Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tea » tis jun 06, 2006 11:51

ep9 s5

För en gångs skull gillar jag Debbies örhängen. De regnbågsfärgade ringarna.
Jennifers Mc-snubbe är H-O-T och han gjorde verkligen ett gott intryck på mej på konstvisningen...
By the way Justins konst... Bild
Jag beundrar Michaels ärlighet mot Brian på visningen. Alla har alltid älskat Brian för det han står för och att han aldrig viker sig, men det hålelr faktiskt inte i längden och Michael-Brian-perioden har varit sen länge över. Jag står lite på Michaels sida i det här, MEN en bästa vän - och dessutom en bästa barndomsvän- växer inte på trän, därför hoppas jag att de iaf kan hitta ett sätt att klara av varandra på. Ett sätt så som i Brians dagdröm.

ep10 s5
Jag fixar inte deras bråk. Det är jättebra tv, men det gör ont i mitt hjärta.
Och inte nog med det. Nu ska Emmett börja med. (although jag förstår båda parterna av detta mycket väl oxå)
Brian och Justin scenen på stan är LOVELY! Det känns nästan som om de vid detta laget faktiskt blivit kära i varandra på riktigt. (eller så är de bara 7-jävla skädespelare)
Förresten, sa jag inte att något skulle hända???!??!?!?!?!
Nu är jag lite sur faktiskt... varför? för att jag älskar det här... Hjärtslag, Kaos, Bara ljuset som lyste upp inne på babylon,. Brians frustration över att inte få ge blod. Justin och Brians första kram när han hittar honom. Vi är förkrossade i soffan.
Scenen mellan Debbie och Brian i kyrkan är magisk. MAGISK!
Brians gång mellan ambulanserna mot Justin i Slow-Motion...
HA! Den här gången sa han det... 2 ggr tilloch med... så jättegulligt, nu är min mage i uppror över deras kärlek.

Nu tänker inte jag titta mer (än en gång) för iom att han sa det nu så betyder det att någon kommer att dö. (och i'm sry men just nu hoppas jag michael, för jag vill inte se att Justin och Brian behöver tvingas åt varsitt håll igen) Äh, who r u kidding.... klart jag kommer se färdigt, men jag kommer säkert vara jättesur senare idag
Senast redigerad av Tea tis jun 06, 2006 11:58, redigerad totalt 1 gång.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tis jun 06, 2006 11:57

Tea skrev:Nu tänker iten jag titta mer (än en gång) för iom att han sa det nu så betyder det att någon komerm att dö.

Detta är faran med att ha sett för mycket Joss Whedon produktioner!

Så fort nån är lycklig så måste nån dö! Man är som en av Pavlovs hundar!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tis jun 06, 2006 15:01

Ai skrev:Detta är faran med att ha sett för mycket Joss Whedon produktioner!

Så fort nån är lycklig så måste nån dö! Man är som en av Pavlovs hundar!

5 x 11
Jag satt också och väntade på att någon skulle dö, enda anledningen att jag nästan trodde på begravningsscenen! Man är helt hjärntvättad av Joss .
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » tis jun 06, 2006 15:18

ep 11-13

:eek:

har bara en sak att säga.. kanske komemr mer sen när chocken lägger sej... Jag älskar att den slutar så som den börjar med Michaels tankar och snabba kamerarörelser på babylon

jag kan inte fatta att det är slut...Bild What will I do now with my life.. I praticly breath QaF... My life has ended...Bild
jag är bara glad att ignen dog, och självklart blir Brian och Justin tillsammans i slutändan iaf, eller hur.... Bild

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » tis jun 06, 2006 15:24

Tea skrev:jag kan inte fatta att det är slut...Bild What will I do now with my life.. I praticly breath QaF... My life has ended...Bild

Stackars Tea! Jag kände likadant, men det är bara att se om allt igen... och igen :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tis jun 06, 2006 15:30

Tea skrev:ep 13
jag är bara glad att ignen dog, och självklart blir Brian och Justin tillsammans i slutändan iaf, eller hur.... Bild

Stackars Tea. Jag kände likadant.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tis jun 06, 2006 15:36

tack brat och madskellig
det första jag ska göra är att kolal alla spoilertrådarna över hela serien...

Sen ska jag låta chocken gå ur... sen får vi se... har ju den brittiska kvar oxå :) fast..d et komemr inte bli samma sak.. ingen gale, inten hal, ingen peter, och framför allt ingen Randy... Blir inte queer nog utan randy...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » tis jun 06, 2006 15:44

Tea skrev:Sen ska jag låta chocken gå ur... sen får vi se... har ju den brittiska kvar oxå :) fast..d et komemr inte bli samma sak.. ingen gale, inten hal, ingen peter, och framför allt ingen Randy... Blir inte queer nog utan randy...

Jag har faktiskt inte heller sett brittiska än, vilket är väldigt konstigt eftersom jag brukar har stora problem med folk som ser "remakes" och inte orginalen... ska ta tag i det någon gång, men just nu är jag alldeles för obsessed med dessa pojkar :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » tis jun 06, 2006 18:50

shit... kollade på QaF- saying goodbye... Mina ögon gör ont nu...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tis jun 06, 2006 19:27

Usch. Det är jobbigt att till och med läsa när nån sett klart. Man vill bara krypa in i skärmen och ge vederbörande en stor Debbie-kram!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » tis jun 06, 2006 19:59

madskellig skrev:Jag har faktiskt inte heller sett brittiska än, vilket är väldigt konstigt eftersom jag brukar har stora problem med folk som ser "remakes" och inte orginalen... ska ta tag i det någon gång, men just nu är jag alldeles för obsessed med dessa pojkar :)

Jag har bara sett den brittiska versionen som jag vill minnas att jag gillade. Lär ge mig på QaF (US) nån gång framöver också, men i sommar ska jag se AtS S3 och S4 + alla serier som visar nya avsnitt så jag lär inte ha tid att ge mig på QaF.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tis jun 06, 2006 20:43

Ai skrev:Usch. Det är jobbigt att till och med läsa när nån sett klart. Man vill bara krypa in i skärmen och ge vederbörande en stor Debbie-kram!

Ja, Tea, man kan verkligen relatera till ångesten som känns när det är slut. Men med tiden blir det ett lugn och fin kärlek till serien som man kan se om och om och om igen. :)

AKS, ser fram emot att du ska börja se, när det än blir! Du kommer att älska QaF! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis jun 06, 2006 20:58

Glorificus skrev:Ja, Tea, man kan verkligen relatera till ångesten som känns när det är slut. Men med tiden blir det ett lugn och fin kärlek till serien som man kan se om och om och om igen. :)

Det var exakt en månad sedan jag såg sista avsnittet. Min kärlek är inte lugn och fin ännu. Den är fortfarande klart... passionerad. Nu när jag hör Tea prata om slutet så känner jag den gamla ilskan över att det tog slut skjuta upp i mig igen. Ni kanske tyckte att jag verkade upprörd då (från mina inlägg) men vad ni såg här på forumet är inget - INGET - motför hur upprörd jag faktiskt var. Men kanske har jag smält det om ett par månader till.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tis jun 06, 2006 21:35

brat skrev:Det var exakt en månad sedan jag såg sista avsnittet. Min kärlek är inte lugn och fin ännu. Den är fortfarande klart... passionerad. Nu när jag hör Tea prata om slutet så känner jag den gamla ilskan över att det tog slut skjuta upp i mig igen. Ni kanske tyckte att jag verkade upprörd då (från mina inlägg) men vad ni såg här på forumet är inget - INGET - motför hur upprörd jag faktiskt var. Men kanske har jag smält det om ett par månader till.

Jag ahr känt mej helt tom hela dagen.... Det är konstigt, det känns som.. an end of an era...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tis jun 06, 2006 21:40

Det är därför som man, när man sett 5x13 helt sonika utan att blinka öppnar mappen för säsong 1 och startar piloten igen innan man hunnit hämta andan. Det är enda sättet att hålla abstinensen kort enligt mig.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » tis jun 06, 2006 23:37

Ai skrev:Det är därför som man, när man sett 5x13 helt sonika utan att blinka öppnar mappen för säsong 1 och startar piloten igen innan man hunnit hämta andan. Det är enda sättet att hålla abstinensen kort enligt mig.

tänkte ajg skulle ta ner UK-versionen, men... jag kommer itne in på hubben :cry:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » ons jun 07, 2006 0:25

Gör som jag säger nu: Starta. Pilotavsnittet. Nu.

Du kommer att må bättre och då har du ett dubbelavsnitt på dig att processa att du sett allt men samtidigt så kan du tillåta dig att bli nyförälskad i allihopa! Mikeys bruna ögon. Brians sneda rovdjursleende påväg till the back room. Justin. Är. Så. Ung.

The thing you need to know is - it's all about sex...

Omg... nu vill jag se pilotavsnittet igen... men jag ska sova.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » ons jun 07, 2006 6:28

Ai skrev:Gör som jag säger nu: Starta. Pilotavsnittet. Nu.

OKI!
Har tagit ledigt från jobbet ( inte för att kolla på QaF utan för att jag inte sovit något de senaste dygnen på de tider man ska utan somnat vid 4 vaknat vid 6 och somnat om igen sen sovit till 13, så jag måste vända på dygnet eller vad man ska säga(även fast det inte är riktigt så heller för sanningen är att jag är dödstrött från klockan 23 men bara inte KAN somna)) så ett par homo-boys kanske kan få mej att hålla mej uppe några timmar till denna morgonen...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » ons jun 07, 2006 9:08

I just saw the face of God.
His name is Brian Kinney.

Ai hade rätt, nu känns det genast så mkt bättre. Man ser många nya saker i en omtitt, eller, nya och nya... saker man iten ritkigt reagerade på första gången. Mycket hinner oxå ändras genom åren. 5 år är mycket...
Jag ÄLSKAR hur den här serien börjar. Ja, ni vet ju, alla kameravinklar, dialogerna, karaktärerna som växer med tiden.
Mina små tankar efter ep1-2 omtitt... (OBS spoiler för hela serien)

1. Ted har ett kort av michael i skrivbordslådan på jobbet... Tänkte itne så mycket på varför det låg just där första gången, nu förstår man...
2. Musiken "Proud" (Heather Small) spelas - som ai sagt innan - Både här i början och i sista avsnittet.
3. Jag la aldrig riktigt märke till Justins "obsesion" Hobbs.
4. Varför gillade jag itne Daph i början nu igen? Kan itne minnas, för jag ÄLSKAR HENNE nu...
5. Debbies första intryck är iaf alltid detsamma :lovebunny:
6. Jag älskar att se hur Justin växer. Här är han lite störig, även vid omtitt, men GOD I love that boy...

Det känns så skönt att de kan finnas kvar i mitt liv. Mitt hjärta brast igår när jag visste att det var över, men idag ser jag fortfarande hopp...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » ons jun 07, 2006 9:37

Told ya' :lovebunny:

Och nu kan du se fram emot:

Let's hear it for the boy...

Det är nästa avsnitt! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons jun 07, 2006 15:56

Tea skrev:(OBS spoiler för hela serien)
6. Jag älskar att se hur Justin växer. Här är han lite störig, även vid omtitt, men GOD I love that boy...

När jag satt på bussen i morse tyckte jag ett par sekunder att en kille såg ut som Sunshine bakifrån/från sidan när han klev på. Det var dessutom vid brats hållplats, så på så sätt var det också logiskt för mig att han skulle vara just där... haha... Men det var inte alls han... han var inte ens särskilt lik när jag såg honom framifrån. Men man är väl QaF-hjärntvättad och börjar se dem överallt nu. Inombords ropade jag "Suuunshiiiine!". :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons jun 07, 2006 16:04

Jag har blivit besatt. Av en fanvideo. :P Flera av er har säkert sett den men ni som inte gjort det måste bara titta!! Dock bara om ni sett hela serien!

Hela serien
Inte för att något direkt spoilas... men jag vill inte ta några chanser. :P

Sång: Hey Juliet av LMNT
Skapare: Wendy (Hon har gjort löjligt många löjligt bra vids upptäcker jag.)
Tema: Brian & Justin :D
http://www.youtube.com/watch?v=AKJ-v9YQHqE
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons jun 07, 2006 16:08

Glorificus skrev:När jag satt på bussen i morse tyckte jag ett par sekunder att en kille såg ut som Sunshine bakifrån/från sidan när han klev på. Det var dessutom vid brats hållplats, så på så sätt var det också logiskt för mig att han skulle vara just där... haha... Men det var inte alls han... han var inte ens särskilt lik när jag såg honom framifrån. Men man är väl QaF-hjärntvättad och börjar se dem överallt nu. Inombords ropade jag "Suuunshiiiine!". :)

Har jag berättat om när jag var på stan en dag då jag var mitt i serien (och hela mitt liv och alla mina tankar därmed cirkulerade kring QaF) och jag såg både en Justin och en Brian. "Justin" var faktiskt rätt lik... än om han hade tuppkam. "Brian" körde en bil med nedfällt tak och visade sig efter ett tag vara en 50-årig kvinna med solglasögon...
Where there's a will there's a way ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons jun 07, 2006 16:25

brat skrev:Sång: Hey Juliet av LMNT
Skapare: Wendy (Hon har gjort löjligt många löjligt bra vids upptäcker jag.)
Tema: Brian & Justin :D
http://www.youtube.com/watch?v=AKJ-v9YQHqE

Jaha. Nu blev jag besatt också! :eek:

Varför står det Written by Gale Harold i slutet?

Det var faktist en hel del bilder jag inte sett förr! Och ni har säkert förstått vi det här laget vad brat och Glory vetat länge: Jag är fanemej helt obsessive (Hittade inget annat ord. Finns det nåt?) när det gäller att hitta material på nätet...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » ons jun 07, 2006 16:34

Ai, så du hade inte sett den förr! Great! :D Då kan jag detaljdiskutera med dig. :D Vi börjar lite smått:

00:30 Gale hänger i en dörröppning och någon kliar honom på magen. Är det Randy? Vad är detta? Från något avsnitt? Vilka är övriga människor?

01:06 Julieeeeeeeeeeeeeeeeeeet!! Jag känner lite smått igen klippet men kan inte koppla. Randy avskräcker Gale från att kyssa honom. Vad gör Randy? Vilken scen är det de försöker spela in?

Och ja: Varför står det "written by Gale Harrold" i slutet...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » ons jun 07, 2006 16:42

Jag försöker bearbeta in namnet Justin i sambons hjärna nu.... Har bestämt mej för att döpa min son detta, givetvis ska han bara kallas SUUUNNNNSHINE!

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » ons jun 07, 2006 16:47

brat skrev:Ai, så du hade inte sett den förr! Great! :D Då kan jag detaljdiskutera med dig. :D Vi börjar lite smått:

00:30 Gale hänger i en dörröppning och någon kliar honom på magen. Är det Randy? Vad är detta? Från något avsnitt? Vilka är övriga människor?

01:06 Julieeeeeeeeeeeeeeeeeeet!! Jag känner lite smått igen klippet men kan inte koppla. Randy avskräcker Gale från att kyssa honom. Vad gör Randy? Vilken scen är det de försöker spela in?

Och ja: Varför står det "written by Gale Harrold" i slutet...

00:30
Det är från nån bakom-film. Jag har definitivt sett den förr - iallafall med Gale hängande i takstolen, men inte så ofta biten med Randy killandes honom på magen. Det såg jag bara häromdan på någons animerade Livejournal-avatar. Men det är helt klart Randy och det ser ut som om han har fracken på sig. Strax efteråt har jag för mig i videon är det när dom spelar in bashingens närbilder. Det finns med på extramaterialet för första eller andra säsongen. Det är Hal som håller baseballträet... Lite intressant...

01:06
Det är från en bloopersfilm för säsong två. Det är scenen med festen hemma hos Mel och Lindz och Brian och Justin står i köket med Lida och Justin säger att hans allergi har flammat upp och Brian tycker det är en ursäkt för att gå. Själva kyssen ströks tydligen, eller så är det bara G och R som spökar sig.

Usch. Jag kan inte titta på den igen! Jag måste göra annat...

Jag har hittat ett program som gör att man kan spara ner streaming flash-videos! Jag gjorde det med s 5 bloopersreelen jag hittade förut på YouTube! Det heter Keep Vid och är bara på experimentstadiet - men om man krånglar lite så funkar det. http://keepvid.com/faq/

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons jun 07, 2006 16:49

Tea skrev:Jag försöker bearbeta in namnet Justin i sambons hjärna nu.... Har bestämt mej för att döpa min son detta, givetvis ska han bara kallas SUUUNNNNSHINE!

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Passa så att det inte blir Justine i uttalet när äldre ska försöka fatta vad han heter. :D

Själv försökte jag övertala sambon om Em jättelänge för tjejen i min mage.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons jun 07, 2006 16:59

brat skrev:Ai, så du hade inte sett den förr! Great! :D Då kan jag detaljdiskutera med dig. :D

Hey, varför gick det inte att detaljdiskutera med mig? :P Tror du inte jag har någon koll? Man är väl ingen guldfisk heller... :D

Tea, wow, Justin är ju ett perfekt pojknamn! Mitt pojknamn nr 1 är Jesper, följt av Alexander (som självklart bara skulle kallas Xander) och Pinocchio. Men Jesper och Justin skulle ju låta bra om det blir tvillingar. Men det lär det inte bli, så du får väl ha det för dig själv...

Ai... :eek: Först nu kopplar jag angående Em-namnet! Det gör det ju extra fint! Ooh, mitt flicknamn nr 1 är Emilia! :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » ons jun 07, 2006 17:21

Glorificus skrev:Ai... :eek: Först nu kopplar jag angående Em-namnet! Det gör det ju extra fint!

Ja, eller hur!!! Men trökskallen ansåg det inte ens vara ett namn! *mutter* :evil:

Fortfarande ibland när jag tittar på henne så heter hon Em. Hon sa ju det till mig när hon låg i min mage att hon faktist hette så! :|

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film