av Tinder » sön dec 02, 2007 2:01
Ännu ett bra avsnitt.
2x08:
Det är tydligen inte allt för svårt att via ett enkelt hemmalab framställa metamfetamin från mediciner som innehåller efedrin så min gissning är att det är metamfetamin som tillverkades här.
Sedan såg jag Riggins agerande att direkt nästa dag gå tillbaka till träningen som ett stort ställningstagande mot drogerna. Han hade hittat en skön slackertyp som han kunde gå omkring hemma med och dricka tillsammans med och började väll acceptera att de var typ likadana men iom att han fick veta om drogtillverkningen så gick det väll upp ett ljus att han måste börja ta tag i sitt liv igen innan han snart är i samma sitts själv. Att det inte var en väg han ville gå själv. Det var så jag uppfattade det hela i alla fall.
Sedan tycker jag det på ett sätt var skönt att Landry erkände, vill att den storyploten ska gå mot en upplösning och varken han eller Tyra har mått bra av hemligheten. Ser dock inte det som en nödvändighet att hans erkännande måste dra ner alla andra också. Han behöver ju inte nämna att hans far vetat om det hela eller att hans far var med och brände bilen osv. Tyvärr kommer det nog vara svårare för Landry att lyckas undanhålla
Tyras medverkan. Fast de kanske kan komma överens om nån slags deal med polisen då han erkände självmant. Hoppas i alla fall att inte Landry försvinner ur serien då han är en av mina favoriter.
Edit: Måste kommentera Mats förhållande med Carlotta. Gillade inte idén alls när det börja hända, hellst då jag inte gillat skådespelerskan i det jag sett henne tidigare i. Men som vanligt i FNL så har de lyckats att få även detta att fungera. Har inget emot det alls nu, snarare tvärtom gillar hur det sköts.
Senast redigerad av
Tinder sön dec 02, 2007 15:55, redigerad totalt 1 gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03