Zaxx skrev:Off skrev:Jag fick inte för mamma.
Som jag sa till poser... du skulle gilla dendär
Rombat skrev:Är det den där de springer runt i stora rymdräkter och skjuter spöken? Jag gillade den iaf.
Rombat skrev:Men jag får väl strunta i mitt ogillande för stridssystemet och ta i beaktande att de har jävligt bra story (hoppas jag) vilket är allt som krävs.
LWes skrev:Rombat skrev:Men jag får väl strunta i mitt ogillande för stridssystemet och ta i beaktande att de har jävligt bra story (hoppas jag) vilket är allt som krävs.
Det är exakt anledningen att jag inte kan spela dom spelen. Jag tycker att det är väldigt bra spel, men striderna är så tråkiga.
Jag behöver action, som i Seiken Densetsu.
Men FF7 är en riktigt bra och coolt spel. Jag spelade aldrig färdigt det dock...
En film jag verkligen ser fram emot är TEKKEN!
monkeyboy skrev:Såg Pansarkryssaren Potemkin idag på filmkunskapen, den var väl intressant på sitt sätt men riktigt tråkig...
monkeyboy skrev:Såg Pansarkryssaren Potemkin idag på filmkunskapen, den var väl intressant på sitt sätt men riktigt tråkig...
A bear skrev:Vet inte om jag skulle kalla "Birth Of A Nation" tråkig (förutsatt att ni fick se hela och inte bara första halvan, alltså). Motbjudande, vidrig, äckelframkallande, ja... men en film som hyllar Ku Klux Klan som hjältar kan jag inte kalla "tråkig". Hela konceptet är så vansinnigt att man bara sitter och letar efter sin tappade haka genom hela filmen.
Men "Potemkin" har sina poänger.
noike skrev:A bear skrev:Vet inte om jag skulle kalla "Birth Of A Nation" tråkig (förutsatt att ni fick se hela och inte bara första halvan, alltså). Motbjudande, vidrig, äckelframkallande, ja... men en film som hyllar Ku Klux Klan som hjältar kan jag inte kalla "tråkig". Hela konceptet är så vansinnigt att man bara sitter och letar efter sin tappade haka genom hela filmen.
Folk utan ett genuint filmintresse borde inte få läsa filmkunskap/vetenskap.
Dr. Ron: A theologian who doesn’t believe in God?
Aaron: There’s... more of us than you think.
A bear skrev:noike skrev:Folk utan ett genuint filmintresse borde inte få läsa filmkunskap/vetenskap.Dr. Ron: A theologian who doesn’t believe in God?
Aaron: There’s... more of us than you think.
noike skrev:A bear skrev:Vet inte om jag skulle kalla "Birth Of A Nation" tråkig (förutsatt att ni fick se hela och inte bara första halvan, alltså). Motbjudande, vidrig, äckelframkallande, ja... men en film som hyllar Ku Klux Klan som hjältar kan jag inte kalla "tråkig". Hela konceptet är så vansinnigt att man bara sitter och letar efter sin tappade haka genom hela filmen.
LWes skrev:noike skrev:A bear skrev:Vet inte om jag skulle kalla "Birth Of A Nation" tråkig (förutsatt att ni fick se hela och inte bara första halvan, alltså). Motbjudande, vidrig, äckelframkallande, ja... men en film som hyllar Ku Klux Klan som hjältar kan jag inte kalla "tråkig". Hela konceptet är så vansinnigt att man bara sitter och letar efter sin tappade haka genom hela filmen.
Det ingår liksom i hela filmgynasie-grejen...
Det är okej när man inte ser på filmer, för då kan jag rita som på alla andra lektioner.
Alla förutom jag i min klass är "genuint filmintresserade" men faktiskt alla tyckte att Birth of a Nation var fruktansvärt långtråkig. Filmen är ju över 3 timmar lång.
"Vad gör du där om du inte gillar film?" har jag hört många gånger. Mitt svar är att tv-serier är mycket bättre än filmer och av dom filmer som görs i klassen är mina alltid dom bästa (inte bara min åsikt, utan allmän fakta.)
A bear skrev:"Birth..." är ju definitivt imponerande rent tekniskt och berättartekniskt - med tanke på att mediet var i princip helt nytt. Men å andra sidan är ju nassarnas propagandafilmer också rätt tekniskt imponerande, men att SE på skiten...
caffeineaddict skrev:Film från alla länder och alla tider rockar.
För då skulle jag tycka om Air Force One, och den tanken gör mig lite illamående.
noike skrev:men äldre film kan vara precis lika bra som nu.
Rombat skrev:Jäpp, men jag behöver inte kolla på dem upphackade i 80 minuters bitar
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare