry att lyckas undanhålla
Tyras medverkan. Fast de kanske kan komma överens om nån slags deal med polisen då han erkände självmant. Hoppas i alla fall att inte Landry försvinner ur serien då han är en av mina favoriter.

Edit: Måste kommentera Mats förhållande med Carlotta. Gillade inte idén alls när det börja hända, hellst då jag inte gillat skådespelerskan i det jag sett henne tidigare i. Men som vanligt i FNL så har de lyckats att få även detta att fungera. Har inget emot det alls nu, snarare tvärtom gillar hur det sköts.
Senast redigerad av Tinder sön dec 02, 2007 15:55, redigerad totalt 1 gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Reunion » sön dec 02, 2007 15:07

2x08

Smash var bäst. Helt klart favoriten just nu.
Reunion
Demon Fodder

Inläggav brat » sön dec 02, 2007 15:20

eynosh skrev:Unehed & Hey
Medicinen var i tabletter och var "nasal decongestant". Decongestant betyder att den minskar blodsamlingen någonstans, i detta fall näsan. Medicin som används som nasal decongestant i tabletter är efedrin, vanligtvis 30mg.
Jag förstår inte vad för droger dom direkt gjorde då efedrin inte är någon stark drog. Det orsakar anorexia, ökar koncentrationen och används ofta av bodybuilders under deffning.

Det här var intressant.
Säger du att efedrin orsakar anorexi? På vilket sätt?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinder » sön dec 02, 2007 15:52

brat skrev:Det här var intressant.

Inte hört innan att det ska orsaka sjukdomen anorexia. Däremot minskar efedrin, amfetamin och metamfetamin matlusten och amfetamin har tidigare används som ett bantningspreparat pga det. Detta leder ofta till att långvariga missbrukare av någon av drogerna tappar rejält i vikt, kanske det var det eynosh menade?
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav brat » sön dec 02, 2007 16:02

Tinder skrev:

Inte hört innan att det ska orsaka sjukdomen anorexia. Däremot minskar efedrin, amfetamin och metamfetamin matlusten och amfetamin har tidigare används som ett bantningspreparat pga det. Detta leder ofta till att långvariga missbrukare av någon av drogerna tappar rejält i vikt, kanske det var det eynosh menade?

Låter rimligt. Tack :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav eynosh » sön dec 02, 2007 17:07

brat skrev:
Tinder skrev:

Låter rimligt. Tack :)

Anorexia betyder minskad matlust. Sjukdomen som kallas för anorexia i vardagsprat är egentligen anorexia nervosa.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » sön dec 02, 2007 23:09

Jag och min mamma såg avsnittet samtidigt på varsin dator. Hon var helt stilla och uttryckslös avsnittet igenom, medan jag skrattade högt, iiih:ade, jublade, gömde händerna bakom ansiktet... nej, vänta... tvärtom. :D Ansiktet bakom händerna. Och så vidare. FNL är bara så engagerande! Galet bra avsnitt.
Min mamma: "Jag tyckte också det var bra, men inte behöver man ju hoppa omkring i soffan sådär för det."

(spoiler 2x08) Tims tal till laget! Coach som sa att han skulle ta sin plats! Roliga scener med Tim och sunkkillen... sen blev jag lite nervös när Tim hittade hans meth lab, men då blev man desto gladare när han dök upp på träningen sen.

Matt och Smash fungerar jättebra tillsammans nu... kul när Smash blev upphämtad under bron! :D

Bra att lärargrejen med Julie tog den snabba vändningen. Bra scen mellan Tami och John-from-Cincinatti!

En scen med Landry och Lyla! Det var oväntat. Men bra. Perfekt inför att Landry skulle ange sig själv... och det funkade hur bra som helst i mina ögon, med allt prat om sanningen och hur viktigt det är för Landry att vara en god kristen, osv.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » sön dec 02, 2007 23:14

Glorificus skrev:gömde händerna bakom ansiktet

Way to freaky mental pictures, coming right up! :eek:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön dec 02, 2007 23:17

Händerna bakom ansiktet är när man först sätter upp händerna framför ansiktet och sedan vänder sig om.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör dec 08, 2007 19:56

(spoiler 2.09) Vilken fin slutscen. Jag tycker om lösningen. Nu var man framme och nosade kring det rättsliga, men vi slipper ett rättegångsdrama för Laundry. Tack.

Jag gillar verkligen hur Jason har blivit, efter hans accepterande av sin situation, han känns så varm, glad och lättsam av sig nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » lör dec 08, 2007 22:49

Tob skrev: (spoiler 2.09) Vilken fin slutscen. Jag tycker om lösningen. Nu var man framme och nosade kring det rättsliga, men vi slipper ett rättegångsdrama för Laundry. Tack.

Jag gillar verkligen hur Jason har blivit, efter hans accepterande av sin situation, han känns så varm, glad och lättsam av sig nu.

Precis vad jag tycker också, men lite tillägg:

Jag tycker att Matt och, öh, Anna? Nej, det hette hon i OTH. Vad heter hon? Aja, de var ganska söta tillsammans iaf. Personligen så stör jag mig inte på hon som några här har gjort.

Jättefint mellan Tami och Julie och vilken scen när den bråkade! Skitbra verkligen. Verkar som om det kanske kommer att bli lite lugnare hos familjen Taylor nu - verkar som om allt kommer att bli lite lugnare nu då mordhistorien är mer eller mindre avrundad nu också.

Sist men inte minst; fint med Santiago och Buffy.. haha, F ligger bredvid D och jag hade tänkt att ändra först men jag tycker att det blev lite kul så det får vara så - Buddy ska det ju vara :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tis dec 11, 2007 0:08

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tis dec 11, 2007 19:03

Tob skrev: (spoiler 2.09) Vilken fin slutscen. Jag tycker om lösningen. Nu var man framme och nosade kring det rättsliga, men vi slipper ett rättegångsdrama för Laundry. Tack.

Jag tyckte inte om det. Resten av avsnittet, men inte det. De dumpade kroppen. De brände bilen. Det MÅSTE göra det till ett brott värt att gå till rättegång med. Och om inte så måste det förklaras bättre hur något sånt kan vara möjligt.

Annars var det jättebra, ungefär som vanligt. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis dec 11, 2007 19:10

caffeineaddict skrev:

Jag tyckte inte om det. Resten av avsnittet, men inte det. De dumpade kroppen. De brände bilen. Det MÅSTE göra det till ett brott värt att gå till rättegång med. Och om inte så måste det förklaras bättre hur något sånt kan vara möjligt.

Det är fan Texas, egna lagar styr, de tar hand om varandra där vet du.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav HeY » tis dec 11, 2007 19:11

caffeineaddict skrev:

I en sån liten stad där alla känner varandra och tonåringar är iblandade i ett brott mot en våldtäktsman? Jag köper lösningen.
Det fanns ju ingen som ville "press charges".

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Peppe » tis dec 11, 2007 22:24

poser skrev:
caffeineaddict skrev:

Det är fan Texas, egna lagar styr, de tar hand om varandra där vet du.

Precis :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Glorificus » sön dec 16, 2007 2:41

2x09
Åh, vad Jason Street var rolig i det här avsnittet! "Pee." :eek:
Och Tim Riggins när han började prata om gymnastiktjejernas resultat när Coach frågade hur det gick för honom. :D

Otäckt när Tim vaknade och fick ett gevär i ansiktet. Över huvud taget var den där sliskkillen obehaglig varje gång han dök upp i skolan. Usch.

Jag gillar Santiago, han är som en vilsen hundvalp. :lovebunny:

Några bra scener med Landry och pappan. Scenerna med Tyra kändes lite för nedklippta. Men jag köper att det inte blir något åtal. Det går ju ändå att spela vidare på konsekvenser av mordet utan att göra det till en rättegångshistoria.

Lång väntan på nya avsnitt nu...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav poser » sön dec 16, 2007 20:46

En polare ska åka till staterna i veckan och ska på en tour på NBC, han undrade om han ska köpa en sådan här tröja till mig.

Bild

Bild

Man borde kanske slå till!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » sön dec 16, 2007 20:57

poser skrev:Man borde kanske slå till!

Yes, a-god damn-firmative!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » mån dec 17, 2007 7:19

Jag är Tim Riggins!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » mån dec 17, 2007 20:17

Nä, han finns inte på riktigt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån dec 17, 2007 20:36

Påstår du att tv:n ljuger?!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån dec 17, 2007 21:08

Nej, bara din!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » lör jan 05, 2008 3:08

Holy crap, helt plötsligt hävdar MyEpisodes att det sänds ny FNL igår/idag! :eek: Ska bli väldigt spännande att se om/när den dyker upp på BitMeTV.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » sön jan 06, 2008 0:22

2.10:
Ja, slutet var ju lite väl mycket "Åh, typiskt!" men fungerade ändå p.g.a. skådespelet. Det mesta var faktiskt ganska bra den här gången, inkl. Buddys scener och Tyra/Landry. Även fast det verkar lite konstigt att de kunde lämna allt med mordet bakom sig sådär och gå vidare som ett "vanligt high school-par" bara för att han friades. Men men, de ville väl komma bort från den handlingen nu. Och det verkar ju onekligen som om ingen annan har hört talas om det alls. Småweird, men visst.

Nu vill man ha mer, och det ska ju finnas några avsnitt till inspelade visst. Men det här är nog nästan den serie där jag oroar mig mest vad strejken kan ha gjort med eventuella säsongsavslutningar/förkortningar...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » sön jan 06, 2008 0:42

caffeineaddict skrev:2.10:
Ja, slutet var ju lite väl mycket "Åh, typiskt!" men fungerade ändå p.g.a. skådespelet.

Jo. Jag tyckte det var snyggt gjort med de ombytta rollerna. Att scenen strax innan har Tim mer eller mindre agerat som Coach Tyler.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jan 06, 2008 0:47

Tob skrev:
caffeineaddict skrev:2.10:
Ja, slutet var ju lite väl mycket "Åh, typiskt!" men fungerade ändå p.g.a. skådespelet.

Jo. Jag tyckte det var snyggt gjort med de ombytta rollerna. Att scenen strax innan har Tim mer eller mindre agerat som Coach Tyler.

Mm, utvecklingen av Tim/Taylor-förhållandet i det här avsnittet var helfint.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film