av LWes » tis jan 11, 2005 23:22
Varför gör dom så här mot mig? Varför förstör dom mina drömmar om en underbar Tomb of Dracula mini-serie?
Att dom redan stulit Blade och Hannibal King var väl ok, och att Whistler är en härmning av Quincy Harker och Abigail på Rachel Van Helsing.
Men nu när dom även använt Dracula själv så finns det inte mycket kvar åt Tomb of Dracula.
Jag hoppas nu dock istället innerligt på en Nightstalkers-film (eller ännu bättre: tv-serie!!!) som ett sätt att presentera Frank Drake (min favoritkaraktär som typ är den enda som dom inte använt...)
Vill ni höra min plan?
Självklart!
Den ultimata filmen skulle vara Midnight Sons, fast för att kunna göra den behöver dom 'göra karaktärerna färdiga' för det.
Blade är färdig.
Om dom gör en Nightstalkers film är Hannibal King färdig.
Dom håller på med Ghost Rider, och jag skulle nog vilja ge den en uppföljare (planerar lite väl i förskott kanske...) innan Ghost Rider och Johnny Blaze är färdiga.
Sen behövs bara min absoluta favoritkaraktär innom tv/film/serier/vadsomhelst: Morbius!
Jag tänkte att om dom inte presenterar honom i Spider-Man 3 får vi vänta till Spider-Man 4 (vilket jag ska se till att det händer).
Fast sen behöver Morbius även en 6-timmars mini-serie på Sci-Fi Channel innan han är redo.
Sen har vi även Frank Drake, men han får vi slänga in i Nightstalkers-filmen (eftersom han i serierna är med i Nightstalkers tillsammans med Blade och Hannibal King.)
Sen kan det börja! Midnight Sons!!! Den bör göras i en trilogi så man får plats med så mycket som möjligt och man spelar in alla på samma gång.
Efter det gör man en tv-serie om Nightstalkers men man gör om lite så att medlemmarna är: Hannibal King, Abigail Whistler, Frank Drake och Morbius.
och så kan Wesley Snipes gästspela som Blade ibland och i säsongsfinalen kan Nicholas Cage komma som Johnny Blaze!!!
Tobey Maguire kan gästspela som Peter Parker i något avsnitt.
och självklart måste Ben Affleck och Jon Favreau hälsa på som Matt Murdock och Foggy Nelson (gärna i ett flertal avsnitt eftersom jag vill ha dom som advokater åt Morbius, vilket Jennifer Walters aka She-Hulk egentligen var när Morbius 1980-1981 åtalades för alla mord han begått.)
Jag har en cool story om att Morbius sitter i fängelse nästan hela första säsongen (varför inte träffa Kingpin i fängelset?) precis som Beast sitter i fängelset hela första säsongen av X-Men-tecknade-serie-från-1992-som-är-riktigt-bra.
Tom Jane måste komma för två avsnitt och spela Punisher, Colin Farell väldigt gärna som Bullseye!!
Eftersom Werewolf bt Night också är på väg som film funderar jag på om han, Jack Russel skall vara en av huvudpersonerna i serien, eller bara vara en gästkaraktär.
Hugh Jackman är schyst, kan han bli övertygad att spela Wolverine i ett avsnitt?
Hur som helst skulle serien kosta massvis av pengar, MEN det är ok eftersom den kommer ha massvis av tittare!!!
(tänk bara på alla kännda skådisar jag räknat upp!)
(om den har riktigt bra tittarsiffror kanske dom ger en extra stor budget så även Ghost Rider kan hälsa på i säsongsavslutningen tillsammans med Johnny Blaze!)
Herregud vad jag blir uppspelat av att bara tänka på det...
Senaste casting-idén: Rudolf Martin som Morbius. Efter all denna tid att försöka hitta den perfekta skådespelaren har han hela tiden varit mitt framför ögonen på mig!
Jag är helt övertygad om att han skulle göra rollen perfekt som jag planerat honom.
Senast redigerad av
LWes tis jan 11, 2005 23:36, redigerad totalt 3 gånger.