Graven - Svensk Kriminalserie (Spoilers tom det som visats)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinder » sön dec 12, 2004 2:42

LWes skrev:Så man kan hata mig för att jag inte gillar svenskt, eller bara acceptera att jag inte gillar det precis som ni inte gillar något annat.

LWes skrev:Av någon anledning känns det som att jag har fått en överväldigande hat emot mig för att jag inte gillar svenska serier.

Det hade jag faktiskt aldrig kunnat ana när jag först skrev att jag inte gjorde det...

Dra inte för stora växlar nu LWes :)
Av vad jag läst så verkar det inte som om någon "hatar" dig utan vad jag läst så håller endel inte med dig och endel tom tycker att du har för dem konstiga åsikter. Men inget av de sakerna är i närheten samma sak som att hata dig som person. Man kan vara direkta motpoler i en sakfråga med en person och ändå vara bästa vän med den personen. Bara för att man inte håller med varandra innebär det väll inte att man ogillar varandra. Vad jag läst här i tråden är ju bara diskussioner om svenska serier där endel har vitt skilda åsikter och sedan diskuterar utifrån det.
Visst man kan ju också som du skriver bara acceptera att du inte gillar svenska serier men hur kul är det på ett diskussionsforum. Då blir det ju ingen diskussion om ämnet, roligare att fråga varför du tycker så och samtidigt förklara sin egen ståndpunkt och sedan argumentera i 10 sidor om vem som har rätt ;)
I alla fall så länge ingen börjar komma med personliga påhopp, i alla fall inte påhopp som inte är skrivna med glimten i ögat.

Fast åter till ämnet. Även om de flesta svenska serier är ganska tråkiga så kan jag inte hålla med dig om att alla svenska serier suger per automatik för att de är svenska. Finns endel hyffsade serier här oxo fast tråkigtvis är de oftast som du säger mini-serie formatet. Fast de kan ju vara trevliga också som alternativ till alla vanliga serier man ser.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Tinder » sön dec 12, 2004 2:46

Om om vita lögner måste jag hålla med dig lite. Gillar nog inte den så mycket som du gör men tyckte den var lite småcharmig ändå på nått sätt och såg den oftast ifall den råka vara på tv medan man åt middag.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Sigge » sön dec 12, 2004 2:50

Jag kollade på Vita Lögner varje vardag och på repriserna på helgera när det gick på tv.
Användarvisningsbild
Sigge
Demon Fodder

Inläggav adolvsson » sön dec 12, 2004 2:54

Jag har varit statist i Vita Lögner. Det blev inte bättre för det. Jag kanske inte var lika vacker på den tiden. Kanske.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » sön dec 12, 2004 10:41

lågbudget är inte per automatik skit. Varför skulle det vara det? Hela hollywoodindustrin är ett enda stort exempel på vad som händer när det finns för mycket pengar inblandade.

Jag har nästan lättare för att ta till mig en riktigt bra svensk dialog. Som jag skrev i ursprungsinlägget tycker jag dialogen var välskriven och det fanns skådespelare som kunde agera och föra fram replikerna på ett trovärdig sätt, spänningen lade sig med en gång. Självklart förutsatter detta att dialogen är väldigt välskriven, dålig svensk dialog är bra mycket sämre än dålig engelsk dialog.

Sen tycker Sverige som filmland är på gång. Så mycket svensk film som har släppts detta året har det ju aldrig gjort innan. Men man får också komma ihåg att mycket är rent skit, många svenska filmer blir ordentligt sågade, förmodligen rättivist också. Det viktigtaste är ju dock att folk går och se filmerna, så det blir pengar, och det verkar ju som dem gör det.

LWes, jag tror ingen hatar dig, du har ju verkligen gett Tvserie/film avdeleningen ett uppsving. Även om jag inte varit så mycket i diskussionerna så har det ändå blicit diskussioner. Vita Lögner var dock ett underligt val. Men jag kände mig nog ungefär hatad på samma sätt som du gör nu när jag menade att Trion höll på att förstöre säsong 6. Likaså när jag menade att Firefly "bara" är halvbra till bra (vissa avsnitt bättre än bra) och inte ett mästerverk.

Men är det verkligen bara jag och adolvsson som har sett något av detta? Efter ett halv dygn efter avsnittet igår kan jag knappt bärga mig till fortsättningen. Detta är bra tv!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön dec 19, 2004 12:42

Kom hem 21.10 igår så missade dem första tio minutrarna. Aningen sämre än förra avsnittet. Det kändes väldigt simpelt att föra in lajvare i serien, och på någotvis känns det som man är tillbaka på noll. Stämningen finns fortfarande kvar, även om det var en ohygglig skillnad mellan det ögonblick man inte visst vad dem pysslade med. Scenen när den kvinnliga polisen upptäcker mannen med tvångströjan som satt i buren var inte nådig. Avslaget får man väl minst sagt säga att det kändes efter att man fick reda på att det var lajvare dem hade att göra med.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Föregående

Återgå till TV-serier och film