House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Simon » tor sep 14, 2006 10:21

3x02
Mycket bättre än vad i min mening var en oerhört svag öppning på tredje säsongen, i synnerhet i kontrast till Bones och Prison Breaks rivstarter. Att han inte skulle ha sin käpp trodde jag inte på för en sekund, även om jag välkomnar förändring med öppna armar. Således blev allt som rörde hans ben bara luftprat som inte skulle ha någon som helst betydelse senare - det vet man ju liksom - och en massa onödig tid spilldes till en.. skenintrig eller vad man ska kalla det.

Det som jag tyckte var litegrann intressant var Cuddy och Wilsons sätt att hantera det, därför blev 3x01 bättre mot slutet. Av samma anledning tyckte jag bättre om detta avsnittet både som fall (oerhört sympatisk Chase) och som karaktärsstudie, eftersom alla fick reagera på den "stora lögnen". Dessutom fick Wilson driva igenom sin poäng och man såg att den funkade :O - i stället för att han bara kommit på en lömsk plan inte helt olik sveket som sabbade House ben från första början.

När han plockade upp sin käpp kände jag mig helt splittrad. En käpplös House skulle göra en sämre serie, det är jag helt övertygad om, men samtidigt är man ju Whedon-skolad och anser förändring vara nyckeln till evig ungdom för en serie.

Hur som helst är ikonvärdet för stort i tablettknaprande tjurboll som fartfullt haltar fram i korridorerna med sitt läkarteam efter sig - kämpandes för att hänga med både fysiskt och i de medecinska teorierna.

If it's.. broken.... don't fix it.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav noike » tis sep 19, 2006 18:22

TV4 kör igång serien idag klockan 21:00. Om nu någon missat sprida det till folk som bör titta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » tis sep 19, 2006 18:25

What! Skoj, det måste jag se.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Illyria » tis sep 19, 2006 19:25

Just det ja, tack för påminnelsen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav madskellig » tis sep 19, 2006 22:06

Mycket bra första avsnitt, kände på direkten att detta är något jag måste försöka följa. Jag brukar inte vara så förtjust i läkarserier annars, men det finns ju alltid undantag som tur är.

Oh, I looked into that philosopher you quoted, Jagger, and you're right, "You can't always get what you want," but as it turns out "if you try sometimes you get what you need."

Funny :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Nyx » tis sep 19, 2006 22:45

Många LoL-repliker i första avsnittet och Hugh Laurie är ju så gott som alltid bra (även om jag saknar hans brittiska accent, *grumble, grumble). Tyckte det var roligt i något citat där han beskrev agerandet med amerikansk accent som att han var tvungen att spela tennis med en lax i stället för en racket :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav caffeineaddict » tis sep 19, 2006 23:38

mad: Tack för att du citerade just den biten, det var första gången jag kände ett riktigt glädjehopp i hjärtat under House. Nu älskar jag serien, men det tog lite längre tid för mig än många andra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » tis sep 19, 2006 23:48

Jo, de replikerna fick ett stort leende, och vann över mig för fortsatt tittande på direkten. Rolling Stones älskare som man är. (eller, ja, jag har inte alla deras skivor. But there's love)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis sep 19, 2006 23:51

madskellig skrev:Rolling Stones älskare som man är. (eller, ja, jag har inte alla deras skivor. But there's love)

Ingen äkta Rolling Stones-älskare vill ha alla deras skivor. Att älska ett sådant band är att inse, erkänna och ibland även blåögt ignorera deras brister (i det här fallet stora delar av 70, 80 och 90-talet...). Det blir mycket svårare att älska dem annars...

Men all Stones-kärlek på BF som inte kommer från Undertecknad förtjänar en ordentlig :lovebunny: .

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons sep 20, 2006 0:52

Trist att Tv4 inte visar den i widescreen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » ons sep 20, 2006 10:34

House var ju en rätt underhållande karl! Bra första avsnitt. Om avsnitten är lite varierade så blir det nog mycket bra.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 20, 2006 13:14

Meeen nu missade jag det. Jag har ju iofs köpt första säsongen men inte hunnit titta nåt än. Får väl bli dagens hemläxa, House 1x01
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav caffeineaddict » ons sep 20, 2006 16:28

3.03 var verkligen ett tokigt bra avsnitt.

(spoiler 3.03) Snygg karaktärsutveckling, starkt gästskådespel från Joel Grey och lagom äckelrolig sideplot med House och tonåringen (och Leighton Meester är heeeeet!). Överlag kändes hela fallet långt mycket mer engagerande än vad det gör för det mesta, när det är historierna kring de vanliga karaktärerna som intresserar mig mest.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Binchy » ons sep 20, 2006 22:12

Missade gårdagens avsnitt på fyran (BF var alltför fängslande) men idag kom jag ihåg det, och det har verkligen potential. Hugh Laurie är ju mycket bra i de flesta roller han gjort, och det här är inget undantag.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav poser » ons sep 20, 2006 22:24

3.03

Mazzy Star - Into dust!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Buffster » ons sep 20, 2006 23:29

3.03 Det här var verkligen ett oerhört bra avsnitt. Veckans fall var lång mer engagerande än vanligt. Bra karaktärsutveckling också, särskilt hos Cameron. När hon satt där och grät på slutet, "I'm proud of you", awww. Chase har jag ju redan nämnt att jag gillar men jag nämner det igen, att han var den enda som stannade i rummet med House gillade jag. House och tonårsdottern... well, House är HET och jag skulle inte tänka en sekund på åldersskillnaden, så mycket kan jag säga.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons sep 20, 2006 23:32

3.3 Ja, fullständigt tokbra. Jag tror det hjälpte till att alla hade sin egen relation till fallet. Han var inte bara en vanlig patient.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ruccola » ons sep 20, 2006 23:38

3.3

Jag kan bara stämma in i lovsången. Väldigt bra måste jag säga.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav gaspode » tor sep 21, 2006 0:11

Ja det här var grymt!
(spoiler 3x03) Stabil insats av "Doc", och intressanta scener för både Chase och Cameron.. Lite för lite Wilson och Cuddy kanske, och även Foreman kändes som han hamnade i bakgrunden det här avsnittet..

Tonårstjejen som ville ha House var ett roligt och lagom platsupptagande sidospår. Extra kul när Cameron kom dit och hämtade honom.
Men sa House att det var Camerons "Protégé" när han hade fått meddelande från henne? missade jag nåt? bortklippt scen??
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 0:51

gaspode skrev:Ja det här var grymt!
(spoiler 3x03) Men sa House att det var Camerons "Protégé" när han hade fått meddelande från henne? missade jag nåt? bortklippt scen??

Näe, de va la bara en sådan däringa dissning mot Cameron.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » fre sep 22, 2006 23:49

Nu har jag precis sträcktittat de tre första avsnitten av House. Den verkar lovande. Det var verkligen som jag läste någonstans lite Sherlock Holmes feeling över House.

Fast en sak var lite jobbig. Min dvd-spelare som är lite temperamentsfull bestämde sig för att trilskas, så jag fick titta på datorn istället. Då hamnade jag så himla nära alla operationscener. Otäckt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tob » lör sep 23, 2006 18:37

Jag har faktiskt sett de två första avsnitten nu när tv4 har börjat sända serien. Tanken var väl att jag faktiskt skall försöka lyckas med att följa serien på tvn. Får se hur det går.

Jag tyckte verkligen om det. Allmänt bittra och cyniska karaktärer är något som alltid går hem hos mig. Att bygga en hel serie kring en sådan karaktär, sätt honom i en läkarroll och undan för undan kanske också bygga upp ett liv för Gregory House utanför läkarollen så skall nog detta kunna bli riktigt bra. Jag har förväntningar. :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » sön sep 24, 2006 9:29

Igår tittade jag på avsnitt 5-8 av säsong 1 och jag måste säga att serien verkligen tog fart vid avsnitt 6. Där började det bli rejält roligt. Innan har jag tyckt att det varit en intressant serie och lite småspännande att se hur de klurade ut vad patienten egentligen hade för sjukdom. Fast om jag råkat missa ett avsnitt hade det inte varit hela värden känns det som. Nu är varje avsnitt ett must see! Jag hoppas verkligen att fortsättningen är lika bra och att jag inte bara råkat stöta på tre ovanligt bra avsnitt av serien.

Spoiler 1:08Den lilla tanten som har spanat in Ashton Kutchers rumpa. Jag älskar henne!

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Bender » sön sep 24, 2006 14:34

3x03.. Riktigt bra avsnitt, håller med tidigare kommentarer!

Härligt "döda få för att rädda många"-dilemma också i och med patientens tidigare forskning.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav wyndham » tis sep 26, 2006 19:36

Idag hade jag första föreläsaren som tog upp House. Doctor Cox från Scrubs är ju den härskande förebilden bland läkarna på sjukhuset, men kanske kan House och Wilson ge honom en match.

När föreläsaren fick höra att en av eleverna inte tittade på tv så blev han tyst. Sen sa han: "Mjo, jag antar att det är möjligt att bli en bra läkare utan att se på tv-serier." Men han lät skeptisk.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » tis sep 26, 2006 19:38

wyndham skrev:När föreläsaren fick höra att en av eleverna inte tittade på tv så blev han tyst. Sen sa han: "Mjo, jag antar att det är möjligt att bli en bra läkare utan att se på tv-serier." Men han lät skeptisk.

:D

Fantastiskt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis sep 26, 2006 19:40

caffeineaddict skrev:
wyndham skrev:När föreläsaren fick höra att en av eleverna inte tittade på tv så blev han tyst. Sen sa han: "Mjo, jag antar att det är möjligt att bli en bra läkare utan att se på tv-serier." Men han lät skeptisk.

:D
Fantastiskt.

Dunderbart till och med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » tis sep 26, 2006 21:37

:D Härligt!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Matt » ons sep 27, 2006 10:48

Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 13:14

3.04 var både bra och roligt, kanske inte att fallet var så intressant då jag hela tiden väntade på att de skulle komma på varför han ritade linjer på tavlan, men underhållande när House vägrade vara på vanliga kontoret och sen när han andas in sövning(?) och blir helt vinglig. :D Och sen fick han en present på slutet, det hade han verkligen inte föväntat sig. Wilson var med ganska mycket också kändes det som, och det gillade jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film