noike skrev:Samtidigt är det väldigt individuellt vad som är just spännande.
Tob skrev:LWes: Troligtvis kommer inte Six Feet fungera för dig. Men prova. Det kan det vara värt. Jag är tokförtjust i den och tycker det är bland det bästa som har producerats. Sleeper Cell är ett solit actiondrama.
LWes skrev:Oh! Jag kom på en själv" För ett par år sen eller så ville jag jättegärna se Beauty and the Beast, men den var omöjlig att komma över. Nu när den släppts på dvd därimot! Fast jag tvivlar på att den kommer hålla mitt intresse på det sätt jag hoppas...
HeY skrev:SFU har längre avsnitt än vanliga serier eftersom det är kabel. Det kanske kan glädja dig? Första är ca. 60 minuter och ett vanligt avsnitt är runt 52 minuter.
latarmig skrev:Är Kyle XY värt besväret? Andra säsongen börjar på femman klockan 8 idag.
Glorificus skrev:LWes skrev:Oh! Jag kom på en själv" För ett par år sen eller så ville jag jättegärna se Beauty and the Beast, men den var omöjlig att komma över. Nu när den släppts på dvd därimot! Fast jag tvivlar på att den kommer hålla mitt intresse på det sätt jag hoppas...
Om inte annat så har Beauty and the Beast många fascinerande karaktärer... Vincent (the Beast), Father, Mouse, Pascal (Armin Shimerman!), m.fl. Men man hade ju tyvärr inte samma sätt att se på tv-serier då som idag, så jag kan tänka mig att arcar och sånt är bristande (så längesen jag såg serien nu så jag minns inte riktigt).
Nu började jag tänka på fler äldre serier... några som du kanske skulle gilla om du inte redan sett dem, LWes... fast det är som sagt längesen jag såg dem, så jag vet inte om jag skulle tycka de är lika bra idag. Jag kanske rekommenderar serier som är jättedåliga nu. Och de går kanske inte ens att få tag på.
Dark Skies (intro) - Eric Close, Megan Ward, Jeri Ryan.Den här gillade jag verkligen.
The Visitor (bilder + intro) - John Corbett som en man som varit försvunnen i 50 år och dyker upp igen utan att ha åldrats och med mystiska krafter.
American Gothic (intro) - Shaun Cassidys, Invasion-skaparens, första serie. Jag minns den mest som otäck, med några minnesvärda karaktärer i den obehagliga sheriffen och pojken som är huvudperson. Tror den hette Svart idyll när den gick på svensk tv.
sp1keout skrev:latarmig skrev:Är Kyle XY värt besväret? Andra säsongen börjar på femman klockan 8 idag.
Tror de är 2 pers på det här forumet som följer serien. Jag tycker den verkar intressant på många sätt - men jag prioriterar hundratals serier före den.
HeY skrev:sp1keout skrev:latarmig skrev:Är Kyle XY värt besväret? Andra säsongen börjar på femman klockan 8 idag.
Tror de är 2 pers på det här forumet som följer serien. Jag tycker den verkar intressant på många sätt - men jag prioriterar hundratals serier före den.
Samma för mig. Jag vet ytterst lite om den - kille utan navel? - men de som tittar på den verkar tycka om den. Glorificus ser på den om jag inte tar fel?
LWes skrev:Jag har blivit helt inne i tanken på att se gamla serier.
Highlander - Någon som sett serien? Den vore nog kul att se men den är så lång.
LWes skrev:Eerie, Indiana också någon som sett den?
LWes skrev:Dark Skies kunde jag inte hitta som torrent men om den serien släpps senare i år som det ryktas om kanske den kommer dyka upp då...
Glorificus skrev:LWes skrev:Jag har blivit helt inne i tanken på att se gamla serier.
Highlander är på min "att se om nån gång"-lista. Har för mig att vissa delar kunde bli lite långtråkiga ibland, men att det blev bättre och bättre. Jag har alltid gillat grundkonceptet med serien (och filmerna)... odödliga som får mer kraft om de dödar varandra, osv. Och som med vampyrer är det intressant att följa karaktärerna genom olika tider. Jag tror inte jag skulle tycka om serien lika mycket idag som när jag såg den första gången, men den är nog ändå sevärd.
LWes skrev:Jag har blivit helt inne i tanken på att se gamla serier.
Earth 2 äntligen ska jag också se igenom.
Rombat skrev:Jag har jättesvårt för Rebecca Gayheart. Hennes huvud ser ut som det formats med arvsanlag från Chernobyl.
The Ankh skrev:Åh Earth 2!!!! Trodde jag var ensam om att ha sett den =) Den gick på nätterna precis näör jag hade flyttat hemifrån, dvs för 10 år sen årecis som maria skrev. Finns den att ladda ner? Jga vills e!!!!!!!!!!1
Rombat skrev:Jag har jättesvårt för Rebecca Gayheart.
Ärligt? Jag menar, jag är inte vacker, men min skalle är inte formad som en uppochnervänd röv iaf.sp1keout skrev:Rombat skrev:Jag har jättesvårt för Rebecca Gayheart.
Det där uttalandet om kärnkraft gjorde mig bara ledsenJag älskar henne!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare