noike skrev:Dexter 1.01. JA! Fast inte i närheten av 100%.
Att de är arketyper kan jag köpa än så länge, det kan vara ett sätt att få tittaren att kom in snabbt i serien eftersom alla redan känner till karaktärerna.
adolvsson skrev:Shit. Jag insåg precis att jag glömde nämna en sak till. Eller person. Michael C Hall. Som antagligen var det bästa med alltihop. Den mannen... och jag tyckte nog att hans teaterbakgrund märktes, vilket passade såväl rollen som avsnittets speciella stil.
noike skrev:Systern däremot var lite tonårsaktigt jobbig ibland.
Framför allt så tror jag att serien hade tjänat lite på att vara lite tightare klippt.
adolvsson skrev:Dessutom är det härligt att se en ordentligt förtextsekvens i en ny serie, i dessa expressintrotider.
Illyria skrev:Avsnitt 3 finns ute nu.
Illyria skrev:Preair, så du är inte efter.
Illyria skrev:adolvsson skrev:Dessutom är det härligt att se en ordentligt förtextsekvens i en ny serie, i dessa expressintrotider.
Vad glad jag blev när Dexter hade ett riktigt intro! Det var snyggt också.
Avsnitt 3 finns ute nu.
Glorificus skrev:Men jag vill hur som helst inte vänta flera veckor sen på ett till avsnitt, så jag tror jag avvaktar lite.
"Today, I'm just... a sea monster.":lovebunny:
Glorificus skrev:Avsnitt 3 finns ute nu.
Qué? Är det i bra kvalitet? Någon som vet?
CheeseGuy skrev:Mer flyt i berättandet, lite mer engagerande och spännande. Och karaktärerna fungerar bättre och bättre.
adolvsson skrev:Dexter 1x03
Jag håller inte med. Det har visat sig vara en av anledningarna till att jag fastnat för serien, och med veckans avsnitt fastande jag verkligen stenhårt. Jag är riktigt förtjust i hela ensemblen och hur karaktärerna hela tiden tas på oväntade vägar. Min haka halkade en bit vid insikten av att - usch, jag och namn - hattpolisens och hans hustru hade sepererat, det knep till i hjärtegropen. Bosskvinnans konversationer med amputerade mannens morsa blev inte alls som jag trott. Och så vidare. Även Dexter själv, naturligtvis, och hans reaktion när han helt oväntat njöt av oralsexet.caffeineaddict skrev:Jag funderar ibland på om det som hindrar den här bra serien från att vara ännu bättre är att den kanske borde centrera ännu mer på Dexter och hans twistade personlighet istället för att flyta ut i små personliga sido-plottar med de andra poliserna o.s.v. Det blir lite för mycket ensemble-serie, vilket känns som fel form för den här historien.
Dessutom har de historierna än så länge varit mer än lovligt oinspirerade, vilket naturligtvis också är en del av problemet.
syrran var inte riktigt lika störig som tidigare
Dexter gör ju allt hennes jobb åt henne.
Michael och Julie Benz (och deras respektive karaktärer) är och förblir seriens stora styrkor.
adolvsson skrev:syrran var inte riktigt lika störig som tidigare
Är jag månne helt ensam om att gilla karaktären? Helt? Hallå? Hallååå?!
noike skrev:Ja. Dumt våp förblir dumt våp (spoiler Dexter 1.4 och Buffy s5) oavett om hon har uniform eller lediga kläder på sig. Hon beter sig mer barnsligt än Dawn gjorde i början av s5.
adolvsson skrev:Illyria skrev:Tydligen är ju systern annorlunda i böckerna så hon känns som en stor besvikelse i serien.
Inte läst böckerna, så det där spelar inte alls in för min del.
Illyria skrev:Eftersom jag stör mig på karaktären i serien och sen fått reda på hur hon är i böckerna känns det som det spelar in för karaktären hade kunnat vara mycket bättre. Väldigt synd. Just nu, efter senaste avsnittet, känns hon som den absolut svagaste delen i serien.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare