Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön jul 09, 2006 13:50

noike skrev:Lätta s2 spoilers Lite synd att de redan använt Tony Head

That. Is not. A problem. Darn it...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön jul 09, 2006 13:51

adolvsson skrev:
noike skrev:Lätta s2 spoilers Lite synd att de redan använt Tony Head

That. Is not. A problem. Darn it...

Jag håller med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jul 09, 2006 14:07

Well, om man ser till att de (spoiler S3) återanvänder tjejen i 2.12 till att bli ny följeslagare...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön jul 09, 2006 14:12

AKS skrev:Well, om man ser till att de (spoiler S3) återanvänder tjejen i 2.12 till att bli ny följeslagare...

Ja. Tony Head som the Master. Jag tänker propagera för det. Inte för att de kommer lyssna eller ens höra det men för satan! Tony Head!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön jul 09, 2006 14:16

Give us Head. (höhö)
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » sön jul 09, 2006 14:56

Tam skrev:Give us Head. (höhö)

– What do we want?!
– HEAD!
– When do we want it!?
– MARCH!
– YEA...! What?!
– Or April
– Huh?
– March or April.
– But qhat about "now"?
– Now we want Torchwood, poophead.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jul 09, 2006 15:11

AKS skrev:Well, om man ser till att de (spoiler S3) återanvänder tjejen i 2.12 till att bli ny följeslagare...

Det har hänt flera gånger förr i DW, precis som i många andra serier, men dessutom verkar det som (och här kan nog noike antingen backa upp eller skjuta ner mig helt) dom har arbetat in det i serien innan också. Använt sig av det. Något med Romana, tror jag. Noike?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » sön jul 09, 2006 18:48

Tony Head spelade ju headmaster sist. Genial foreshadowing att det blir Head som Master. Kan inte se att det kan vara på nåt annat sätt än så.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » sön jul 09, 2006 18:50

Tam skrev:Tony Head spelade ju headmaster sist. Genial foreshadowing att det blir Head som Master. Kan inte se att det kan vara på nåt annat sätt än så.

Oh. Jag gillar hur du tänker. Kan vi få RTD att tänka som du också?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön jul 09, 2006 20:44

noike skrev:Oh. Jag gillar hur du tänker. Kan vi få RTD att tänka som du också?

Tveksam till om det skulle gynna serien i det långa loppet.

Just sett första avsnittet från 1963. Spännande tv. Ska bli kul att kolla igenom de olika upplagorna. Tardis-avataren får nog stanna rätt länge till.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Peak » sön jul 09, 2006 20:47

Alla 4 delarna eller bara första delen?

Undrar vad man skulle tänka om man fick se avsnitt 1 av "An Unearthly Child" på TV 1963. Tror nog man skulle klia sig i huvudet ordentligt och undra vad det är de röker på BBC... Första delen underbar, de tre nästföljande inte riktigt bra.

Sedan, nästa äventyr är det ju dags för Daleks!
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Tam » sön jul 09, 2006 21:18

Sett andra delen nu. Inte så underbar, nej. Känner t o m jag kan se fotboll innan jag fortsätter.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tomas » mån jul 10, 2006 21:30

Underbar säsongsavslutning :lovebunny:
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Tam » sön jul 16, 2006 12:37

adolvsson skrev:Casanova är RTD i gammal vanlig toppform, med David Tennant i titelrollen.

Så jävla bra tv! Borde ses av dom flesta.

Och för att det är en Doctor Who-tråd kan jag ju nämna jag sett tre avsnitt av den urgamla s1.
The Daleks fick väl en halvlam introduktion. Men
THE DOCTOR: That is sheer murder.
DALEK: No. Extermination.

var coooolt.
Avsnitt tre när dom bara var ombord på Tardis och fienden var intern misstro var bra. Interna stridigheter är ju the drama we are craving jämt. Hartnell-doktorn är inte riktigt samma filantrop som det nya milleniumets doktorer.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » ons aug 02, 2006 11:17

http://www.youtube.com/watch?v=Q2AJUruJ7zE

David Tennant lagar mat och pratar skottska. Antar att det sista är motivation nog till att se det för vissa.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons aug 02, 2006 12:41

Undrar vem du menar då? :?: Hm... Hehe. Tack för länken. I'm all hot and bothered here. :) *thud*

(Denna dag är nästan för mycket. Har dessutom sett ett par avsnitt av Hamish Macbeth med Robert Carlyle och hans Glasgow-accent...)

EDIT: Haha, kul att hans pappa nämner haggis och turnips eftersom jag precis lämnat in ett bidrag till SVIF där skottarna (i Hamish Macbeth) har en diskussion om haggis, turnips och swedes/Swedes. :D
Senast redigerad av AKS ons aug 02, 2006 13:14, redigerad totalt 1 gång.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » ons aug 02, 2006 12:58

Och för att det är en Doctor Who-tråd kan jag ju nämna jag sett tre avsnitt av den urgamla s1.
The Daleks fick väl en halvlam introduktion. Men
THE DOCTOR: That is sheer murder.
DALEK: No. Extermination.
var coooolt.

Jag gillar avsnitt 2. Dock så tenderar de gamla avsnitten till att vara lite långsamma av sig. Folk var mer laid back på 60-talet antar jag... :p Skulle man i dagens läge skapa ett sjudelat avsnitt så skulle väl tittarna få tuppjuck. 25 minuter i veckan i 7 veckor för att få se klart ett äventyr...

Avsnitt tre när dom bara var ombord på Tardis och fienden var intern misstro var bra. Interna stridigheter är ju the drama we are craving jämt. Hartnell-doktorn är inte riktigt samma filantrop som det nya milleniumets doktorer.

Edge of Destruction är väl mest flummigt, tycker jag.. ;) Synd att Marco Polo (avsnittet efter) saknas, även om rekonstruktionen av Loose Cannon är mycket bra.
//Peak

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Illyria » tor aug 03, 2006 16:36

"Torchwood" Undergoes Reshooting

"Doctor Who" spin-off series "Torchwood" that was due to premier in winter has run into technical problems which has apparently forced the BBC to re-shoot much of the series.

According to a source for the Sci-Fi Pulse website, "What was originally going to be a dark and brooding series has suddenly gone all bright and glossy". Why? Seems the flashy Panasonic HD cameras are having problems working in low light. He adds "A lot of tape has been junked. Scenes re-shot in full lighting".

The series follows a group of renegade criminal investigators in modern-day Cardiff who make use of alien technology that has fallen to Earth. Production was originally scheduled to run from May to October, with airing to begin around October/November. No word on what delays will ensue due to these problems.

Källa. Hoppas det inte blir försenat mycket.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor aug 03, 2006 16:42

Usch! Det där dämpar min höstlust lite.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » tor aug 03, 2006 17:20

(spoiler "The Impossible planet" och "The Satan Pit") Äntligen ett riktigt bra avsnitt. En nästan lika spännande del 1 som The Empty Child. Mycket Firefly-känsla i musik och inredning. Scenen där Toby (tror jag att han hette) tittar in från utsidan av glaset var CREEP-CITY.

Del 2 var nästan lika bra. Rose och Doktorn är såååå fina.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » tor aug 03, 2006 19:22

Torchwood-nyheterna var dåliga.

Lillebrors avatar är snygg.

noike skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Q2AJUruJ7zE

David Tennant lagar mat och pratar skottska. Antar att det sista är motivation nog till att se det för vissa.

Stilig karl det där. Såg honom i nån sketch på matlagningskanalen som tittas på av Sthlm-folk jag känner. Jag antar nu att han är en mat-konnessör. Och blir ännu lite mer peppad att gifta mig med honom.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » tor aug 03, 2006 19:52

Om du ser på alla YouTube-delarna märker du att han inte är så bra på matlagningen, fast vad gör det, I'd marry him. ;)

Doktorn borde bli skotte på heltid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » fre sep 01, 2006 3:34

Sett igenom s1 av old school-Doctor Who nu. Det var rätt trevligt.

]The Aztecs (ep #6) var nog min favorit av avsnitten. Det var rätt länge sen jag såg det så jag kan ha fel. Men jag tyckte om slutet när Barbara deppade att dom inte hade gjort nån skillnad och inte kunnat rädda nån och Doktorn tröstade med att Å jo vi fick minsann en typ att förlora sin religion och då var det värt det. Mörkt värre.

The Sensorites (#7) var söta.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 12:57

Lite väl tyst om Torchwood, va? Göra nåt åt det.

Serien kommer börja sändas under vecka 43 enligt BBC, räknat på den 21 oktober till den 27:e, med den 22:e som troligt datum efter vad jag kunde läsa mig till.

Och så en trailer.

Via Torchwood.TV.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön okt 08, 2006 13:00

Ser verkligen fram emot Torchwood. Det ska bli spännande att se hur den blir som serie...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön okt 08, 2006 13:00

adolvsson skrev:Lite väl tyst om Torchwood, va? Göra nåt åt det.

Serien kommer börja sändas under vecka 43 enligt BBC, räknat på den 21 oktober till den 27:e, med den 22:e som troligt datum efter vad jag kunde läsa mig till.

TORCHWOOD! Jag längtar så att det inte är sant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 17:07

Slutet på oktober låter bra, men det har varit väldigt tyst om serien? Inte alls sett några nyheter, inte ens om premiärdatumet. Känns lite konstigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peak » ons nov 01, 2006 1:04

Skulle bara meddelan att Doctor Who för andra året i rad gjorde en Hat-trick på "National Television Awards" i England.

Alltså: Billie som "Best Acress", Tennant som "Best Actor" och Doctor Who som "Best Drama series"...
//Peak

Peak
Minion

Inläggav Illyria » mån dec 25, 2006 16:48

Nytt Doctor Who-avsnitt idag!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån dec 25, 2006 18:34

Shit, var det i dag?! Nedladdning i morgon alltså? Eller hinner det komma i kväll iom att det är UK?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film